Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahanhankkimiskeinoja? Asiallisia kiitos..

Vierailija
03.08.2009 |

Mistä voisin saada lisätienestäjä työssäkäynnin ohella? Peruspalkka on niin pieni, ettei se meinaa riittää ja toiseen työhön ei ole mahdollisuutta eli siis joku sellainen juttu, mitä voisi tehdä työn ohessa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki marjastuksesta ja sienestyksestä saadut tulot

ovat verovapaita. En vain ole varma, tarvitaanko sienestykseen jotain kurssia.

Joskus olen kerännyt pulloja.

Vierailija
2/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku myyntijuttu, esim. Swipe, Amway, Tupperware, Lingon&Blåbär, Me&I tms?

Itse toimin Me&I-myyjänä, aloitin toukokuussa, kun kuopus täytti jo neljä, eikä äitiyslomani ollut vielä alkanut, vähän lisätienestiä ja tietenkin vähän jotain muutakin kuin kotona pyörimistä. Touko-kesäkuussa sain yhteensä tienattua 620€, toki enemmänkin olisi ollut mahdollista, mutta onhan sekin sentään enemmän kuin ei mitään.

Riippuu tietenkin hyvin paljon siitä, miten siellä suhtaudutaan näihin ja onko siellä jo myyjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tule toimeen peruspalkallasi, kannattaisiko muutta halvempaan asuntoon tai vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
4/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on väliaikainen juttu, n. 6 kk ajan, joten muutoksia työhön tai kotiin en tee.

Ap

Vierailija
5/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pystyvät tienaamaan hiukan lisärahaa opettamalla

1) jumppatunteja

2) luentoja erilaisissa opinahjoissa

3) sijaisuuksia tms.

Kun et kerro itsestäsi enempää, niin vaikea on arvailla.

Vierailija
6/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaisia yrittäjä-juttuja sellaisia, missä ei tarvi pitää kutsuja. Mulla ei ole minkäänlaista verkostoa.

Vierailija
7/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muissa menoissa. lopetat alkon ja tupakoinnin, et osta vaatteita etkä kenkiä, perut lehtitilaukset, käyt netissä vain kirjaston koneelta, et soittele etkä lähetä tekstareita, tapaat ystäviäsi vain heidän kotonaan.

Vierailija
8/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy jotain mitä et tarvitse enää

Vierailija
9/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparille ajattelin mennä myymään tavaraa. Mutta vielä jotain muuta?

Ap

Vierailija
10/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun alla ons uurissa kaupungeissa joulumyyjäisiä, niihin joutuu laoittaman tuotteiden tuottamisen jo nyt. Mutta tosi hyvin pitää miettiä materiaali- ja pöytäpaikkakulut vs. pyydetty hinta ja tuotteen kiinnostavuus, ettei tee tappiota.

Vierailija
11/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirien lenkkeilyttämistä?

Siivoamista?

Vierailija
12/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsät on mustikoita mustanaan, minä laiska poimijakin sain ämpärillisen reilussa tunnissa kasaan.

Vierailija
13/36 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis uusi mallisto esillä netissä, käyhän kurkkaamassa sinä kyselijä (ja toki kaikki muutkin!), jos vielä kiinnostaa. :=) Ja kuten netisssäkin mainitaan,niin nyt esittelymalliston saa hintan 475 €, arvo on 2022 €. :)

http://www.meandi.se/BizPart.aspx?tabId=363&lang=fi&tci=885

Vierailija
14/36 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, kävin kurkkaamassa. Kummasti vähän sivut hidastelivat, olisikohan ollut tungosta sivuilla ;). Tämä on varmaan taas tosi tyhmä kysymys, mutta saahan niitä vaatteita myydä myös ilman esittelyä niin, että joku tuttu soittaa ja tilaa pari paitaa tms.? Tarkoitan sitä, että henkilö on vaikka katsonut netistä malliston ja tekee tilauksen suoraan mulle ilman kutsuja. Miten muuten sun mielestä ihmiset ovat ottaneet me&i:n vastaan? Onko vaatteiden laatuun oltu tyytyväisiä? Onko sulle jupistu hintatasosta, siis pidetäänkö niitä liian kalliina? Olen kyllä yhä kiinnostunut. Pitäis vaan saada enemmän tietoa asiasta ennen kuin uskallan täyttää hakemuksen :). Laitoin kyllä jo s.posti kyselyäkin menemään ;).

T. kyselijä (hyvä nimimerkki :D)

Vierailija
15/36 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sivut vähän hidasteleee kun on niin tuhottomasti tungosta.. Ei tahdo palvelin kestää.

Toki onnistuu tilaaminen ilman kutsujakin. :) Mutta silloin pitää tilaus laittaa joidenkin kutsujen piiriin (en oikein osaa selittää, mutta siis pointti on että onnistuu). Ihmiset on ottanut tosi hyvin vastaan, sillee uus juttu niin kaikki ihmiset on ottanu hyvin vastaan. Vähän vaihtelua ja erilaisia vaatteita. :) Laatuun on oltu kyllä muutoin tosi tyytyväisiä, mutta jotkut värit (esim. punainen, ruskea ja musta,eli voimakkaaat värit) on kyllä valitetttavasti tosi haalistuneita n. viiden pesun jälkeen, mutta nukkaa ei ole tullut kyllä, siitä ei ole valitettu, enkä itsekään käytössä ole huomannut. Nyt kyllä oli sellainen uudistus, että vaatteet ei ole enää kivipestyjä niinkuin edellisissä mallistoissa, en sitten tiedä onko tällä mitään merkitystä haalistumisen kanssa.

Hintatasosta ei kyllä ole kukaan jupissut, kyllä nykyajan äidit tietää että laadusta kannattaa maksaa. :) Olen linjoilla joka päivä, joten kysele vaan, yritän vastata parhaani mukaan.

Vierailija
16/36 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös miettinyt tuota myyjäksi ryhtymistä, pari kysymysmerkkiä on vielä mielessä. Eli: maksetaanko se provikkapalkka aina sitten kauden loputtua könttäsummana vai miten? Onko myynti veronalaista tuloa? Lähinnä mietin, voiko tehdä äitiysloman/vanhempainvapaan aikana ilman, että tippuu minimipäivärahoille.

Lisäksi käytännönasia, hankkiiko myyjä esittelyissä käyttämänsä vaaterekin itse?

Kiitos, jos vastaat vielä minullekin! :)

Vierailija
17/36 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan marja-altaasta kannattaa katsoa myykö siellä joku paikallinen toimija marjoja, ja sille voi sitten tarjota omia marjojaan.

Vierailija
18/36 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasysteemi menee niin, että kun itse aloitin toukokuussa, sain kesäkuun alussa ekan palkan. Kesäkuun lopussa sain kesäkuun palkan, kun myyntikausi loppui jo 14.6. Eli aina seuraavan kuun alussa tulee palkka.

Sinä päivinä, kun olet töissä (tässä tapauksessa Me&I-myyjänä toimiminen lasketaan työksi), saat vaan sen minimipäivärahan, valitettavasti. Mutta esimerkiksi minä ja miehen sisko ollaan ajateltu se niin, että työpäiväksi mielletään usein se 8h. Ja jos jokaisilla kutsuilla menee n. 2 h aikaa, niin saat pitää viikossa neljät kutsut ennenkuin se on työpäivän mittainen. Ehkä tää on jonkinasteista huojausta, mutta tää on meidän tyyli. :D

Myyjä hankkii vaaterekin itse, en tiedä saako sitä kys. firmasta mitenkään, itse ostin valmentajaltani kun hällä oli ylimääräinen.

Vierailija
19/36 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän nöyrimmästi anteeksi kamalaa virhettäni. Olen noiden Me& I viesteihin vastaaja ja olen entinen myyjä. Halusin vastailla viesteihin, mutta en halunnut henkilöllisyyttäni julkistaa/tulla tunnistetuksi, joten aloin kirjoitella vanhoja, pari vuotta sitten tapahtuneita asioita. Odotin silloin kuudettani ja serkkuni toimi silloin Lingon & Blåbärin myyjänä ihan viimeisillään raskaana, ja piti ensimmäiset kutsunsa 2 kk vauvan syntymän jälkeen. Muuttelin totuuksia, väitin hänen pitäneensä kutsut 2pv synnytyksestä. Aloitin silloin toukokuussa ja sain noilta 1 ja ½ kuukaudelta rahaa 620e. Rekkiä en minä ostanut valmentajaltani, vaan tavaratalosta, ja (nykyisin ex-) mieheni sisko (joka on myös Me & I-myyjä, aloittanut vuosi sitten) osti rekin valmentajaltaan. Viestini numero 19 oli siis täyttä huijausta, suurimmat pahoitteluni! Tiedän, tämä olisi rangaistava teko, mutta.. ihmismieli on välillä vaan niin ihmeellinen.. Ja mun kuopus on nyt hieman vajaa 2v, silloin oli LA syyskuun lopussa ja silloin hän syntyikin. Ex-miehen sisko (nykyisin hyvä ystäväni) kertoi mulle nuo nykyiset palkkasysteemit ja alennusporrasjutut. Hän näytti mulle myös mallistonsa ja siitä johtui tuo ”odotin pahempaa ed. syksyjen perusteella”. Nuo papereidenkirjotus ja ekojen kutsujen pitämispäivä nyt oli vaan jotain, mitä muistelin niiden silloin olleen. Tuo meidänperhe- lehtijutun olen jostain kuullut ja niin.. Ja tuo työpäiväjuttu on niin kuin itse tein silloin, eli ilmoitin yhdeksi työpäiväksi jos olin pitänyt neljät kutsut viikossa.

Päätin paljastaa totuuden asioista, kun ystävälleni alkoi sadella viesttejä ettei saa paljastella mittään, ymmärsin että ne aaattelee jonku myyjistä tehneen sen, vaikka se ttodellisuudessa olinkin minä. JOTEN ANTEEKSI TUHANNESTI!

PS. JA TÄMÄ SITTEN ON 100% TOTTA.

Vierailija
20/36 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus voisi tienata muutaman euron minäkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä