Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

######## HAAHUJEN ELOKUU #######

02.08.2009 |

Ei vainen, ainahan meillä on jotain tuoretta sanottavaa!

Virvalle voimahali ja paijaus, kuulostaa tosi kurjalta ja turhauttavalta. Yritä vaan psyykata itseäs vaikka hipelöimällä vaavin kamoja ja vaatteita ja rutise tänne niin paljon kuin sielu sietää, me kyllä kestetään! Sähän voit vaikka alkaa tehdä ja myydä noita käsikakkanauhoja av-puolelle!

Tulen huomenna kertomaan neuvolakuulumiset, oikein leppoisaa elokuuta kaikille!

Jennuli

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Zeria kun kaipailit, olin vaan aikonut tulla lukemaan taas kuulumisia mutta sait sitten minut kirjautumaan ja kertomaan kuulumisia ja kommentoimaan muiden :) Tsemppiä Zeria rakenneultraan! Minulla pelotti kohdunkaulatilanne sen verran enempi etten "muistanut" jännittää ollenkaan rakenteita.

Jennuli oli saanut hienot vaunut! Taisi olla city crossit? Meilläkin ostettiin noi esikoiselle vaan kovalla kopalla ja istumaosalla. Päädyin silloin kovaan koppaan kun la oli kesäkuussa eli kova koppa on hiukan viileämpi. Tuo kantokoppa on talvella syntyvälle lapselle oikein hyvä :)

Tsemppiä virvalle! Onneksi se uusintamittaus oli parempi ja saat lepäillä kotona. Jokainen päivä on eteenpäin ja oikeasti olet jo hyvillä viikoilla minun näkövinkkelistä vaikka vielä muutama viikko onkin täysiaikaisuuteen. Toivottavasti et joudu insuliineille vaikka onhan nekin sit sinun ja vauvan hyväksi jos niihin joudutaan menemään... Mutta joutuuhan siinä aikamoisesti opettelemaan ja tarkkailemaan syömisiä :(

Fantasy. Jännää!! Tulehan heti kertomaan kun pääset ultrasta!

Minulla kävi vähän samalla tavalla kuin virvalla että kontrollissa tilanne ei ollutkaan niin paha kuin edellisessä. Kaksi viikkoa vaan oli välissä ja pelkäsin aika lailla. Eli 22 viikolla sanottiin että kohdunkaula olisi alkanut aueta sisäsuulta ja sain nostelukiellon. Nyt viimeksi 24+0 tilanteessa kohdunkaula olikin normaali!!! Oli ihana kuula kun lääkäri OYS:ssa sanoi että hänestä tämä on ihan normaali raskaus... Ei kuitenkaan kokonaan purkanut kantelukieltoa (ei siis juoruilukieltoa toim. huom) varmuuden vuoksi. Mutta on olo ollut kyllä rennompi. Sain kokeilla työhön paluuta ja eka päivä supisteli kun piti hommailla tunnuksia, käydä valokuvassa, hankkia uusi kulkukortti yms. nimenmuutoksen takia. Mutta sen jälkeen rauhallinen istumatyö ja supistuksia on ollu jopa vähemmän kun kotona poikaa hoitaessa... Huomenna on taas uusi tarkistus. Töissä siis ollaan 4pv viikossa päivä kerrallaan ja poika hoidossa. Ehkä siksikin on nyt ollut kiirettä eikä ole ehtinyt kirjoitella.

Mutta tsemppiä nyt kaikille uuteen viikkoon!

Minitassu 26+0

Vierailija
42/65 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYKE löytyi, uskomatonta mutta totta.. Olin niin varma, että olisi tuulimuna tai keskeytynyt jo.. HUH, mutta tieto lisää tuskaa eli nyt kahta kauheammin pelkään että menee kesken :/ - Voi ei tätä, kun ei voi raskaudesta nauttia.. Onneksi sentään päivä kerrallaan voi olla iloinen.... =) =) =)

Jennuli, ihanat menopelit ;D

Ihanaa ja aurinkoista viikkoa kaikille =)

Minäkin voin laittaa vähän tietoja, vaikka niin kovin "jäljessä" teistä olen ;)

Nimim: fantasy

Ikä: 29

Keskenmenot: 0409

Lapsia ennestään: -02

La: 1.4.10

terkuin fantasy rv7+4 = HAPPYYY

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasylle roimasti onnea ihanista ultrakuulumisista! Ja olipa kyllä pikasynnytys sulla aiempi. :)

Ja Helene, ei tosiaankaan mikään ihme jos ottaa voimille, kun on vielä monta alun pahoinvointi-huoli-väsymysyhdistelmää siinä takana. Oon itte ihan yllättynyt miten voimattomaksi raskaus voikaan ihmisen vetää, ja tosiaan sä ot saanut olla ennätyskauan raskaana.

(vaikka sääliksi käy myös Angelmomia tuolla syyskuisissa: hän kun synnytti ekan lapsensa vuosi sitten kuolleena 40+ ja nyt sitten taas raskaana, on siinäkin saanut olla raskaana kauan ja voi että millä huolilla!)

Nau, kuulostaa minusta hassulle, että kukaan voi kitkeä kasvimaata loppuraskaudessa. :D Mutta kiva jos ekassa olit niin reipas. Onko väsymys yhtään helpottanut? Tiedätkö mikä sun hemppa on yleensä, kun voihan 120-lukematkin väsyttää jos hemoglobiini on ilman raskautta paljon korkeampi.

Jennuli sai hienot vaunut, ja voi elämä miten nuo asioista ymmärtämättömät kuvailee vaunuja. :) Mutta tulihan siinä yhdistelmyys yksinkertaistettua aika hyvin. :) Ja ota säkin lepoa kun alkaa supistella, ettei ne ylly. Mut kaips ne yleensä ihmisillä on ihan rauhallisia ja asiaan kuuluvia. Mä sain sieltä kättärin synnytysvalmennuksesta semmosen paperin, missä luki että ennen viikkoa 37 pitää mennä päivystykseen jos on alle vartin välein supistuksia, vaikkei ne olis kipeitäkään mutta säännöllisiä.

Zerialle onnea mammavaatteista. :) Se saa kyllä hymyn poskelle kummasti.. itte ostin ne niin aikaisin, että farkut ei mee enää jalkaan. Tai menee jalkaan, mutta niissä on se semmonen tuubiosa ja farkkuosa, ja se farkkuosa puristaa alamahaa istuessa ja lapsi saa siitä hermostuksia. :D En tohi pitää, kun nyt sen pääkin on siinä alhaalla, puristella nyt pienen kasvoja.. voih. :)

Minitassu, kiva kun kirjoitit! Tosiaan olin ittekin miettinyt, että mihkä katosit. :) On se kumma kun noi mitat on niin vaihtelevat.. Mutta toisaalta onneksi virheet on nyt sattuneet tuohon suuntaan. Mieluummin liika varovaisuus kuin liian vähäinen minusta. :)

( . ) Tuommoinen se maha kyllä on! Otettiin miehen kanssa minusta semmoisia aistikkaita nakukuvia ;D että muistuis mieleen millainen maha olikaan. :) Se oli aika mukavaa, ja minusta niistä tuli aika kauniita.

Taisin keksiä syyn korkeille sokereille! Nehän pysyi ihan hyvin hallinnassa tuolla ruokavaliolla, aj sit ihan yhtäkkiä sairaalasta paluun jälkeen ne oli korkeet vaikka mitä teki. Ja sit tajusin: nehän pisti kortisonia kahdesti! Se ostaa verensokeria, ja joillain moneksi viikoksi. Niin siinäpä se, siksi ei meinaa pysyä. En nyt sitten tiiä mitä niille tehään vai tehäänkö mitään, seurataanko vain. Katsotaan. Soitin eilen diabeteshoitajalle, mutta hän ei ollu puhelimen päässä kuin vasta tänään, niin katsotaan mitä sanoo tänään sitten.

Miehen kanssa ollaan kaksi vammaista, kun itte köpötän kuin mikäkin tankki, ja mies on telonut eilen jalkapallossa nilkkansa.

Eipä muuta, näin hassua unta, taian kirjoittaa sen sinne albert-kaarina-blogspot.comiin jossain välissä tänään. :)

virva, 34+0

Vierailija
44/65 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä alkaa olla aamuisin...

Fantasylle huimasti onnea ultrakuulumisista!! Ihanaa. Pelkoja ja jännitystä tiedossa, mutta todennäköisyys on jo parempi ;) Tiedän ettei lohduta tuo yhtään...

Jennulilla tosiaan käynyt tuuri että löysit vaunut. Meidän vaunut tulee vasta kuun vaihteessa tai sitten vasta syyskuunlopulla. Olivat soittaneet sieltä liikkeestä etteivät yksien vaunujen takia tekisi tilausta mielelään. Ja muistelivat ettei meillä olisi niin kauhea kiire niiden kanssa... No, eipä ole kiire, mutta olisin malttamattomana halunnu ne jo kotiin ;) varsinkin kun muuta ei ole hankittu, niin vois niitä ihailla...

Minnehän Danja on hävinny?? HUHUU...

Mun maha se vaan kasvaa... ihan mahoton möykky ;) Ihan mukavimmat on farkkuhaalarit päällä. Ne ei kiristä mistään. Sain sellaset serkulta lainaan ja en muuta halua pitääkään... pakko välillä tietty pestä. Vauva potkii ja heittelee kupereikkoja jo todella usein. Yöllä vessareissun jälkeen on tiedossa jumppatuokio ja sitten vasta nukkumaan ;)

Ne mun sokerirasitus tulokset oli ihan normaalit. Huh, tai toisaalta en osannu pelätä että olisivat olleet kovinkaan korkeat. Kai sekin jotenkin oireilis?? Hemppa oli laskenu 118 ja sillon terkka sanoi ettäei vielä rautaa... seuraavana päivänä kuitenkin toinen terkka käski alkaa syömään rautaa. No, antovat neuvolasta mulle kasan rautatabletteja ja niitä olen nyt popsinu muutaman päivän. Yöllä joudun ottamaan sen lääkkeen. Juon niin paljon maitoa, ettei voi päivällä mihinkään väliin mahduttaa lääkkeenottoa. Maitotuotteet kai heikentää raudan imeytymistä. Pitäis vissiin sit vähentää sen juomista, mutta ku se on hyvää!! ;)

Irish 26+5 lähtee nauttimaan tämän viikon ainoasta vapaastaan...

Vierailija
45/65 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄNÄÄN tuntui ekaa kertaa potkut masun päältä! Olen ihan onnessani, sillä en uskonut ikinä pääseväni tällaista kokemaan.

Ja tietysti heti kun iskän iso koura koetti tunnustella juniori hiljentyi kuin taikaiskusta! Toivottavasti isällä on sitten sama rauhoittava vaikutus pienen synnyttyäkin :)

Mutta ehkä torstain rakenneultra jännittää nyt himpun verran vähemmän (no suunnattomasta kun otetaan himpun verran pois, jää silti vielä aika paljon jäljelle...)

Ihanaa tiistaita kaikille haahuille ?

Zeria 21+1

Vierailija
46/65 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta just saavuin. Pissa puhdas, verenpaine hyvä, hieman vaan alhaisempi kuin aikaisemmin, kohdunkorkeus keskikäyrällä ja syke hyvä. Paino oli noussut n.3kg, kun viimeks oli pysynyt samana. Kaippa se masukkikin on kasvanut ja on kyllä herkutkin maistunut... Ja lappusia tuli vinopino. Pitäis sit kuukauden sisään päättää mitkä tyttö/poika-nimet laitetaan vauvalle sairaalaa varten esitietolomakkeeseen. Mielessä kyllä jo hyvät onkin ja eihän sen tarvii olla lopullinen.

Väsyä on, mut se johtuu paljolti huonosta nukkumisesta. viimeyönäkin valvoin 3h, on vaan niin paljon mietittävää, muuttamisessa ym. Hemppa on normaalisti n.140, joten onhan se siitä laskenut ja eron varmaan huomaa olossakin.

Onnitellut zeria masunpäällyspotkuista. Täälläkin on vähän aikaa niistä nautittu, mut ei vielä oo mies onnistunut tuntemaan, kun eniten pikkuinen myllää yöllä... millaisetkohan yö valvonnat on luvassa syntymän jälkeen. Esikoinenkin valvoi vauvana tosi pitkiä aikoja. Alkoi sit onneks nukkumaan pitkiä paiväunia vaunuissa.

Me varmaan yritetään pärjätä vanhoilla vaunuilla jotka saatiin aikoinaan. Ne on oran vanhat ohut pyöräiset. Ei kovin hyvät talvella, mut muuten hyvät työntää ja alle mahtuu paljon tavaraa. Tuplarattaitakin oon miettinyt kauppareissuja varten, kun tuo tyttö on niin eläväinen et ois kiva saada se kiinni johonkin, ettei tarvis perässä juosta koko ajan. Carenan double swingit kun löytyis jostain käytettynä.

En enää muista mitä muut kirjoitti, mut mukavia oloja kaikille!

nau rv25

47/65 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin tuonne oman aloituksensa eilisen omituisesta kipukohtauksesta, lukekaas tekin se ja kommentoikaa. Pieni huolenpoikanen tietty kävi mielessä heti, mutta kun tajusin että on kipeä kohdun vierestä ja kun vauva alkoi iltapotkuttelunsa niin tiesin että kaikki on silti ok.

ZERIA, meillä ollut sama juttu JOKAISEN raskauden aikana, että pompahtelee vauva masussa miten vain niin kun mies laittaa käden masulle, tulee täysi hiljaisuus:) Ja itseasiassa meillä ovat rauhoittuneet ensimmäisinä kuukausinaan nimenomaan miehen ottaessa syliin ja pistäessä kouransa vauvan selälle. Ollaan yhdistetty se siihen, että miehellä niin paljon isommat kourat että pienellä turvallinen olo niiden suojassa:)

Mutta eipä mulla uutta asiaa muuten ollutkaan, tulin vaan tuon kipukysymyksen laittamaan ja poikkesin tsekkaamaan uusimmat jutut:)

*Helene 26+6*

ps.tänään tasan 3kk laskettuun päivään:)

Vierailija
48/65 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virva, ihanaa enää 3 vkoa WOW - onko teillä kaikki jo valmiina? Kyllä noita kuvia on sitten kiva katsella jälkeenpäin ja varsinkin mahd. seuraavassa raskaudessa ;)

Irish79. totta turiset, tosi kylmä on ollut aamuisin.. Niin se syksy kai tuloaan tekee, hrrr.. Ja sitten Joulukin tulee niin nopeasti.. Kiitos muuten zempistä, on tää loputon pelko ;)

Zeria, IHANAA onnea potkuista!! On se niin jännä tunne.. Mulla esikoinen oli ihan hullu mahassa, välillä kattelin ihmeissään mahaani kun se riehui siellä ja väänteli itseään - ja sama vauhti on jatkunut tähän päivään asti ;D

nau, onnea hyvistä ultrakuulumisista =)! Mulla on eka ultra ens ti, jännää - vaikka eipä ne siä mitää tee..

Helenelle zemppiä kipuiluun! Niin kuin sanoitkin, on se elimistö koetuksella, kun on peräjälkeen raskaana.. Ettei ihme että välillä jomottaa ;D

Paljon teillä on paino noussut? Ootteko muut nimiä mietineet? Tai tiedättekö sukupuolen? Mä haluun tietää jos kertovat tokassa ultrassa, ekassa ei varmaan vielä näy!? Silloin mulla esikoisen kanssa oli yleinen käytäntö ettei enää kerrottu, edes kun olin viikkoa ennen la-aikaa ultrassa niin ei voitu kertoa :O! Nykyään on kuulemma eri taas, hyvä niin..

Ihania vointeja kaikille =)

Ja minne Kisu on hävinnyt?? =)

fantasy rv8+1

Vierailija
49/65 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti tulla täpinöissäni kertomaan että olen niin iloinen kun saan vihdoinkin tehdä OMALLE vauvalle sukkia ;D Oon ikäni neulonu pikkusukkia ja aina toisille. Nyt saan omalle tehdä... ensimmäinen on jo valmis ja ihana miten pieni sukka onkaan.... kaikesta sitä hulluuksissaan intoutuu =) Ei malttais puikoista luopua ja lähteä töihin... hullua =D

Zerialle täältäkin onnittelut potkuista (onpas onnittelu... mutta nyt iloisista potkuista)

Helenellä oli kipuja?? muistaakseni. Oon itelläni kans huomannu juurikin samoilla kohdilla kipua, mutta se on kyllä hetkittäisttäistä eikä ole liikkumista estänyt. Olen ajatellut sen olevan venymisestä johtuvaa, kun lääkärikin sanoi, että näillä viikoilla vauva sekä kohtu kasvaa vauhdilla. Liitoskipuja en tiedä liekö mulla ollut. Selkä edelleen kipeä, mutta se johtuu siitä vammasta mikä selästä löytyy.

Virvalla on jo ihan loppusuora menossa. Jännittää minuakin ;)

Fantasy kyseli painosta. Viimeks ku kävin niin painoa oli tullu jo jotain 8-9kiloa. Huh!

Irish 27+1

50/65 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuilut ja aristukset loppuneet kokonaan tuosta mistä valittelin, onneksi! Uusille viikoillekin siirryttiin jälleen, koko ajan lähemmäs turvallisempia aikoja:) Kaverihan viime vuonna synnytti kaksoset jo rv.27+2 ja hyvin jaksoivat alusta asti, vaikka vain kilon painoisia olivatkin ja sairaalassa pari kuukautta, heistäkin vain toiselle jäi vikaa keuhkoihin, että sairastumiset vie heti sairaalahoitoon edelleen kun keuhkot tukkiutuu. Mutta muuten ovat yllättävän hyvin päässeet elämän alkuun:)

FANTASY, meillä ei tietoa sukupuolesta, vaan omaa "vaistoa" ja arvausta. Nimiä on pohdittu, ja se onkin vaikeaa kun ei taho keksiä enää kivaa nimirimpsua.. Painoa on tullut tähän mennessä 5-6kg, mutta tää paino on nyt noussut hurjaa tahtia, kun alun hirveän pahoinvoinnin takia laski lähes 8kg, oikeestaan nousuun paino lähti vasta rv.13 jälkeen, eli siihen suhteutettuna noussut huimasti (ja tulee nousemaankin tällä ruokavaliolla..) Mutta kuopuksesta koko raskausajan saldo oli huimat 17kg joista 12kg jäi jo laitokselle ja loput tipahtivat 2vko aikana. Oon muille täällä kertonutkin joa muinoin, että oon sitä tyyppiä joka kerää hirveästi nestettä raskausaikoina, siksi nopea nousu ja nopea laskukin synnytyksen jälkeen. Mutta painohan on pienin murheista, ainakin mitä me haahut käydään henkisesti läpi!

Mutta nyt muihin puuhiin, hyvää alkavaa viikonloppua teille!

*Helene 27+0*

Vierailija
51/65 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden tekemään kyllä katoamisilmoitusta jos et kisu ilmoittaudu! Täällä ollaan ihan huolissaan!

Hyvä juttu helene että kipuilut hävis, en kyllä löytänyt sitä sun aloitustas?

Pirjo-Yrjö on pitänyt mahassa potkunyrkkeilyharjoituksia tällä viikolla oikein urakalla! Luulen että istukka on siirtynyt edestä pois, koska tuntuvat niin selvästi. Viikon päästähän tuo selviää, kun on rakenneultra. Toivottavasti saadaan tietää myös kumpi on tulossa! Eilen tuntui myös ekan kerran muksaus masun päältä! Harmi että vaan yks eikä mies päässyt kokeilemaan, mutta eiköhän niitä tilaisuuksia vielä tule.

Maha on muuten pullahtanut melko lailla, enää on vaikea kauan pitää asiaa salassa oppilailta ja vanhemmilta. Töissä on muutenkin ollut vähän vaikea muistaa nykyiset rajoitteensa, olen jo pari kertaa muistanut mahan vasta ollessani jo tukevassa kiinnipito-otteessa oppilaan kanssa, nyt täytyy tosissaan yrittää pysyä näistä erossa vaikka vaikeaa se on. Sen verran syvällä on selkärangassa pikainen puuttuminen uhkaavissa tilanteissa, nyt olen sillä tavalla päättänyt että menen painiin vain jos on jonkun henki kyseessä.

Aurinkoista viikonloppua haahuille, onnellisille möhömahoille!

Jennuli 19+0

52/65 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi vois päivittää tuon esittelyn, eli la muuttui 24.11 -> 19.11.

Nimim: Danja

Ikä: 28

Keskenmeno/t: 08/08 tm?

Lapsia ennestään: -

Paikkakunta / Synnytyssairaala: LKS

LA: 19.11

Sitten niihin kuulumisiin kun on tuosta edellisestä kirjoittelusta vierähtänyt aikaa.

Meillä silloin tosiaan alkoi talon remontointi ja kämppä oli kaaoksen partaalla; meinasi mennä hermot kun siinä kaaoksessa piti yrittää asuakin :( Nettikään ei toiminut kuin muutamia minuutteja kerrallaan ja kaiken aikaa piti olla vahtimassa meidän kahta remonttimiestä että hommat tulee tehtyä kuten olin suunnitellut.

Mutta nyt siis tosiaan viikko sitten ajettiin remonttimiehet rautatieasemalle ja kotiinsa ja jäljellä on enää erilaisten uusien listojen ja kynnysten laittoa, verhotankoja, ikkunalautoja ja sitten huone kerrallaan siivoilla ja koota noita (uusia sekä vanhoja) huonekaluja. Hiukan kyllä hirvittää alkaa siivoileen tämän mahan kanssa mutta eiköhän se siitä suju, vaikka huone/pv…

Olotila on ollut ihan kohtuullisen hyvä. Väsymys vaivaa edelleen ja närästystä riittää. Vesseli tykkää harjoittaa potkunyrkkeilyä pitkin päivää; välillä potkut ovat TODELLA kovia…

Inhottavina vaivoina on myös tullut lähes päivittäinen vatsan kiristelyn tunne; se siis tuntuu eniten alavatsassa sellaisena kiristyksen tunteena, oikein ahistava tunne ja käveleminen on tällöin vaivalloista, en sitä sen tarkemmin osaa kuvailla :/ (ovatko kenties supisteluja? ) Neuvolassa eivät yhtään tajunneet kun yritin kuvailla tätä; sanoi vain, että koita VENYTELLÄ! Ja pas**t venyttelen kun se vasta kipeetä käykin :( Kaikenlainen kurottelu ja venyttely käy vatsaan kipeetä.

Välillä vatsa tuntuu turvonneelta ja kovalta; aivan kuin olisin nielaissut rantapallon :(

Työharjoittelu on onneksi kevyttä toimistotyötä 6h/pv ja esimies on mukava ja ymmärtäväinen joten töiden puolesta ei tarvitse olla huolissaan vaan saan tehdä olotilan mukaan.

Neuvola-aika oli viime tiistaina ja saarnaa tuli painosta; oli noussut 2,3kg (+563/vk) edellisestä käynnistä. Perkule ku koko aikana painon nousua ei ole ollut kuin 2,5kg niin ei voinut täti nähdä kokonaisuutta. Sanoinkin sille, että olen syönyt ihan samaa ruokaa kuin meidän remonttimiehetkin eivätkä he jaksa tehdä töitä millään keitolla ja/tai salaatilla joten ruoka on ollut kuukauden verran vähän raskasluonteista ja omaan ruokatottumukseeni vähän rasvaisempaakin. Pakkohan sellaisen on painossa näkyä.

Turvotusta ei ole ollut kuin nilkoissa (tätä ei kuulemma edes lasketa turvotukseksi), verenpaine oli 114/68 (kaipa se hyvä on kun ei tullut sanomisia), hemppa oli 120 ja käski vähentää raudan syömisen joka toiseen päivään (siis täh? ennen raudan syömistä se oli 114), sf mitta oli huikeat 26cm ja viikkoja oli tuolloin 26+5. Onkohan isokin pötkylä tulossa…? Toinen sokerirasitustesti on ylihuomenna ennen töihin menoa; saa nähdä miten jaksan töihin mennä, viimeksi kun mulle tuli aivan halavatun huono olo.

Vatsa alkaa olla iso joten sitä ei kyllä enää peitellä millään rievulla :p Töissäkin kahvihuoneessa naiset jaksavat kysellä ja puhella aiheesta ja minua ei kyllä millään nappaisi moinen ”juoruilu”; näin pienellä paikkakunnalla ’kaikki tietävät kaikkien asiat’ ja itse tykkään pitää asiat omana tietonani.

Mammavaatteita on ollut hankala löytää. H&M:ltä yritin kattella mutta nekin ainoat housut mitkä kiinnosti ja tilasin niin oli liian pienet eikä isompaa koko ollut enää saatavilla :( Laitoin myös Ellokselle tilauksen menemään mutta todennäköisesti nekin housut ovat liian pieniä :/

Pitipä kysymäni että aiotteko hankkia vauvalle pinnasängyn ja jos aiotte niin hankitteko sen valmiiksi vai joskus myöhemmin? Meillä tästä asiasta ollaan keskusteltu eikä olla miehen kanssa ollenkaan samaa mieltä. Hän ei hankkisi pinnasänkyä ollenkaan vaan ihan vain korkeareunaisen lasten vuoteen; ”ei se vauva ala seisomaan siinä kun ei ole reunoja mitä vasten seisoa toisin kuin pinnasängyssä”. Itse olen sitä mieltä että hankkia pinnasänky valmiiksi ja vauva nousee kyllä aikanaan seisomaan siinä ja pyörii muutenkin niin ei tarvitsisi olla sydän syrjällään ettei vain tipahda lattialle! Toivottavasti ymmärsitte tuosta jotain… :p

Toinen kysymys oli, että oletteko itse tahtoneet lääkäriä paikalle tai lääkärikäyntiä jossa voidaan tarkistaa kohdunsuun tilanne? Mulle ei ole tällaista tarkistusta koskaan tehty joten en tiedä yhtään missä mennään… Alkuraskauden aikana olisi ollut tällainen lääkäri paikalla mutta en päässyt käymään koska tuohon aikaan olimme ulkomaanmatkalla. Muulloin varmaan täällä tuollainen lääkärikäynti joudutaan tekemään kaupungissa keskussairaalassa joten sinne tarvii varmaan lähetteen… Onkohan se sitten maksullinen ja saakohan siitä matkakorvauksia? Vitja ku ei ole ketään täällä jolta kysyä; se neuvolatäti on ihan ääliö joten siltä on ihan turha mitään kysellä ja miehen siskolta tai veljen vaimoltakaan en kehtaisi mennä kyseleen…

Joops, mutta parempi lopetella tämä purkaus tähän :p Johan tästä näytti tulevan aikamoinen romaani, heh.

- Danja, joka ilmaantui sivuille piiitkästä aikaa. rv 27+3 -

Vierailija
53/65 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danjalle: Meillä oli esikoisella pinnasänky, mut ei käyttänyt sitä, kuin joskus oli hereillä "säilytyksessä", kun kävin vessassa. Nukkui siis vieressä. En jaksanut yöllä nostella ja oli niin herkkäuninenkin et ois siirtoon herännyt. Nyt aattelin sahata siitä pinnoja pois niin että siitä sais sivuvaunun parisängyn viereen. Kun tyttö oli 1-v ostettiin lasten sänky. Se on seinän ja parisängyn välissä, joten ei pääse putoon kuin päästä ja sinnekin voi tarvittaessa virittää jotain estettä, jos on kovin levoton nukkuja.

Mulla ei oo ollut yhtään lääkärintarkastusta, eikä neuvolassa viime to puhuttu mitään onko tulossa. Tai sen verran oli puhetta, et pitäiskö varata lääkäriaika, kun on edelleen tullut rusehtavaa vuotoa. Mut käyn nyt ensin uudelleen labrassa ja katsotaan sitten.

nau rv25+3

Vierailija
54/65 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla Danjasta pitkästä aikaa ;) Tervetuloa takaisin!

Kyllä noi sun kuvailemasi kiristelyt musta supisteluilta kuulostaa. Tosin ensikertalaisena en osaa sanoa, muuta kun kuulostaa siltä ;)

Pinnari aiotaan hankkia. En tiiä kyllä miks... varmaan siks kun on tapana ;) En ole edes ajatellut etteikö sitä tarvita.

Varmaan kannattaa neuvolasta kysellä tuota kohdunsuuntilanteen tarkastusta. Mulle teki neuvolan lääkäri samalla kun tarkasti napavirtaukset ja istukan. En tiedä liekö useampaa lääkärineuvolaa meilläkään täällä tarjolla jos ei suurempaa tarvetta ole.

Irish 27+4

Vierailija
55/65 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä noi lääkäritkin sitten vähentyneet huimasti verrattuna ku odotin esikoista vuonna -02! Sitä kyllä neuvolassa varoiteltiinkin, että on kaikkia käyntejä vähennetty.. Mutta pakkohan sun DANJA on päästä tarkistuttaa kohdunsuun tilanne, nyt jos supistuksiakin on alkanut tulee! Eiväthän ne harjoitus-supistukset pitäis vielä tietenkään mitään availla, mutta kannattanee käydä tarkistuttaa tilanne niin tietää sitten levätäkö vaiko eikö ;D

Pinnasängystä myös, että mä en ois voinut villin esikoisen kanssa kuvitellakkaan pärjääväni ilman sitä.. Varsinkin kun poika alkoi liikkumaan niin se oli turvallinen paikka päikkäreillä ja yöunilla.. Aluksi meillä oli se just meidän sängyssä kiinni, jotta sai yöllä nopeasti ja helposti tissille. Pinnasänkyjä on sellasiakin mistä saa toisen reunan alas ja sitten myöhemmin voi sen nostaa taas ylös..

fantasy rv8+4 = pikkunen vielä tod.näk. elossa ja kasvaa, koska välillä iskee järkyttävän pohjaton nälkä ;D JEEE!!

Vierailija
56/65 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tere taas haahut!

Milloinhan se raskaudesta nauttiminen alkaa? Tai menikö se jo, käytiin viime torstaina rakenneultrassa ja hyvin sieltä löytyivät kaikki sydämen kammiot, isot verisuonet, aivolohkot, luut sun muut, mutta istukka on kuulemma takana ja tulee melko alhaalle. Istukan tilanne katsotaan vielä viikolla 30 ja voi kuulemma aiheuttaa vuotoja.

No sunnuntaina ja eilen maanantaina onkin sitten tullut pyyhittäessä vähän väriä paperiin ja minulle tietysti itku ja paniikki... Ei kai taas??!! Tiedän että voi johtua ihan hyvin tuosta istukasta, mutta silti pelottaa ihan älyttömästi. Etenkin kun sunnuntaina pikkuisella oli jotenkin vaisu päivä, eikä liikkeitä tuntunut kovinkaan paljoa..

Työpäivien jälkeen olen ihan naatti, onneksi sain työnantajalta mahdollisuuden tehdä 2 pv/viikossa etätöitä kotoa käsin, katsotaan nyt miten tää alkaa mennä.

Tänään alkaisi synnytysvalmennus, mutta en oikein tiedä millä mielin sinne oisin menossa.. Tuntuu että heti kun vauvasta uskaltaa vähän iloita ja vapaammin kertoa muille, niin heti tulee sitten takapakkia.

Huokaus... Eikö vois olla jo joulukuu...?

Zeria 22+1 vaikka kuulemmase pieni oikeasti on viikon pienempi..

Anteeksi omanapainen viesti.

Vierailija
57/65 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole nyt ihan huoleti siellä, se pieni tuhru voi tulla ihan limakalvoiltakin vain. Yleensä jos istukka vuotelee se on paljon voimakaampaa vuotoa. Ja yleensä istukka nousee kyllä viikkojen myötä ylemmäs eikä yleensä paljoakaan aihedu harmeja, mutta tietenkin heidän täytyy se vielä tarkistaa.

Ja jos vauvalla on vaisumpia päiviä niin sekin on ihan täysin normaalia. Voihan olla että se on silloin kääntyneenä sun selkää kohti ja potkii toiseen suuntaan, eli sinne selkään ja silloinhan et tunne niitä liikkeitä vielä niin selvästi.

Nyt vaan menet reippain mielin sinne synnytysvalmennukseen ja yrität ottaa rennosti. Pääasiahan on se että vauvalla on rakenteet kunnossa :) Mutta tiedän että tällä taustalla huolestuu vähemmästäkin... Itselläkin edelleen se huoli aina jostakin piilosta nostaa päänsä, ja hirveästi haluaisin että olisi jo joulukuu että saisi vauvan syliin eikä tarvitsisi olla enää niin huolissaan.

Halauksia sinne paljon! Kyllä kaikki varmasti päättyy hyvin :)

Hermis ja Baby-J rv 22+5

Vierailija
58/65 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeria: No worries, kaikki on varmasti kunnossa. Ymmärrän kyllä hermostumisesi, mutta pieni tuhruilu ja vuotelu raskauden aikana on tosi yleistä! Nyt vaan meet rauhassa sinne valmennukseen ja otat iisisti:) Ultrakuulumisethan oli oikein hyvät, onnea niistä. Kiva että töistä löytyi joustoa ja saat huilata enemmän.

Hauska kuulla Danjastakin oikein urakalla ;)

Sä olet mua viikoissa aika paljon edellä, mut ei mullakaan ole kohdunsuuta tarkistettu kuin sillä ekalla neuvolalääkärillä heinäkuun alussa. Meillä on täällä lääkäri kaks kertaa raskauden aikana, mut en tiedä koska se seuraava on. Itseä on kans tuo mietityttänyt kun mulla on ollut harkkasuppareita sen verran, onneks nyt vähemmän kuitenkin kuin töiden alkaessa oli. Soitin niistä neuvolaan ja sieltä sanottiin että jos alkaa tehdä kipeetä niin pitää käydä omalla lääkärillä tai viikonloppuna päivystyksessä. Ei siis olis tarvinnut mitään lähetettä ja perusmaksuilla selviää. Teillä varmaan samoin.

( . ) Rakkaalla lapsella on monta nimeä, Pirjo-Yrjö a.k.a. Fabio on pitänyt mahassa melkoista sutinaa :) Tästä olen tietysti vaan tyytyväinen, niin ei tule niin huolittua että kaikki ei olisikaan kunnossa. Meillä on oikein Hyvinkää-viikko kun mies käy ensin huomenna polven tähystyksessä ja perjantaina suunnataan ultraan, jossa toivottavasti Fabion värkillisyys/värkittömyys selviää. Oon pärjännyt sunnuntain ja tän päivän ilman pahoinvointilääkkeitä, mahtavaa! Masu kasvaa vaan, nyt alkaa jo näyttää joltakin!

Jennuli 19+4

ps. Ilmoitetaan kadonneeksi: kisu

Tuntomerkit: pienesti pullottava vauvamasu, humoristinen ja ystävällinen, joskin hieman kärsimätön luonne. Löytöpalkkio!

59/65 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut erityisen aikaansaava, normaalien ulkoilujen lisäksi sain siivottua kunnolla, ostin kahdet äitiyshousut syksyyn (himoitsemani bootcut-taskuhousut sekä iki-ihanat farkkuhaalarit:) ) ja aloin laskeskella tuota loppuvuoden veroprosenttia, niin yllättäen oon maksanut reippasti veroja koko vuoden, tipahti 5% veroprosentti loppuvuodelle. Helppo laskea, kun tietää aikas tarkalleen mitä tulee saamaan kun on vaan äippäraha ja kuopuksesta pikkuruinen hoitolisä. Ihmettelin miten olenkin laskenut noin pieleen prosentin ja vuositulot alkuvuonna, mutta sitten muistinkin että lasketin sen sen mukaan, että olisin alkanut saamaan äitiysrahaa jo heinäkuussa (silloin odotin helmikuussa keskenmennyttä..). Harvemmin oon enää käyttänyt tuota perusverokorttia, kun useampana kuukautena on ihan minimitulot olleet, niin turhauttaa maksaa "liikaa" veroja, vaikka saisihan ne sitten aikanaan palautuksina takaisinkin.

Huomenna VIHDOIN neuvolalääkäri, todella odotan sinne pääsyä ja kohdunkaulan tilanteen tarkistamista, nyt on ollut taas enempi supistuksiakin:( Hyppäsin tänään punnitsemaan itseni ja näytti viidessä viikossa tulleen kolmisen kiloa, huomaan sen kyllä olostakin, mutta tuntuu että kaikki paino kertyy tuohon keskivartaloon..masu on nimittäin aika omituisen suuri! Saas nähdä mitkä mitat saa masusta vakiotäti, kun edellisellä kerralla oli se kireä sijainen joka sai mitan menemään yli käyrien. Kunpa vaan kaikki olisi ja pysyisi hyvin, kauhea pelko aina vaan menettämisestä.

ZERIA, varmasti on hirveä stressi ja pelko tuosta tuhruttelusta, eipä tuohon osaa lohdun sanoja sanoa taaskaan. Mutta hyvä on ainakin että tiedät mistä se varmaan johtuu, eli siitä istukasta. Positiivinen puoli tuossa on se, että sinun viikoillasi ei vauva pelkällä tuhrulla kuitenkaan ulos tule. Voi kun osaisi kunnolla lohduttaa muiden peloissa, kun ei osaa itsekään olla pelkäämättä kaikkea koko ajan. Tsemppiä ja jaksamista!

Nyt ruokailupuuhiin ja sitten ansaittu päivälepo:)

*Helene 27+5*

Vierailija
60/65 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kaikki tietää mitä on pelätä pahinta... Olen nyt koettanut ottaa ekstra rauhallisesti, eikä maanantain jälkeen ole vuotelua ollut (jesh). Niinkuin Hermy sanoi, kyseessä voi ihan hyvin olla limakalvovuotoa, niin niukkaa se kuitenkin oli (ainoastaan pyyhkiessä) mutta ihan kamalaa silti, etenkin kun ei koskaan voi olla varma. Nyt vaan otan rauhallisesti ja seurailen tilannetta ja tarvittaessa lääkäriin ja/tai ultraan tsekkaamaaan tilanne. Saikkua kuulemma saisi tällaisissa tapauksissa, mutta koska työnantaja on tosiaan joustanut ihanasti (työtehtävien uudelleenjärjestely ja etätyömahdollisuus) ihan mielelläni yritän vähän olla hyödyksikin. Normi-työtäni en kyllä jaksaisi/pystyisi tekemään, mutta tällainen kevyt toimistotyö kyllä vielä menee.. Onneksi pieni jo liikkuu aika vilkkaasti ja dopplerilla voi varmistaa tilanteen tarvittaessa, eli jospas tästä nyt selvittäisiin. Siivous- ja seksikielto tuli muuten pariksi viikoksi, eka ainakaan ei harmita yhtään..

Ainakin Helene ja Danja olivat käyneet vaateostoksilla. Minä kaipailisin myös ainakin yksiä housuja lisää.. Danjan kanssa on vaan vähän sama ongelma, ettei sopivia tahdo löytyä.. Ne yhdet, mitkä henkkamaukasta ostin on lantiolta liian isot , mutta kiristää vähän tuosta reisistä.. Farkkuja kokeilin ja niissä olis ollu tilaa reisissä, mutta lantiolta olivat sitten liian tiukat... Ja toinen yleinen ongelma on lahkeen mitta. Ai että ärsyttää postimyynnissä etenkin kun lahkeen sisäpituus on joka koossa sama (joku 78 cm tai lyhyempi..) Ei riitä alkuunkaan miulle, pituutta on 177 ja aika iso osa niistä just jaloissa :) En taida olla ollenkaan standardikokoinen mamma.. Muutenkin kaipaisin sellaisia rentoja ja mielummin löysiä kuin kireitä vermeitä. Mutta tosiaan tarjonta täällä kutistuu siihen henkkamaukkaan tai postimyyntiin.. Mistä olette muut mamma-vaatteenne hankkineet? Toisaalta ei hotsittaisi kamalasti näihin nyt rahaa pistää, eihän niitä tule nyt kuitenkaan käytettyä enää kuin muutama kuukausi, mutta toisaalta ilmankaan ei oikein tule toimeen.. Ja talvikin on tulossa..

Jaahas pitää varmaan palata töiden pariin (no ehkä soitan vielä kansalaisopistoon ja varmistan voiko joogakurssille osallistua tässä tilassa, mammajoogaa ei täällä jostain syystä järjestetä..)

Touhukasta torstaita kaikille

T: Zeria ja pieni 22+3