Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MAALISMURUT VKO 32**

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi kaveri siellä köllötteli, sydän sykki ja viikot täsmäsivät. Voi kun olenkaan onneni kukkuloilla! Nyt taas jaksaa oksentaa, kun tietää varmuudella minkätakia oksentaa...

Oli vaan niin ihana nähdä pieni sydämen sykytys!

emily 8+4

Vierailija
2/50 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden viikon lomat pidetty ja takaisin töihin tänään. Väsyttää ihan hirveästi. Tuntuu ettei jaksa tehdä mitään. Olen päiväkodissa töissä ja pitäisi olla jatkuvasti skarppina. Onneksi pääsen päiväunille lasten kanssa :)

Aamuisin on pahaa oloa. Niin kauan on sängyssä makuulla niin ei ole mutta heti kun nousee ylös nin alkaa pyriä ja velloa. Yöllä on ikävä käydä vessassa kun pitkän aikaa siitä vielä velloo eikä tahdo saada unesta kiinni.

Tuohon listaan lisäisin omalle kohdalleni että meille on Neljäs vauva tulossa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsin tuon tietosi tuonne.

katselin ja olin oikein yllättynyt, että aikas moni odottaa 3:tta tai 4:ttä lastaan... en siis ole suuruuden hullu kun mielin kolmea lasta, eli tämän jälkeen olisi sitten vielä yhden vuoro, niin siis jos siltä sitten vielä vuoden päästä tuntuu ;)

olot on oikeesti hyviä, jos vain muistaa syödä, joten on varmaan pakko ruveta kello kaulassa syömään, muuten ei tule mitään.

niin ja Emily, ihana kuulla hyvistä uutisista, jostain kumman syystä jaksaa paremmin kun välillä muistutetaan miksi se on niin!

öitä!

Vierailija
4/50 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinuli aika jännää varmaan odottaa kaksosia :)! Teillä sitten vilinää riittää.

Ihania ultra kuulumisia emily.

Täällä alkaa pahoinvointi lisääntyä :(. Parin tunnin välein saisi olla syömässä, ettei olo olisi ihan kauhea. Mietin just, et hedelmiä varmaan saa mättää niin paljon, kun jaksaa ettei tuo paino turhaan ala nousemaan...

Ekan neuvolan sain varattua kahden viikon päähän. Toivottavasti kuuntelisi jo sydänääniä :)

kisu 6+1

Vierailija
5/50 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maalis vauvaa odotetaan ja LA olis 11.3. Tosin eka neuvola on torstaina joten siellä varmaankin varmistuu mitä masuun kuuluu. Mulla kanssa vihlasee mahaan aivastaessa ja joskus kun nousee tuolilta.Neuvola täti meinas että kohtu kasvaa kovaa vauhtia ja mulla on edellisestä raskaudesta kuitenkin jo 10v. Niin tämä tulokas on sitten 3 lapsi.

Vierailija
6/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten iltapuhteekseni perustin maaliskuun odottajille nyt sellaisen.

Liittyä sopii:

http://groups.yahoo.com/group/maalismurut2010/

Liittymissysteemit on englanniksi. Voin antaa ohjeita, jos jollekin käy ylivoimaiseksi tuonne liittyminen. :) Siispä kaikki, jotka haluaa liittyä ja keskustella vähän "vapaammin", sekaan vaan! Yhteisö on rajattu ainoastaan meille maaliskuisille, eli on muilta suljettu.

Vierailija
7/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jakseltu nyt ihmeen virkeästi, mut siitä olen kyl ollu tosi iloinen ku esikoinen 5kk hoidattaa vielä aika paljon=)

Nyt pari päivää on ollu ihan outoa jalka kipua..nilkat ja jalkaterä on välillä tosi kipeä ja niihin sattuu lähes jatkuvasti.Illal olen laittanut orudis geeliä jotta olen voinut nukahtaa.En oikein tiedä mistä johtuu pitää nyt seurailla..ajattelin jopa sitä et ku olen aika paljon keinutellu esikoista et olisko liika rasitusta tms...no jospa tää helpottaisi..

mitenhän sasin innstettua itsei joka aamu lähtee lenkille ku illal en yksinkertaisesti jaksa sit??..olen huomannut sen molemmissa raskauksissa et jos jotakin meinaan tehdä niin parempi tehdä aamul tai jää tekemättä...

Mun eka raskaus oli alussa paljon rankempi ku tää mut varmaan se johtui siitä et tein rankkaa työtä ja nyt olen vanhempainvapaalla..

Paljon jaksamista kaikille!!!

rv 10+0

Vierailija
8/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun iho on ihan hirveässä kunnossa! Finnejä hiusrajassa, päänahassa, decolte-alueella, selässä ja naamassa tietysti. Olen itse kosmetologi joten pikkusen "nolottaa". Toisaalta taas tiedän ettei näihin hormoniperäisiin näppyihin ihan tavalliset jutut auta. Noh, huomenna pääsen kaverille kasvohoitoon joten edes jotain apua tiedossa.

Pahaa oloa ei juurikaan ole. Enemmänkin jos syö liikaa niin yököttää. Kolmessa edellisessä raskaudessa olen oksennellut kunnolla ja paino tippunut viitisen kiloa. Että ilmeisesti raskauksien määrä ja oma ikäni alkavat tehdä tehtävänsä; kroppa kerää massaa helpommin :/

Mulla on ensimmäinen neuvola varattu kahden viikon päähän. Haluan Downin veriseulat joten siksi niin ajoissa. Ja koska esikoisella on sydänvika niin sikiön sydäntä tullaan seuraamaan myös tarkemmin.

Ja kuten kerrottu, lapsen isä ei ole yhtään innoissaan tästä lapsesta. Mutta jotain pehmentymistä silläkin suunnalla on havaittavissa. Haluaa kuulemma kantaa vastuunsa ja olla osana lapsen elämää. Hyvä niin, ilman isää ei ole hyvä kasvaa. Mitä sitten minun ja tämän miehen välillä tulee olemaan...noh, se jääköön nähtäväksi.

Nyt lähden noiden 4 ja 6 vuotiaiden kanssa katsomaan Ice Age3 leffan ja ehkäpä otan siinä samalla torkut :)

-mamuski75- ja haamuvauva Laban 6+6

Vierailija
9/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin on palattu täälläkin ja kyllä osaa takuta!! Ehkäpä se tästä alkaa sujua... ja jos kaikki menee hyvin, niin puolen vuoden päästähän alkaa jo äitiysloma. ;)

Etomista on ruvennut olemaan jonkin verran, mutta ei niin paljon kuin edellisissä raskauksissa. Lähinnä se liittyy ruoan ajattelemiseen: monesti on nälkä, mutta mitään ei tee mieli. Erityisesti rasvainen ja raskas ruoka yököttää.

Säännöllinen syöminen on tosiaan avainsana minullakin. Jos nälkä pääsee kovaksi, niin varmasti tulee huono olo.

Minulle iski tänään keskenmenon pelko, oikeastaan ekaa kertaa. Nyt kun viikkoja on "jo" 8, haluaisi että kaikki sujuisi hyvin... Toki sitä halusi alussakin, mutta viikoilla 4-5 keskenmeno olisi tuskin kaatanut maailmaa.

rv 8+0

Vierailija
10/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaus meni kesken. kirjoittelin viime viikolla oudoista oireista, joita yks kaks ilmeni. vuoto-oireet, selkäkipu ja vatsakipu siis enteilivät sittenkin pahaa. raskausviikkoja oli 6+0. ei tätä pysty käsittämään, että näin kävi. tulin raskaaksi 2 vuoden yrittämisen jälkeen ja sitten kävi näin surullisesti : (

tuntuu tosi kamalalta, kun raskausoireita on vielä ja tietää, ettei vatsassa ole enää ketään. toivottavasti raskaushormoni poistuu mahd. pian elimistöstä, että oireet loppuisivat pian.

murheen murtamana, pettyneenä ja surullisena poistun listalta. miten saan itseni pois näkyvistä?

voimia teille kaikille odotusaikaan, toivotaan että teillä muilla on parempi tuuri kuin itselläni. hyvää jatkoa kaikille!

viippa

Vierailija
11/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko tulla " vakoilemaan " tämme maaliskuisiin, kun niin kovasti halusin sinua onnitella raskaudesta! Samoissa mentiin vauvakuumepalstalla ja nyt meillä samat päivät laskettuina aikoina, kuukausi vain eri :) Pari kuukautta menen edellä.

Tsemppiä! Minsku

Vierailija
12/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista Wiippa. Otamme osaa.

Aloitin työt. Yllättäen sain ensimmäisenä päivänä tietää saaneeni viran!! Nyt täytyy koettaa peitellä tätä raskautta kunnes paperit on allekirjoitettu :-P. Vaikka eivätän ne oikeasti minua pois potikisi kun kerroin jo keväällä haastattelussa, että minulla on pieni lapsi ja toinen saa tulla milloin vain :-). Olikos se 3kk ennen äitiyslomaa kun asiasta on pakko kertoa? Tosin minusta raskaus näkyy jo nyt :-).

Minulla ei ole juuri ollut alun jälkeen kuvotusta, mutta tänään yllättäen, ehkä työrasituksesta johtuen aloin voimaan pahoin. Ja ruokakin meni heikosti alas.

Mutta sen sijaan...yökötelkää vaan...minulta tulee jo maitoa, että sitä se kamala rintojen kolotus enteili. Johtuu varmaan siitä, että esikoiseni on niin pieni (11kk), vaikka maidontulo ja imetys loppuivatkin minulta harmikseni jo 6kk sitten.

Tsemppiä kaikille kotilaisille ja työn raskaan raatajille :-)! Koetan kirjautua tuonne "privaattipalstallekin" kunhan ehdin.

t.Elo 9+4

Vierailija
13/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Viippa, kuinka surullista! Pahoittelut teille ja voimia kestää menetys!

Kaikkea hyvää jatkoon,

kisu

Vierailija
14/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onnitteluista. Muistampa toki yhteisen kuumeilun. Kirjoitteletko sinä tuohon tammi pinoon ja kuinka on kaikki mennyt? Taidampa lähteä sinua vähän vaklaamaan kans ;)

Tervetuloa Emmy!

Adeliina ajattelin odottaa ainakin vielä vähän liittymistä...Tulettehan kertomaan kuinka yahoo pinolla menee, niin voi sitten liittymistä myöhemmin harkita.

Mamuski: mulla oli tyttöä odottaessa naama hormooni näpyillä...poikaa odottaessa oikein siisti naama ja nyt siis kolmannella kierroksella taas naama täynnä näppyjä. Saapa nähdä onko tämä sitten tyttö, voi olla vielä tosin vähän liian aikaista arvella... mites sulla, ootko huomannu naamassa eroja eri raskauksissa?

APUA!!!: mulla on iskenyt sellainen ihme ahdistus, että mitähän sitä on tullut tehtyä? Vauvaa pitkään kuumeiltiin, mutta nyt vetää pahoinvointi mielen matalaksi ja synnytys on alkanut jo arveluttamaan, samoin kuin se oliko tämä nyt sitten kuitenkaan kovin fiksua, kuinka sitä vanha enää jaksaa jne? Onko muilla ollut samaa vai olenko jotenkin kummallinen tai pahasti vauvantekopuuhissa vikaan mennyt? En osannut itsessäni tällaisia tunteita alkuunkaan kyllä odottaa, eikä muistini mukaan aiemmissa raskauksissa tällaista epävarmuutta ollut?????!!!!

ahdistunut,

kisu 6+2

Vierailija
15/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänään ihanat mammafakut kirppikseltä viidellä eurolla, olivat vielä ihan uudet (laputkin kiinni!), samoin tänään tuli kaksi äitiyspaitaa postissa:) Jos joku kaipailee masutuubeja niin mulla ois 2kpl uusia joita en ite tarvii! Ilmoittautukaa jos tarvitsette.

Mulla on paha olo liitännäisenä syömättömyyteen; jos en syö parin tunnin välein niin alkaa kuvotus.

Ja mulla on myös naama täynnä näppyjä. Esikoisesta ei ollut näppyjä eikä kuvotusta,olisikohan toista sukupuolta tämä seuraava ;)

SW 7+6

Vierailija
16/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikki kohtalotoverit :-)

Laskettu aikani on 26.3.2010 ja kolmatta lapsukaista odotetaan. Meillä on kaksi ihanaa tyttöä ja nyt jännätään saadaanko trio täyteen vaiko ihq pikkuprinssi.

Alkuraskaus on mennyt melko iisisti, kuvotusta ja etovaa oloa on ollut noin joka toinen päivä. Mutta ei muuta, ainakaan vielä.

Voisiko joku viisaampi lisätä mun tiedot tuohon listaan?

Eepi

Vierailija
17/50 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan Yahoon yhteisöön voit toki tulla myöhemminkin, jos siltä tuntuu. Tällä hetkellä jäseniä on kuusi ja kohtapuoliin päästäneen sielläkin keskustelun alkuun. Kaikki uudet ovat edelleen tervetulleita mukaan.

Tuollainen ahdistus raskauden takia kuuluu varmasti asiaan jossain vaiheessa ja on ohimenevää. Itsekin välillä mietin, miten sitä vauva-arkea enää jaksaa kun nuo isommat ovat jo ajat sitten sen iän ohittaneet ja äiti pääsee vihdoinkin vähän helpommalla. Järkevääkös on enää tässä vaiheessa jatkaa lisääntymistä? ;) Toisaalta juuri siksi haluan vauvan, kun vauvaa ei ole meidän talossa enää aikoihin ollut. Synnytys mua ei vielä pelota ja pahoinvointikaan ei liiemmälti vaivaa, toisaalta tämä odotus ei ole vielä oikein konkretisoitunutkaan mulle. Huomenna eka neuvola, ehkä sen jälkeen tuntuu enemmän raskaana olevalta. :)

Vielä VIIPPAlle surunvalittelut, ikävää että kävi niin. :(

Adeliina 8+

Vierailija
18/50 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Ensinnäkin Viipalle suruvalittelut, mitkään sanat ei tule ikinä riittämään kertomaan tunteistasi tai muiden myötätunnosta, voimia ja jaksamisia! Toivottavasti seuraavan kanssa paremmalla onnella!

Wilukissa; ahdistuksesta: olen kokenut ja miettinyt. en tiedä johtuneeko sitten siitä että meillä todellakin tuota yritystä oli aikas kauan ja sitten sitä rupesi valmistamaan mieltänsa ettei meille enää ikinä tule toista laista, että on aika iloita vaan siitä ensimmäisestä, ja nyt sitten kun onkin raskaana on ruvennut mietityttämään että olisko se sittenkin ollut luontoäidin tahto ettei meille tule kuin yksi, tämän kakkosen kanssa kun sitä vähän huijattiin (inseminaatio). mutta saa nähdä kuinka käy ajatusten kanssa, en sitä voisi kieltää etten olisi ikionnellinen vauvasta, mutta siis tämä ajatus on vaan sellainen että siihen pitää tottua, niin monen pettymien jälkeen sitä ei enää halunnut toivoa olevansa raskaana vaan enemmänkin "no katotaan nyt sitte miten käy, kyllä ne menkat kuitenkin alkaa...."

Jees.

SnowWhite; ihan uteliaisuudesta: mikä on masutuubi? en ole ikinä kuullutkaan...

ja sitten näin muuta... tänä aamuna olo oli kauhein taas vähään aikaan. eikä oloa helpota yhtään se että pakki on hieman sekaisin että vessassa sai istua, mutta yökötys oli kyllä aikas moista siinä samalla... sanoin miehellekkin tosiaan että saa nähdä kuinka meidän lomareissun kanssa käy, kun en todellakaan tule saamaan aamiaista heti 5 minsaa nousemisesta, että miten on olojen kanssa sitte...

Kaksi aamua ja sitten loma!! JEE!

niin ja mitä keskenmeno pelkoihin tulee, niin tottakai sitä mietityttää, varsinkin kun emme lomaile suomessa, että mitäs sitten jos... mutta en halua ajatella niin negatiivisesti, on toivottava parasta ja pelättävä pahinta, sitä fraasia käytettiin esikoisenkin kanssa!

Catya 8+1

p.s. Eepi74 lisäsin sut listalle

Vierailija
19/50 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA, nimimerkki, monesko tulossa

1.3.10, Kolmaskerta, 3

1.3.10 Hande86, 2

1.3.10 ensimmäinen kirsi22, 1

3.3.10 Adalmina, 3

4.3.10, EllaNiina, 3

4.3.10, Helky, 3

4.3.10 Tuuli, 3

5.3.10, Irinja75, 3

5.3.10 Kesäkerttu, 1

5.3.10 Elo, 2

8.3.10, neljäs vm70, 4

8.3.10 mivva, 2

10.3.10, Edea 3

10.3.10 Emily, 2

15.3.10, Adeliina, 3

15.3.10 Catya82, 2

16.3.10 Niinuli, 3 ja 4

16.3.10 ApsiDeisi, 3

16.3.10 MuikeaMustikka, 3

16.3.10 Yuli, 1

17.3.10, SnowWhite, 2

17.3.10 marchbaby, 1

18.3.10, Metsämansikka, 1

19.3.10 Heidi,1

21.3.10 Jempsu, 1

21.3.10 Uniq, 2

22.3.10, Sania

22.3.10 hippu, 2

22.3.10, Zäpäkkä, 1

23.3.10 mamuski75, 4

25.3.10 Helmi-75, 2

25.3.10 mimmuska, 2

26.3.10 Pirre, 4

26.3.10 Eepi74, 3

27.3.10 vauvatuulia, 2

27.3.10 catha,2

28.3.10 Wilukissa

31.3.10, Äippä1980,2

31.3.10 hansu3

FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)

Täältä siis ilmoittelen mukaan.. Lahdesta ollaan ja toista odottelen..

En oo ehtiny lukea teidän viestejä mutta pitää palailla paremmalla ajalla.. :)

mivva ja tiitiäinen 9+2

Vierailija
20/50 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mullekaan tule maalisvauvaa. Kirjoitin keskenmeno-puolelle, jos teistä jollakulla on omakohtaisia kokemuksia niin käykää kommentoimassa sinne. En tiedä vielä onko tämä kohdunulkoinen vai mikä, mutta kohtu oli ultrassa tyhjä. Vuoto jota on tullut ei vaan minusta riitä siihen että kohtu olisi tyhjentynyt kokonaan, ellei sitten raskaus olisi pysähtynyt jo hyvin varhain...

Hyvää jatkoa teille!