Muuttoavustus, kun työpaikkakunta vaihtuu?
Joudun muuttamaan työn takia paikkakunnalta toiselle. Työ on samasta yrityksestä, mutta tosiaan toisesta kaupungista.
Voinko saada esimerkiksi työvoimatoimistolta avustusta muuttokuluihin? Vai pitääkö _työn takia_ muuttaminen maksaa itse? (En todellakaan muuttaisi, ellei työn takia olisi pakko.)
Kommentit (10)
Romutan elämäni: Muutan rakkaasta kotikaupungistani, eroan seurustelukumppanista ja hylkään ystäväni. Muutan yksin vieraaseen kaupunkiin, jonne en tahtoisi. Teen kaiken tämän, jotta saan pidettyä itseni työelämässä.
Ja sinä sanot minua sossupummiksi, kun pyydän apua.
ap
lähinnä työttömille ihmisille, mut en oo varma.
on muistaakseni vain työttömille työnhakijoille. Kysy työvoimatoimistosta.
http://www.mol.fi/mol/fi/90_tyonhakuinfo/02_tvt_tukena/03_matkakulut/in…
Jos olet vähävarainen ja pienituloinen voit saada muuttoavustusta omasta kotikunnasta sosiaaliavustuksena - toki pitää tehdä hakemus ja selvittää tulot, meneot ja rahatilanne jne.
Tuli mieleen onkohan omassa yrityksessäsi etuutta jota voisit hakea kun työn takia muutat ja sama työnantaja kyseessä.
asiallisista vastauksista.
Pitää ottaa maanantaina lisää selvää vaikka työkkäriltä.
Yöt ovat nyt menneet valvoessa surusta, koska muuttaminen ei olisi sitä, mitä haluan. Jostain pitää silti löytää voimia järjestää elämää ja saada muutto hoidetuksi.
Kiitos.
ap
eli duuni (virasto) läksi pääkaupungista muualle (kiitos Keskustapuolue, mulla ei edelleen ole vakiduunia)
Meillä ainakin sai muuttoavustuksen. Ensinnäkin tutustuminen uuteen kaupunkiin (hotelliyöpyminen) maksettiin. Myös muutto maksettiin muuttofirman toimesta, mutta en muista oliko pelkkä kuljetus, vai sisältyikö pakkaus, kantaminen ja purku toisessa päässä.
Kysy työpaikkasi HR:stä. Meillä (kun olin valtion virassa) tälläiset asiat on virkaehtosopimuksessa. Jos sulla on yksityinen työnantaja, niin yleensä heilläkin on intresseissä työntekijöiden "kivuttomampi" muutto uudelle paikkakunnalle.
itse en halunnut, enkä olisi edes pystynyt muuttamaan, siksi mulla on näin huterat muistikuvat asiasta...
kysy työantajaltasi. Ei todellakaan ole minun mielestä oikein verovaroin kustantaa ihmisten muuttoja vaikka kuinka kauheeta ja surkeeta jollain on.
Siis, jos on se työpaikka kuiteskin. Kyllä me eletään ihme sossuyhteiskunnassa, kaikki mulle heti ilman sen kummempaa perustelua. Huoh! Itse olen muuttanut monta kertaa ja ei ole tullut mieleenkään minnekään työkkäriin tai sossuun ruveta rääkymään. Ei ymmärrä, ei. Nekin rahat vaikka lasten- ja vanhustenhoivaan.
Romutan elämäni: Muutan rakkaasta kotikaupungistani, eroan seurustelukumppanista ja hylkään ystäväni. Muutan yksin vieraaseen kaupunkiin, jonne en tahtoisi. Teen kaiken tämän, jotta saan pidettyä itseni työelämässä. Ja sinä sanot minua sossupummiksi, kun pyydän apua. ap
Tajuatteko, kun tässä työllisyystilanteessa duuni sijoitetaan muualle? Ihminen revitään kodistaan, ystävistään, rakkaimmistaan ja yleensäkin perusturvallisuudesta eroon?
Ei tarvitse tänä päivänä olla edes luuseri, kun työmahdollisuuksia ei vain ole. On oikeasti pakko muuttaa. Joku v***n työnantaja voi sanella, missä elät.
Itselläni on perhe, miehellä selvästi suuremmat tulot kuin itselläni, omakotitalo, perhe... En vaan voinut muuttaa. Vielä tänäpäivänäkään en ole saanut vakiduunia. En uskalla tehdä toista lasta, koska sen jälkeen en ainakaan työllisty. Koko elämänsuunnitelmani pistettiin uusiksi minulta kysymättä.
AP, tunnen suunnatonta sympatiaa sinua kohtaan.
Ihmiset käy töissä ja kuvittelee, että muiden veronmaksajien pitäisi maksaa heidän muuttonsa! haloo!!!
Jotain rajaa pitäisi olla sossupummeillakin!