* Pidempään tuhdanneiden ELOKUU*
Kommentit (181)
Täällä elellään taas "pakkoseksin " aikaa:)
Ei kyllä oikeesti kauheesti huvittais. Toissapäivänä oli seksiä ja tänään ovisplussa.Tänään ei jaksanu.
Soittelin muuten muissa asioissa mun gynelle, (joka on taysin lapsettomuuslääkäri ) Hän sanoi, että jos ovisplussa oli tänään niin todennäköisesti ovulaatio tapahtuu 2 pvä n päästä.Olen varmaan tyhmä, mut ajattelin, että plussa on jo itse ovulaatio, mutta se on vain se lh-huippu, joka ennustaa ovista..
Nelli: Mulla se ovisrihmasto näkyy vain pienen aikaa, joten mun täytyy testata 2-3 krt päivässä niihin aikoihin.. Mut on se sylkitesti näppärä!
Hyvää yötä!
Haaveilija-79 kp 11
Inkeri: Mä en ole oikeastaan olleskaan miettiny tuota sikainfluenssaa. Jossain vaiheessa kun sai kuulla siitä että se olisi raskaana oleville "vaarallisempi", niin ehkä jonkin verran asiaa hätkähdin että mitäs jos sitten nyt itsellä tärppää ja... mutta ajattelin olla kummemmin miettimättä asiaa koska itse en sille mitään voi. En halua vauvan yritystä yhtään siirtää kun nyt jo on odotettu niin kauan.
KP: Onnea, hyvinhän teillä meni näyttely! Kyllä sä varmaan pärjäät ensi viikolla ihan hyvin ilman kasvattajaa! Tsemppiä vaan jatkoon ja tulehan aina kertoileen miten menee :) Niin ja kauheasti nyt plussatuulta sun testiin!!!!
moona: työhaastattelu meni hyvin, kiitos kysymästä. Kyseli ihan järkeviä onneksi :) olen käynyt kyllä sellaisessakin haastattelussa, jossa kyseltiin sellaistakin mitä ei olisi "saanut"!! Ne on niin ärsyttäviä ja sit jos et vastaa niin ihan varma ettet paikkaa saa! ARGH! Kaksi miestä minua siellä hiillosti sellasen tunnin verran eilen! Sinne kuulemma on ollut tosi paljon hakijoita, eikä mulle ole minkään näköstä koulutusta tai kokemusta siltä alalta, hain vaan sen takia ko tosissaan tykkäisin siitä työstä. Ja aattelin että jos en hae niin en sillon ainakaan sinne pääse :) Ja yllätys oli suuri että ainakin haastatteluun sinne pääsin! Ensi viikolla tekevät sitten päätöksen kenet palkkaavat. Että sinne saakka saa jännätä.
Caffee: TERVETULOA vaan mukaan joukkoon.. Enkä valitettavasti osaa kyllä yhtään sanoa mistä tuollainen tulee ei tule... johtuu
Sofi: Yritä parantua! Toivotaan että mahikset tälle kuulle kuitenkin olisivat!
Mötky: Mullakin on jotenkin sellainen että on niiin ilonen ko tässä pinossa joku plussaa.. Just sen takia että aivankuin sen jotenkin enemmän "ansaitsi" kun on pidempään joutunut yrittämään. Vaikken ajattelekkaan niin että lyhyemmän aikaa yrittäneen plussa olisi muilta pois! Mutta se vaan on niin kivaa kun joku kauan sitä toivonut saa vihdoin haluamansa ;)
Ennuli: Onpa ihana uutinen ettei tämä kierto mennyt hukkaan!
Nimikeskustelusta vielä sen verran. Kun otin jo nyt edesmenneen koirani, niin annoin pennulle nimen. Kaverini odotti samaan aikaan esikoistaan. Kun kerroin minkä nimen oli koiramme saanut niin se oli juuri sama mitä hän oli miettinyt pojalleen :) Eli ei tullut sitten kuitenkaan hänen pojastaan minun koirani kaimaa! Ja täytyy sanoa että ihana nimi sillä pojalla nyt on ja sopii paljon paremmin kuin se mitä oli ensin ajatellut antaa. Kaveri on itsekkin näin jälkeenpäin tuuminut, eli ei ole jäänyt nimestä (jonka menin koiralle antamaan) luopuminen yhtään haittaamaan ;)
Nelli
Mulla tänäänki aamulla oli reilusti rihmastoa. En kuitenkaan tänään pissinyt liuskaan kun oli aika samanlainen rihmasto kuin eilen aamulla. Katselen mihin suuntaan kehittyy ja raportoin sitä mukaa! Kätevä se sylkitesti kyllä tosiaankin on! (Sehän "mittaa" jotain muuta hormoonia kuin LH.. en muista mitä. Pitäis kai alkaa googlettaan)
Öitä
Sinisinille: Onnea vielä uudestaankin, ihanata!!
Vilja: älä masennu ihan kokonaan! Ei kannata verrata omaa ja miehen eksän hedelmällisyyttä, saat vaan turhaan pahanmielen!! Mulla ei oo mitään hajua mistään hedelmällisyys testeistä, en oo koskaan varman ees kuullu? Kerro ihmeessä kokemuksia jos sellasen teen!
Caffee: tervetuloa! Plussa onnea sinullekin!
Muillekin tasapuolisesti onnea kiertoon. Mitäs kiharapää, ootko jo testaillu?
Sikainfuluenssaa: En pelkää juurikaaan. En todellakaan ole pitämässä minkään sortin taukoja tässä yrityksessä!
Te jotka olette pitäneet jotain yritystaukoja muutenkin, kertokaa miten se käytännössä toimii?? Ette sekstaa? Käytätte ehkäisyä?? Ette ajattele yritystä, mutta panette kuitenkin ilman kumia? Täh? Ketä se niinku palvelee?? Anteeksi että olen niin ennakkoluuloinen, mutta mä ainakin pidän seksistä kovasti, joten en missään nimessä haluaisi vapaaehtoisesti viettää mitään selibaattia tai muutenkaan missata yrityskiertoja!
Omaa kiertoa: lugeja taas napsitaan... Mä en usko omaan raskaaksi tulemiseen paskanvertaa, joten menkkoja odotellessa. Pitäis varmaan varaa se gyne-aikakin. Puoli vuotta hormooneilla täynnä! Ja puoli vuotta luomusti ennen sitä. Saa kattoo miten tääkin tarina loppuu...
Siitä lapsettomuudesta oli kanssa puhetta. En pidä itseäni lapsettomana, kun se esikoinen jo on. Mutta kun jengi kyselee jotain tyhmiä, niin kerron kyllä ihan avoimesti että ongelmaa on. Mua pistää vihaksi kaikki lähipiiristäni välillä, kaikki on ihan vajaita, eikä selkeesti tajua mitään siitä että lapsia ei niin vaan kaikille tule! Oma kummitäti kysyi eilen että joko ootte miettinyt toista lasta. Sanoin että joo kyllä, mitään ehkäisyä ei olla käytetty tytön jälkeen, mutta ei vaan oo tärpänny. Tää alkoi viisaana selittää kuin hänen lesbo-työkaverit kävi talvella keinohedelmöityksessä ja kaikki oli niiiin helppoa ja osapuolet tyytyväisiä! Voi kuulemma oikein valita minkä näköisen ja kokoisen äijän spermaa haluaa, että täsmää sitten omiin "veriin". Menkää tekin, sanoi kummitäti! =) Mä jäin haavi auki "että mitä vittua"? Ei mun miehen spermassa mitään vikaa oo, että vika on mussa. Ja toiseksi millä ihmeen rahalla me mennään johkin lapsettomuus-lesbo-sperma-hoitoloihin?? Ja jos mennään joskus, niin haluan kyllä heldelmöittyä ihan omilla ja miehen matskuilla, enkä millään katalogi-spermalla:) Jäi se kummitäti jotain nikottelemaan,..."niinniin no joo"
Toinen on mun hyvä ystäni (ainoa joka ei VIELÄ ole raskaana,niinkuin muut) suunnittelee pikkukakkosta. Hän nyt laskee että mikä kuukausi olisi hyvä jättää laasari pois, että osuu lapsi oikeaan kuukauteen sitten. Vittu sanon minä. Jos ei ekalla kierrolla tärpää, niin tokalla kuulemma ainakin:) Auta armias kun sanoin että vaikeuksiakin voi tulla, niinkuin meillä, vaikka tyhmänä ajattelin raskautuvani hetimmiten.... Kaveri sanoi "En kyllä usko" "Ekakin tärppäs ihan ekasta kierrosta"... Toivottavasti heillä on onnimyötä, mutta ei noi lapsensaannit ole oikein uskon asioita...
Se myös vituttaa, kun kerrot jollekin näistä vauvahaaveista, niin kaikki on ekaksi: Voittehan te adoptoida! Siis niinkuin kenet? Sun lapsen? Mä voisin ihan hyvin adoptoida lapsen, mutta se on nykyään niin pitkä ja kivinen prosessi että oksat pois...
Ja vikaksi: oltiin viikonloppuna jonkun miehen sukulaisen 5-kybäsillä... Joku mamma tuli ihalemaan meijän tyttöä ja sanoi että ei saa antaa tulla liian isoa ikäeroa lapsille. Aha. Äiti ei saa jäädä nauttimaan liian pitkäksi aikaa yhdestä lapsesta, lapsi tarvitsee sisaruksen tai kaksi. JOooo. Heti perään vaan, kyllä se joskus sitten helpottaa kun lapset on isompia. Oikeetsi mitä paskaa... mitä tohon pitäis niinku sanoa?? En mä ala jossain sukujuhlissa ruotimaan omaa alapäätäni ja sen ongelmia. Itku on niin lähellä välillä ja nyrkki :)
Joo tulipahan taas tekstiä! Mukavaa viikkoa!
Rakkaudella: masunasu kp24/28
Ps. Ostin yhden testin vaikka tuskin pääsen sitä käyttämään:) Tyhmä minä:)
Ihmiset on todella ajattelemattomia (ja tyhmiä) muita kohtaan tässä lapsettomuusasiassa! Hyvä kun annoit tulla mielipiteesi oikein kunnolla!!!
Mullekin kommentoitiin tässä muutama kuukausi sitten, kun lasta ei alkanut kuulua, että "mutta olettehan te muutenkin ajatelleet adoptoida, jos ei saa omaa". Just joo. Ollaan joo ajateltu silloin, kun yritystä ei oltu vielä aloitettu ja mistään ongelmista ei ollut mitään tietoa...Eikä tietoa myöskään siitä, kuinka kallista/vaikeaa adoptointi on. Plus lukematon määrä kaikenlaisia muitan kommentteja, joita en viitsi tässä edes sanoa!!
Nyt kun todella tarvitsisi ystävien tukea, niin sitä ei saa, koska kaikilla ja on lapsia (ja enempää ei kuulemma tule ja helposti ovat raskautuneet aikoinaan) ja loput on raskaana, joten yritä nyt sitten näiltä saada ymmärrystä! Nopeasti vaihtuu puheenaihe ultriin, pahoinvointiin, vaunuihin yms. omiin juttuihin ja meikäläinen ohitetaan kommentilla "kyllä tekin vielä saatte"!!!
Varasin sitten tänään ajan ensimmäisiin tutkimuksiin. Tai vissiin hoitajalle tämä eka aika on ja sitten hän varaa ajan lääkärille. Julkiselle puolelle siis olen (nyt ainakin alkuun) menossa. Osaatteko sanoa, mitä tuolla ekalla hoitajakäynnillä tapahtuu?
Hedelmällisyystesteistä ei kokemusta.
- Ennuli -
Pikaisesti tulin kommentoimaan sikaflunssaa. Mua kieltämättä hiukan pelottaa tuo sikaflunssa, jos tulisin raskaaksi. Lähinnä siksi, että jos sen saisi raskaana ollessaan ja huonosti kävisi, niin sitten tyttöni jäisi ilman äitiä....kaukaa haettua joo. Niin ja meillä ei tuo raskaaksi tuleminen taida ajankohtaista olla, kun ilman hoitoja ei toista taida tulla.
Jees, mutta ihanaa tiistaita kaikille, ihana aurinkoinen sää!!
t. asteri yk 23
Koskahan se sitte ois otollisin aika pupuilla, sen kun vielä tietäs...
Tarkoittikos joku hedelmällisyystesteillä just ovulaatiotestejä, luulisin niin? Mä oon tilannu One Step-tikkuja netistä ja hyvin ovat näyttäneet oviksen.
Mäkään en puhuis itsestäni lapsettomana kun niitä jo 2 on. Minua ei enää ahdistella kysymyksillä koska 3. lapsi, luulevat että meillä on jo lapsiluku täynnä kun nuorinkin täyttää kohta 8 :-)
eewokki kp 13
Välikuukaudesta:
Me pidettiin väliä ihan siksi, että meillä ei ollut mahdollisuutta saada tärppiä kesäkuussa - ovuloin väärällä puolella ja siellä ei ole munanjohdinta, joten hukkaan tippuvat solut siellä.
Väliä pidettiin siten, että emme miettineet asiaa ollenkaan, en laskenut kiertopäiviä, en miettinyt ovista, ei siis mitään selibaattia sentään, mutta jos ei huvittanut, niin ei sitten huvittanut kun taas yrityskuukausien aikana oviksen aikaan peitot heiluu, vaikkei huvittaisikaan. Ollaan oltu yhdessä 17 vuotta, joten täytyy myöntää, että silloin vuosia sitten tilanne olisi ollut erilainen, ei olisi tarttenur tällaista miettiä, aina huvitti :-)
Testasinkin vain kerran kp 27 :-D vaikka tiesin, että ei voinut mitään olla tapahtunut.
Ikävät kysymykset: meille ei nyt ole lähipiiristä enää tullut pitkiin aikoihin mitään kommenttia siitä, että pitäisi saada sisaruksia tytölle, kun tietävät keskenmenosta. Yksi ikävä kommentti tuli, mutta se ei ollut tahallinen. Olen melko pyöreätä mallia ja vielä tässä kevään aikana pullistunut, olen ollut henkisesti monestakin syystä hiukan tiukilla ja syönyt suruuni... ja väljä tunika yks päivä päällä: yksi kaveri joka tiesi keskenmenosta pitkästä aikaa nähdessä iloisena sanoi, että no nyt teille sitten on tulossa se vauva! On ollut aika mielinkielin sen jälkeen kun tajusi, ettei ollut oikeassa!
Mutta tosiaan aika moni tietää keskenmenosta, joten tietävät pitää suunsa kiinni.
Isomummu ja -pappa eivät tiedä ja niiltä nyt aina tuleekin kaikenlaista, mutta niiden horinat voi ohittaa, minäkin olin täysin naimakelvottomaksi todettu jo kaksivuotiaana kun olin pieni ja pyöreä lapsi...
Meen ultraan nyt perjantaina yksityiselle. Isovarpaatkin pystyyn että se on oikeassa paikassa!!!
Ja kiitokset kaikille onnitteluista!!!
t
Sinisini
ovulaatiosta laskettuna noin 4 vk 2 pv raskaana :-) - tuo vau.fin laskuri on jänskä! Ja Perhesuunnittelun sivuilla on myös hiukan Vauvan laskuria pätevämmän näköinen ovulaatiolaskuri.
Jos nyt vihdoinkin ilmiottautuísin tänne.
eewokki: Kun kävin heinäkuussa lapsettomuuksiin erikoistuneella gynellä, niin sanoi, että kun plussa tulee ovistikkuun, niin puuhailua saman päivän iltana ja myöskin seuraavana päivänä ja jos kunto riittää niin vielä sitä seuraavana päivänä.
Mutta ei meillä ole tärpännyt viakka on puuhailtu ovispäivänä illalla ja seuraavana ovispäivä aamulla tai päivällä. Mutta kannattaa yrittää kuitenkin. :)
Täällä siis alkoi "tätipäivät" tänään. Mutta aloitan kp 1 laskemisen sitten vasta kun tulee runsaasti vuotoa. Menkat alkoi jotenkin ihmeen aikaisin tässä kierrossa. Ovulaatiota ei tapahtunut? Vai stressaava matka sekoitti kierron? Noh, olkoon mikä syy tahansa.
Kp 27/n.28
Esittelyä pukkaa:
-2poja@näiti
-Pääkapupunki seutu
-itse 35v. ja mies 41v.
-yritystä on ollut 08/07 (kohta kaksi vuotta), endoepäily, mutta ultrassa ei näkynyt mitään.
-kolmas toiveissa (ennen 1.lasta 2 km:a ja siinäkin meni 2 vuotta aikaa)
-lapset 07/05 ja 09/06
tervetuloa caffee ja 2poj@näiti!
Välikuukaudesta..Meillä oli kanssa keväällä samanlainen "tauko" siis en laskenut ovispäiviä ja yritin muutenkin pitää ajatukset poissa koko asiasta. Seksiä ihan normaalisti ja ilman kumia.
Ennuli, me menossa myös tk:hon sairaanhoitajalle ensi viikolla itse asiassa. Puhelimessa sanoivat, että kyseleevät aluksi kaiken mahdollisen: pillereiden syönnit, sairaudet, sukurasitteet, elämäntavat ts. tupakoiko jompikumpi..? yms.., sitten hoitaja antaa lähetteen labraan ja lääkärille. Siitä se sitten lähtis.
Tänään oltiin taas mätsäreissä ja pennuista punaisten 4.s...
Huomenna ehkä toisiin mätsäreihin.. jos ehditään. Katsellaan..
masunasu ja nelli: olen kerran testannut, enkä ole varma epäonnistuiko vai oliko nega.. Veikkaan sitä negaa..
Nelli: kiitti näyttelykannustuksesta..
KP
****KP 32/28-35 YK 22****
...tiedoista. Helpottaa, kun voi vähän henkisesti valmistautua etukäteen. Kyselin onko väliä, missä vaiheessa kiertoa tulen ja laittoivat ajan mieluummin kuukautisten jälkeen. Koska olen viimeksi v. 2007 ollut gynellä, niin tuumasi, että hoitaja voi ehkä tehdä jotain testejä sit samalla...Mitähän nekin mahtaa olla, papa?
Entä otatko miehesi mukaan ekalla kertaa? Mun ei kuulemma tällä ekalla kertaa tarvitse ottaa, mutta sitten seuraavalle käynnille (lääkärille) parempi ottaa myös hänet mukaan. Toivottavasti eivät hirveesti sitten kysele miehen sukurasitteista, sillä niistä minulla ei ole tietoa.
Samanlaisessa tilanteessa sitten ollaan. Oliko teilläkin ensimmäinen lapsi toiveissa? Julkiselle ei ainakaan täällä päin lapsettomuustutkimuksiin vissiin pääsekään, jos lapsia jo on.
- Ennuli -
Kp 23/28(?)
Minunkin tiedot voisi oikeastaan jo lisätä listalle, sillä yritys jatkuu nyt heti, sillä keskenmenovuoto loppui. :) Johan sitä kaksi viikkoa vuosinkin...
Rizza
- 28 ja mies 30
- yritys aloitettu 4/2006 (yk 38)
- asumme Keski-Suomessa
- km 5/2007, 3 x IUI syksy 2008 (-), 1. IVF 3/2009 (-), 1. PAS 5/2009 (+) kkm 7/2009 rv 11+2
- 2. PAS 9/2009
Käynyt jo pidempään lueskelemassa ja nyt sitten päätin itsekkin "ilmoittautua". Eli siis minä -85, mies -83, yritystä 12/08 asti, syyskuun alussa aika tutkittavaksi. Simpat tutkittu ja kaikki ok. Lääkärille näin aikaisin koska kärsinyt 14-vuotiaasta lähtien epäsäännöllsistä kuukautisista ja nyt terolutien avulla ne saatu tasaantumaan mutta siinäpä se hyöty niistä sitten olikin... Niin ja ensimmäinen haaveissa.
Ei mitään uutta tällä rintamalla. Venaan menkkoja jotta voisin varata lääkäriajan. En osaa päättää varaanko heti kun vuoto alkaa vai pitäisinkö yhen luomukierron. Tuntuu että menee vaan aikaa hukkaan. Plaah.
Tervetuloa Anu!!
Rizza: ihanaa kuulla sinustakin! Syyskuussako teillä jatkuu hoidot jos oiken ymmärsin? Voimia!
Kiharapää: alkoiko menkat? Ootko testannut uudestaan??
Pakko lähtee uinumaan. Mä haluun vauvan... mä tänään taas katsoin esikoista kun se temmelsi pihalla ja meinasin pakahtua onnesta! Se on niin rakas! Olisi ihanaa saada sille pikkusisarus ja nähdä millasia variaatioita meistä miehen kanssa syntyy. Määäää haluuuun!!!!! =)
Öitä, ootte tärkeitä!!
T:masunasu kp 26/28
Tervetuloa mukaan Anu ja Rizza, kiva kuulla sinusta. Voimia paljon uuteen yritykseen!!
Ennuli, mennään molemmat hoitajalle. Puhelimessa sanoivat, että molemmat tulee heti alusta asti kaikkiin tapaamisiin ym. Luulen, että ne katsoo sulta ja myöhemmin mieheltä kaiken mahdollisen, älä siis järkyty kun testaavat sukupuolitauditkin =) Multa ne on katsottu viime talvena useempaan kertaan kun oli virtsistä ja ongelmaa alapään kanssa.. Meilläkin haaveissa ensimmäinen, olisi niin toivottu ja rakastettu. Luultavasti lellittäis se heti ihan piloille ;D
inkeri helteen keskeltä
Masunasu: Kylläpä olet saanut ärsyttäviä kommentteja ihmisiltä.. En ymmärrä minkä takia kenenkään ulkopuolisen pitäisi tulla sanomaan/neuvomaan mikä on "hyvä" ikäero lasten välillä! Eiköhän se ole jokaisen oma asia.. Toivotaan että pääset sitä testiä käyttään minkä ostit ja toivottavasti siihen tulis kaksi viivaa ;)
Ennuli: Mullaki kaikki ystävät tulleet helposti raskaaksi ja nyt tuntuu etteivät he ymmärrä minua yhtään tämän asian kanssa, vaikka varmaan haluaisivat olla minun tukena. Mutta tuntuu etten saa mitään lohtua heidän kanssaan juttelemisesta! (siinä yksi syy miksi aloin tänne kirjoittelemaan) Hyvä että sait ajan varattua ekalle käynnille! Siitä se lähtee ja toivotaan että tulosta tulee ;) Tsemppiä matkaan!
Eewokille onnea ovisplussasta!
2poj@näiti: Tervetuloa joukkoon mukaan! Oletkin tainnut noissa kk-pinoissa aikaisemmin kirjotella, tuttu nikki sieltä ;) Ite olen vaan niitä lueskellut!
mikäs Kiharapään tilanne?
Rizza: Kiva kuulla että vuoto on loppunut! Paljon tsemppiä tulevaan PAS:iin!!
Anullekkin Tervetuloa!
Täällä testailtu ovista.. Sylkitestistä ei vielä näyttäis plussaa eikä myöskään pissasta plussaa. Eli plussaa odotellessa (ennen olen saanut ovisplussan n.kp 13-14) Mies soitti tänään naistenpolille ja kyseli simppatestin tulosten perään, mutta ei niillä kuulemma vielä niitä ole! Meillä oli tänään meän kummityttö hoidossa ;) Kun lapsen äiti ja sisko tulivat hakemaan lasta kotiin niin mun neitillä pääsi ihan kamala itku! Ei olis halunnu antaa "vauvaa" (1v.) pois! Itkeä tihrusti sitä kuinka hän haluaa oman pikkusiskon..
Nelli kp 12/28 yk 14
Tilanne edelleen auki.. Testit on näyttäneet negaa, mutta menkat eivät ole alkaneet vielä..
Odotellaan menkkoja..
KP
Aina mä käkin öisin koneella, pitäis alkaa varmaan kääntää "työ-rytmiä" päälle....
Siis sitä mä vaan että miks sitä aina alkaa bongailemaan tyhmänä jotain "oireita" ennen menkkoja? Ihminen on niin outo otus... vielä kun on ne luget käytössä,niin sen tietää että kroppa on ihan sekaisin, eikä mihkää fiiliksiin oo luottamista. Taas muka särkee tisseja ja väsyttää...kai nyt kun täällä öisin käkkii=) Mä oon niiin apina!
Voi kun olisikin raskaana!! Epäilen vaan niin vahvasti että vuoto taas alkaa... joopajoo...
Kiharapäälläkin on jännät paikat!! Öitä kaikille.
T:Masunasu kp 27/28 (-30)
Moi vaan kaikille tasapuolisesti! Ei olla valmiita muuttamaan nimeä vielä epätoivopinoksi! =)
Ensin omaa napaa. Täällä viivästynyt ovulaatio on viimein löytymässä flunssan jäljiltä. Kp 20 menossa ja eilen bongasin tikkuun lähes yhtä tumman viivain kuin testiviiva. Limatkin asiaankuuluvalla tasolla. Jee, ei mennytkään tämä kierto onneksi "hukkaan"!
Oviksen ajankohta? Ovis oli viime kierrossa kp 16, ja siinä paikkeilla se on tainnut yleensä olla. Tämä on tosin vasta kolmas kierto, kun tikutan, joten varma en ole tuosta ajankohdasta muiden kiertojen osalta.
Lapseton? Tuota nimitystä vähän vieroksun, vaikka yk 12 menossa. En suostu itseäni kutsumaan lapsettomaksi, sillä suunnitelmissa on adoptoida, jos omaa ei saada. Ja onhan tässä vielä kaikenlaisia hoitoja mahdollisuus käyttää, ennen kuin lopullinen tuomio tulee. Tänään piti soittaa lääkärille ekan tutkimusajan varaamiseksi, mutta unohdin asian!
Jotenkin mullakin oli melkein heti yrityksen alettua tunne, että helpolla en tule raskaaksi. Olisi ollut ihme, jos ekasta kierrosta olisi tärpännyt!
Onnea SiniSini! Me täällä pinossa tosiaan ansaitaan plussia! Tulehan vielä kertomaan meillekin, että on oikeassa paikassa kiinni!
Sikainfluenssa. Minä en tämän sikainfluenssan anna vaikuttaa vaivahaaveisiin. Jatketaan yritystä kuten ennenkin ja jos tärppää, niin murehditaan sitten tuotakin tautia! Lisästressiä en suostu siitä ottamaan!
Oviskivut? Minulla ei ole koskaan pahemmin ollut kipuja oviksen aikaan, joten en osaa tuohon kommentoida. Ovislimat on oikeastaan ainut merkki, minkä elimistöni oviksesta antaa.
Alkoholi. Meidän yrityksen aikana ei ole sattunut tilanteita, että olisi pitänyt miettiä raskaustestaamista ennen juhlia varmuuden vuoksi. Täti on tullut jotenkin aina sillai "sopivasti", että turvallisin mielin on voinut juoda. Toisaalta varmaan kyllä testaisin varmuuden vuoksi, jos kiertopäivät olisivat sen mukaiset ja juhlat tiedossa.
- Ennuli -
yk 12 kp, 20/28(?) Tämä kierto on varmaan kyl pidempi, kun ovis oli vasta eilen/tänään, vaikka piti olla viikko sitten...