Onko hyvä ristiäismenu?
-kana-pasta-salaatti
- hedelmäinen vihersalaatti
- kinkkuvoileipäkakku
-patonki + valkosipulilevite + joku tuorejuusto
- täytekakku mansikkarahkatäytteellä ja vaahtokarkkimassapäällyksellä'
- valkosuklaa-daim- hyydykekakku
- vadelmatäytteisiä sydänkeksejä
- marmeladimakeisia
- kahvia, teetä, kotikaljaa, vissyä, limsaa, mehua
(lapsille, jotka ei tykkää kakusta voin kaivaa pakkasesta jätkipuikot)
Kommentit (9)
Hyvä menu, varsinkin jos korvaat voileipäkakun kinkkupiirakalla. Meillä oli ristiäisissä, ja sitä meni PALJON. Ei jäänyt palastakaan yli. Ja se oli hyvä veto, ihmiset oli sitten jotenkin tosi hyväntuulisia ja kylläisiä sen piirakan jälkeen.
Hyvä menu, varsinkin jos korvaat voileipäkakun kinkkupiirakalla. Meillä oli ristiäisissä, ja sitä meni PALJON. Ei jäänyt palastakaan yli. Ja se oli hyvä veto, ihmiset oli sitten jotenkin tosi hyväntuulisia ja kylläisiä sen piirakan jälkeen.
Salaattia ja voileipäkakkua?? Ehkä voisit voileipäkakun sijaan keittää vaikka perunoita ja tarjota kalaa, paistia tai lihapullia tms, jolloin kyseessä olisi ruokailu.
Ja sitten kahvitarjoilu erikseen.
En ala edes ehdotella muutoksia ja lisäyksiä, varmasti riittävä. Kasvissyöjillekin olisi salaattia ja patonkia, kyllä sillä elää - mutta ehkä tiedät, ettei sellaisia tulekaan.
Tuo vaahtokarkkipäällys kuulostaa kiinnostavalta, en ole koskaan kuullutkaan! Pitääpä googlettaa.
voileipäkakku ja salaatti on kieltämättä vähän outo yhdistelmä. Voisko sen voileipäkakun korvata suolaisella piiraalla?
piirakalla. Se olisi paljon helpompikin kun voi tehdä etukäteen pakastimeen. Meille on tulossa paljon 60+ ikäisiä vieraita, joille voileipäkakku on juhlapöydän kruunu, mutta taidan sittenkin laittaa kinkkupiirakkaa. On muuten paljon edullisempaakin... :)
salaatteja täytyy kuitenkin olla. Itse aina kaipaan niitä, jos puuttuvat juhlista.
Vaahtokarkkipäällys löytyy nimellä mmf-massa netistä. :)
sikäli helppo tilanne, ettei ole allergisia tai vegejä mukana.
ap
Mitään lämmintä ruokaa en ristiäisissä alkaisi tarjoilemaan ja voileipäkakku maistuu ainakin vanhemmille vieraille hyvin. Ei minun makunystyihini särähdä yhtään voileipäkakku + salaatti, eihän niitä yhdellä kertaa tarvitse ottaa.
sitä mieltä, ettei niiden ruokien välttämättä tarvitsekaan sopia yhteen. Tee se voileipäkakku, jos se on sukusi vanhimpien kohokohta(ja jaksat väsätä). Tärkeintä on, että jokaiselle on jotakin.
Mitään lämmintä ruokaa en ristiäisissä alkaisi tarjoilemaan ja voileipäkakku maistuu ainakin vanhemmille vieraille hyvin. Ei minun makunystyihini särähdä yhtään voileipäkakku + salaatti, eihän niitä yhdellä kertaa tarvitse ottaa.
ja jaksat väkertää itse herkkuja...!
Tunnelmallista ja muistorikasta päivää!