***ELOKUISTEN VKO22***
Huomenta päivää!!
Aloitinpa pinon kun en uutta nähnyt!
Esikko kerhon retkellä ja tulee vasta puoli kaksi. Toivottavasti menee hyvin?!
Saana on ripuloinut kolme päivää, enkä tiedä mistä johtuu??
Ei ole pahoin voiva, eikä oksentele!
Josko sille nyt tulis vihdoin ne ekat hampaat??!! Toivotaan toivotaan...
Sen puolesta puhuis kyllä sekin että syö TODELLA huonosti!!!
No nyt kutsutaan... Palaan myöh!
Hauskaa viikon alkua eloisat!!!!
T:Mona
Kommentit (28)
ihana kesäpäivä taas =) kyllä elämä hymyilee näin kauniiden ilmojen myötä!
mä olen niin innoissani kesävaatteista,että jippii,oon niin hame ihminen.en ymmärrä miksi tänään on sortsit päällä,vissiin pelkään että tätä lämmintä on liian kauan =) ihanaa!!!
oltiin kavereiden pihalla kylässä tossa 1km päässä,kiva matka minkä esikoinen jaksaa polkea.pihalla auringossa vierähti 2,5tuntia.pikkumies nukkui osan ajasta.hyvinpä tuokin jaksaa jo hiekkalaatikolla tonkia ja ihmetellä,tunkea hiekkaa suuhun.
nyt taidan repästä pyykit ulos narulle kuivumaan =) asutaan kerrostalossa,joten tämä on tällainen pieni räpäisy minulta mitä en ennen ole harrastanut. luonnon keskellä asutaan,joten kelpaa pyykkejä tuuletella tuolla.
heippa
Heti kun aurinko paistaa, niin tämäkin palsta hiljenee.. Meilläkin oli mukava ja tiivis päivä ja iso osa siitä kuluikin ulkona. Jossain vaiheessa vaan alkaa aina itseä ärsyttämään se, että vauva syö ihan kaiken ja usein sitten kakoo heinänkorsia tms. Esikoinen ei muistaakseni ollut ihan yhtä mahdoton syömään kaikkea tai sitten muistan väärin.
Meillä käytiin vääntöä miehen kanssa aikaisemmin "omasta ajasta". Mies ei sitä tarjonnut ja olin siitä pahoillani. Nyt sitä sitten itselleni järjestin ja mies vähän nieleskeli, että miten paljon.. Osittainhan tuo oma aika on sitten työtä, mutta itse olen innoissani.
Västis
Välillä sisäilemässä, kun Saana unilla ja esikkokin saa mielestäni välillä huilata sisällä niin riittää paukut sitten pidempään!
Nukuttiin likkojen kanssa KAHDEKSAAN!!!!!!! Vautsi vau!
Isi meni jo kuuteen töihin.
Ollaan laitettu kaksi päivää pihalaatoitusta uusiksi ja vielä riittäis tälle päivälle vähän.
Saanalle tulee nyt vihdosta viimein se EKA HAMMAS!!!
Johan sitä ehdittiinkin jo odotella!!
Ostin muuten Saanalle noita uusia Liberon housuvaippoja. Ei ole mielestäni yhtään kivoja nuo kuvat... X-(
Tarvisin myös jonkun oman jutun tai edes vapaa päivän lapsista ja mennä vaikka yksin peseen mattoja tai kauppaan tai jotain....
Luulen että sekin auttais tähän tiuskimiseen?!
Onnea vaan västikselle omasta ajasta!!
Meilläkään ei saa mitään kuntalisiä!
Mitenhän sen kanssa muuten käy kun liitytään suurkuntaan, jos osissa kunnista saa kuntalisää ja osissa ei?!
Naapurikunta (joka ei liity suurkuntaan) josta olen kotoisin antaa kuntalisän ja mielestäni oli aika suuri summakin. Pitäskö muuttaa sinne?! Ei vaan kun ollaan molemmat täällä kunnassa töissä, ei siinä olis mitään järkeä!
Meilläkin Saana syö pihalla kaiken! Tyytyväisin on jos löytää suuhun menevän ison kiven ja pitää sitä suussa!
Pelkään vaan että jos joskus horasee sen henkeen?!
Kaippa tuo syöminenkin loppuu joskus?
Meillä esikko söi myös ruohot ja kaikki, mutta oli vasta puoli vuotias ekana kesänä, joten ei oltu läheskään tämmösiä aikoja hereillä ulkona mitä Saanan kanssa nyt! Esikkohan nukkuikin vielä tuon ikäsenä yli puoli päivää.
Seuraavana kesänä olikin sitte jo 1,5 vuotias joten ei kai enää syönyt mitään.
Nyt meen päiväkahville!
T:Mona ja Saana tasan 10kk!!!!!!!!!
Tuli pientä taukoa vähän tähän kirjoitteluun...ei vaan oikein puhtia tunnu löytyvän...melkosta hyppäämistä ollu tää viikko vaikka harrastukset on pojilla jo kesälaitumilla...vielä ois tänään esikon kevätjuhla jonne pitäs vääntäytyä..tosi huomenna aamulla klo8 pitää keskimmäisen todistusten jakoon mennä ku vaihtaa koulua ens syksynä..
Meillä on isukki taas reissussa Milanossa vuorostaan...keskiviikkona lähti ja su-iltana siis tulee takasi mutta tiistaina lähtee tuonne pohjoseen päin ja seuraavalla viikolla kans mutta ME PÄÄSTÄÄN MUKAAN!! en olekaan käyny joulun jälkeen suoraan sanottuna missään (pääsiäislauantaina hesassa pojat kävi kartingia ajamassa, olin mukana mutta karseessa migreenissä ja muutama viikko takaperin käytiin lahen koiranäyttelyssä...siinäpä ne "reissut") joten pikkasen alkaa nää seinät olemaan jo liian lähellä..
Meillä syödään kans ihan kaikkea ulkona...tuntuu että sinne lapataan kauheessa kiireessä vaan kaikki mitään käsiin saadaan ettei mistään vaan jäädä paitsi...Kaupassaki ku ollaan niin repii kaiken sieltä kärrystä suuhunsa mihin siitä istuinvälistään yltää...kaali varsinki on tosi ihanaa...sekä repiä että maistella.
Omasta navasta vielä...tänään on eka päivä ku ei enää vuoda...kauan sitä kyllä kesti...12pv...km:sta olen nyt jo aivan varma sillä alkuviikolla alko kaikki haisemaan nenään, yh! ja laatta oli lentää ku pojat veti tonnikalaa purkista...Toivottavasti nyt vaan loppus nääki oireet ettei kroppa ihan mee sekasin..Kuulostan kohta ihan valeraskaana olevalta...
Ei kuntalisiä ei...eikä hoitolisääkään joten eipä tuota verojen jälkeen juuri mitään jää kotihoidontuesta käteen...mutta hoitoon ei Jooel mene..teen töitä samalla lailla ku tähänki asti.
Pitää lähteä kakkapylly pesemään, sen verran haisee tuossa... :| Ja sitte pitää painaltaa tuonne konevuokraamoon palauttamaan tuon porakoneen ettei mene vuokra toiselle päivälle...
nani ja "haiseva" Jooel 9kk+20pv
p.s. Onnea Monan Saana 10kk!! ja onnittelut ekasta hampaasta! ja myöhästyneet onnittelut myös neitiniiskusen pikkumiehelle 9kk eilen siis!
Itse huomaan viimeistään Nanin kirjoituksesta, että aina unohdan onnitella kaikkia uusista virstanpylväistä. Tosi harvoin jaksan avata kaksi ikkunaa, jotta voisin samalla lukea ja kirjoittaa.. Silloin ainoastaan päässäni pysyy muiden kuulumiset kunnolla. Usein kyllä lukiessa on tarkoitus aiheesta aina jotain kirjoittaa, mutta sitten se aina jää, kun pää on niin laho.
Univelka alkaa painaa, usein aina toukokuussa minulla menee kukkumiseksi, vaikka muun vuoden menenkin aina ajoissa nukkumaan. Ja nyt taas yöheräämisiä on tuplasti enemmän, mitä parina viime vuotena, joten alan olla jo pikkuisen zombie.
Äh, pitääkin lopettaa, kun tajusin, että pyykit roikkuvat vielä ulkona..
Västis
Viikonloppuja täältä meiltäkin!
Kuten Nanin mies, reissaa tämä meidänkin miekko nyt alvariinsa: eilen illalla kotiutui HOllannista, ja sunnuntaina lähtee Ouluun - ja todellakin me mukana! Jee, alan olla NIIIN kypsä väliin tähän touhuun. En niinkään enkä yhtään Samulin kanssa oleiluun, mutta nuo isommat... Alma vielä menee, vaan mä ihan inhoan itseäni, miten tiuskin ja möykkään esikoiselle, joka 90% ajasta on ok, mutta höpöttää vain ja ainoastaan niitä jo kolmisen vuotta kohta kestäneiät propellituulimyllytuulettimensiipijuttujaan, joihin en millään enää löydä kiinnostuneen innostunutta vastaussävyä. Kun vielä on nyt kolmena päivänä peräkkäin ryhtynyt hysteeriseksi kirkupotkijakiusaajaulvojaksi joka helvetin kerta, kun mulla on ollut täällä kaveri kylässä tai olen koettanut puhua puhelimessa, tuntuu aika kypsältä pukata se jonnekin oppimaan, että äitillä toden totta ON ELÄMÄÄ ilman häntäkin!!!!!! Eli äiti VOI keskustella ystäviensä kanssa ilman, että se on mitenkään Mikaelin elämästä pois. Jumprahuti. Tänään tulikin postissa työsopimus niistä onnettomista muutamasta viikkotunnista, ja ah kun helpotti, kun paprua katsoin: Mulla ON jotain omaakin!
Samoin on ihnaa, kun sain kuulla, että Rooman-aikainen paras kaverini tulee vihdoin siippoineen SUomeen kesällä. Jee! Nähdään niin monen vuoden tauon jälkeen, upeaa.
Samppura on niin lutunen. Ensinnäkin, ihme ja ylistys, nukkuu tosiaan yönsä nykyään NIIIIIIn hyvin ensimmäiseen 8 kuukauteen verrattuna, on aivan huikeaa nähdä, miten vain vaihtaa asentoa ja jatkaa uniaan oikein nauttien. Vau. Päivänsä käyttää tehokkaasti nousemalla kaikkea mahdollista vasten pystyyn, repimällä ja tuhoamalla kaiken (tänään meni meidän kelloradio). HÄnkin rajuine otteineen supermamiksena tulee, tarraa halaamaan lahkeitani ja kun otan syliin, tarttuu rajusti poskistani, rilleistäni tai jostain, niskavilloista vaikkapa - ja pussaa: kuolaa tulvivia, hiukan hampahisiakin peittelemättömiä rakkaudenosoituksia mamoista mamoimmalta, on ihana! ANoppi juuri äsken tuumasi,e ttei ole moista mammanpoikaa kuunaan nähnyt, että jäänee meidän peräkammarin pojaksi. Meikä siinä sitten ryhtyi pohtimaan, millainen anoppi olisinkaan. Kaameaa tunnustaa, mutta juuri nyt tuntuu, että kovistelisin Mikaelia käyttäytymään mahdollisimman naista kunnioittavasti, painottaisin välttämään isänsä tekemiä virheitä yms., vaan Samulia varmaan vahtisin kuin haukka, ettei kukaan naispaholainen pääsisi mussukkani mieltä pahoittamaan! Uuh, tätä täytynee hiukan työstää oman itsen kanssa!
Hauskaa viikonloppua ja onnittelut kymmenkuiselle Saanalle ja jo kävelevälle elokuiselle, aika hurjaa menoa teidän nöpökällä! Mua huvittaa, kun Alma aikoinaan (noh, vuosi sitten...) oli runsaan vuoden ikäisenä tämän kokoinen ja mennä köpötteli ja juoksi jo kovasti. Tämä sen sijaan, iso mies, laahaa keikkuen kehoaan pitkin lattioita. JA portaat ovat pop. Riittää, että kuulee jonkun avaavan oven, niin jo kiitää pitkin laminaatteja kohti eteistä aj autuutta, portaikkoa!
Nyt saunaan...
Vitanova
Meilläkin tämä poikanen on välillä niin äidissä kiinni, että.. Mutta niin oli aikoinaan siskonsakin.
Tänään saatiin kirppisurakka päätökseen. Hyvä, että jaksoi sen tehdä, sillä niille rahoille on osoite.. Ja viimein sain vauvan nukkuessa myös ulkokalusteet öljyttyä yli vuoden tauon jälkeen. Esikoinen jaksoi onneksi itseään viihdyttää sen aikaa. Ensi viikolla kokeilen junailua kahden kanssa. Eniten mietityttää sen tavaran raahailu.. Onneksi kesävaatteet vievät vähemmän tilaa kuin talvivaatteet ja perillä on pesukone. Anoppi hoitaa lapsia, että vihdoin pääsen kampaajalle ja ostamaan työvaatteita.. Ihanaa. Kampaajaa-aikaa olen järjestänyt viimeiset 3kk. Aina on peruuntunut tai tullut esteitä tai ei ole sopinut alun alkaenkaan aikataulut. Nyt anoppi lupasi vaikka lähteä lasten kanssa kampaajalle mukaan, jos muuten uhkaa kriisi..
Ihanaa, kun tuo vauva koettaa ihan tosissaan jutella.. Osoittelee lamppuja ja niistä kertoo juttuja ja osaa osoittaa lampun, kun kysyy, missä lamppu.. Siskon ja isin löytää samalla tavalla. Ja on muutenkin kovin keskusteleva. Ja osallistuu kaikkeen, välillä vähän liikaakin. Ulkona ei halua tosiaan enää vain olla, vaan pitää päätä maata tutkimaan ja tonkimaan.. Alkaa pian nukahtaa inhimillisesti vain autoon tai sisälle, kun ulkona ei malta.
Mukavaa sunnuntaipäivän loppua!!
Västis
on täälläkin katoava luonnonvara. Isäntä vaan on kovasti sen perään eikä aina tajua, että mua väsyttäis. Kerran tuli uni kesken hommien B-)
Nyt on sitten Riannan hoitosopimus tehty. Hoitajalla on lomaa heinäkuun puolesta välistä eteenpäin ja toivotaan nyt, että Isäntä sais oman lomansa samaan aikaan. Mulla on lomaa viikon verran, mutta ajankohta on vielä auki.
Ei heru kuntalisiä meilläkään, jos lapsi on kotihoidossa ja kuntalisä on ohjattu yksityisessä päivähoidossa käyville. Ja me ollaan niin rikkaita :) ettei saatais hoitolisääkään. Päivähoidon ohjaajalta kuulin, että päiväkotipaikkoja on haettu jopa syntymättömille lapsille ?:| ja pph:lle meno on ihan kamala vaihtoehto. Mä olen ollut tyytyväinen Patrikin hoitajiin enkä laittais pientä päiväkotiin.
Rianna on kyllä maailman hitain liikkeelle lähtijä. Ainut liikkumismuoto on napansa ympäri pyöriminen ja peruuttaminen mahallaan. Hammashoitajalla käytiin näyttämässä ikeniä 6kk:n ikäisenä ja seuraava käynti on vuoden ikäisenä.
Täytyy siirtyä maksujen kimppuun X-(