Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤HELMET elokuu09¤¤¤

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan pariin viikkoon kirjoitellut. Näin kesä aikaan ei paljoa konetta availla.

Justiinsa kerkesin hakea sipsipussin ja dippikastikkeen niin neiti heräsis! (ai mikä laihdutuskuuri:)) No koitan pari riviä kirjoittaa.

Viimeksi kun käytiin neuvolassa neiti painoi

6125g ja oli 63 cm pitkä. Silmä rähmii edelleen mutta terkkari ei olut moksiskaan. Arvatkaa kuinka paljon neiti tykkää silmän puhdistuksesta! Osaa jo hyvin väistellä. Kahdeksan kuukautis neuvolassa on sitten lääkäri joka voi silmää vilkaista. Eihän sinne olekkaan kuin 3 kk!

Meillä ollaan vielä tissimaidolla. Ensi viikolla taidetaan jotain makua vähän jo maistella! Mollä olette lotelleet? Meinasin bataatia, maissia tai ruusunmarjaa.

Nyt neiti hermostu. pitää tulla paremmalla ajalla.

Jonttu ja neiti kohta 5 kk!

Vierailija
2/23 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kakkonen viihdyttää nuorinta tuolla...

Jonski, me aloteltiin pari kuukautta sitten kiinteät maissilla. Nyt onkin jo kaikenlaista maisteltu, kun vähitellen rohkeus tuon pojan suhteen kasvoi ja huomasin ettei ole allergioita kuten kolmosella.

Pitää mennä aamupalalle, mutta tosiaan täällä helmissäkin tulee aina käytyä vaikka laiskaksi olen tullut kirjoittamaan!

Hyvää elokuun alkua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aloiteltiin kiinteät perunalla mut siitä tuli kovasti ilmavaivoja sit kokeiltiin porkkanaa, bataattia jne... nyt täällä syödään viisi ateriaa päivässä...poika on tosin nyt hiukan ruvennu pistää vastaan syöttämistä en tiedä et mistä se vois johtua..normaalisti ilta ja aamupuuro menee vauhdilla alas ja nyt hän on ruvennut sit yökkäilemään välillä..mistä tää voisi johtua???

marjat ja hedelmät on pojan suurta herkkua...olen itse tehnyt kaikki muut ruoat paitsi olen ostanu jotain hedelmä ja marja soseita...

hande ja poika tänään tasan 5kk

Vierailija
4/23 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä mennyt ohi ihan supernopeaa ja meidän pienimmäisenkin ½-vuotispäivä lähestyy. Perjantaina olisi se etappi saavutettu:)

Viime viikolla meidän tyttö oppi nousemaan konttausasentoon ja sellaiseen karhunkävelyasentoon (jalat ja käsivarret suorina, peppu ylhäällä) näissä asennoissa sit hytkyy ja kovasti harmittaa kun ei eteenpäin pääse. Pakittaa kyllä aivan loistavasti ja yleensä sohvan alle tms. paikkaan jumiin:)

Meillä on tähän asti menty ihan tissimaidolla mutta nyt viime viikkoina yöt ovat olleet huomattavasti levottomampia kuin aikaisemmin, joten pari päivää on nyt maisteltu bataattia... Josko se auttaisi!

Ja lähestyyhän tuo puolivuotispäiväkin jo, että kai se oli meidänkin aika aloittaa kiinteitä;) Ajattelin, että levottomuus voipi johtua nälästä tai sit liikkeestä kun vauhti tuntuu olevan päällä yölläkin. Ja kuumuus häiritsee kyllä kanssa yöunia vaikka pelkällä vaipalla nukkuu...

Harmittaa kun meillä ei ole ½-vuotis neuvolaa, seuraavan kerran mennään elokuun lopulla. Jää nuo strategiset mitat ottamatta. Ajattelin kyllä perjantaina itse yrittää joitain mittoja saada mittailtua. Tulen ne sitten tänne kertomaan:)

Ensi viikolla alkaa meillä arki. Esikoinen lähtee kouluun ekaluokalle. Nyyh! saa nähdä tuleeko äipältä itku! Keskimmäinen aloittaa sit syyskuun alusta kerhon. Tavallaan kyllä odotan, että elämään tulee taas aikatauluja nyt kun ollaan eletty vähän miten sattuu...

Mukavaa elokuuta kaikille!

Vierailija
5/23 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ensi viikolla alkaa isommilla jo koulu ja kesä alkaa siis olla ohi. Toivottavasti ilmoja kuitenkin riittää, mä olen aina tykännyt syksystä. Sateiset päivätkään ei haittaa jos niitä ei ole jatkuvasti :-)

Joko olette miettineet/päättäneet mahdollisista hoitovapaista? Meillä mies pitää isäkuukauden joten mulla äitiysloma loppuu marraskuun alkupuolella. Eli kohta pitäisi töihin ilmoittaa milloin olen ajatellut palata. Mulla on aikomus olla vielä vuosi kotona ja palata töihin syyskuun alussa 2010. Leo olisi sitten 1,5v. Mulla ei ole noiden isompien kohdalta hyviä kokemuksia paikallisesta lastenhoidosta joten en kovin pientä halua viedä vieraalle hoitoon. Taloudellisesti tuo hoitovapaa on aivan älytöntä, mutta nyt kai on asioiden tärkeysjärjestykseen laittamisen aika. Niin kauan kun asuntolaina lyhenee ja ruokaa saa kaupasta niin muu voi odottaa. Hirvittää kyllä soitella töihin ja kertoa suunnitelmista, olivat niin käärmeissään koko äitiyslomasta!

Miina75: koulun aloitus on niin riipaisevaa, ajatus siitä että lapsen on siellä itse paikkansa etsittävä, ilman äitiä... Muistan hyvin tunteen kun esikoinen lähti kouluun. Sama oli toisenkin kanssa.

Kiinteiden aloittamisesta: meillä aloitettiin tällä kertaa maissilla, se on herkkua edelleen. Peruna tökkii.

Hilperiina ja Leo 5,5kk

Vierailija
6/23 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on täällä, hienot säät lienevet houkutelleet kaikki ulkosalle.

Hilperiina kyseli hoitovapaasta. Meillä aika samat suunnitelmat kuin Hilperiinalla. Alustavasti olen ilmoittanut meneväni töihin syyskuussa 2010, mutta saatan pidentää hoitovapaata vielä vuoden 2011 alkuun. Sen jälkeen haluaisin vielä tehdä lyhennettyä työaikaa, kunnes tyttö on 3-vuotias. Mahdollisesti yrittäisimme hoitaa hänet 3-vuotiaaksi kotona, en haluaisi pientä viedä hoitoon. Mutta saapa nähdä, taloudellisesti kyllä aika rankkaa ensi vuosi, mutta sen arvoista. Ja tämä on meidän viimeinen vaavi, nyt on nautittava siitä.

Minulle on iskenyt talo-kuume! Käytiin juuri ystävien luona kylässä ja heillä on omakotitalo ja valtava oma tontti. Tahtoo omakotitalon! Nykyinen asuntomme on kyllä ihana, mutta sitä pihaa kaipaisin. Katselemallamme alueella on lasten kavereitakin jo. Mutta asuntohaaveet näin hoitovapaan lähestyessä eivät liene kovin järkeviä. Pitänee odotella muutama vuosi ja miettiä sitten asiaa uudelleen.

Meillä on huomenna neuvola ja ensi viikolla olen menossa lasten kanssa myös käymään töissä. Täytyy vähän selvittää virallisiakin asioita, mutta lähinnä siis menen esittelemään jälkikasvua.

Huh, täälläkin jännätään koulun alkua, meillä kakkosella alkaa nyt eka luokka, on se jännää. Meillä tosin koulu alkaa vasta 18.8. eli reilu viikko vielä lomailua.

Hilpsu ja tintti 6 kk ja 1 vko

Vierailija
7/23 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollu jo kahdeksan päivää kipeenä jossain tosi sitkeessä flunssassa..onneksi näyttää siltä et poika pääsee helpommalla ku hänel oli vaan kaksi päivää jotta hän oli kunnolla kipeä..hyvä niin koska muutenkin jaksaminen on nollassa ku on sen verran voimaton olo...

täällä poika on ihan innoissaan ku pääsee konttaus asentoon..saa nähdä jääkö ryömiminen välii..

tällaista tänne...

Hande ja poika 5 kk ja 8 pv

Vierailija
8/23 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla hammalääkärissä ja Leo oli sen aikaa hoidossa mun kesälomailevan ystävän luona. Leo oli itkenyt koko ajan, tunnin olin poissa. Lopetti itkun heti kun tulin takaisin ja jo hymyilikin ystävälle minun sylistä. Ihan mahdotonta on meillä ollut tuo vierastaminen viime aikoina! Kaikki on ok kun minä olen samassa huoneessa, mutta jos häviän näkyvistä niin kamala itku. Toisaalta ihanaa olla niin kaivattu ja välttämätön :-) Lapset ovat niin vähän aikaa pieniä.

Leolle on tullut yksi hammas alaleukaan! Kovasti jyystää lelujaan ja kuola valuu. Sitä pitäisi nyt sitten ruveta harjaamaankin, pitää käydä ostamassa hammasharja pienelle.

Meillä ei vielä ryömitä eikä nousta konttausasentoon. Lelut ovat alkaneet vasta nyt kiinnostamaan ja niitä kyllä otetaan käteen. Eikö Hilpsu kirjoittanut, että teillä Tintti jo 3kk ikäisenä otti leluja käteen? Leo on selkeästi tosi sosiaalinen, tykkää ihmiskasvoista ym juttelusta, mutta lelut ei paljoa kiinnosta.

Käytiin viikonloppuna vatussa, Leo oli miehellä rintarepussa (tosi raskas kannettava siinä!) ja muita marjastajia nauratti pikkuinen marjamies, rintarepussa, lierihattu päässä ja aurinkolasit silmillä :-) Tilasin 3vkoa sitten kantorepun, mutta vieläkään ei ole tullut.

Handelle ja vauvalle pikaista paranemista!!

Semmosia meille, ei ihmeitä. Kirjoitelkaahan aktiivisesti nyt kun ilmatkin kylmenevät!

Niin, aloitin juoksuharrastuksen ihan nollasta. Tuolla liikuntaosiossa siitä enemmän jos jotain kiinnostaa.

Hilperiina ja Leo

Vierailija
9/23 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Handelle tsemppiä sairasteluun! Meilläkin naapurin pojalla syksyn eka flunssa, toivottavasti ei tule meille..!

Nukutin vauvan tänään ekaa kertaa sänkyyn. 45 minuuttia kesti ja 50 min kuluttua parkaisi, mutta tyyntyi tutilla. Meni mielestäni paremmin kuin odotin, ei tullut mitään hysteeristä huutoa. Pidin kädestä ja kättä päällä ja silittelin. Kerran otin syliin, mutta se vain pahensi tilannetta, kun sitten laskin takaisin sänkyyn, niin tuli kahta kauheampi huuto. Mutta tällainen on nyt politiikka. Toivottavasti menisi muutamssa illassa tämä. Vähän säälittää toinen pikkarainen, mutta muistan vielä saman homman kakkosen kohdalta ja hän osasi nousta jo seisomaan sängyssä, jolloin nukutus oli paljon vaikeampaa. Nyt en halua odottaa niin pitkään - vaikkei kakkonenkaan ollut kuin reilut 7 kk.

Miten teillä muilla nukutellaan illalla? Minulla oli aiemmin kahden tunnin sylisessio telkkarin edessä, johon nyt kyllästyin.

Hilperiina: Juu, meillä tyttö on pitkään jo heilutellut leluja. Hampaita sen sijaan meillä ei ole vielä näkyvissä. Kuolaakaan ei tule erityisen paljon, mutta ikeniä hinkataan kyllä ahkerasti. -Minkä kantorepun tilasit? Ja tsemppiä kuntoiluun! Minäkin aloitin viikko sitten salilla käymisen pitkän tauon jälkeen ja että tuntuu hyvältä!

Meillä oli neuvola maanantaina ja painoa oli tullut 1,5 kg kuukaudessa ja pituuttakin 4 cm, että kasvettu oli! Selvisi sitten se pulauttelunkin syy, nyt pistetään lautaselle vähän vähemmän ruokaa, niin ei tarvitse niin paljon pulautella. Strategiset mitat oli 7,6kg ja 66cm. Hattukin oli kasvanut kauniisti omalla käyrällään. Seuraava neuvola onkin sitten vasta 8 kuisena ja sitten onkin vasta vuoden iässä! Ovat harventaneet käyntejä mokomat...

Käynti työpaikallakin meni hyvin. Kaikki kävivät ihastelemassa vauvaa ja sain pomon kanssa puhuttua työhön paluusta. Hänelle oli täysin ok, että tekisin töihin paluun jälkeen 3 pv viikossa vuoden verran. Helpotus.

Mies lähtee maanantaina reissuun pariksi päiväksi, juuri sopivasti koulun aloituksen ajaksi. Saapas nähdä mikä hulabaloo siitä tulee, kun lapsia jännittää eikä uni tule silmään. No, kai siitäkin selvitään. Tossut vielä pitäisi lapsille hommata, muuten on kouluvarustus valmiina.

Pakko kömpiä unille, väsyttää niin. Kaunista loppukesää kaikille!

Hilpsu ja tintti 6 kk ja 2 vkoa

Vierailija
10/23 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain pe antibiootit poskiontelontulehdukseen ja nyt sit alkaa olla jo aika paljon parempi olo=)

Poika on nuhainen edelleen,mut ei muuten vakuta kipeältä.Viime viikol olis ollu rokotus mut jouduin perumaan ja näyttää että joudun taas perumaan ku edelleen on nuhaa ja neuvola olis kumminki jo to.Jospa paranis nopeasti niin päästäis neuvolaan..

Näyttää vähän siltä että meidän pojalla jää ryömimis vaihe väliin kun niin innoissaan itseään kontalleen nostaa..mutta eihän se tietysti harmillista ole=)

Hilpsu: Meillä on kans ilta nukahtaminen vaikeaa ja varsinki ku poika ei suostu nukahtaa isälle. Pitäis tääläkin ruveta nukuttaa omaan sänkyyn varmaan jo nyt.. meillä poika nukahtaa meidän sängylle tuttipullo suuhun ja sit nostan sen omaan sänkyyn.Meillä on muutnkin viime aikoina nukuttu aika levottomasti, mutta varmasti vaikuttaa sekin ku poika touhuaa niin kovasti jo päivällä kaikenlaista ja sit pitää yölläkin treenata..Neuvolassa viimeksi neuvoivat et mun pitäis lähteä ilta kävelylle tms ja jättää poika kahden isän kanssa nukahtaa jo senkin takia että kun kohta maha alkaa kasvaa niin olis itsellekkin helpompaa jos isä nukuttaisi...ei ole voitu vielä otta käytäntöön tuota ku on oltu kipeinä eikä ulos ole tullu niin mentyä..tänään olis tarkoitus kokeilla tuota..saattaahan sitä itku tulla mut eikohän se helpota muutaman illan jälkeen=)

aurinkoisia syyspäiviä!!

Hande ja poika 5,5 kk

Vierailija
11/23 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa yksi päivä kirjottelin pitkän viestin ja ei millään suostunut tallentumaan näille sivuille vaikka mitä yritin.

Eilen tuli Lucalle 6kk ja oltiin neuvolassa:mitat 68cm ja painoa 7425g.Hirmuinen vauhti on päällä,oppi viime keskiviikkona konttaamaan ja nyt nousee tukea pitkin polvilteen.Kai se on lähettävä ostamaan konttauskypärää (mille oon aina nauranu et tollasta me ei hankita) mutta pää kopsuu kokoajan lattiaan ku kiipeilee tossa.Neuvolatäti sano ettei kauaa mee ni oppii kävelemään,ja siltä se tosiaa alkaa pikku hiljaa näyttää.Kaikki opittu hirmu nopeesti,kai se on sitten se puhe joka tulee jäljessä??

Öisin herätään vieläkin usein,välillä on öitä että ihan tunnin välein.Tuttia ei huoli,tissi suuhun vaan.Yökylässä ei herää kun pari kertaa,ilmeisesti tietää ettei tissiä ole tarjolla.

Soseita alettiin syömään silloin 4kk ja se jotenki räjähti käsiin.Vaikka olin lukenut että varovasti aluksi maistatetaan ni meillä kyllä syötiin kaikkia makuja ihan sekaisin.Peruna,lohi ja persikka on ollu sellasia ettei oikein välitä.Onneksi ei ole mitään allergiaoireita tullut.Nyt syödään aamusin puuro,lounaalla kasvis- tai lihasosetta,pvällä hedelmä-marjasose ja illalla velliä.Imetän vähän miten sattuu,riippuu ollaanko kotona vai menossa.

Meillä alkaa vauva-uinti 5.9,vihdoinkin!Oltiin vko sitten Lapissa,pakkohan siellä hotellin kylpylässä oli sitten käydä.2 tuntia jaksoi poika olla(ei tietenkää kokojan vedessä),ihan innoissaan porealtaassa läpsytteli vettä.Luca tykkää niin paljon vedestä,tulee varmasti nauttimaan vauvauinnista.Jokin muskarikin olisi kiva. Onko teillä kellään kokemusta pääkaupunkiseudun muskareista,mikä olisi hyvä?Kuinka moni teistä käy esim leikkipuistoissa?-eikö niissä pitäis olla jotain vauva-juttuja myös?

Meillä mies jää marraskuun alussa hoitovapaalle.Itse olen siis tällä hetkellä työtön,lliton rahoja odottelen.Tarkotus olisi mennä ens vuoden alussa johonkin aikuiskoulutukseen.Kattoo nyt..ellei sitten joku unelma duuni tuu vastaan :).

Sellanen kysymys vielä,kun vaunut tosiaan nyt vaihtu rattaisiin niin pitääkö hankkia sellanen syyspuku pojalle,mikä pitää tuulta?Makuupussi on joka käy sitten talvella jalkapussiksi mutta syksyksi se taitaa olla liian kuuma?

Täytyypä lähteä hakee sitä kypärää haha =)

Mukavaa syksyn alkua kaikille!

Bratzh ja Luca 6kk+1pvä

Vierailija
12/23 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään Leon kanssa neuvolassa, 6kk tarkastus oli ja Leo painoi 8430g ja oli 67,5cm pitkä. Kasvanut ihan ok ja neuvolan tädin mielestä nykyinen tahti kiinteitä 3krt päivässä on ihan ok. Leo sai rokotuksen eikä itkenyt yhtään, nyyhkäisi vain pitkään niin surullisen kuuloisena :-(

Hilpsu: meillä nukahtamiset ovat edelleen tosi pitkällisiä sessioita. Olen harkinnut tassutusmenetelmään (?) tutustumista, josko se auttaisi. En muista oliko se tuon nimistä vai mitä. Ihanaa kun voit tehdä töitä 3pvä/vko! Mä haluaisin kans jonkun pehmeän laskun, pitää miettiä sitä osittaista hoitovapaata.

Bratzh: hurjalle kuulostaa Lucan liikkumiset! Nuorena on lähtenyt liikkeelle. Kerro sitten miten vauvauinti sujuu!

Meillä Leo aloittaa muskarissa, mietinnässä on vielä srk:n perhekerhossa käynnit. Täällä vauvakerho on tarkoitettu vain esikoisen äideille eli meillä ei ole pääsyä sinne. Typerää mun mielestä ettei me voida sinne mennä.

Mä olen kans miettinyt Leolle jonkin välikausipuvun hankkimista. Olisi kiva ulkoilla jo hereillä ollessakin. Olen jo monta viikkoa puhunut miehelle, että asentaisi vauvakiikun tuonne ulos mutta vieläkään se ei siellä ole. Olisi mukava viedä Leo kiikkumaan nyt kun se jo vähän istuu. Samoin hiekkalaatikon rakentamisesta olen puhunut, mutta se jää ehkä keväälle.

Tässähän tätä taas tulikin :-) Hilperiina ja Leo 6kk+3pvä

Vierailija
13/23 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa moro! Mieskin kotiutunut matkaltaan, niin ehtii taas tännekin. Oli aika rankat kolme päivää, mutta hengissä ollaan. Nostan hattua niille, joiden mies tekee reissutyötä!

Hyviä uutisia unirintamalta! Kuten tuossa aiemmin kerroin, niin aloitettiin sänkyyn nukutus ja sehän olikin tosi hyvä projekti. Eka ilta kesti sen 45 min tassumenetelmällä, mutta seuraava ilta vain 15 min! Ja sen jälkeen on nukahdettu 10-15 minuutissa joka ilta sänkyyn! Olen ollut viimeistään 20.30 vapaa ja pari ensimmäistä iltaa olin ihan ihmeissäni, että mitäs nyt tekisin..! :) Yöuniinkin on tullut parannusta, nyt on ollut muutama yö, kun tyttö on vedellyt unia klo 20-5.30! Minun oli pakko herättää tyttö 5.30, kun tuntui, että rinnat räjähtää. Nyt ovat alkaneet jo vähän sopeutua pidempiin yöuniin. Joka yö ei ole toki näin hienosti mennyt, mutta yöt on selkeästi parantuneet sänkyyn nukutuksen myötä. Oletan, että johtuu siitä, että kun herää samasta paikasta minne nukahti, niin voi jatkaa rauhassa unia.

Hande: Tsemppiä iltakävelyille, toivottavasti mies saa pojan nukkumaan! Kerrohan, miten kävi!

Bratzh: Teillä on todella vauhdikas poika! Meidän kakkonen oli kova menemään ja koitetiin sille sovitella sellaista konttauskypärää, mutta eipä hän sitä suostunut pitämään, vaan repi aina pois...

Hilperiina: Juu, olen todella tyytyväinen, että voin tehdä lyhyttä työaikaa aluksi. Meillä on toiveena hoitaa tyttö 3-vuotiaaksi asti kotona, toivottavasti onnistuu. Kun esikko aloitti koulun, tein vajaan vuoden verran 80%:sta päivää eli 6,5 h per päivä ja se oli myös todella mukavaa. Ei tarvinnut juosta tukka putkella jatkuvasti.

Meillä on aikaa vienyt nyt tuo koulun alku. Kakkonen meni ekalle luokalle ja jännitystä on ollut kovasti ilmassa joka aamu tällä viikolla. Kovasti poika on reipastunut vuodessa, mutta koville ottaa tämä alku, kun luokalla ei ole yhtään tuttua poikaa ja välkällä on sitten ollut vähän kurjaa yksin. Mutta eiköhän se tästä. Esikoisen koulutie on onneksi lähtenyt aika helposti jo käyntiin, vaikka uusi ope hänellekin tuli.

Vauveli sen sijaan on ihana! Ihana ja tyytyväinen. Ja meillä on lähdetty liikkumaan. Vetää käsillä itseään eteenpäin aika sutjakkaan ja tänään harjoitteli sitten tuota peppupuolen liikuttamista. Kun saa pepun yhdistettyä käsien toimintaan, niin sitten mennään kovaa. Nousee myös vähän konttausasentoon jo.

Meillä ruokailut sujuu melko mallikkaasti. Lihat alkaa olla maisteltu, kalaa sitten seuraavaksi. Aamuin illoin syödään puuroa hedelmäsoseella, lounaaksi lihasosetta ja päivälliseksi kasvis- tai hedelmäsosetta. Imetyksiä sopivassa määrin sekaan, niin hyvä tulee. Koulun aloitus on hieman sekoittanut meidän ateriarytmejä, kun pitää juosta viemässä ja hakemassa lapsia, mutta eipä tuo haittane.

Naputelkaahan te muutkin helmiäiset, ettei ihan hiljene tämä palsta!

Hilpsu ja tintti 6 kk ja 3 vkoa

14/23 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi täällä...joten esittelen vähän perhettämme..itse olen 25 vee mamma ja minulla on yksi puolivuotias poika ja mieskin löytyy.

Poika on maistellut kiinteitä jo 4kk ikäisestä ja nyt vuorossa lihat ja viljat,syö kaikkea kiltisti..Onko kellään ollu vielä tämän ikäisenä nirsoilua ruuan suhteen?

Nukkumista koittaa vastustaa,ennen nukkui hyvin omaan sänkyyn,nyt ei.Ilmeisesti tuo liikkuminen vaikeuttaa hommaa.Pyörii ympäri ja ryömii.

Hyvää syksyn alkua kaikille!

Vierailija
15/23 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo saanu aikaiseksi kirjoitella. Tuntuu että mitään ei saa tehtyä ja mihinkään ei ole aikaa. Onneks anoppi tuli mun kaveriks keräämään marjoja, vaikka aluks estelin! Nyt pitäis siivota mutta en taida keretä! On parempaaki tekemistä:)

Käytiin maanantaina neuvolassa. Neiti oli 6500g ja 65 cm. Rokotusta tuskin huomasi. Kaikki oli ok. Kiinteitä meillä ei olla syöty kuin maissia, porkkanaa ja päärynää. Apua, kaikki muut syö jo kovaa vauhtia ja me vaan junnataan. Neidille kun ei vaan maistu mikään. Huitoo vaan käsillään ja pyörittää päätä ja tunkee ruokaa ulos. Tosi kivaa. Miten äkkiä ootte lisännyt noita muita makuja. Eihän tää oo kun kolmas lapsi mutta ruokailu tökkii oikein olan takaa. Ehkä pitää lukea jostain kirjasta vähän ohjeita.

Meillä ei vielä yritetä liikkua muuten kuin kierimällä. Neiti ei edes viihdy hyvin lattialla. Sylissä tykkää olla ja nyt ollaan harjoiteltu oikein istumistakin.

Uimaan tekis mieli meidänkin mennä mutta olen aika usein ollut lauantaisin töissä ja täällä vauva uinti on juuri silloin. Ehkä viimeiseen vuoroon voisi yrittää ehtiä.

Käyn aina silloin tällöin töissä kun tarve vaati ja tyttö on joko mummun kanssa tai nukkuu päikkäreitä työpaikan ulkopuolella. Kunnolla aloitan maaliskuun alussa.

Nukahtaminen on meilläkin aikamoista taistoa. Ensiksi imetän ja sitten laitan omaan sänkyyn. Tyttö alkaa itkemään ja riuhtomaan. Sitten en enää jaksa ja otan viereen taas imetän ja sitten uni tuleekin. Pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja nukuttaa oikein kunnolaa omaan sänkyyn. herätyksiä on 2-3 kertaa yössä. Aamulla herätään seitsemän maissa.

Nyt tekemään jotain muuta

Jonttu ja neiti 5kk ?vkoa

Vierailija
16/23 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas..

mä en ole edelleenkään saanu aikaseksi lähdettyä iltakävelylle johtunee siitä et olen illal jo ihan poikki ja sit ku en ole vieläkään ihan täysin terve niin ei hirveästi lenkille meno innosta...mut poika on kyllä nyt hyvin ruvennut nukahtaa...nukkuu joko tuttipullo tai tutti suuhun eikä hyssytellä tarvii...eilen illallakin mylttäsi aikansa omassa sänyssä ja sit lopulta nukahti..

jonski76 me on noin viikko kokeiltu aina uutta makua ja sit lisätty taas joku uusi lisää..nyt syödään jo niin monia ruokia et pitäis ihan miettiä et mitä vois seuraavaksi antaa...meillä poika on kova syömään ja painoa ja pituutta onkin tullu tosi paljon..viime viikol käytii neuvolas ja poika painoi päälle 9 kg ja oli 70,3 cm pitkä...mutta uskon että paino kääntyy viel laskuun kunhan lähdetään kävelee se on ainakin vähän ku sukuvika mun puolelta ja sit ruoka ei maistu millään...saa nähdä miten sit käy...

hande ja poika 5,5 kk

Vierailija
17/23 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko muutama rivi meidänkin kuulumisia...

Eilen käytiin neuvolassa ja tyttö 6kk3vkoa painoi tasan 7 kiloa ja oli 67cm pitkä. Ihan tasaisesti kasvaa omalla melko minikäyrällään:) Täällä on neuvolakäyntejä vähennetty rajusti, sillä seur. kerran neuvola vasta noin 3 kuukauden päästä. Mutta samapa tuo, en niin hirveästi tykkää siitä meidän neuvolatätsystä.

Kiinteitä on nyt syöty kolmisen viikkoa ja hyvin on alkanut maistumaan. Me ollaan maisteltu kolmisen päivää uutta makua ja sit lisätty seuraava...Riisipuuro ja maissi on suurta herkkua!

Meillä tyttö nousee kontilleen ja pyöriskelee lattialla mutta eteenpäin ei mene kun vahingossa. Taaksepäin liikkuu sujuvasti ja pakittaakin aina jonkun pistorasian luokse... Ja sit ei edelleenkään käänny vasemman kyljen kautta mahalleen, mistä neuvolassa oltiin hieman huolissaan. Itse en jaksa asiaa stressata kun muuten on hyvin jäntevä ja liikkuva pikku touhotin:)

Yöunille meillä käydään tosi helposti (koputan puuta...). Tissittelee hetken, röyhtäisee ja siirrän sit omaan sänkyyn. Ja sinne sit nukahtaa nopeasti ilman ylimääräisiä palveluja tutti suussa ja unikaveri käsissä. Yöllä herää kerran,kaksi syömään.

Kiirettä tuntuu riittävän. Tehdään tuota meidän pihaa minkä keretään. Esikoinen käy ekaluokkaa just sellaisella innolla mitä vain ekaluokkalainen voi kokea:) Ja keskimmäinen odottelee ensi viikkoa ja kerhon alkua. Lisäksi mä aloitin joogan, kivaa kun on joku ihan oma juttu:)

Vierailija
18/23 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskittynyt viime aikoin enemmän kuumeilemaan pikkukakkosta ja maalaamaan ulkovuorauspaneeleita pihan perällä aina kun neiti on ollut päikkäreillä.

Meillä on tänään 6kk-päivät. En kuitenkaan leiponut juhlan kunniaksi, mutta lahjan muistin kuitenkin kaupasta tuoda. Maanantaina oltiin neuvolassa ja neidin strategiset mitat olivat 70cm ja 7745g. Pituus huitelee yläkäyrillä ja paino pikkasen alemmalla.

Kiitos saamistani neuvoista syöttämiseen liittyen (en valitettavasti muista kuka antoi hyvän vinkin). Tyttö keksi meillä hyvin äkkiä, että kun lusikka lähestyi suuta, sitä ei tarvinnut syödä jos nappasi suunsa kiinni. Aloitettiin sen peruna-porkkana-fiaskon jälkeen alusta niin, että laitin jotain hedelmäsosetta lusikalle suun eteen. En edes yrittänyt saada sitä suuhun. Meillä tyttö ei imenyt (niin kuin joku teistä kertoi) vaan alkoi nuolla lusikkaa. Siinä kun jonkin aikaa lipoi, alkoi aina välillä saamaan suuhun tavaraa lusikallakin. Meillä ruokahetket alkavat edelleen yleensä varovaisella nuolaisulla ja jos maku miellyttää, suu aukeaa komeasti. Jos maku ei niin paljon miellytä, suu aukeaa kaiken maailman pelleilyn ja laulamisen ansiosta.

Meillä uppoaa hyvin bataatti ja maissi. Tietysti mikä vaan makea hedelmäsose kelpaa. Kaupan vauvapuurot menevät myös, mutta kaikki piltit, missä on pieninkin kökkärä aiheuttavat yökkäyksen ja suun sulkeutumisen. Peruna ei mene vieläkään muuten kun pikkasen bataatin kanssa sotkettuna. Broileria tai kanaa olen saanut uppoamaan bataatin kanssa sauvasekottimella soosattuna. Jauheliha ei mennyt tarpeeksi pieniksi, joten sen aika ei vielä meillä ole.

Tyttö kääntyy kyllä ympäri ja suosii meilläkin vasemman kyljen kautta kääntymistä. Liikkeelle ei vielä pääse, mutta jalat ja kädet sätkivät kovalla voimalla. Taivuttelee itseään myös siltaan vatsallaan (siis jalat ja kädet ylös). Hän tykkää myös seistä. Jalat pitävät hyvin, kun käsistä vaan pitää kiinni ja istuminen ilman nojaamista on kanssa suosikkien joukossa. Keskikroppa ei kuitenkaan vielä ole tarpeeksi jämäkkä, joten tukea tarvitaan.

Olen ilmoittanut meidät äiti-vauvajoogaan ja alle 1v:lle tarkoitettuun leikki ja lorupiiriin. Nämä alkavat ensi viikolla, joten päästään oikeen yhdessä harrastamaan. Vauvauinti olisi myös mukava aloittaa, mutta meillä päin niitä on todella vähän ja aloituspaikkoja niissä parissa ryhmässä on vain murto-osalle halukkaista. Ilmoittautuminen on ilmeisesti ensi kuun alussa. Tarvii silloin valjastaa kaikki käytössä olevat puhelimet käyttöön.

Jaana ja pikkuneiti 6kk

Vierailija
19/23 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikonloppu takana ja vauhdilla menikin. On niin kaikenlaista projektia ja miehellä työkiirettä, että häntä ei paljoa kotona näkynyt.

Jaana: Kiva, että syöminen on lähtenyt paremmin käyntiin! Tuo imemiskikka on kyllä hyvä, kunnes vauveli oppii paremmin syömään. Meillä edelleen imeskellään ruokaa lusikasta osittain. Mutta sehän on loogista, että se on vauvan keino hallita syömistään eikä olla vaan passiivinen syötettävä, jolloin kokemus on varmaan miellyttävämpi.

Meidän neiti muuttuu päivä päivältä hurmaavammaksi, mikäli mahdollista! Hän on kyllä ihana pieni aurinko. Olen aivan rakastunut taas ja suren, kun lisää vauvoja ei voi tulla... :( Ja toisaalta, en ehkä kuitenkaan jaksaisikaan enää. Eilen neiti aloitti kunnolla tä-tä ja pä-pä puheen. Puhua papattaa ja naureskelee. Katselee tarkkaan minua ja seuraa katseella, etten mene liian kauas pois. Leikkii leluillaan ja repii johtoja ja kaataa kukkaruukkuja. Nuolee kärryn renkaita ja kenkiä. On siis aika ehtiväinen jo. :)

Isommat sen sijaan vievät välillä minusta mehut. Esikko neiti kiukuttelee ja huutaa kuin paraskin uhmaikäinen (9-vee), joko se murrosikä lähestyy? Ekaluokkalainen on kyllä reipas, mutta kaversuhteita jännitetään. Vähän kateellisena kuuntelin oliko se Miinan ekaluokkalaista, joka puhkui intoa. Meillä koulunkäynti aloitettiin vieraalla kielellä, mikä hieman vaikeuttaa alkua, kun ei voi osata ja ymmärtää heti, päinvastoin pitää oppia sietämään sitä, että ei ymmärrä. Mietinkin aina välillä oliko tämä oikea valinta (esikko samanlaisessa kielikylvyssä), kun läksyjen kanssa tapellaan... Uskon, että kantaa hedelmää myöhemmin, mutta välillä usko pettää.

Vauvan ihanuudesta huolimatta välillä kaipaan päiviin jotain muutakin touhua kuin pesukoneiden täyttöä ja pyllyn pyyhintää. Tuppaan masentumaan, kun on liikaa aikaa jauhaa asioita mielessäni. Myös muiden jatkuvasti käytettävissä olo on mielestäni raskasta. Henkireikä onkin nyt jumpassa käynti kolme kertaa viikossa, mutta viime aikoina huomaan joustaneeni menoistani, kun on ollut kiirettä. Se kostautuu kuitenkin sitten kiukkuisena äitinä, mikä ei ole hyvä juttu. Pitäisi pitää tiukemmin kiinni omista jutuista, näinhän se on.

Oikein mukavaa syksyn alkua kaikille!

Hilpsu ja tintti jo 7kk

Vierailija
20/23 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä lähdettiin viime torstaina liikkeelle ja eteenpäin:) Vauhti ei ole kovin kovaa mutta kaikki kielletyt paikat on talosta kyllä jo löytynyt! Liikkuminen tapahtuu pääasiassa ryömien mutta väliin tulee muutama veto kontatenkin:) Istuma-asentoon nousee myös ja polvien päälle puoliseisontaan jos vaan saa jostain itseään vedettyä ylöspäin. Niin ja edelleenkään meillä ei käännytä selältä mahalleen vasemman kyljen kautta...

Ihanaa seurata kehitystä ja kasvua vaikka Hilpsun tavoin myös täällä tunnetaan haikeutta kun enempää vauvoja ei ole suunnitelmissa. Tää kuusi ja puoli kuukautta on kyllä mennyt hirmuisen nopeaa vauhtia...