**MAALISMURUT VKO 32**
Kommentit (50)
Täällä ollaan varsin nuhaisena...eilen iski kurkkukipu eikä ole hellittäny,yöllä tuntui ettei pysty etes nielemään ja nyt pukkaa näköjään nuhaa mut melkein olen 100 prosenttisen varma et sain tän taudin siitä ku yöt on jo niin kylmiä ja nukumme ikkuna auki...nyt pitää kyl jatkossa pitää ikkuna kiinni..kiva olla näin tukkoinen ja yrittää jaksaa hoitaa viel pientä esikoista...no jospa tää helpottaisi=)
olen syönyt nyt urakalla mustaherukoita ku ne on ennen auttanu mua aikalailla...täytynee illal tehdä ihan lämmintä herukkamehua..nam...
tällaista tänne..nyt viihdyttää poikaa..
rv 10+2
Olen todella pahoillani. Voimia teille ja aurinkoa tulevaisuuteen.
SW mitäs sukupuolta sulla esikoinen on? Oma veikkaus olisi, että tytöt aiheuttaa noita näppyjä naamaan... ootteko muut huomanneet samaa?
Tervetuloa Eepi ja onnea!
Kiitos Adeliina, Catya ja Niinuli lohduttavista sanoista. Onpas huojentavaa kuulla, ettei ole ihan outolintu ajatustensa kanssa. Niinuli ihan samaa ajattelin, et se tästä paniikista vielä puuttuisi, et olis kaksi tulossa, mutta kyllähän niistä kahdesta sitten on kaksinverroin varmasti iloa ;) - voimia teille odotukseen, kyllä varmasti pärjäätte! Eikös kaksosten kanssa pääse jo vk 28 voimia keräämään saikulle?
ON: Tänään on ihme kyllä ollut vain lievästi pahoinvointia. Heti tietty paranoiat herää, et onko jotain pielessä, mutta jospa vaan oli huilipäivä ja kaikki muutoin kunnossa! Maha on ihan uskomaton pallo :)! Mieli tänään vähän parempi kun eilen...aikamoista tunteiden vuoristorataa tämä koko homma ;)
kisu 6+3
Otan osaa suruun :(
Meillä oli tänään neuvola käynti, olipas kiva käydä ja kaikki oli kunnossa. Mies oli mukana ja meil on tosi mukava neuvola täti niin meni sit yli tunti ku siel poristiin ja kaikki jutut tehtiin.. Mies mietti siel että pitää keksiä työnimi joka viittaa kalaan ku tulee oleen kalat horoskoopilta niin minusta tuli sit lahna ku päästiin kotiin :) Pikku "lahnan" sydän äänet kuulu hyvin ja kovasti kuulukin :)
Koneen mukaan laskettuaika ois 3.3 mut uskon vankasti että se viel muuttuu ultrassa ku aikasemmissakin on niin käynyt..
Kuvotus on jo vähän helpottanut muut aina ku on pitkään syömäti niin tulee hirvee kuvotus. Väsymys on välillä ihan hirveetä ja maanantaina pitäs alottaa työt, voi ei...
Sellasta meille..
-Helky84 10+0 neuvolan mukaan
harmillista että toiset on saanut huonoja uutisia :(
tuntuu hieman pahalta iloita omista asioista...
mutta mikä ihaninta enää YKSI herätys ja sitten alkaa LOMA! joten täytyy tässä teitille jo kertoa ettei minua täälläkään pariin viikkon näy, mutta sitten taas tulen takaisin loman jälkeen, jos kaikki on mennyt niin kuin pitääkin.
On jännää huomata miten syöminen kellon kanssa auttaa, vaikka olisi kuinka täynnä edellisestä ruokailusta, mutta jos kaksi tuntia on mennyt on ihan pakko syödä jotain. Sitten illat menee ähkyilyssä; ihan sairasta puuhaa. niin ja ähkyyn tulee siis vaikkei söis mitään älyttömii määriä, siis annoskokoa on ollut ihan pakko pienentää, muuten ei pysty syömään "sellasii määriä päivässä"
voimia ja jaksamisia
Catya 8+2
Tuttuja ne ovat minullekin. Jo raskautta yrittäessä oli himpun verran epävarma ole, vaikka päätös yrityksestä olikin harkittu ja perusteltu.
Lisäksi minulla on ollut muita murheita tänä kesänä, mikä on syönyt iloa raskaudestakin. Raskaus on mennyt vähän kuin siinä sivussa. Tunnesidettä en ole vielä uskaltanut luoda vauvaan. Uskoisin kuitenkin, että pikku hiljaa asia rupeaa konkretisoitumaan.
Eniten sitä kai ajattelee tulevia yövalvomisia ja 24/7 sitovuutta. Viimeksi tänä aamuna ajattelin, että 1-2 vuoden päästä ei paljon nukuta loma-aamuina myöhään. Nyt se on onnistunut hyvin, kun isommat lapset ovat itsekin nukkuneet lomalla jopa kymmeneen, ja herättyään lueskelleet rauhallisesti kirjoja tms.
Tällä hetkellä palkkatyö kyllästyttää ja odotan jo äippälomaa. Mutta varmasti kun sitä "lomaa" on taas hetken maistanut, niin kaipaa takaisin töihin lepäämään! ;)
Ajatellaan toiveikkaasti niin, että luonto tekee tehtävänsä ja valmistaa meidät epävarmatkin äitiyteen. :) Käyhän niin niillekin, jotka tulevat suunnittelemattomasti raskaaksi ja joille ajatus vauvasta on iso kriisi. 9 kk riittää kuitenkin valmistamaan heidätkin tulevaa varten eivätkä he vaihtaisi enää vauvaansa mihinkään. :)
Muikea Mustikka 8+2
Se on aina iso pettymys ja suru, kun toivo pienestä on jo herännyt! :o(
Itselläkin noita pelkoja on ollut ja ajatuksia, että jos tämä kotiolo alkaakin kypsyttämään ja varsinkin tämä järkyttävä oksentelu on saanut jo muutaman kerran mielen katumaan koko hommaa...ja vaikka taustalla on monta keskenmenoa niin silti sitä vaan omia voimiaan epäilee..ja nyt varsinkin.
Ihan ahdistaa tää oksentaminen! Ahdistaa aamut ja illat ja kaikki vitsin päivät ja kun vielä vanhasta muistista muistan kuinka esikoista oksensin koko raskauden niin eipä paljon huvita ajatella/ suunnitella mitään! Jostain vaan olis kerättävä voimia...niin ja ihan kaamea väsymys, et saatan nukahtaa yhtäkkiä vaan sohvalle jos vaikka lapsi katsoo hetken piirrettyjä.
Näppyjä myös naamassa, joita ei koskaan ole ollut..joten saapas nähdä onko jotenkin tohon sukupuoliasiaan yhteydessä..
terveisin: emily 9+0
--pahoittelut ja voimia teille hankalaan tilanteseen!!!
Paljon on ollut iloa ja surua palstalla, huomaan.
Itse aloittelin työt enkä ole jaksanut /ehtinyt täällä käydä. Aika väsynyttä on ollut eikö kyllä öisin uniongelmia. :D
Mites muiden masut? Oon la:ssa alkupäässä (2.3. alkaistui neuvolassa), ultrakin jo kohta. Silti tuntuu masu iltaisin tosi suurelta jo. Turvotusta vai kolmannen suurempaa esiintuloa? Kohta lienee kerrottava töissä vaikka vasta "uutena innokkaana" aloittelen. Onneksi mullakin virka, niin eivät voi kuin korkeintaan katsoa pahasti- :D Mutta nolottaahan se vähän vanhaa työnarkomaania, ja moni ei usko että enä kahden jälkeen kukaan lisää lapsia saisi (siis työpaikan vanhakantaisista).
adalmina 10+jotakin (kai?)
Vilppa ja ApsiDeisi, kovasti jaksuja teille. Onpas todella surullisia uutisia:(
Anteeks, en vain ole ehtinyt taas käymään täällä kun tuntuu et joko asuu töissä, huoh, edellinenkin työpäivä 11,5h ja nyt sit eilenkin 8,5h et ilta on pitkällä kun on kotona ja yritä siinä sit vielä hetki olla pikkuneidin kanssa. Onneks ensviikolla 2päivää vapaata et jospa taas sit ehtis jotain kotonakin tehdä ja olla :)
Mulle taas iskenyt epäuskoinen olo tämän kyytiläisen suhteen, tuntuu et kun vasta viikon pääst nlalääkäri et sinnekkin ikuisuus ja jos ei kuulukkaan sydänäänet :( ei auttaisi miettiä etukäteen vaan nauttia ja murehtia vasta sitten jos aihetta on.
Yöt on aikasta rikkonaisia, en tiedä mistä johtuu mut näinkö sit työstressistä ym. vaikuttaa.
Piti mun jotain vielä kommentoida mut hitsi kun tässä ei näy muitten tekstit ja muistikin niin lahonnut entisestään ;)
Nyt mentvä aamukaffelle,jospa sit toimis paremmin =) jaksuja teille kaikille=)
Neljäs 9+4
Tämän päiväinen vajaa työpäivä edessä ja sitten koittaa loma! eli meitsii ei sitten 2 viikkoon kuulu eikä näy, mutta tulen sitten taas takasin ruotuun...
on erikoista nämä olot ja tuntemukset, yököttää, etoo, ja voin pahoin, välillä särkee päätä ja tietyt, kuten ananas närästää ihan mielettömästi. mistä se johtuu? nauroin kaverillekkin että tulee kyllä syötyä 2 edestä, vaikka sen takia ei todellakaan lisäenergiaa tarttis vetää, mutta muuten olo on vielä pahempi. annoskokoja olen tietty pienentäny, mutta kyllä siltikin syön normaalia enemmän mitä olen tottunut.
iltaisin olen niin turvoksissa että näkee otsallaankin että olen raskaana! mies koittaa tosin lohdutella ja väittää että ainoa kuka huomaa olen minä itse, että se on vaan tuolla korvien välissä, mutta onhan mulla silmät päässä! ajatus tosin hänellä on erittäin kultainen.
voimii töihin ja vapaa-aikaan kaikille! jaksakaa ja voikaa hyvin! palaan sitten tosiaan takasin kun tullaan kotiin.
Catya 8+3 ja "mukavat automatkat edessä"
Surunvalittelut keskenmenneille.
En ehtiny viime viikollakaan kirjottamaan kun oltiin pojan kans mummolassa reissussa. Tällä viikolla harjoiteltu ahkerasti päiväkotia kun maanantaina sitte pitääki mennä koko päiväksi ku mun työt alkaa. Huhuih kyllä vaan jännittää miten lähtee työt ja hoito sujumaan. Plus tietenki lisäks ku sit pitää kohta kertoa että oon raskaana :O
Musta tuntuu että oon jo lihonutki niin paljo kun koko ajan pitää jotaki suuhun pistää. Esikoiselta lihoinkin 21 kiloa että katotaan miten nyt käy. Ainaski samaan tahtiin varmaan lähtenyt käyntiin tuo kilojen nousu, ei kiva. Pitää yrittää miehelle sanoa että muistuttaa mua syömisistä ja liikkumisesta. Sitten kun se ruoka vielä maistuu niin hyvälle että tuntuu että vois syödä vaikka hevosen annoksen.
Onneks on kuitenki välillä näitäki aamuja että ei tee mitään mieli. Väkisillä pitää jotaki yrittää syödä ettei ala oksettamaan. Väsymys on pikkasen helpottunuut kun kävin ostaan niitä raksausvitamiineja. SAa nähä miten ens viikko kun työt alkaa huh.
Mun pitäs se neuvola-aika tänän soittaa. Yritin jo eilen mutta en tiennyt työvuoroja. Saa nähä miten seki järkkääntyy ku joka päivä viikolla töitä, mutta eiköhän se johonki väliin.
Yöt on mullakin ollu katkonaisia, kun piklkasen oon ressanu tuota pojan hoidon aloitusta ja mun töitä. Ja muutenki ku vähä väliä tuntuu että jotaki paikkaa kolottaa.
SEmmosta tänne....
catha 6+6
laskettu aika 25.3., nimimerkki Hepskukkuu, 4. ja 5. tulossa
Kävin just äsken alkuraskauden ultrassa ja sain tietää odottavani kaksosia! Olo on kuin puulla päähän lyöty kun pelkäsin että sieltä ei löydy sykettä ollenkaan ja löytyikin kaksi sykkivää sydäntä! Meillä on ennestään kolme lasta, 1-7-vuotiaita. Lisäksi ennen edellistä raskautta kävin läpi 3 peräkkäistä tuulimunaraskautta. Kaikki raskaudet ovat saaneet alkunsa enemmän tai vähemmän lapsettomuushoitojen avulla. Nämä viimeiset clomifenilla. Nyt olo on todella epäuskoinen. Onneksi lääkäri laittoi lähetteen äitiyspolille jossa katsotaan tilanne vielä tarkemmin. Toivottavasti molemmat pysyvät kyydissä mukana!
Nyt siis raskausviikkoja 7+1
Ja onnea kaksosuutisista. Täällähän on jo yksi tuplaodottaja ennalta.
Minulla jatkuu vaihteleva etominen. Tänään "jouduin" menemään työkavereiden kanssa Mäkkäriin, ja täytyy sanoa ettei oikein maistunut. :D Kaikki rasvainen, raskas ja epäterveellinen kuvottaa, suklaata lukuunottamatta.
Tuhruvuoto on ainakin toistaiseksi loppunut. Varmaan viikkoon ei ole tullut mitään. Hyvä niin!
Muikea Mustikka 8+3
Tahtoisin ilmottautua mukaan! Jospa myös minut joku lisäisi listalle? Kiitos
15.3.10 Pippa, 3
Kolmatta siis odotellaan, kaksi poikaa jo löytyy (02 ja 04), josko nyt tulisi myös neiti taloon ;)
LA on laskettu nettilaskurin mukaan, ensimmäinen neuvolakäynti ja UÄ siis vielä edessä. Kovasti jännittää, ja pahoinvointia ihan tarpeeksi!
Täältä ilmottautuu yksi uusi mukaan:)
Esikoista odotellaan. LA 18.3.2010
Pahoinvointi ollut vähäistä, tähän mennessä. Väsymys sitten taas ihan mieletöntä. Tuntuu, että voisi nukkua kaikki päivät ja yöt.
Ensimmäisellä neuvolakäynnillä oltu. Oikein mukava täti ja kaikki arvotkin oli kohdillaan.
Kävin myös yksityisellä ultrassa. Oli niin piinaavaa kun en ollut yhtään varma millä viikolla ollaan menossa. Siellä se pieni sydän sykki:)
Nyt seuraavana sitten np-ultra kuun lopussa.
-Titta 8+1
Täällä myös yksi maaliskuinen ilmoittautuu. :) LA olisi 23.3. Toinen tulossa.
Hertta 7+3
On sitten helppo kopioida ens viikon pinoon alkuun. Täällä kuumeisesti odotellaan ekaa neuvolaa, se on nyt keskiviikkona :)
Masutuubit on semmosia paidan alle laitettavia "jatkokappaleita" kun paidat käy lyhyiksi!
Tämmöinen https://www.meandmama.fi/shoplib/product.php?pid=3331&style=&method=sin…
SW 8+3
Elikkäs minäkin ilmottauduin mukaan, mutta jäin puuttuumaan tuolta ap-viestististä. Jos vielä minutkin mukaan lisättäisiin..
15.3.10 Pippa, 3
Pippa 8+5
Kävin tänään neuvolassa. Paikalla oli kesälomasijainen, joka oli vähän yllättynyt kun kerroin että kaksoset tulee. Mutta paperit saatiin täytettyä ja asiat taas askeleen eteenpäin.
Wilukissa: itselläni ovat tunteet viime aikoina olleet monenlaiset. Ensi shokki siitä että meille tulee kaksoset. Sitten suunnaton riemu. Nyt epäilys että mitenhän tässä oikein käy. Olinkohan ihan järkevä kun tällä iällä ryhdyin lasten tekoon ja nyt tulee vielä kaksi kerralla. Joten tuttua on nuo kaikenlaiset ajatukset ja lienevät varmaan ihan normaaleja tässä vaiheessa.
Minä alan muuten olla ihan raskaanaolevan näköinen. Osa housuista ei mahdu enää jalkaan. Paha olo tulee heti jos unohtaa syödä jatkuvasti. En tiedä kumpi tässä enemmän lihottaa mahan asukit vai yletön syöminen...
Pitänee käydä ilmoittautumassa tuolla yahoon puolella.
t:Niinuli ja salamatkustajat 8+1