Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaiset esikkoäidit elokuussa

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös Oululainen ensiodottaja ja ilokseni huomasin tälläisen ketjun.

Olen 27 vuotias uusi Oululainen ja odotan siis ensimmäistäni.

Laskettuaka on 30.11.2009.

Sukupuolta me ei olla selvitetty eikä selvitetäkkään etukäteen.

Siinä vähän esittelyä...jään innolla seuraamaan jatkoa =)

Vierailija
22/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Jennih! Meillä onkin sitten tosi lähekkäin LA:t, ties vaikka ollaan yhtä aikaa synnärillä. :) Laitan sut listaan kohta.

Tänään on kyllä veto pois taas niiiiiin totaalisesti! Mitään ei jaksais... Ompelin yhdet verhot, nyt ei jaksais enää yhtään. Imuroida pitäis, kun huomenna tulee mun kaveri 3-vuotiaan poikansa kera muutamaksi päiväksi vierailulle. Tähän sohvaan on kyllä asennettu joku magneetti, kun ei tästä pääse ylös. Vissiin vähitellen alkamassa se viimeinen ja vaivainen kolmannes. Lonkat meinaa olla välillä tosissaan kipeät ja selkä on tosiaan nyt ollut kipeänä. Vauvakin potkii välillä niin lujaa, että kipeää käy. Nyt kyllä jo odotan kovasti marraskuun loppua, että raskaus loppuis ja saatais vauva mahaläskien tälle puolen. Toki pitäis ensin niitä varusteita vielä hankkia... ku vaan jaksais. Mutta hei, enää 3kk ja 9pv laskettuun!

Sovittasko me sitten se miitti siihen 30.8? Mikä aika passais? Puolenpäivän aikaan, iltapäivällä? Vois tavata jossain kaupungilla, niin vois käydä vaikka syömässä tai kahvilla tai jossain. Jos syömässä käydään, niin ehdotan Pannua tai Amarilloa. Aah, Amarillon ihanat nachot... kuola valuu jo :D Mutta joo, vois pöydän varata etukäteen, jos syömään mennään. Minä voin sen ottaa hoitaakseni, jos päätetään niin. Pitää vaan sitten tietää, moniko on tulossa. :) Nämä oli sitte vaan mun ehotuksia, ehotelkaa omia juttujanne vaan. :)

-marsupialia ja rv 25+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikolukea toi sun nimimerkkisi monta kertaa kun kirjoitin sen tohon otsikkoon...enkä edelleenkään ole varma menikö oikein =)

Meillä tosiaan on aika lähekkäin noi lasketut...saa nähdä ollaanko synnärillä samaan aikaan.

Mie olen tosiaan muuttaanut Ouluun vasta helmikuussa, joten olen enemmän kuin innoissani tuosta tapaamisesta...en kauheasti ole vielä kerennyt täällä tutustumaan ihmisiin.

Minä olen ihan kotosalla nykyään, joten minulle käy mikätahansa ajankohta ja paikankaan suhteen en vaatimuksia laita =) Mutta mielellään ilmoittautudun kyllä miittinkiin!!

Vähän samanlaisia käynnistysvaikeuksia on kyllä täälläkin aina aamuisin havaittavissa...muuten olen yllä voinut ensimmäisten kolmen kuukauden jälkeen suorastaan mainiosti!! Energiaa riittää kun vaan pääsee vauhtiin!! OIkeastaan mitään vaivojen valittamista ei suuremmin ole tällä hetkellä...jospa ne alkuraskauden hirveydet veti veronsa, ja nyt sit saan nauttia tästä.

Jennih ja rv 25+0

Vierailija
24/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vielä, että mulle sopii tavata jo aiemminkin, jos jollaki on tylsää. (Mulla on!) Huomenna mulle tosin tulee vieraita muutamaksi päiväksi. Mutta mut saa kiinni sähköpostilla veeran@windowslive.com. Saa viestitellä, mullakaan ei liiemmälti kavereita täällä ole.

Vierailija
25/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa maanantaipäivää meille kaikille! :)

Mistä aloittais.. vaikkapa miitistä.. Eli näyttäis että sunnuntai 30.8 vois sopia aika usealle ainakin.. kellonaika sitten, voisin ehdottaa klo 12, 17 tai 18?? Olisko mikään niistä hyvä.. Mulla on toinen palaveri tuona päivänä klo 15 (veljen tulevalle vaimolle suunnitellaan polttareita) niin siks ihan samaan aikaan ei viittis juosta kahdessa pöydässä :) Marsupialia saa mun puolestani hoitaa pöytävaraukset jos syömään päädytään :) Minä siis ilmoittaudun mukaan, mennään mihin mennään!

Asiasta kolmanteen, vaipoista.. :) Heh, mies vannoi että hän ei ala kestovaippojen kanssa sotkemaan. Joten meille melko todennäköisesti tulee kertavaipat käyttöön, onhan ne joutuisampia ja vähemmän työtä teettäviä niin sen takia mulla ei ole hirveesti vastaväitteitä miehelle :) Mä jo kierrätän kaiken talousjätteen metallista muoviin niin olkoon se minun osuuteni maapallon hyvinvoinnille. En mä silti kokonaan kestovaippoja ole työntänyt mielestä pois mutta ei ne ainakaan kokoaikaisiksi meille tule, korkeintaan välillä (kotona ollessa ja minun vahtivuorollani) käytössä. Tyhmää kun äitiyspakkauksessa ei enää tule kertakäyttövaippoja ollenkaan, vaikka mitäpä ne muutama toisaalta edes hyödyttää..

Vaunuista.. Kyselin jo veljen vaimolta että josko niitten rattaat joutais silloin tammikuussa meille käyttöön, joko lainattuna tai ostettuna.. Mutta ei osannut vielä sanoa.. Siis auki sekin asia.. Uskon että jos niiltä ei rattaita saada niin sitten ostetaan omat. En mä vieraalta oikeestaan halua edes alkaa kärryjä ostamaan..

Yääh, mä yritän saada noita ikkunoita edes pikkuhiljaa pestyä.. Vasta yhden huoneen olen saanut ja nyt yritän orientoitua keittiön ikkunaan :/ Voipi olla että Kuusamoonkin pitää lähteä ajamaan, maalaushommiin. Siellä menis sitten loppuviikko.. Niin että jos musta ei kuulu niin siellä kait mä taas oon :)

Vaavin suhteen ei mitään uutta, massussa köllii ihan rauhassa eikä mua vielä pahemmin potkuilla vaivaa. Viime yönä taisin saada maistiaisen siitä mitän ne liitoskivut ehkä vois olla. Nousin yöllä vessaan ja jotenkin venytin liikaa jalkoja erilleni kun yritin harpata peiton yli niin vähän vihlasi jostain tuolta alhaalta.. Ei ollut mikään mainio tunne.. Niin ja supistellut on nyt jonkin verran mutta vain aamuisin. Menee maha ihan palloksi ja tuntuu kovalta, siinä mielessä jännää että näkee niin selvästi kohdun rajat silloin, hassua :)

Noh, mä yritän nyt sinne ikkunan pesuun... Hyvää viikkoa kaikille!

Sognatore 19+4

Vierailija
26/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa munki puolesta Jennih!

mulle sopii varmastikkin kans tuo 30.päivä.

juu syömään vois mennä. amarillo ja pannu käy molemmat mulle. saa nähdä kun aloitin tänään pikkasen painonvartijoita et miten sit ravintolassa syöminen. amarillossa on ainaki hirveen suuret annokset. mut niiiiin ihanaa se yks kanapasta missä on paholaisen hilloo...njam.

mun mielestä kello 17 olis hyvä aika.

me ostettiin vaunut uutena. emmaljungat on parhaat. meillä itellä on smart duot ja varustelutaso on riittänyt mainiosti tavalliseen käyttöön.

jaha vauva heräs joten täytyy mennä:)

vointeja kaikille odotuksessa..

Vierailija
27/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tosi mukava, että teille kävi tuo sunnuntai 30.8. Nähdäänkö klo 17 Amarillossa? Sen verran hehkutusta tuli niille nachoille ;) ja tuohon aikaan vois jo olla nälkä. Miten on, ehittekö polttaripalaverista viiteen vai otetaanko sittenki klo 18?

Tänään on kuultu ensimmäiset sydänäänet... Upeaa =) siellä se pieni oli ja vipelsi. Samalla varasin Järvelän Ilkalle rakenneultra-ajan eli 28.9. mennään sinne. Onpahan taas mitä odotella.

Ihanaa syyspäivää!

Ötökkä78 ja pikku-Ötökkä 14+5

Vierailija
28/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore, Poks ja Ötökkä siis ainakin on tulossa! Ja Jennihkin vissiin. Katjuskakin varmaan, mutta onkohan se jo lähtenyt reissuun? Amarillossa on kyllä muutenki hyvää ruokaa ku vaan ne nachot. :D Mulleki passaa se klo 17, tai oikeestaan mikä aika vaan. :) Varailen pöytää vasta sitten lähempänä, kun tietää moniko oikeesti on tulossa. Sanotaanko vaikka, että 28. päivään mennessä ku ilmottautuu, niin ehtii mukaan? Jos sattuu tulemaan isokin porukka, niin pöytä on hyvä varata ajoissa. :)

Vierailija
29/80 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika ja paikka passaa miullekkin!

Mukavastihan tuota porukkaa on jo tulollaan...kiva nähdä uusia ihmisiä =)

Tuskin maltan odottaa!!!

Vierailija
30/80 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin käy tuo 30.8 ja yrittäjänä saan sumplittua työvuorot niin että pääsen, vuoron vaihto on 16.00 et siinä mielessä klo 17-18 käy ihan hyvin. Olen asunut Limingassa jo 2.5vuotta mutta ihmisiin tutustuminen on jäänyt:( Ja kun 1,5vuotta on firmaa pyörittänyt niin se nielee ajan aika kokonaisvaltaisesti :D

Vierailija
31/80 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin näillä näkymin käy tuo miitti.

Sama homma kuin Jadella, vuoden päivät tullu Limingassa asuttua pian eikä ole kamalasti tullut tutustuttua ihmisiin.

Nivuset on aivan mahtavan kipeät. Öisin tekee tiukkaa että saa kylkeä käännettyä.

Käytiin ostamassa Oulun Anton&Ninasta käytetyt Teutoniat. Myyjä jaksoi ainakin kehua :)

Maikkulassa muuten oli ensi viikon maanantaina jonkinlaiset kestovaippahulinat, jos jotakuta kiinnostaa.

rv 28+1

Vierailija
32/80 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta kestovaippahulinavinkistä! En olis kyllä muuten huomannut. Näytti olevan 29.8 eli lauantaina. Sinne täytyy ehottomasti mennä! Linkki tapahtumaan --> http://www.kestovaippayhdistys.fi/toiminta/pohjois-pohjanmaa.php

Meillä oli toisena vaunuvaihtoehtona Teutoniat, mutta päädyttiin sitten kuitenkin noihin Happyihin. Ovat kevyemmät ja saa uutena paljon halvemmalla. Innolla odotan, että pääsen kokeilemaan niitä oikeasti. :D

Tähän mennessä miittiin on ilmottautunu Sognatore, Poks, Ötökkä, Jennih, Jade ja Verkku. Oletan, että Katjuskakin tulee. Eli ainakin 8 meitä olis tällä hetkellä.

Vierailija
33/80 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii Amarillo ja molemmat kellonajat, sekä 17 että 18. Ei meillä siihen polttaripalaveriin voi mennä yli kahta tuntia. Eli päättäkää te se aika jotka pääsee töistä klo 16 ja matkaakin on jonkin verran.. Mäkin uskon että Katjuska on tulossa, ei vaan pysty nyt kirjoittelemaan kun on siellä reissussa.

Pitääpä katsoa jos vaikka tuliskin noihin kestovaippoihin tutustumaan silloin lauantaina Maikkulaan.. :)

Täällä podetaan pikku flunssaa tällä hetkellä ja olo vähän kurja.. Yöllä tulee heräiltyä useamman kerran niistämään ja juomaan vettä. Vaan jospa se tästä pian helpottais eikä äityis ainakaan pahemmaksi. Oon kyllä yrittänyt lepäillä, ei vaan koko ajan malta.. Tulee jotenkin kauheen levottomaksi kädet jos koko päivän vaan löhöää..

Meillä on maanantaina se ultra!! Apua kun mua jänskättää.. Niin mahtavaa saada selville kumpi siellä on, niin tai siis rukoilen että vaavi on sillä lailla että sen pystyy näkemään! Sit voi alkaa pikkuhiljaa laitteleen paikkoja kuntoonkin vauvaa varten kun saadaan se sukupuoli selville.. Ja vaatteita ottamaan vastaan ja ja ja.. :)

Iloisin mielin niiskutellen,

sognatore 20+0

Vierailija
34/80 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut puolivälistä Sognatorelle! :D Toivotaan että teidän pieni on yhtä aulis esittelemään paikkojaan ku meidän. :)

Multa tuo löhöilykin kyllä onnistuu... Välillä toivoisin kyllä itelleni vähän tarmoa enemmän noihin kotitöihin, likaset astiat varsinkin tahtoo kertyä meillä tiskipöydälle vaikka on tiskikonekin. (Mutta se ei oo pelkästään mun vika!! :D)

Kävin tänään kangaskaupassa ostamassa mustaa resoria, että voi vanhat ulkoiluhousut muokata mammamallisiksi. Pakko olla jotku housut koiranpissatukseenkin. En kuitenkaan viitsi kovin montaa kymppiä maksaa housuista, jotka on käytössä muutaman kuukauden. Nuo nykyset tuulihousutkin kun on halpa-hallista, makso ehkä kympin. :D

Pitäis mennä syömään, mutta ku ei jaksais laittaa ruokaa... (Siis lämmittää eilistä... Minäkö laiska?)

Vierailija
35/80 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos korjauksesta Marsupialia, en tiedä mistä tuon maanantain olen keksinyt kun omassakin kalenterissa oli lauantai.

Huomenna ois neuvolalääkäri, saas nähdä mikä on tilanne kun on supistellut suht voimakkaasti ja välillä kipeästikin jo useamman viikon.

Sitten oiskin rankka reissu Haaparantaan, jospa sitä jotenkin selviäis kun meinaa olla kävely aika mielenkiintoista noiden liitoskipujen takia.

Minkä ikäistä porukkaa täällä muuten on?

Verkku rv 28+3

Vierailija
36/80 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä kokonaisena. Kovasti jo toivon pääseväni synnyttämään, mutta vauvalla ei taida mitään kiirettä olla. Että sen puolesta minäkin mielelläni miittiin osallistun. Pienellä varauksella tietenkin, eli jos olen laitoksella tai juuri kotiutunut tai sitten olo vaan on niin pallo, etten kykene tulemaan. Eihän tuohon miittiin ole enää kuin reilu viikko niin hankala tässä vaiheessa sanoa mikä täällä on tilanne. Toivon toki, että olisin jo jakautunut ja kotiutunutkin. Mies varmaan sen aikaa voi vauvan kanssa olla kotona. Mutta jos en tähän miittiin pääse niin toivottavasti sitten järjestellään joskus uusi mihin sitten pääsen.

Supisteluja tulee päivittäin ja välillä olen ollut jo toiveissa, että pääsen lähtemään synnyttämään, kun on kymmenen minuutin välein suppaillut. Kuitenkaan ne ei niin kipeitä ole olleet, etteikö niiden kanssa pärjäis.

Olo vaan alkaa olemaan niin väsynyt ja kipeä, että mielelläni ottaisin sen nyytin jo syliini. Päivätkin kotona tuntuu niin pitkiltä, kun voimia ei ole enää samallalailla touhuamaan ja kovin kauaskaan kotoa ei jaksa lähteä. Mutta jospa se pienokainen sieltä kohta suostuisi tulemaan ulos ;).

Hyviä vointeja ja syksyn jatkoja kaikille

Eve rv39+2

Vierailija
37/80 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään Eve sut tuohon ilmottautuneiden listaan, pääset sitten tai et. :) Toivon, että oot jo synnärillä! Eiköhän me miitata syksyn mittaan uudestaankin, jos tämä jää välistä. :)

Hei oikeesti, mihin aika oikeen menee? Enää vajaa 14 viikkoo laskettuun... Siis alle sata päivää. Apua! Toisaalta toivon kauheesti että aika menis nopeesti, että sais vauvan syliin, mutta toisaalta kyllä tuntuu, että kaikki on vielä kesken.

Vähän on kyllä havaittavissa kodinrakennusviettiä, kun on niin hirvee hinku saada järjestellä kotia. Ei siis siivota, mutta sisustaa. Tosin oon aina siitä tykännyt. Nyt oon vaan ollu superahkera verhojen ompelija, eilen ompelin yhden ja tänään kolme verhoa! Ne tämänpäiväiset olikin kyllä aika ärsyttävät... Pinnasänkyyn haluaisin tehdä reunasuojuksen, mutta ku mulla ei oo oikeen ideaa, että miten sen tekis. Pitäisköhän sinne sisälle olla joku pahvi tai joku, että se pysyy paremmin muodossaan, vai riittääkö vanu? En oo ikinä nimittäin kyseiseen vekotukseen koskenut. Ne vaan maksaa niin älyttömästi, että teen mieluummin ite ja saan sen näköset ku haluan. Ens viikolla mennään varmaan käymään Ikeassa, niin sieltä sais kangastakin edullisesti. Eurokankaassakaan ei oikeen ollut nyt kivoja.

Joku kyseli minkäikäisiä täällä ollaan, minä oon syntynyt -83 eli oon nyt... ööööö.... 26. Hitsi ku en oikeesti osaa enää sanoa omaa ikääni, oon aina vastaamassa 23. :D Jämähtäny siihen siis.

Vierailija
38/80 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko vierähti sitten nopsasti ja huomaan, että täällähän sitä vasta on ennättänytkin tapahtua.

Eli vahvistan nyt sen oman osallistumiseni tuolloin 30.8 ja kyllä minulle sopii esim se klo 17.00 aika oikein hyvin =) Nettipimennosta johtuen en päässyt aikaisemmin tosiaan tänne jutustelemaan.

Maanantaita mekin odotellaan innolla. Toivottavasti masuasukki suostuu esittelemään "tavaransa" ;)

Ikiä tuolla kyseltiin, eli ilmeisimmin kuulun senioriluokkaan kun ensimmäistä odottelen ja itselläni ikää 32 vuotta.

Vierailija
39/80 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuossa kun leffaa katsottiin niin nokka oli ihan tukossa, molemmat puolet vielä niin kiva oli hönkäillä suun kautta :D Mut jotenkin olo tuntuu jo hiukka paremmalta..

Mulla nikistä näkeekin että oon syntynyt 79 elikkäs tänä vuonna pyöreet 30-tsippadappaduu :) Pidetäänkö mammabileet sitten nimittäin joulukuun 14.päivä on aika toooosi iso maha jo, ei pahemmin muita kolmekymppisiä voi järkätä :D

On muuten ihan sika huono palvelu nykyään neuvolassa.. Ensinnäkin meille ei ole annettu neuvolan tädille suoraa numeroa, kai sillä semmoinen luulis olevan vaan meidän pitää soittaa yleiseen ajanvaraukseen josta laittavat soittopyynnön terkkarille joka sitten ei vaivautunut edes soittamaan mulle ja sain turhaan perjantain odotella. Mulla on ollut nyt niin paljon mahakipuja että alkoi jo pikkuisen huolettaan ettei mulla ihan vielä olis paikat aukeemassa. Kun supisteleekin joka aamu, ja nyt yks iltakin kehtasi supistella.. Onko teillä sama systeemi jos haluutte neuvolasta jotain kysyä?

Sitten toisesta huonosta palvelusta: Käytiin murun kanssa vuokraamassa leffaa haukiputaan makuunista ja oltiin sinne ajamassa kun mulla iski ne hirveet mahakivut, kaksinkerroin hiki otsalla vääntelehdin vänkärin paikalla ja yritin kestää.. Mulla monesti auttaa vessassa käynti, joten sinne menoa yritin siis miettiä. Haukiputaan huoltoasema oli jo kiinni.. noo, ei se mitään, tuskailin miehelle, mä käyn makuunissa.. Raahauduin sisään ja sain vielä hymyilyäkin tutulle myyjälle samalla kun toinen käteni piteli mahasta kiinni. Pyysin saada käyttää vessaa ja vastaus oli tyly ei, yritin vielä että kun olisi tosissaan päästävä.. Vastaus yhä ei, jos yhden päästää niin kaikki on päästettävä.. Noo, minä miehelle että meen ulos oottamaan ja raahaudun pihalle jossa kävelen ympyrää välillä kyykyssä ollen ja mahasta pidellen. Yritin sitten käydä vielä grillilläkin mutta sielläkään ei ollut asiakasvessaa ja henkilökunnan vessaa ei saanut käyttää edes maksusta. Tarjosin jopa rahaa että saisin käydä... EI! Lähdin taas pois ja itku tuli.. Niin mies sitten poimi mut kyytiin, itkevänä ja mahasta pitelevänä... Kyllä on perseestä nykyään palvelu ja kohtelu ihmiselle jolla on hätä!!!

Noo, mutta nyt nukkumaan..

sognatore 20+2

Vierailija
40/80 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti ensimmäistä aikaa kontinkankaan neuvolaan soittaa sieltä keskitetystä ajanvarauksesta, ja sitten se neuvolantäti soitti mulle takas. Mutta kyllä se täti sitten antoi mulle oman numeronsa, että voin siihen soittaa jos tulee jotain kysyttävää. Sanoi vaan, että jos ei vastaa niin voi sen keskitetyn systeemin kautta jättää soittopyynnön.

Noista mahakivuista, mulla on niitä kans ollu. Varsinki just siinä 20-21 viikoilla oli tosi paljon ja olin ihan varma, että synnytän kohta... Mutta niin ne vaan meni ohi eikä paikatkaan ollu yhtään auki. Mulla tosin ei supistele juurikaan. Kivuttomien supistustenhan ei pitäis kyllä tehdä tuhojaan.

Tuo on kyllä tympeetä, että vessoihin ei pääse. Toisaalta se on ihan ymmärrettävää, että asiakkaita ei voi päästää henkilökunnan vessaan. Muistaakseni ainakin laivalla ei saanut käyttää keittiöporukan vessaa, kai ne pelkää että salmonella tms leviää. Makuunissa tuntus että ei siellä kyllä niin salmonellaa saa. Ennemmin kai se leviää niistä elokuvakoteloista, joita kaikki lääppii...

Mun ei tarvinnut käydä yöllä vessassa!! Hämmentävää. :D