¤¤¤HELMET elokuu09¤¤¤
Kommentit (23)
rodomam:mä rupesin antaa pojalle leipää jo joskus viiden kuukauden tienoilla ja poika tykkää kovin syödä ja imeskellä erilaisia leipiä...maissinaksuja me annettiin eka kerran vasta nyt menneenä viikonloppuna...meillä nevolassa sanottiin etta puolen vuoden ikäisen lapsen täytyisi nukahtaa omaan sänkyyn ja se on monien mielestä helpompi laittaa vielä silloin kun lapsi ei osaa nousta sängystä ylös..tsemppiä kovasti!
hande ja poika kohta 6 kk
Pomppasin TAAAAS tänne, kuka näitä mun pomppimisiani enää laskee...
Heippa uusille ja vanhoille...
Maissinaksuja annettiin pojalle imeskeltäväksi jo reilu kuukausi sitten. Nyt olen antanut jo tavallista leipääkin makustella ja riisikakkuja. Hampaita ei vielä ole, mutta pari kuultaa kyllä ikenen läpi.
Meiän paikallaan köllöttelijä on vähitellen lähtenyt liikkeelle - oppi kääntymään myös vatsalta selälle ja rullailee nyt vähän samaan malliin kuin kakkonen aikanaan.
Meillä nukutaan perhepedissä nyt ja kai ikuisesti... Eli noita nukuttamisasioita en osaa kommentoida. Jokainen perhe saa tehdä niin kuin parhaaksi näkee. Kyllä meilläkin porukka perhepedistä on siirtynyt omaan petiin viimeistään kouluiän lähestyessä (alkaa jo olla isoja poikia ikävä viereen köllöttemään, onneksi nuo, jopa kohta 13v välillä viikonloppuna sinne tulee).
Älkääkä koskaan vannoko ettei lisää vauvoja tulisi...
Katjalah + Matti 7kk12pv
Olipas vaikeeta päästä tänne kirjoittamaan.En ole silti vielä kirjoitellut tähän ryhmään mutta parempi myöhään...
Meillä on siis 6½kk tyttö jolla on 2 isoveljeä.Painoa oli viimeksi lähes 8kg ja mittaa 66cm.Aika tuhti typy :).
Hän syö jo hyvässä rytmissä puurot ja soseet mutta on edelleen osa-aikainen tissittelijä.Eikä huoli pulloa kuin sattumalta joskus ehkä joka 10s kerta.En kyllä tiedä koska ruuissa päästään eteenpäin,on niin hienokurkku neiti ettei yhtään kokkareita kiitos.Hampaita olis jo kaksi alhaalla.
Ja yöt nukkuu vieressä miehen ja mun välissä ja toisinaan yöt menee tissi suussa.Tuttikaan ei kelpaa..Vaikka aloitin pullon ja tutin heti laitokselta tultuani mutta ei voi mitään kun ei kerran kelpaa.
Tässä mietinkin että joko voi jonkinmoisen unikoulun aloittaa vai täytyykö antaa maitoa(minun siis tissiä) vielä yöllä? Olis mukavaa joskus nukkua ihan miehen kans kaksin sängyssä eikä niin että alitajuisesti varoo koko ajan.
Ja koska saa antaa kovaa kuivatettua leipää käteen tai maissinaksua? En enää muista koska pojat niitä sai vaikkei siitäkään ole kauaa.
Kyllä meillä mennään jo eteenpäin,ryömimällä ja vahingossa kontatenkin.Ainakin jos näkyy jotain kivaa.Muutaman kerran on saanut käsiinsä sanomalehteä tms. ja olen pelästynyt suuresti kun on niin kyökkinyt.
Meille tuli tuossa muutama viikko sitten koiravauvakin ja sekös vasta hauska on.
Hyvää syksyn alkua kaikille!