Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

_+_+_MARRASmasut vko 32_+_+_

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käynnistä oli kyselyä. Niin olen vielä töissä tällähetkellä kokkina ravintolassa, mutta viimeviikko ei näyttänyt lupaavalta. joudun 2 päivänä lähtemään aikaisemmin kotiin kun ei vaan jaksanu ja sit tuli jo huono olokin. olin sitten 4 päivää kotona ja eilen kävin taas yhden vuoron tekemässä niin taas on ihan poikki ja yöllä tuli kipeitä jalkakramppeja. To. on lääkäri niin sitten siellä selviää jäänkö kotiin. Voimat on kyllä vähissä saa nähdä mitä sanoo? Mulla ei ole kyllä yhtään enään työmotivaatiota, muutenkin olen ajatellut että en enään palaisi samalle alalle ollenkaan mammaloman jälkeen. Tarvisi varmaan vähän opiskella jos vaan raha antaa myöten.

Meillä masuasukki on ollut taas kovin hiljaa masussa, mutta eilen taas piti semmoset bileet kun olin töissä että huh huh.

Meillä on jo mummotkin ihan sekaisin masuasukista. Toinen on ostanut kaupat tyhjäksi vaatteista ja tehny ison kasan itse ja toinen oli eilen ostanu ittellensä vauvalehtiä että saa sitten lukea =) Hyvä että on innolla mukana, vaikka ei tämä ensimmäinen lapsen lapsi ole!. mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille. itse menen tänään poimimaan vähän marjoja että saisi mehua varastoon.

Vierailija
22/30 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miau4fun_______16.11_________1.__________naistenklinikka_____?,

tuossa nuo perustiedot jos mahtuu vielä joukkoon! Itse näin ensimmäistä odotellen on moni asia uusi, joten on mukava lukea muidenkin kuulumisia!

Minulla tuo alkuaika sujui niin hyvin, että nyt nuo varjopuolet tuntuvat sitäkin turhauttavalta, väsyttää ja kuvottaa suurimman osan aikaa, vaikka miten napostelee, onko mitään vinkkejä?

Vauva on niin kovin liikkuvaista sorttia, että jo ultrassa ja neuvolassa kommentoivat, saapa nähdä mikä pikkutermiittiluonne on tulossa.

Työhön hoitoalalla kuuluu sen verran paljon tuota nostelua, että minut laitettiin saikulle tämän viikon alusta ainakin pariksi viikoksi.Samalla tehtiin ultra tilannetarkistusta varten, ja kaikki hyvin! Muuten neuvolassa ollaan oltu tyytyväisiä olin onnekas ja sain mukavan th:n jolle on helppo puhua.

Tavaroita varmaan pitää alkaa miettiä, hoidossa on jo rattaat, sänky ja sitteri, nyt haluaisin hankkia kantoliinan, valikoimaa tuntuu olevan. Toppapuku varmaan tarvitaan myös? Tämä varustemaailma on myös hieman uusi minulle, joten kaikki neuvot otetaan kiitollisina vastaan.

Mutta nyt lähden miehen kanssa ekaan synnytysvalmennukseen, kirjoittelen taas ajan antaessa myöten!

Hyvää vointia kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI Parsa87 LA 18.11 KUINKA MONES 1 SYNNYTYSSAIRAALA TAYS SP VEIKKAUS tyttö

Sellaista tietoa kaipailisin että, kuinka moni on raskaassa fyysisessä työelämässä? Olen rv27+4 ja nyt ekan kerran jouduin jäämään sairaslomalle viikoksi liian rankasta työnteosta. Varsinainen äitiyslomani alkaa vasta 13.10 mutta entäs jos joudun jäämään aikaisemmin pois? En haluaisi vaarantaa vauvaa, mutta ei tuo päivärahan saanti mikään herkkuakaan oo.

Vierailija
24/30 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa 87, minä olen kanssa raskaassa työssä hevosten parissa vähän niinkuin lomitus hommissa. Olen ollut jo monesti sairaslomalla ja nyt kun kesäloma loppuu niin neuvolasta sanottiin että tulet heti vaan käymään kun tuntuu siltä ettei työssä käyminen onnistu niin ne kirjoittavat äitiyslomaan asti sairaslomaa. Oma työni on kumminkin aika vaarallista kun hetkisitten hevonen kaatoi ja oli polvet ruvella,onneksi ei käynyt pahemmin. Oman turvallisuuden kannalta ajattelin ottaa sitä sairaslomaa syyskuun,kun lokakuussa alkaa sitte mammaloma :D Ethän sinä saa mitään päivärahaa vaan normaalin palkan silloin kun olet sairaslomalla.

rv tasan 30 :)

Vierailija
25/30 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä listassa aikaisemmin, mutta olen näköjään tippunut pois jonkin uudistuksen vuoksi. :/

Jemina____ 25.11_____2.____OYS_____tyttö

Yritetäänpä siis uudelleen.

Vierailija
26/30 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riina! Lisäsin sut tuohon listaan, onko LA ja esikoinen oikein? Tervetuloa mukaan :)

Tertetuloa myös uma81 takaisin! Arvasin, että tässä vauvapalstan järkyttävässä "uudistuksessa" moni häviää tunnusten takia, edelleen yök minkä tekivät...

Kurjaa Uma, että synnytys on ollut ikävä, yleensä toinen menee paremmin, toivotaan siis sitä!

Mulla ei paljon eikä useasti tuo selkä satu, mutta joskus vihlaisee ja voin vain kuvitella mitä se olis jos joutuis koko ajan kärsimään, ihan kamalaa.

Nyt on ollut hyvä kausi, liitoskipuja ei ole joka päivä eikä selkäsärkyä.

Eilen puuhastelin koko päivän; kävin metsässä parin tunnin metsästysreissulla ja sain saaliiksi puol ämpärillistä kanttarelleja ja mustikoita. Nyt sitten on tehty keittoa ja iso piirakka, nam.

Ajattelin nyt vielä seuraavaksi lähteä hakemaan vähän lisää mustikkaa ja otan lapset mukaan. Ne jaksaa vähän aikaa olla, paitsi ovat päinvastaisia metsässäkin tyttö poimis mielellään marjoja hitaalla vauhdilla, mutta kuopus menis lujaa eteenpäin kepillä sohien kaikkea mitä tulee vastaan :)

Sittereistä on ollut paljon puhetta ja jos joku muistaa, niin minähän ostin sen BabyBjörnin balance-sitterin tälle vauvalle, suolainen hinta 130 euroa. Mulla on myös kuopukselle ostettu uutena ABC-sitteri, jossa säädettävä ylä- ja alaosa. On tosi hyvässä kunnossa, vielä kun olen aina pitänyt siinä pyyhettä alla ettei kankaat likastu. Sitähän pitää keinuttaa jalalla, mutta tämän uuden sitterin pitäisi "keinua" kun lapsi heiluu ja tosiaan menee tavallisena tuolina 3-4 v saakka. Eli nyt voin sitten valita kumpaan sitteriin neiti tai kenties poika laitetaan...

Hoitopöytä on myös ostettu kuopukselle, on erillinen lipasto ja taso. Mulla alkaa kyllä selkä sattumaan, jos vaihdan jossain muualla. Tykkään vaihtaa pöydällä, vaikka lapsi on jo isompikin. Siinä samalla voi tehdä kaikki hoitotoimetkin. Lisäksi meidän pennut ovat kakkineet alussa joka ikinen kerta ja puolen iässäkin n 3-4 krt päivässä. Että kyllä siinä vaippoja saa vaihtaa ja niitä kuluu ;)

Mulla ei ole vielä mitään valmiina ja ajattelin sitten tuon ultran jälkeen vasta pikkuhiljaa katsoa vaatteita yms valmiiksi. Sittenhän se sukupuoli pitäis olla varma nakki.

Viikon päästä alkaa meidän esikoisella koulu ja nyt pitäis iltarytmi saada taas kohdilleen. Toivoisin, että Suomessa muuttuis tuo koulunkäynti niin, että kesäkuun puolen välin jälkeen alkais vasta kesälomat ja vastaavasti elokuu olis vielä lomaa...

pp ja rauhallinen Hjördis 26+3

Vierailija
27/30 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko alkamassa ja vatsa sen kuin kasvaa. Olen lukenut noita teidän juttuja siitä kuinka harvoin teillä on ollus neuvola käyntejä, meillä sen suhteen sitten varmaan se ihannetilanne kun neuvola säännöllisesti ja joka kerta pääsee ultralla katsomaan pikkuista ja voi hyvillä mielin lähtä kotiin,kun on omin silmin nähny et kaikki on hyvin pikkuisella. Itsellä meinaa vaan kovat supistelut haitata,määrättiin vuodelepoon. Käytännössä toteutus vain hankalaa,kun nyt elokuun loppuun mennessä pitäis muuttopuuhat saada tehtyä. Välillä pistää mietityttään,että missä se energinen aika oikein viipyy,kun mua ainaki tuntuu väsyttävän edelleen jatkuvasti, pitää päivän aikaan nukkua ainaki kahet puolen tunnin päikkärit et selviää iltaan. Noista vauva tavaroista, ite en oo laittanu vielä mitään valmiix ku ei tän muuttohomman keskellä kannata ja ku ei siitä sukupuolestakaan ole vielä tietoa niin ei ole vihtiny ostella vaatteitakaan näyttää olevan niin selkeesti tyttö/poika värisiä. Hyvää viikonalkua kaikille ja koitetaan pysyä yhtenä kappaleena sinne marraskuulle.

Vierailija
28/30 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos pikkupippuri. LA heitti päivällä eli se on 11.11 ja esikoinen on kyllä. Täälläkin vatsa kasvaa, mutta ei onneksi niin lujaa tahtia kun viimekuussa, kun oli kesälomalla. taisi tulla vähän syötyä herkkuja liikaa (1.3 kiloa /vko). Eli komeat 11 kiloa raskauden alkamisen jälkeen. kaikki kauhistelee tota että kuinka paljon olen lihonut, neuvolassakin huomautteli viimeks ! Liikkeitä masussa on ruvennut tuntumaan enemmän ja pitempiä jaksoja kerrallaan. Yölläkin temmeltää välillä tunnin putkeen. Hyvä näin, kun vähän aika sitten joutui oikein välillä miettimään että onko tänään edes tuntunut minkäänkaista liikettä. Mutta mukavaa viikon alkua kaikille. Itse odottelen että olisi jo to. kun on vapaapäivä, töissä ei jaksais enään olla yhtään ja lisäksi vielä tuppaa selkää ja jalkoja särkemään kovasti kun seistä joutuu 8 tuntia !

rv 25+5

Vierailija
29/30 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa... Olen kyllä käynnyt lukemassa kuulumisianne, mutta kirjoittamaan omiani en ole ehtinyt :( !!

Eipä tänne ihmeitä kuulukaan...aikalailla tasaista eloa!

Tänään kävin taasen neuvolassa (paikalla vaihteeksi oma neuvola-tätsy) huomasi, että olivat unohtaneet laittaa neuvola-lääkäriajan minulle...itse en tätä olisi muistanut kyselläkään :/ Seuraavalla viikolla menen siis uudemman kerran!

Tällä viikolla kaikki oli ihan kivasti...mitä nyt hemis vähän alhainen (nyt kokeillaan taas maltoferillä, yöks!), sf-mitta laahaa vähän käyrien ala-rajoilla (itsekin tunnen et lapsukainen majailee hyvinkin alhaalla viikkoihin nähden) ja verenpaine kohoilee ajoittain, varsinkin levossa!! Liikunta on siis lääkkeeni, ja onneksi olen sitä pystynyt päivittäin harrastamaan. Jumpallakin olen vielä käynyt, tosin ilman tukivyötä en uskaltautuisi kuntoilemaan.

Tulokas tykkää edelleen pysytellä perätilassa, mutta uskoisin kääntyvän oma-aloitteisesti lähiviikkojen aikana...tai toivon ainakin hartaasti!!!

Tulevat iso-veikat on olleet pari viimeistä käyntiä mukana neuvolassa (pakon sanelemana, kun hoitajaa ei ole järjestynyt!) ja ovat olleet ihan tohkeissaan!!

Olipas siinä vuodatus omaa napaa!!

Hankintalistojanne olen lueskellut mielenkiinnolla!! Meillä alkaa pääpiirteittäin olla kaikki kasassa.. Vaunut on Brion Kombit (ostin käytettynä), meillä kyseiset vaunut on olleet molemmilla pojilla ja olen tykänny tosi kovasti. Cracon kantokoppa jalustalla saatiin ystäviltä. Rintareppu (baby björn) ostettiin kans kavereilta, on ollut meillä kovassa käytössä pojilla. Sänky olikin vanhastaan ja vaatteita on haalittu kasaan tuttavilta. Vielä pitäisi löytää Aventin rintapumppu ja imetystyyny (mollavauvan-malli). Näillä pitäisi pärjäillä ihan kivasti!

Nyt täytyy lähteä herättelemään nuo unikeot tuolta nukkumatin valtakunnasta...yritän jatkossa olla vähän aktiivisempi tämän kirjoitteluni kanssa!!!

Niin ja joku taitava voisi päivittää synnärikseni tuonne listaan KOKS:n... Siellä sitten marraskuun alussa, toivottavasti!!??

Nennu 26+1

Vierailija
30/30 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas se kauheata olla taasen töissä, eipä työt nappais just nyt ollenkaan...

Kauhea sotku noiden Kela-papereiden kanssa, huh. Mun kun pitää laittaa ne työnantajalle ja en ole varma siitä, että maksaako se nyt sit oikeasti mun palkan vai ei (TES menee tässä syksyllä vanhaksi ja sit ollaan ilman sopparia, eli periaatteessa tuokin neuvoteltu etu voi mennä kankkulan kaivoon...). Tietenkään en saa edes palkanlaskijaa kiinni, lienee lomilla :)

Vaatteista olen itse sitä mieltä, että neutraalejakin värejä on ihan kiitettävästi kaupoissa (sinisiä, punasia, valkosia, harmaita, vihreitä, keltaisia, beigejä ja ruskeita). Toisaalta olen myös sitä mieltä, että en halua pienokaiselleni pinkkejä tahi vaaleansinisiä vaatteita :) Mutta niitäkin varmasti tulee sitten muilta lahjoina. En myöskään halua rajoittaa pienokaisen vaatteita poikien ja tyttöjen erilaisiin kuviointeihin vaatteissa :)

Mä olen huomannut kuinka järkyttävä määrä sitä onkaan ostettavaa ja kallista sellaista, vaikka vaunut saadaankiin lainaan. Silti pitää vielä turvakaukalo hommata, pinnasänky, sitteri, hoitopöytä ja vaikka mitä muuta. Täytyy toivoa, että miehen äitee tulis pikasesti kylään ni se pääsis sitten vinguttamaan miehensä visaa - sen lempipuuhaa jokatapauksessa :)

Mites olette toppahaalarin kanssa miettineet? Ostatteko pienemmän kun pakkauksessa vai miten? Itse ihastuin tuollaiseen Cozy Cocooniin, en tiedä kuinka hyvin se sitten toimii, mutta ainakin kätevälle se tuntui.

Masu voi hyvin ja on ihanan vilkas ja kaipa minäkin alan jo paremmin voimaan tän flunssan kanssa :) Tississä ollut pattikin saataneen poistettua ens ma työpaikkalekurilla kun kunnallisella olisi ollut aikaa vasta syyskuun puolivälin jälkeen... Pitää ensin saada siitä tulehdus pois paikallisella antibioottivoiteella. On kuulemma harmiton patti ja ilmeisesti liivit hangannu kun tissit on kasvannu :)

Toivottavasti täällä alkaisi vaivat muilla jo helpottamaan ja etenkin ne supparit harvenemaan! Ihanaa odotusta kaikille ja voimia niille, jotka niitä kaipaavat!

Epeli09 rv 23+1