Onko valittaminen "ei oo mitään tekemistä" lisääntynyt?
Kyllä minäkin muistan lapsuudestani, että ei ollut mitään tekemistä. Mutta sen muistan, että tämä tunne liittyi yksinoloon, ei siihen, että oli kavereita.
Poikani 8 v oli taannoin partioleirillä. Suurin osa näistä pojista lähti kesken kaiken kotiin, koska "ei ollut mitään tekemistä"!!! No, leiri oli ehkä huonosti orgnisoitu, mutta miten ihmeessä porukka samanikäisiä poikia ei keksi tekemistä keskellä metsää!???
Kommentit (4)
päivillä opetetaan lapsille, ettei heidän tarvitse itse keksiä tekemistä. Mikään hidastempoinen ei enää jaksa pitää kiinnostusta yllä. Olen sanonut, että ei aina tarvitse olla tekemistä, joskus voi olla ihan vaan tekemättä mitään. Usein lapsi kyllä siinä vaiheessa keksii mennä vaikka ulos.
tuolla partioleirillä he eivät keksineet mitään tekemistä siellä ulkona... Asuivat siis teltassa ja koko elämä oli ulkona. Luulisi sitä keksivän majan rakentamista tai vaikka käpyjen heittelyä tai muurahaisfarmin perustamista...
ap
Meidän 6 v tyttö valitti ettei hänellä ole mitään tekemistä, kun meillä oli vieraita, joilla oli 4 v ja 5 v pojat. Meidän 4 v poika leikki tyytyväisenä heidän seurassaan.
millon mihinkin kyllää kaupoille, huvipuistoon tms
kyllä tuntuu et edes 4v lapset ei keksi keskenään mitääään tekemistä ei ulkoma ei sisällä,
moni naaapurin lapsi ei edes osaa leikkiä, leluja vaan revitään hylllyistä ja heitellään lattialle ja millään ei edes leikitä lapset sisällä 10min ja mä saan siivota sen jälkeen tunnin, arvaatkaa vaan päästänkö yhtään naapurin ipanaa meille sisälle leikkinn,
ulkona on sama meininki, kaikki levitetään pitkin pihaa, kerätä ei vaikka kuinka komennettas, ja mitäääään tekemistä ei ole valitetaan, leikkikentällä viihtyvät ehkä 15 min ja sit jo muualle,
tätä ole siis ihmetellyt
oma 4v on kotihoidossa ollut koko ajan ja pelaa tuntikaupalla eril lautapelejä, yritin monien lasten kanssa pelata, mut eivät siis osanneet ja eivät jaksaneet keskittyä edes siis naapurin ipanat,
oma myös kuuntelee kirjojen lukua ja katselee kuvia ja selostaa itse tapahtumia, vaan ei naapurin ipanat, yritetty on,
siis esimerkkejä monta, uskon et ongelma on siel virkiehoidossa, ei ole hoitajia ohjaamaan lapsia, ja kotiin kun tulevat niiin vanhemmat lykkäävät hakemaan kavereita naapurista eivät ole itse mukana lapsen kanssa tai edes kotonaan leikkisivät, eli kuaan ei ole ohjannut eikä neuvonut