Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustikkaa metsät sinisinä! Oletko jo hakenut oman saaliisi?

Vierailija
01.08.2009 |

meillä pakastimessa nyt 6-7 litraa. Riittää hyvin - ja tilaa pitää jättää vielä puolukoille ja vatuille :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsät tosiaan pullollaan mustikoita :) Juuri söin mustikkarahkaa.

Vierailija
2/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan niin pieni pakastin että harmittaa. Siellä on nyt 2 litraa mustikoita ja 3 litraa mustia viinimarjoja ja aika täynnä on... (on siellä siis muuta ruokaakin... )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaivautua keräämään.

Vierailija
4/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on jotain 20 litraa, vieläkin tekis mieli hakea. Nyt on kiva kerätä kun on poimuri ja pölynimurilla toimiva perkauskone. Kanttarelliakin on aika hyvästi metsässä.

Vierailija
5/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyykkii mettäs. Saan perattuina ja pakastettuina! Eikä olla edes "väleissä"... heh! ;)

Vierailija
6/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin naapurin rouvan kanssa poimimassa 20 litraa/per pää. Lasten kanssa ollaan jo muutamaan otteeseen käyty piirakka ja mustikkamaito tarpeet poimimassa. Huomenna taidan vielä kymmpilitran hakea ja otan myös kanttarellikorin messiin. Espoo on kiva paikka ja suomalaisten jokamiehen oikeudet on tosi jees! Olen asunut Keski-Euroopassa ja ne on ihan ihmeissään, kun metsään voi vaan mennä ja poimia sieniä ja marjoja.

Vierailija
7/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheen voimin ollaan mustikassa käyty ja kaikki viihtyvät! Miestäkin piti maanitella pois, kun ei olisi raaskinut jättää mustikoita metsään mätänemään.

Me tosin asutaan Helsingissä, joten metsässä samoilu on ihanaa vaihtelua.

T: 2

8/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt enkä ainakaan tänä vuonna käy.

Jättiläismäinen pallomaha rajoittaa kykkimistä.

Ehkä ensi vuonna sitten ;-)

Vierailija
9/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää katsoa ehtiikö tässä vielä käymään vaikka jossain lähimetsässä kun loma loppuu maanantaina.

Vierailija
10/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveet himot ois mennä vuosien jälkee kerää, mut nyt rv 35+3 :/ Onko tuskaa?

Vierailija
11/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vattuja olen saanut ehkä kymmenisen litraa. Vähän turnausväsymys painaa jo.

Vierailija
12/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerättiin miehen kanssa (ja alaluokkalaiset lapsetkin avustivat) 50 litraa ja vielä pitäisi saada! Pari viime kesää on oltu mansikoiden varassa, kun mustikoita ei ole ollut. Nyt niitä sitten syödään! Lapset rakastavat mustikoita.

Talven mittaan teen viikottain mustikkapiirakkaa jätskin kanssa sekä itse tehtyä mustikkajugurttia.

Vierailija
13/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetin viimevuonna marjastaa varrellisella poimurilla, mutta se oli tosi vaikeaa

Vierailija
14/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerättiin miehen kanssa (ja alaluokkalaiset lapsetkin avustivat) 50 litraa ja vielä pitäisi saada! Pari viime kesää on oltu mansikoiden varassa, kun mustikoita ei ole ollut. Nyt niitä sitten syödään! Lapset rakastavat mustikoita.

Talven mittaan teen viikottain mustikkapiirakkaa jätskin kanssa sekä itse tehtyä mustikkajugurttia.

tuon 6-7 litran takia. Ja tosiaan ainakin minä keräsin koko ajan; mustikkaa oli paljon, eikä liikkumiseen mennyt aikaa. Ilman konetta se vaan on hidasta - vai ootteko miehen kanssa olleet vuorokauden kaksistaan metsässä??

Nopeuttanne ihmetellen,

ap

PS. enkä ole mustikan poiminnassa mikään aloittelija kuitenkaan...

Vierailija
15/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita on haettu jo kerran, niitä on pakastimessa 25 litraa ja toinen mokoma vielä käydään poimimassa.

Vattujakin on jo paljon, tänään käytiin ja vielä ollaan menossa, 35 litraa jo niitäkin! Löydettiin ihan uskomattoman hyvä paikka vain 1,5 km:n päästä, ja ollaan ihan ilolla urakoitu ja poimittu noita ihanuuksia pakkaseen.

Mansikoita ostettiin nyt vain 15 kg, kun oli vielä edellisvuotisia jonkin verran jäljellä.

Puolukoita vielä vähän, niin alkaa olla jo pakastin hyvällä mallilla marjojen suhteen. Istutin tänä kesänä 3 raparperipuskaa, ja niistäkin saatiin jo ihan kunnon sato, voi tulla vielä toinenkin, kun täällä etelämmässä kesä jatkuu niin pitkälle :)

On tämä vaan elämää, jotenkin nautinnollista saada "ilmaista" hyvää talven varalle!

Vierailija
16/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me poimimme poimurilla, roskaisempaa kyllä, mutta nopeampaa - 10 litran ämpärin poimimme vajaassa tunnissa. Sen putsaaminen imurisysteemillä vei about 15 minuuttia.

Mutta oli kyllä hyvä mustikkapaikkakin.

Vierailija
17/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olimme metsässä tasan 5 tuntia. Yksi kahvitauko pidettiin. Ja itseasiassa minä keräsin 4 tuntia, mies sen koko 5 tuntia.

Meillä kaikilla neljällä on rohmut. Lasten iät ovat 8 v ja 6 v.

Sen kyllä tunnustan, että minun marjani ovat aika likaisia... eli aikaa meni muutama tunti sitten putsaamiseen.

Me kerättiin miehen kanssa (ja alaluokkalaiset lapsetkin avustivat) 50 litraa ja vielä pitäisi saada! Pari viime kesää on oltu mansikoiden varassa, kun mustikoita ei ole ollut. Nyt niitä sitten syödään! Lapset rakastavat mustikoita. Talven mittaan teen viikottain mustikkapiirakkaa jätskin kanssa sekä itse tehtyä mustikkajugurttia.

tuon 6-7 litran takia. Ja tosiaan ainakin minä keräsin koko ajan; mustikkaa oli paljon, eikä liikkumiseen mennyt aikaa. Ilman konetta se vaan on hidasta - vai ootteko miehen kanssa olleet vuorokauden kaksistaan metsässä?? Nopeuttanne ihmetellen, ap PS. enkä ole mustikan poiminnassa mikään aloittelija kuitenkaan...

Vierailija
18/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan isoja marjoja, voi oikeasti valkata ja jättää pienet keräämättä. Eikä tarvitse liikkua paljon minnekään, parkeeraa johonkin ja kerää kipon täyteen.

Vierailija
19/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdottomasti menen itsekin, heti kun vaan kerkeän. Vadelmia on myös paljon, lenkkireissulla saa nopeesti kipot täyteen :) tosi ihana kesä, kun marjaa tulee näin paljon :)

Harmi vaan liian pieni pakastin.. paljoa ei enää mahdu

Vierailija
20/24 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kyykin hetken, niin ei tarvi kävellä sen jälkeen.

Onneksi niitä on mustanaan kun ottaa pari askelta ovelta (ja on muuten ollut parina viime vuonnakin)