Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaiset esikkoäidit elokuussa

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt kyllä niin huono tuuri noitten neuvolatätien kanssa...mulla on jokaisella kerralla ollut eri nainen. Ensikäynnit kävin Kaijonharjussa jossa sielläkin sattui molemmilla kerroilla jostain syystä olemaan eri nainen. Sitten muutimme Pateniemeen ja rupesin asioimaan Rajakylässä, jossa sielläkin on molemmilla kerroilla ollut eri ihminen.

Alkoi jo viime kerralla tympimään samoja asioita neljännen kerran kertoo.

No jospa se nyt loppuajan pysyisi sama ihminen...

Mutta kun on useamman ihmisen kanssa joutunut näitä asioita selvittelemään, niin on saanut huomata, miten eri asioita ne kertoo ja neuvoo...eli oon jo aikoja sitten lopettanut neuvolan tätien orjallisen kuuntelemisen ja ruvennut käyttää maalaisjärkeä ja jo synnyttäneiden vinkkejä.

Sunnuntai edelleen käy minulle...onko se kellonaika nyt siis 17.00 ja Amarillo?

Ikää kyseltiin, niin täällä kerkee ennen esikoisen syntymää tulemaan 28 vuotta täyteen.

Jenni

Vierailija
42/80 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ollu kolme eri neuvolantätiä, neljä kertaa oon siis käyny neuvolassa... Ekan kävin keskustan neuvolassa (siellä oli kyllä tosi surkee täti!!) ja sitte muutettiin ja neuvola vaihtui, kolmannella kerralla oli kesäsijainen. Viime kerralla oli sitten taas oma neuvolantäti toista kertaa. Ens maanantaina oliskin muuten taas lääkärineuvola!

Minen oo kans noita tätien höpinöitä ottanu kovin vakavasti, luotan pitkälti omaan järkeen ja tietoon.

Sovitaan nyt se Amarillo ja klo 17! Nähdäänkö siinä oven edessä vai eteisessä, vai missä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Taitaa näin kesän kunniaksi kaikilla vaihdella neuvolatädit - nyt näyttäisi lupaavalta, että ensi kerraksi olisi "oma" jo toista kertaa. Rennon oloinen on tämä "oma" ja maalaisjärkeä käyttää hänkin. Tuntuu, että itse ehkä stressailee enemmän =)

31 vuotta on tullut täällä kasattua jo. Mutta joo, nähdään vaikka siinä Amarillon sisäpuolella "eteisessä" silloin viideltä. Tai sitten jos se pöytävaraus on, niin pöydässä.

Väsymys on kadonnut, virtaa löytyy =)

Ötökkä78 15+5

Vierailija
44/80 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen se rakenneultra ja näyttäisi olevan tyttö tulossa, juuri niinkuin toivoinkin :) Oikein mahtavat uutiset oli ja eilinen meni ihan täpinöissään! Vauvalla oli kaikki hyvin eikä mikään poikennut normaalista, laskettu aikakin pysyy edelleen samana. Painoarvio tällä hetkellä oli 380g ja pituutta lääkäri meinas että olisi noin 25cm.

Istukka sijaitsi sitten edessä alhaalla ja voi näin ollen estää multa alatiesynnytyksen :(, jos ei sitten nouse kohdun kasvaessa ylemmäs. Joka tapauksessa lääkäri laittoi lähetteen Oysiin joten pääsen kurkkaan massuun vielä kerran ennen synnytystä ja mikä parasta pelkällä poliklinikkamaksulla :) Mä kyllä en niin millään haluais sektiota, se on kuitenkin kauheen iso leikkaus ja sitten en saisi pitkään aikaan kannella omaa vauvaani ja kuulemma kauhean kipeäkin vielä parannella se haava.. Toivon kaikki varpaat ja sormet pystyssä että istukka nousee suosiolla ylemmäs :)

Mites Katjuska? Teillä kun oli se aika meidän jälkeen niin mitäs Ilkka teille tuumasi?

Amarillo klo 17 ja olisko tosiaan suoraan pöytään jos sinne saa tipotellen mennä? Tai sitten eteiseen, vaikka ei pitäisi olla tunnistamisvaikeuksia tämmöisen mahan kanssa :D Tosin onhan meillä aikasempiakin joukossa joten ehkä parempi olla selkeä paikka.

Jennih siis asuu ihan lähellä meitä kun me asutaan Herukassa ja käydään kans siellä Rajakylän neuvolassa. Meidän terkkarina on Carita jos olet hänen luonaan käynyt, saatu sentään pitää koko ajan sama terkka ja lääkäri, jotain positiivista. Muuten, ei ole meidän terkkari sitten vieläkään vastannut soittopyyntöön ja soittanut mulle takas. Tästä täytyy sanoa ens kerralla painavat sanat. Hitsi jos olis ihan totinen hätä niin saa turhaan odotella ja yrittää tavoitella ajanvarauksen kautta. Taidan ens kerralla soittaa suoraan lääkärille jos vielä tulee asiaa neuvolaan.

sognatore 20+5

Vierailija
45/80 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Sognatoren ja Katjuskan ultrat meni? Toivottavasti kaikki oli hyvin molemmilla!

Täällä on kyllä tänään niin huono päivä kun vaan voi. Tylsistyttää ja ahistaa. Koirakin niin haluais leikkiä eikä ite millään jaksais. Sitte tulee paha mieli. Mutta olis kyllä vielä huonompi päivä, jos ei tuota koiraa olis mua piristämässä, osaa se olla nimittäin tosi ihanakin!

Tänään on perhevalmennus, viime viikolla olis ollu eka mutta sinne ei päästy ku oli vieraita. Saapa nähdä mitä sieltä sitten jää käteen...

Vierailija
46/80 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpa samaan aikaan linjoilla!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Minen enää osais edes kuvitella, että meille tyttö tulis. Ihan outo ajatus, vaikka alussa olin siitä ihan varma ja toivoinkin enemmän tyttöä.

Mulle sanoi kätilö, että edessä oleva istukka nousee enemmän raskauden aikana ku takana oleva. Mullahan siis on takana alhaalla, mutta ei niin alhaalla että estäis alatiesynnytyksen. Sektioon en minäkään halua, sitä koitan välttää viimeseen asti.

En tiedä miten Amarillossa toimitaan, että voiko mennä pöytään yksitellen. Olisko kuitenki selvempi, että nähdään siinä eteisessä?

Vierailija
47/80 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, siis Amarillo klo 17. Mustakin hyvä se eteinen. Jos siitä muut asiakkaat mahtuu ohitse kun tukitaan tie mahoinemme! :)

Mulla taitaa pukata jotain flunssantynkää. Olo on ihan karsea, tuntuu ettei jalat kanna ollenkaan. Jospa tämä helpottaisi, kun viikon päästä alkais työtkin.

rv 29+1

Vierailija
48/80 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, nyt oli tullu Kelalta päätös! Pakkauksen pitäis tulla ens viikon perjantaihin mennessä. :D :D :D Kauhee postin kyttääminen alkaa! :D

Vierailija
49/80 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän se ultra meni meilläkin. Vauveli köllötteli selkäranka ylöspäin ja piti kasvot aika huolella piilossa, mutta kaikki tärkeät seikat saatiin hyvin tutkittua ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. La pysyi samana, painoa oli 390 grammaa. Istukka on ylhäällä takana, josta johtuen nämä liikkeet tuntuu jo varsin hyvin nyt.

Sukupuolikin saatiin selville ja osuin aavistukseni kanssa oikeaan ja samalla toivekin toteutui, eli meille on tulossa pikkuprinssi =D

Suvuissa kun riittää molemmin puolin tyttöjä jo ennestään.

Miitistä sen verran, että minusta on viisasta odotella siinä eteisessä ja sen jälkeen siirtyä suoraan pöytään siellä amarillossa.

Vierailija
50/80 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore79: No me asutaan joo aika lähekkäin ja samalla neuvolatätillä käydään...tai siis minähän olen sen yhden kerran päässyt tälle Caritalle (jospa nyt loppukerrat olisivat kuitenkin hällä) Ensi viikolla on mulla lääkärineuvola ja sokerirasitukseen meno kanssa. Mutta sunnuntainahan me nähdään =)

Amarillon eteinen ja klo 17.00 eiköhän me mahojen kanssa olla aika tunnistettavissa.

Jenni 26+1

Vierailija
51/80 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osannut edes ajatella että olisin näin innoissaan tästä miitistä, mutta kyllä kyllä- On ihan mielettömän mahtavaa tavata teidät kaikki ihan oikeasti kasvotusten ja höpötellä raskaus ja vauvajuttuja!!! :) Ihanaa ihanaa ihanaaa...

Vierailija
52/80 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie vaan vierailen tääl lukemassa teidän juttuja ku oon itekkin oulusta mutta ootan jo kolmatta :)

Onnea kaikkille tuleville ja jo olevilla äideille..

Mie oon "katkerana" lukenut teidän tapaamisesta :) Amarillo on hyvä paikka ja hyvät ruuat :)

Ja onhan tääl yks tuttukin kirjoittelemassa :) Melkeen sukua toisillemme :) Kyllä varmaan tunnistat mut...

Vierailija
53/80 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loputkin ilmottautumaan miittiin, niin huomenna varailen pöytää. :D Kiva kyllä nähdä kenen kans sitä kirjottelee. :)

Täällä paukku taas eilen viikot, tänään 27+1! Ihan käsittämätöntä. 13 viikkoo (tai enintään 15) enää... Miten aika voi mennä näin nopeesti?

Vierailija
54/80 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis tullu se pakkaus postiin, mutten pääse hakemaan ku vasta viiden jälkeen, kun mies tulee kotiin. En millään malttais enää odottaa!

Vierailija
55/80 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsupialia: Minäkin järkytyin yksi päivä, kun tajusin että sitähän tulee vauva ihan pian maailmaan. Kohta se varmaan sitten pukkaa se loppuajan paniikki, että tarvitsee lisää aikaa :)

Toivottavasti pääsen sunnuntaina tulemaan, mulla on koko viikon ollut aivan hirveä olo, oksettaa, heikottaa ja väsyttää aivan kamalasti, ja tuntuu että happi loppuu. Pahenee vain päivä päivältä ja nyt onkin päivät mennyt aika lailla levähdellessä.

Aika oudolta nämä oireet kyllä tuntuu, neuvolan täti ei osannut sanoa mitään muuta kuin antoi maanantaiksi ajan.

Vähän hirvittää, miten käy kun tiistaina alkaisi työt pitkästä aikaa, ja jos olo onkin tämmöinen.

Verkku rv 29+4

Vierailija
56/80 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkku, mulla on ollut vähän samaa ongelmaa. Tosin se ei oo kokoaikaista, vaan aina välillä tulee ihan kamala olo, tuntuu että taju lähtee. Oon huomannu että mulla se tulee yleensä tunti-pari aamupalan jälkeen, kun verensokeri rupeaa laskemaan. Samalla oon sitte mitannu verenpaineen, niin on ollut ihan pilvissä. Ehkä sen takia, kun on niin huono olo... Pyydä vaan reippaasti sairaslomaa, jos tuntuu että töissä olis huono olla.

Varailen tuossa klo 11 jälkeen sen Amarillon pöydän, toivottavasti saadaan. Mies just sano mulle, että se viime keväänä yritti perjantai-illaksi varata pöytää, ne oli vaan sanonu että olis pitäny jo alkuviikosta soittaa. Toivon siis, että saadaan pöytä! Sunnuntaina ei ehkä niin kovasti oo syöjiä... Perjantaina on kuitenkin enemmän illanviettäjiä. Ilmottelen kuitenkin tänne, miten käy.

En pääsekään sinne kestovaippahulinoille, kun lähdetään sukuloimaan. Mennään hakemaan hoitopöytä mun serkulta (jos se vaan mahtuu autoon...) ja käydään samalla muita sukulaisia tervehtimässä. Onneks mulla alkaa ollakin jo niin paljon vaippoja, että eiköhän niillä pärjätä. Äitiyspakkauksessakin näytti olevan niitä harsoja, nyt meillä on niitäkin varmaan 35 kpl. :D Ihana muuten, kun puhuin eilen meidän isän kans noista vaipoista, niin se vaan sano, että harsoja sitä sillonki käytettiin ku mun sisarukset oli pieniä. Yleensä se vaan tuhahtaa jotain halveksivaa, kun puhun jostain kierrätyksestä tai muista "höpöhöpöjutuista". Joko se odottaa tätä pienokaista melko innolla tai sitten se muuten vaan pehmenee vanhuuttaan :D Veikkaisin kyllä molempia.

Oli muuten aika ihana kaivella sitä äitiyspakkausta... Nyt ne tavarat odottaa tuolla että saadaan se hoitopöytä. Huomenna pääsen jo järjestelemään vauvan tavaroita!

Vierailija
57/80 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on varattu pöytä Amarillosta klo 17.00 huomenna. Oli siis tilaa vielä. Näemme sitten siellä eteisessä!

Me saatiin hoitopöytä. Ei mikään kaunotar, mutta just oikealla korkeudella mulle. Eiköhän se vielä yhden lapsen ainakin kestä, on jo ainakin kolme lasta palvellut kahdessa perheessä. Perintökalleus siis vähitellen. :) Nyt voin ruveta pesemään ja järjestelemään vauvanvaatteita!

Vierailija
58/80 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketäs meitä on nyt huomenna tulossa paikalle?

Marsupialia, kiva kuulla etten ole ainoa. Voihan se jotain tuollaistakin olla, mulla se tulee yleensä melkein heti aamupalan jälkeen, ja sitten ei pysty oikein olemaan mitenkäänpäin. Välillä kestää vain tuon aamun ja välillä pitkälle iltapäivään, sitten yleensä illat, yöt ja aamut ennen syömistä menee ihan normaalisti.

Vierailija
59/80 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketäs meitä on nyt huomenna tulossa paikalle?

Mun osallistujalistan mukaan huomenna on tulossa miittiin Sognatore, Poks, Ötökkä, Jennih, Katjuska, Jade, Verkku ja minä sekä Eve, jos pääsee. Toivottavasti huomasin kaikki ilmottautuneet! Uskosin kyllä, että saadaan suht iso pöytä, tuskin niillä on just 9 hengen pöytää olemassakaan :)

Vierailija
60/80 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli niin paljon kirjoiteltu että muistankohan enää puoliakaan :)

Helky, hoksasin kuka olet :) Ootko sä jossain ryhmässä mukana? Sun pitää ehdottaa sinnekin miittiä :) Mua on ihan yllättänyt kuinka innoissaan mä oon huomisesta!

Minä tulen ainakin huomenna miittiin, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee tulemaan!

Supistellut aika usein, aika paljon harjoittelee tuo minun kohtuni.. :( Eilen illalla kesken leffan tuli ihan semmoinenkin että tuntui.. toivottavasti nyt ei enteile kuitenkaan mitään keskenmenoa tai muuta vastaavaa..

Viikot menee tosiaan ihan vauhdilla, ei tahdo enää pysyä perässä. JOutuu aina oikein miettimään että onko se jo niin mones viikko tosiaan :) Ja vauva kasvaa ja vahvistuu.. Melkoinen potkunyrkkeilijä meille kyllä tulossa :)

Ihanaa, huomenna nähdään!!!

Sognatore 21+2 (kai)