Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä tupakointiaan häpeäviä äitejä?

Vierailija
02.08.2009 |

Voi luoja että mua kaduttaa kun aloitin raskaus- ja imetysajan jälkeen tupakoinnin. Nolottaa kun monesti joku saattaa ihailla minua lapseni kanssa ja hetken päästä se ihailija katsoo vähän pitkään kun olen nurkan takana tupakalla(mieheni oli lapsen kanssa). Aion lopettaa ennen syksyä. Onko muita jotka häpeää tätä pahetta tosi paljon? Aion ja haluan lopettaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis minua tuskin kukaan ihailee mutta meillä on harvinaisen hyväntuulinen lapsi, kerää jatkuvasti katseita ja "kavereita" :D

Vierailija
2/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa polttaa enää julkisesti, enkä jos on tupakoimattomia kavereita paikalla kotonanikaan! Hävettää ihan sairaasti tällainen juntti riippuvuus ja aikeissa on tämän vuoden aikana päästä paheesta lopullisesti eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes kertonut tupakoimattomille kavereille että aloitin uudelleen. Hävettää. Kaduttaa. Ja tiedän varsin hyvin, että tupakointi vaikuttaa jollain tapaa lapseen vaikkei imettäisi tai olisi raskaana. Haluan nyt vaan pureskella asian hyvin jotta lopettaminen olisi oikeasti LOPULLISTA. ap

Vierailija
4/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha tulla kenenkään sanomaan että olisi sama asia jos pistäisin lapseni polttamaan. Koskaan en ole puhallellut savuja lähellekkään lapseni naamaa (vaikka poltankin vaunuja tyyöntäessä savu ei mene vaunuihin koskaan)enkä polttanut raskaus/imetysaikana.

Vierailija
5/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hävettäisi? Tupakka on laillinen nautintoaine.

Vierailija
6/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudestaan kun lopetin toisen lapsen imetyksen..ja kadun sitä syvästi.. En polta koskaan lasten aikana, lähinnä iltaisin ja jos menen yksin johonkin. Julkisilla paikoilla en vain pysty, tunnen todella huonoa omaatuntoa tupakoinnista. Olen ollut lopettamassa miljoona kertaa mutta jostain syystä päivien tupakoimattomuuden jälkeen poltan taas. Haluaisin kovasti lopettaa, mutta vaikealta tuntuu. Varsinkin jos pinna on kireällä menen helposti tupakalle. Suurin osa lähipiiristämme ei tiedä että olen taas aloittanut polttamaan, enkä kehtaa asiaa sanoa. Syyllisyys painaa..hoh...

Vierailija
7/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla häpeään vaikuttaa mm.

- on huono esimerkki lapselle

- myrkkyjä kulkeutuu lapseen (siis esim. korvatulehdukset yleisempiä tupakoivien lapsilla, koska hengityksen, ihon ja vaatteiden mukana tulee jotain tököttiä..)

- nykypäivänä tuntuu ettei kunnon kansalainen polta

- tupakointi "juntti", "säälittävä" tapa..

ja olen siis polttanut 15 vuotta miinus raskaus- ja imetysaika 7kk..

ap

Vierailija
8/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on laillinen nautintoaine.

Minä en halua olla riippuvainen mistään aineesta, en laillisesta enkä laittomasta. En halua olla riippuvainen edes kofeiinista. En vain halua sellaista, että minun on PAKKO saada jotain ainetta säännöllisesti tai muuten tulee paha olo.

Tupakan tavoin kahvikin on ihmiselle täysin tarpeetonta. Ihminen voi elää paljon terveemmän ja miellyttävämmän elämän ilman mitään nautintoaineita, vaikka ne olisivat kuinka laillisia.

Vierailija
9/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ällötti se paha haju mikä jäi aina vaatteisiin, käsiin ja hiuksiin. Ja teen todella ihmisläheistä työtä..

Minulla on kolme lasta, jokaisen raskausajan ja imetyksen olen ollut polttamatta, ja aina aloittanut uudestaan.

Nyt kerkesin puoli vuotta polttaa kuopuksen imetyksen jälkeen, ja tuli stoppi. Yksinkertasesti en vaan enää pysty polttaa. Julkisesti en tosin ollutkaan polttanut vuosikausiin. Hävetti jopa aina omassa pihassa kessutella..

Vasta viikon olen ollut polttamatta, ja ei tämä oikeastaan kovin tuskaista edes ole ollut. Ilmeisesti mun riippuvuus oli vaan se tapa, ei niinkään nikotiini, koska ei mitään vieroitusoireita ole tullut.

Toivottavasti saan pidettyä selkärankani, enkä sorru! Tsemppiä muillekin lopettaville ja lopettaneille!!

Vierailija
10/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono esimerkki lapsille? No joo mutta kuinka moni rupesi polttamaan koska vanhemmat poltti? Uskoisin että kaveripiiristä se lähtee kun teininä ruvetaan polttamaan.

Vierailija
11/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiskan teksti vois olla mun suusta :-(

Vierailija
12/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono esimerkki lapsille? No joo mutta kuinka moni rupesi polttamaan koska vanhemmat poltti? Uskoisin että kaveripiiristä se lähtee kun teininä ruvetaan polttamaan.

varmasti vaikutti se että isä poltti. Se tuntui "normaalilta". Voihan lapsi alkaa tupakoida yhtä hyvin ilman esimerkkiä, mutta paha siinä on tupakan vaaroista saarnata jos itsellä on tupakka huulessa.

ap

Vierailija
13/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lasta eikä kellään ensimmäistäkään korvatulehdusta eikä kyllä muitakaan lääkekuureja ole joutuneet syömään, joten keksikää taas parempaa.

Ja olen kunnon kansalainen. Keskituloinen, työssäkäyvä ja aviossa elävä ihminen, joka ei ravintoloissa juokse. Joten ei, ei hävetä vieläkään.

T: Se laillista nautintoainetta vetävä

Vierailija
14/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on laillinen nautintoaine.

Minä en halua olla riippuvainen mistään aineesta, en laillisesta enkä laittomasta. En halua olla riippuvainen edes kofeiinista. En vain halua sellaista, että minun on PAKKO saada jotain ainetta säännöllisesti tai muuten tulee paha olo.

Tiesitkös että ihminen on ja voi olla riippuvainen esim. ruoasta (syömishäiriöt), vedestä (vesijuopot), liikunnasta ja lähes kaikesta muustakin mihin ylipäätään tulee koskettua. Mitä pahaa on juuti näissä aineissa jotka ovat saaneet yleisnimityksen nautintoaine?

Vierailija
15/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa oma heikkouteni. Syyskuussa loppuu, kun koulu alkaa ja pääsee taas nauttimaan yliopistoliikunnan annista.

Vierailija
16/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tupakoin kyllä julkisesti, mutta sivussa. Tyyliin jos ollaan jossain lastentapahtumassa, niin saatan sen kestäessä pitkään käydä tupakalla, mutta kaukana ja puolipiilossa. Samoin toimii mies. Kadulla en kehtaa poltella kuin ulkomailla ja työpaikallakin välttelen, ettei ainakaan kaikki työkaverit tietäisi. Kavereilta salaan puoliksi. Kaikki eivät tiedä mun enää tupakoivan tai luulevat sen rajoittuvan vain viihdetoimintoihin.

Vierailija
17/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkös että ihminen on ja voi olla riippuvainen esim. ruoasta (syömishäiriöt), vedestä (vesijuopot), liikunnasta ja lähes kaikesta muustakin mihin ylipäätään tulee koskettua.

Enkä halua olla riippuvainen niistäkään - enkä onneksi ole.

Vierailija
18/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lasta eikä kellään ensimmäistäkään korvatulehdusta eikä kyllä muitakaan lääkekuureja ole joutuneet syömään, joten keksikää taas parempaa.

Ja olen kunnon kansalainen. Keskituloinen, työssäkäyvä ja aviossa elävä ihminen, joka ei ravintoloissa juokse. Joten ei, ei hävetä vieläkään.

T: Se laillista nautintoainetta vetävä

täällä tuomitsemassa kun puolet elämästäni olen tupakkaa vetänyt :) . Mutta siis, MINUSTA tupakointi on noloa ja häpeällistä. On noloa, kun ollaan esim. jossain reissussa niin äidin on "pakko" mennä jossain vaiheessa nurkan taakse tupakoimaan. Julkisesti en kehtaa polttaa, enkä varsinkaan lapsen vieressä.

Vierailija
19/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies eika lapset tieda etta poltan. Poltain vain toissa ja jos olen menossa yksin.

Hapean kovasti myos tata, aloitin koska ajattelin etta se auttaa raskauskilojen poistamisessa. Nyt olen lihava ja poltan :(

Vierailija
20/22 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samoja ajatuksia kuin ap:lla. En kehtaa polttaa julkisesti jos ihmiset tietää että mulla on 1,5v lapsi. Luulin olevani ainoa.. Haluaisin niin lopettaa, mutta jollain tasolla sitten en ilmeisesti kuitenkaan, koska en siihen pysty!

Ollaan mietitty toista lasta toiveisiin lähiaikoina. Haluaisin niin olla lopettanut ennen kuin se saa sitten alkunsa, mutta en tiedä miten pystyn. Kun ei voi edes tietää meneekö sen toisen lapsen yrittämiseen kuukausi vai viisi vuotta-ikuisuus..! Sen onneksi tiedän että sitten raskausajaksi kyllä lopetan. Ja tällä kertaa uskon sen olevan lopullista - nyt kun noin vuoden ajan hävennyt niin paljon olla tupakoiva pienen lapsen äiti! Jotenkin tuntuu etten ajatellut viimeksi tarpeeksi kun uudelleen aloitin..

Vai liekö tää vaan toiveajattelua, onko muutkin useamman lapsen omaavat tupakointiaan häpeävät ajatelleet noin, siis että "tämän lapsen jälkeen en enää aloita uudestaan"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi