Haastan teidät aloittamaan huomenna 11 vkon juoksuohjelman!
Olisi niin kiva vertailla kokemuksia.
Löytyy täältä:
http://www.pori.fi/vav/liikunnanohjaus/juoksuohjelma_11vkoa.pdf
Kommentit (45)
Mutta mun normaali kävelylenkki on nyt 45-60min. Näyttää jotenkin hassun lyhkäsiltä nuo lenkit, onko järkee aloittaa tuollaisella? Juoksua en siis ole harrastanut.
Mulla tuli just neljäs viikko täyteen. Täytyy sanoa, että olen tosi yllättynyt tuloksista. Vanha sohvaperuna on innostunut liikunnasta ja kunnon kohottamisesta =)
jaksan juosta ihan hyvin semmoisen 50-60 min lenkin (5-7km riippuen vauhdista) mutta tavoitteena olis juosta pitempääkin matkaa ja matalammilla sykkeillä. Maratonille en aio...
Aika iisipiisiltä näyttää alku, joten eiköhän tuon verran liikene aikaa! Olisi ihan kiva alkaa tykkäämään juoksemisesta, se ei koskaan ole ollut mun mieleen.
Täälläkö sitten huhuilaan ja ihmetellään miten jaksamme...... En ole ikinä juossut. Pyöräilen paljon lasten kanssa ja kävelen mutta juoksu olis uutta. Alkakaa mukaan.
14 min lenkille lähteä,kai sitä voi mennä ainakin 30 min kerralla,samallaisissa pätkissä mitä tuossa ohjelmassa oli?
Olen jo pitempään haaveillut aloittavani, mutten ole koskaan ennen juossut... Joten tämähän on aivan loistava ohjelma minulle. Taidan mennä aluksi pellolle, ettei kukaan näe. :)
Tavoitteeni olisi kohottaa kuntoa, muttei kyllä yhtään haittaa vaikka pari kiloakin tippuisi. :)
oma lähtötilanteeni on se, etten harrasta mitään liikuntaa. kunto on huono, ja niinpä ohjelma sopii varmaan hyvin tällaiselle laiskimukselle. tekee varmaan jo tiukkaa saada juostua tuo 2 minuuttia putkeen.
mutta jospa tästä kunto sit kohoaisi.
aiotteko juosta mihin aikaan vuorokaudesta, vai vaihtelevasti?
minä haluaisin ehkä juosta aina aamuisin, mutta käytännön syistä täytyy varmaan käydä vasta illalla lenkillä.
Täällä myös yksi liikuntaa harrastamaton huonokuntoinen.
yritän parhaani. Mutta huhuilkaa täällä, muuten luovutan jossain vaiheessa kuitenkin.
t. rapakunto
aina välillä jatkamaan tätä ketjua ja kertomaan miten ollaan edistytty yms.?
-J-
menee vielä muutama kuukausi. Imetän vielä kahdeksankuista vauvaani, enkä lähde venyttämään maitotissejä yhtään.
Ja sitten pitää ostaa parit hyvät liivit isoille riipputisseille, että voi juosta...
pakko juosta vasta iltapäivällä/illalla, kun mies voi katsoa lasten perään... Voisi muuten motivoida kummasti jos laittaisi miehen kokkaamaan, nukuttamaan tai tekemään jotain muuta tylsää hommaa siksiaikaa, kun juoksee...
ollaan pidempään jo suunniteltu että alotettais. nyt olis hyvä aika jos muitakin aloittaa:)
Mulla menis liian myöhään jos odotan ukkoa kotiin. Ajattelin että lapset rattaisiin ja ruoka uuniin ja menoksi. Lapsilla varmaan hauskaa kun äiti naama punaisena yrittää juosta.heheh
ku esim ekalla viikola vapaapäivä ke ja la niin ei kai väliä vaikka pitäis ke ja pe? kuinka orjallisesti tota pitää noiden päivien suhteen noudattaa?
Hyvin toimi jos on lähtiessä rapakunto. Nyt kyllä ei enää käy tuo...