Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaiset esikkoäidit elokuussa

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mie ainakin tos yhessä mut siel ei ole ketään oululaisia :(

Pitäsköhän tehä alotus ihan kaikkille oululaisille tarkoitettuna..

Helky 13+4

Vierailija
62/80 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa niin mukavaa tavata teidät kasvotusten! :) Tosi ihanaa! Ja sen vuoksi aikakin meni sitten varmasti niin nopeasti, niin kuin se hyvässä seurassa yleensä aina ruukaa mennä. Ja nyt tuntuu, että kun yhdistää vähän naamaa nimimerkkiin niin kirjoitellakin voi ihan eri tasolla :)

Tuli tällainen asia mieleen tuon miittingin jälkeen, että jos haluaa jutella vähän henkilökohtaisemmista asioista kuin täällä kaikkien nähtävillä niin vois pidellä muillakin tavoin yhteyttä, esim. se facebookki vois olla aika kätevä :) Mä voin jättää oman s-postin niin halukkaat voi meilillä laittaa oman koko nimensä niin voin etsiä teidät käsiini ja lisätä kaveriksi tai jotain muuta vastaavaa. Tuli ainakin muutaman kanssa sellainen olo, että juttelua olis voinut jatkaa vaikka loputtomiin :) Niin, eli mun s-posti on sognatore79@hotmail.com

Helky: Onpa ikävää, että teidän ryhmässä ei ole yhtään ketään Oulusta. Kyllä vertaistuki on tärkeää, muillekin kuin ensimmäistä odottaville. Millä palstalla teillä oli se oululaisten oma ryhmä? Mietin, että olisiko sille tarvetta sitten myös vauva.fi:hin.. Eihän se kyllä maksa mitään kokeilla semmoista aloitusta ja katsoa tuleeko kukaan mukaan :)

Mitä mieltä porukka on?? Kaipaatteko ryhmää Oululaisille, jossa voisi olla mukana niin ensimmäistä, toista kuin kolmattakin jne. odottelevat ja jo synnyttäneet äidit? Mulla tulee kirjoiteltua tänne ja sit vähän harvemmin tuonne tammikuun tähtösiin niin siinä on jo haastetta itselle, kun ei ole kuitenkaan koko ajan aikaa olla koneella.. Mutta toki avoin olen kaikelle uudelle. Ja tuo poks meillä pitää saada aktiivisesti mukaan eikä vain taustailemaan ;)

Sateista sunnuntain jatkoa!

Sognatore 21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä kivaa! ja minä voin lähtee sit vaikka kahville ja shoppaileen muulloinkin.

yks juttu meni kyl multa väärin. Aadahan ei tosiaankaan painanu 4700g vaan 3740g!(onneksi) mulla oli vissii tämänhetkinen paino niin päässä päällimmäisenä et sanoin sen! :S

hirveetä jos se oliski ollu nuin iso ku nyt on. mutta oonpa sellaisiakin tarinoita kuullu että viis kiloisia maailmaan on ponnistettu :O

oli kyllä kauhee ajella kotiin kaupungista ku ei välillä eteensä nähny kun tuli niin kovasti vettä!

pääsin kuitenki suht kuivana kotiin:)

Sognatore: juu mä lupaan tästä lähin kirjoitella enemmän.. toivottavasti tuota salasanaa ei joka kerta joudu tilaan uutta ku yrittää kirjautua!

Vierailija
64/80 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mukavaa oli nähdä teitä =)

Minä ainakin olen aktiivinen facebookin käyttäjä, joten sitä kautta saa minut ainakin kiinni parhaiten =)

Mut löytää Jenni Hämäläinen...ja etteköhän te nimen ja kuvan osaa yhdistää, os on mielenkiintoa lisäillä kaveriksi siellä....

Ehkäpä sitä uutta tapaamista kerkeää järkkäillä tässä vähän myöhemminkin!

Hyvää yötä kaikille!!

Vierailija
65/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä tosi mukavaa! Ja feispuukkiin lisäsin jo Jennin ja Sognatoren, tai ainaki luulen niin :D Mullaki tulee sitä melkeenpä joka päivä seurattua... Ai mikä sosiaalinen elämä? :D Mun koko nimen saa kans sähköpostilla, veeran@windowslive.com, jos haluaa lisätä kaveriksi.

Tänään kävin neuvolassa, kaikki oli hyvin. Lääkäri teki sisätutkimuksen, kiinteä, kiinni ja 3 senttiä niinku alusta asti on ollu. Vauva potkas sydänäänianturia niin kovaa että meinas kädestä tipahtaa. :D Paino on noussu nyt neuvolan vaa'an mukaan 7 kiloa, mutta oman mukaan vaan 5. Ehkä uskon sitä omaa vaakaani... :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
66/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joo mukavaa nähdä kaikkia, ja ehdottomasti järkätään uusi miitti! :)

Anteeksi oma hajamielisyys/hiljaisuus, sain huonoja uutisia kesken iltaa niin latisti mieltä ja vei vähän ajatuksia toisaalle.

Huomasiko muut, vai oliko mulla vain huono kuulo, kun istui pöydän laidassa niin toiselta puolen pöytää ei kuullut juttuja ollenkaan.

Minä en oo itteäni saanutkaan tonne facebookiin asti laitettua, mutta ehkä joku kaunis päivä :)

Minäkin kävin neuvolassa, huono olo johtuu todennäköisesti alhaisesta alapaineesta. Sf-mitta oli viikossa kasvanut jo 4cm.

Mua myös kiinnostaa lähteä sitten vaikka shoppaileen tai lenkkeilemään, kun noita nelijalkasiakin on :)

Mun s-posti on veera_ki@hotmail.com

Onko muuten kukaan ilmottautunut siihen Oulun voimisteluseuran jumppaan raskaana oleville?

Verkku rv 30+0

Vierailija
67/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten kuullu mitä toisessa päässä pöytää puhuttiin...verkku laitappa ittes naamakirjaan niin saa sutkin sinne lisäillä:)

me ollaan tänään lähdössä mummulaan joten ei moneen päivään oo konetta... toivottavasti olis paremmat ilmat ku tänään että pääsis vaunuilemaankin.

Vierailija
68/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa oli miitissä, tosin olisikohan se pyöreä pöytä sittenkin ollut parempi, niin olisi kuullut paremmin mitä pöydän toisessa päässä puhuttiin ;) Seuraavalla kerralla ollaan sitten viisaampia.

Illalla olin ainakin itse niin täpinöissäni, ettei tahtonut uni tulla silmään vaikka kuinka lampaita laski. Aamulla olisi senkin edestä nukuttanut, mutta ei paljon auttanut kuin nousta kello kuusi ja valmistautua töihin lähtöön.

Marsupialian nimi jäi jostain kumman syystä niin hyvin mieleen (pöytävarauksessa olikos se H liikaa =D , että lähestyn kutsulla tuolla facebookissa. Sieltä kautta osaatte varmaan minut löytää sitten muutkin. t.Katjuska alias Kati.

Vierailija
69/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkku, minä huomasin tänään just neuvolassa tuon voimistelujutun. Ajattelin kyllä että vois mennä, kun tulee muuten niin luvattoman vähän harrastettua liikuntaa.

Minäkään en paljoa kuullut mitä toisessa päässä puhuttiin, vaikka istuinkin melkein keskellä. Aika lailla sai korvia höristellä. Ens kerralla pitää saada pyöreä pöytä tai sitten vaihtaa vähän istumajärjestystä. :)

Niin joo, ja tosiaan tuli melkosesti vettä. Teillä muilla kun oli se auto lähempänä, niin pääsitte melkeen kuivana varmaan autoon asti, mutta minä kastuin ihan läpimäräksi kun se kunnon kaatosade ehti alkaa ennen ku pääsin auton turvaan. Pyyhkijät heilu täysillä ja siltikään ei meinannu ulos nähdä. Huh! Ja arvatkaapa oliko mies huomannu laittaa parvekelaseja kiinni, ja että oliko parvekkeella pyykkejä kuivumassa...

Nii ja se mun piti vielä mainita, että mut saa myös kaveriksi kaupungille tai melkeen mihin vaan, oon päivät ja illat ja oikeestaan melkeen aina kotona :) Lähen siis mielelläni kaveriksi joka paikkaan. Tuo karvajalkakin mulla on, mutta sen kans ei kyllä mitään yhteislenkkejä voi tehä ku on niin pölijä, se haluais vaan leikkiä eikä remmikävelystä tulis sitte mitään. Feispuukista mahtaa löytyä mun puhelinnumeroki ja sähköpostin laitoinki jo tähän, että rohkeesti vaan yhteyttä ottamaan! :)

Vierailija
70/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmottauduin nyt siihen raskaana olevien jumppaan, tulkaa joku muuki ettei mun tartte pelätä siellä vieraita ihmisiä! :D :D Sinne jäi vaan 6 vapaata paikkaa. http://www.oulunvoimisteluseura.net/web/ajank_mammajumppa.html

Vierailija
71/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty siihen vielä mukaan tulemaan kun ei ole rahaa :( Kauhean kallis se on mun mielestä kun 10 kertaa maksaa 60 euroa.. Muuten kyllä kiinnostaisi ihan hirveästi ja varsinkin jos tuttuja olis kans mukana :( Höh!

Jaden ja Verkun sain meseen kun ei facebookkii heillä ilmeisesti ole ja naamakirjaan marsupialia olikin mut ehtinyt jo lisätä, oikein löytyi sukunimikin-varmaan niin ikimuistoinen ;) Facebookkiin metsästin vielä lisäksi poksin, jennin ja katjuskan! Jee, mahtavaa! =)

Mä oon tänään pessyt pyykkiä, maalaillut ja käynyt koiran kanssa puolen tunnin pyöräilylenkin. Ja virtaa jäi yhä niin paljon että varmaan saamme kohtapuoliin lähteä tekemään toisen samanlaisen lenkin :)

Jäi kyllä oikein mukava mieli kaikkien tapaamisesta. Ens kerralla tosiaan jos saadaan pyöreä pöytä niin voi jutella kaikkien kanssa taikka sit tosiaan vaihdellaan paikkoja niin tulee muutkin tutuksi.

Vierailija
72/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ollut rahaa, mutta mies sen ystävällisesti maksoi :) Jospa se ei ehtis täyttyä vielä, ja pääseehän sinne varapaikoille ainakin, jos joku vaikka peruu.

Jaa, vai meseenkin saa porukkaa lisää :D Mun meseosoitekin löytyy feispuukista, en viitsi sitä tähän laittaa julkisesti esille. Sähköpostillakin sen tosin saa, jos ei facebookiin kuulu. Verkun meseosoite saattas tietty olla tuo, jonka laittoi esille, ehkä koitan sitä tässä aikani kuluksi :)

Vierailija
73/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ensi kerralla pyöreään pöytään.

Jospa minäkin sain tekniikan ihmelapsena tuon mesen toimimaan, joskus kokeilin mutta silloin mättäsi joku tässä koneessa enkä sitten jaksanut sen kummemmin perehtyä. Naamakirjaankin juu, kunhan ehtii :)

Mä vähän arvon tuota jumppaa vielä. Eikö noissa ruukaa olla, että eka kerralla saa mennä tutustumaan ja maksaa sitten jos jatkaa?

Toinen, minkä löysin oli teknopalatsissa alkava äitiysjooga, oli myös äiti+vauva-ryhmä.

Kallista on joo.

Minä oon tänään leiponut ja kokkaillut hullun lailla, se nyt sitten tuntuukin näöiden supistusten kanssa.

Jos sitä pikkuhiljaa lähtisi nukkumaan, työt alkaa kuulemma jo kuuden maissa niin saa opetella heräämään.

Vierailija
74/80 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kivaa joo, tuntuu että aina on miehen kanssa tai töissä niin todella mukava jutella naisten kesken:D Tänään oli pyöreät 12h töitä ja olo on kuin jyrän alle jääneellä. Huomenna taas 9 töihin.. Juu mulla ei tosiaan facebookissa ole tietoja mutta ehkä sitä saa jossain vaiheessa laitettua. Huomenna rakenneultra, toivotaan että kaveri haluaa näyttää sukupuolensa:) Mutta nyt täytyy lähteä lepäämään on niin kuitti.

Vierailija
75/80 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käytiin ja kaveri pukkasi peppunsa niin tiukasti kohdun nurkkaan että sukupuoli jäi näkemättä:( Muuten kaikki oli normaalia paino arvio 436g. Meinasin jos kävisin siellä Meri-Oulun neuvolassa uudestaan ultrassa kun haluan saada selville kumpi on tulossa:D On huomattavasti edullisempaa kuin gynegossa, jossa tutkimus oli 150e!! 100e halvempi Meri-Oulussa :)

Vierailija
76/80 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola reissu oli tänään, johon mahtui paljon asioita. Ehkä parempi aloittaa niistä ikävimmistä uutisista. Maikkulan neuvola siirretään sitten Kontinkankaan neuvolan kanssa samoihin tiloihin syyskuun lopussa ja perhesuunnitteluneuvola siirtyy vastaavasti Maikkulaan. Surullista, minusta Maikkulan neuvolassa on ihan mukavat tilat ja rauhallinen paikka asioida ja onhan tuo ollut kivasti tuossa lähistöllä aivan kävelymatkan päässä kotoa.

Muutoin neuvolareissu sujui oikein mukavasti ja kaikki oli kunnossa. Saatiin Kelan lappuset mukaan ja niistä tulee vielä mulle harmaita hiuksia. Siis voisiko joku neropatti keksiä selkokieliset hakemuskaavakkeet ! Kenties se tästä kirkastuu ja saan hakemuksen eteenpäin.

Varattiin sitten seuraava neuvolakäynti lääkärille ja sitten se sokerirasitusaika labraan. Nyt vaan pitää toivoa, että sieltä ei sitä diabetestä löydy =D

Katjuska 21 + 6

Vierailija
77/80 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
78/80 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa sitä päivittelis kuulumisiakin. :) Neuvolassa kävin perjantaina, kaikki ok. Kelan paprut saatiin ja olivatkin tosi helppo täyttää! Huomenna pitää käydä viemässä postiin, että sitten mahollisimman pian saa paketin kotiin. :D Sf-mittaa mitattiin toista kertaa, oli nyt 21,5 cm. Paino oli noussu aika hurjasti, mutta kiva neuvolantäti ei siitä saarnannut.

Nyt mun tarviikin jo lähteä imuria karkuun, kun mies tulee tänne siivoomaan. :)

Vierailija
79/80 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut taas Kuusamossa maalaamassa niin siks ei ole mitään kuulunut. Hengissä ja aika hyvin voivana täällä yhä tallustellaan :)

Kävin perjantaina kans neuvolassa, mieskin oli mukana. Halusi tulla seuraavaanki joka sitten varattiin sen mukaan että sekin pääsee :O Ohhoh, ehkä se alkaa pikkuhiljaa tähän pääseen mukaan :) Hb oli 130, viimeks 138 eli hyvä edelleen, pissa puhdas, verenpaine omasta mielestä vähän koholla vaikka neuvolan täti ei siitä mitään sanonutkaan, oli jotain 128/78. Vauva liikkui ja sydänäänet olivat selkeät, 140 syke. Ens kerralla (7.9) saadaan me kans kelalle paprut ja äitiyspakkaus vetämään :) kiva!

Ainoot vaivat mulla on ollut alaselkä joka meinaa jumia välillä tosi pahasti, kohtu painaa issiashermoa ja sen takia meinaa välillä lähtee jalat alta. Sitten vielä kaiken lisäksi on alkanut hirveesti kertyyn turvotusta jalkoihin! Nilkat on ku kaks muodotonta makkaraa, edes ne luut ei tahdo näkyä :( Mä oon kylmällä valellut ja jääpussia pidellyt, yrittänyt pitää jalkoja koholla ja pumpannut jalkoja jotta veri kiertäis, silti turvottaa!! Argh! Nyt oon oikeella veden kittaus kuurilla, jos se yhtään helpottas.

Jännää, että neuvolassa ei ole tuumattu mitään mun painon noususta vaikka se on tosi hurjaa teihin muihin verrattuna. Mulla pamahti se 10kg ylimääräistä melkein samantien :) Lähtöpaino oli 64 ennen raskautta ja nyt painoa on 75 :) Eli melko matami tästä tytöstä tulee.. Kieltämättä välillä ahdistaa tuo paino ja lihominen mutta toisaalta taas en kauheen huolissaan ole siitä että ne jäis....

Hei, miitti kuulostaa tosi kivalta!!! :)

Nyt leffaa katsomaan.

Sognatore 17+3

Vierailija
80/80 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, Sognatore, että sulla on tuommosia vaivoja. Mulla on normaalistikin selkä aika paska, vaikkakin nyt on ollu monta kuukautta hyvänä. Viime viikolla vähän juili, mutta sen kans pärjää. Sen sijaan mulla on nyt alkanut liitoskivut, häpyluu on aivan hajalla, varsinkin jos yrittää nukkua väärässä asennossa.

Mulla tuota painoa seurataan, kun sitä sais maksimissaan tulla se 8-10 kg, kun on ennestään jo niin paljon. Normaalipainosilla se ei kai niin tarkkaa ole.

Miitistä mun piti kans sanoa, että ehottomasti! Oon ite kans miettiny, että olis kiva nähä kenen kans kirjottelee, mutta en ehtiny ehottaa. :)

Tänään lähti Kelan paperit vetämään, katotaan kuin kauan menee päätökseen nyt. Viikkojakin on tänään jo 23+4! Hui!