Iltatähden tehneet, oliko vauva aika raskasta?
Meillä on kaikki lapset jo isoja eikä ollut edes suunnitteilla enää lasta, mutta kuukausi sitten raskaustesti oli positiivinen. Meidän kaksostytöt on 21v, poika 18v, poika 17v ja tyttö 14v.
Miten teillä muilla, joilla on iltatähti niin koitko vauva-ajan raskaampana mitä aiemmin? Meillä oli kaksoset ja toisiks nuorin sellasia, että eivät viihtyneet muualla kun sylissä ja kaksosilla oli myös koliikki ja toisiks nuorin monelle allerginen, on vieläkin. Jotenkin vaan tuntuu, että mitenköhän sitä jaksaa. Olin jo oikeastaan motivoitunut siihen, että nyt sitten sais hoitaa lapsen lapsia kun toisella kaksostytöllä on 2v poika ja 4kk tyttö ja toinen kaksostyttö on raskaana.
Kommentit (51)
Voi voi kun perintökin pienenee!! Hittojako vanhempien rahat sulle kuuluu?? Meillä ainakin eletään ja kulutetaan nyt itse rahat mitä on tienattu - kun meistä aika jättää lapset on jo 30-60v ja varmasti heillä on omat talot ja mökit ihan ilman meidän apua!
Ajatteles, meillä vielä iltatähti on se varsinainen perijätär - isänsä ainokaisena perii täysin tämän osuuden ja kaikki 4 joutuvat jakamaan mun omaisuuteni...
Mutta on totta että kuopus on hemmotellumpi ja saa enemmän kuin sisaruksensa, onhan meillä tosiaan vähän enemmän rahaa ja aikaa käytössä. Toisaalta on itsestä kiinni miten se hemmottelu näkyy lapsessa - ei niistä silti mitään hirviöitä tarvitse tulla.
Eiköhän sitä jaksa vielä, näin ainakin toivon. Kokemusta on kuitenkin jo vauvan hoidosta, vaikka edellisestä on jo aikaa. Tyttären lapsia kyllä hoitanut, ettei ihan ole sekään taito päässyt unohtumaan :) Ikää meillä kummallakaan ei vielä paljoa ole (tiedän, että osa saa tässä iässä vasta esikoisensa). Minä olen siis 37v (sain 16v kaksostyttömme) ja mies on 40v.
Kävin eilen ultrassa ja ennen ultraa tuntui, että ajatukseen raskaudesta ja vauvasta oli jo jotenkin tottunut niin uusi shokki sitten odotti siellä kun saimme tietää, että vauvoja tulee tuplaten.
Tiedän toki senkin, ettei kaikki lapsia saa eikä oikeastaan käynyt edes mielessä abortti. Huomasin raskautenikin kyllä suht myöhään, että kiire ois tullu, jos abortin ois halunnut. En osannut epäillä raskautta kun tässä vuoden aikana minulla on pariinkin otteeseen menkat tullu joka toinen kuukausi ja raskaustesti näytti sillon negaa ja lääkäri totes, että johtuu stressistä menkkojen poisjäänti.
ap
Täytyy näin iltatähden 24-vuotiaana sisarena sanoa, että ei tunnu kovin kivalta ku tulee tässä iässä sisaruksia.Ite haaveilen lapsesta ja tiedän että vanhempien mielenkiinto ei varmaankaan riitä lapsenlapsen huomioimiseen ku oma on lähes samanikäinen.
Samaa kokenut! Eli minusta oli väärin että mummo ja vaari tekivät vielä iltatähdet, kun mun mielestä nyt olisi ollut heidän vuoro hoitaa lapsenlapsia eikä mitään omia lapsia. Mutta loppujen lopuksi asia ei ollutkaan niin paha, vaan mummo ja vaari olivat ajan hermolla uusien neuvolasuositusten kanssa, ja oli jotain yhteistä keskusteltavaakin heidän kanssa. Ja lapseni leikkivät tätiensä kanssa tosi hyvin, vaikka heillä vaan jotain vuosia ikäeroa ja tädit siis nuorempia.
on sisar, hän on minua melkein 20-vuotta nuorempi. Omat lapseni syntyi oli siskoni silloin 3-vuotta. Hän on ollut kuin sisko lapsilleni. Äitini rakasti hoitaa kaikkia kolmea, sitten kun meidän pikku-kakkonen syntyi. Mielestäni se oli parasta aikaa elämässäni!
Anoppini sai hänet 42 vuotiaana. Nyt kun hän on 68, ainoa mitä hän on harmitellut, että sai "myöhään" lapsenlapset, ettei jaksa enää niin touhuta pienten kanssa. Mieheni ja minä teimme hänestä ensimmäisen kerran mummon.
Meillä on sisaruksilla 5 vuotta seuraavaan ikäeroa.
Ja kun meitä on 4 sisarrusta on 20 vuotta nuorimman ja vanhimman välissä.
Onhan se erilaista kun vanhin saa samaan aikaan lapsen kun nuorin sisarrus syntyy mutta niinkö elämä menee että lapset PITÄÄ saada joko pienellä ikäerolla tai kaksi kerralla että saa haluamansa lapsimäärän ennenkö nuorin syntyy ja vanhin lisääntyy? :D
Minusta olisi ollut vielä 10 vuotta myöhemmmin ihanaa saada uusi sisar tai veli mutta äiti sai keskenmenon eikä uutta enää koittanut.
Ehkä se on ollut pieni kaipuu myöhemmin?
13
Minulla vanhemmat lapset 20v., 17v., 15v. ja 12v. Nyt sitten tämä vaavi 2kk. Monta vuotta häntä suunnittelimme ja lopulta vuoden yrittämän jälkeen tulin raskaaksi.
Ainakin tähän saakka vauva-aika on ollut ihanaa!!!!!
Olen mielestäni jopa nauttinut tästä enemmän kuin silloin nuorempana. Isoista lapsista on jonkun verran apuakin ja nyt saan keskittyä vain vauvaan eri tavalla kuin silloin, kun kaikki neljä olivat pieniä.
Valvomisenkin kestää, kun siihen asennoituu=)
t:Äiti 38v.
pidäkään sinua ja mahdollisia lapsiasi ainoina silmäterinä...
Täytyy näin iltatähden 24-vuotiaana sisarena sanoa, että ei tunnu kovin kivalta ku tulee tässä iässä sisaruksia.Ite haaveilen lapsesta ja tiedän että vanhempien mielenkiinto ei varmaankaan riitä lapsenlapsen huomioimiseen ku oma on lähes samanikäinen.
Ja varmasti tuo vauvaikä onkin vielä ihanaa, mutta entäs kun ne vauvat ovat teini-ikäisiä, ja vanhemmilla ikää jo reippaasti yli 50v. monilla melkein 60v. Kuinka johdonmukaisia sitä jaksetaan vielä olla kasvatuksen suhteen siinä vaiheessa, vai otetaanko asiat edelleen yhtä rennosti kuin vauvaiässä.
hän on kyllä ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa edelleenkin, 70-vuotiaana, vaikka tietenkään en voi häntä omassa perheessäni "lapsenpiikana" pitää.
Mutta toisaalta - eipä tulisi mieleenkään. Olenhan aikuinen tyttö ja minulla on oma perhe. Ei minun vanhempieni enää tarvitse minua palvoa ja rientää aina apuun, kun inahdus kuuluu.
Anoppini sai hänet 42 vuotiaana. Nyt kun hän on 68, ainoa mitä hän on harmitellut, että sai "myöhään" lapsenlapset, ettei jaksa enää niin touhuta pienten kanssa. Mieheni ja minä teimme hänestä ensimmäisen kerran mummon.
Meillä lapset 2v ja 4v ovat olleet äidilläni jo vuoden päivät päivähoidossa. Heti menivät mummolle, kun palasin töihin, kun kuopus oli 1,4 vuotta. Ai niin, äitini on 72v.
Ehkä se vaikuttaa, että mummo ei polta, ei juo, ei ole ylipainoa, ei lääkitystä. Ei mitään ongelmaa lasten kanssa ollut, jaksaa hyvin juosta lasten perässä.
Jos teillä mummot jo 60vuotiaina ei jaksa, niin ovat kai sitten polttanet kynttilää liian nopeasti molemmista päistä... Kun elää terveellistä elämää, on vielä hyväkuntoinen 70-vuotiaana.
Voi voi, pitäiskö mun nyt hakkua äitini kun sairastaa reumaa ja syö lääkkeitä vaikka on alle 60 v. (kyllä se silti jaksaa lapsenlapsia hoitaa silloin tälliön)
Meillä lapset 2v ja 4v ovat olleet äidilläni jo vuoden päivät päivähoidossa. Heti menivät mummolle, kun palasin töihin, kun kuopus oli 1,4 vuotta. Ai niin, äitini on 72v. Ehkä se vaikuttaa, että mummo ei polta, ei juo, ei ole ylipainoa, ei lääkitystä. Ei mitään ongelmaa lasten kanssa ollut, jaksaa hyvin juosta lasten perässä. Jos teillä mummot jo 60vuotiaina ei jaksa, niin ovat kai sitten polttanet kynttilää liian nopeasti molemmista päistä... Kun elää terveellistä elämää, on vielä hyväkuntoinen 70-vuotiaana.
Joskus iät vain menee näin. Toisella saman ikäinen olisi jo isomummo tai peräti isoisomummo!
Meillä lapset 2v ja 4v ovat olleet äidilläni jo vuoden päivät päivähoidossa. Heti menivät mummolle, kun palasin töihin, kun kuopus oli 1,4 vuotta. Ai niin, äitini on 72v. Ehkä se vaikuttaa, että mummo ei polta, ei juo, ei ole ylipainoa, ei lääkitystä. Ei mitään ongelmaa lasten kanssa ollut, jaksaa hyvin juosta lasten perässä. Jos teillä mummot jo 60vuotiaina ei jaksa, niin ovat kai sitten polttanet kynttilää liian nopeasti molemmista päistä... Kun elää terveellistä elämää, on vielä hyväkuntoinen 70-vuotiaana.
olemaan aika paha reuma. Että silleen.
Raskasta tulee varmasti olemaan, kun et ole enää ihan nuori, muttet minusta kyllä vielä liian vanhakaan. Kolme tuttuani on saanut sinun iässäsi (37v) vasta esikoisensa.
Voimia vauvojen kanssa ja nauti siitä vauva-ajasta :-)
T: äiti, joka sai iltatähdet 47v iässä, aiemmat lapset tuolloin 19v, 20v ja 22v
Itselläni on kaksi tervettä lasta, joista toinen oli todella paljon rankempi vauva kuin toinen: huono nukkumaan, huono syömään, pahasti ja pitkään vierastava jne. Ei sillä ollut mitään tekemistä mun ikäni kanssa.
raskasta vaan aivan ihanaa. Kuiskailin vauvalle, että älä pidä mitään kiirettä, ole vaan kaikessa rauhassa vauva : )
Kaikkea hyvää teille!
Minä haaveilen iltatähdestä, muttei tuo mies ole oikein suostuvainen ollut kun meidän nyt jo lähes aikuiset lapset oli vauvana kaikki tosi vaativia ja se vei todella paljon voimia, niin jos sattuu samanlainen vauva niin olisi entistä rankempaa. Ymmärrän miestä, mutta vauvakuume silti vaivaa...
Onhan se vauva-aika varmasti raskaampaa kun nuorena, mutta toisaalta sulla on monta hyvää apulaista.
Omaa kokemusta ei ole, mutta hyvää jatkoa toivottelen!
Meillä lapset oli 17v, 15v ja 13v kun tulin raskaaksi, yllätys oli, ei edes ajateltu raskauden mahdollisuutta kun koettiin olevamme nelikymppisinä niin vanhoja kääkkiä vaan näin kävi ehkäisystä huolimatta:) raskausaika meni hyvin, huomasin koko raskauden vasta melko myöhään ja tuntui että koko odotus oli todella lyhyt. Teinipojat järkyttyivät, eivät kai ajatelleet tai tahtoneet ajatella meidän harrastavan seksiä:D vauva-aika meni hyvin vaikka vauva valvottikin, tosin meillä mies jäi minun seuraksi vuorotteluvapaalle, teinitkin pystyvät jo elämään asian kanssa, kuopus nyt 1,5v.
Vauva-aika on niin ihanaa!
-iltatähti nyt 3v ja äitee 46v.
itse olin 13 ku syntyi pikku siskoni. olin aivan haltioissaan. eikä niitä lapsia TEHDÄ ne on lahjoja elämältä. niitä SAADAAN. ottakaaa huomioon et kaikki ei ees lapsia saa!!!