~~ NELIAPILOIDEN ELOKUU ~~
Apilan löytäneet:
19.12.08 (41+5) Menninkäinen..........................TYTTÖ 4260g 51cm
13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07...........TYTTÖ 4560g 52cm
18.01.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05............POIKA 3100g 47cm
12.02.09 (39+5) Helmikukka75, t97,p00,p07..POIKA 4300g 51cm
12.02.09 (39+0) Oliviaana, p96, p98, t03.........TYTTÖ 3640g 51cm
05.03.09 (41+0) Zeldatar, p00, t02, t07.............POIKA 4326g 53cm
09.04.09 (40+3) Adelia, p00, t02, p04...............TYTTÖ 4252g 51cm
01.05.09 (36+6) Korasa, t00,t04,p07.................POIKA 2600g 45cm
01.06.09 (40+0) tonttis .....................................TYTTÖ 4470g 54cm
29.6.09 (39+4) Miksuliinu (4.)...........................POIKA 3690 g 51 cm
Pellossa pyörivät:
06.06.09.....Pioni75..................33v....t98,p01,p06.......................Tays
18.06.09.....Helinä-78..............31v....p01, p03, t05......................Itä-Suomi
18.07.09.....Joma_...................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS
30.07.09.....Sani-74.................34v.....t01,t03, t07.........................Pohjanmaa/Seks
11.08.09.....Nelkku...................28v....p99, t01,p03.......................K-S KS
25.08.09.....Maalaisomppu....32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS
25.08.09.....Maantiekiitäjä.......37v....p03, p04, t07 .....................K-S KS
xx.08.09.....mystic
24.09.09.....Amalia-joel............33v....p96, t07/07, t08/08...............LPKS
17.10.09.....Tarald.................... 32v....t02/02,t03/04,t11/07.........Jorvi
24.10.09.....Kipa-72..................37v....p03,p05,t07.......................SatKS
25.12.09.....Mammariini.......... 33v....p03, t04, p06.....................SatKS
Kommentit (47)
täällä sitä roikutaan vielä, eilisen koko päivän oli menkkamaisia kipuja ja yöllä alkoi supistella 10 min välein ihan kipeästi,mutta niinhän ne loppui taas noin 1½ tunnin päästä! en vaan tajua miks pitää olla noita yöllisiä rassaavia suppareita?! no yöunethan siinä taas meni..ja tämän päivän on väsyttänyt kiitettävästi. huomenna ois neuvola ja siellä tuskin mitään uutta.
maalaisomena: toivottavasti sun vaavi vielä ymmärtäisi kääntyä itse,ettei tarvisi leikata,siitä toipuminen on kuitenkin aina vähän hitaampaa. tämä tyttö on viihtynyt pää alaspäin jo pitkään. voimia myös muuttoon!
sani taisi päästä vauvan hakuun,kun ei mitään ole kuulunut?
nelkku rv 38+6
Meille syntyi 1.8. rv 40+2 tyttö 4024g 51,5cm pipo 35,5cm.
Tänään kotiuduttiin pienen kanssa ja koko perhe on aivan myyty tälle neljännelle pikkutytöllemme! Kyllä nämä vauvat voivat sitten olla suloisia ja ihania!!! Mutta toisella kertaa juttua synnytyksestä..
Nelkulle tsemppiä! Mullahan noita supistuksia oli kans etukäteen.. Ja tässäkin alkoivat jo edellisenä yönä (eivät tosin enään kokonaan loppuneet, mutta epäsäännöllisiä olivat) ja tyttö syntyi vasta illalla 20.01. Kohta sinäkin neliapilasi haet! bd =)
sani ja likka 2vrk
niin ne vaan apilat jakautuu,laitahan sani sitten synnytyskertomusta kun jaksat=)
neuvolassa kävin aamusella,siellä kaikki ok, sf mitta sama kuin viimeksi eli 33cm eli lähtökuopissa vauva on. viime yö meni taas vaihteeksi hyvin eikä supistellut. neuvolasta lähtiessä meinasin kaatua fiksua noilla lipokkailla kävellä,no pissa siinä lirahti pöksyyn ja supistus kaupan päälle..onneksi en kuitenkaan kokonaan kaatunut vaan kompuroin jonkin matkaa,mahto olla näky=)
nelkku rv tasan 39
Neliapilat
Apilan löytäneet:
19.12.08 (41+5) Menninkäinen..........................TYTTÖ 4260g 51cm
13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07...........TYTTÖ 4560g 52cm
18.01.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05............POIKA 3100g 47cm
12.02.09 (39+5) Helmikukka75, t97,p00,p07..POIKA 4300g 51cm
12.02.09 (39+0) Oliviaana, p96, p98, t03.........TYTTÖ 3640g 51cm
05.03.09 (41+0) Zeldatar, p00, t02, t07.............POIKA 4326g 53cm
09.04.09 (40+3) Adelia, p00, t02, p04...............TYTTÖ 4252g 51cm
01.05.09 (36+6) Korasa, t00,t04,p07.................POIKA 2600g 45cm
01.06.09 (40+0) tonttis ........................................TYTTÖ 4470g 54cm
29.06.09 (39+4) Miksuliinu, p00,t02,t07............POIKA 3690g 51cm
01.08.09 (40+2) Sani,t01,t03, t07.............. TYTTÖ 4024g 51,5cm
Pellossa pyörivät:
18.06.09.....Helinä-78..............31v....p01, p03, t05......................Itä-Suomi
18.07.09.....Joma_...................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS
11.08.09.....Nelkku...................28v....p99, t01,p03.......................K-S KS
25.08.09.....Maalaisomppu....32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS
25.08.09.....Maantiekiitäjä.......37v....p03, p04, t07 .....................K-S KS
xx.08.09.....mystic
24.09.09.....Amalia-Joel............33v....p96, t07/07, t08/08..............LPKS
17.10.09.....Tarald.................... 32v....t02/02,t03/04,t11/07.........Jorvi
24.10.09.....Kipa-72..................37v....p03,p05,t07.......................SatKS
25.12.09.....Mammariini.......... 33v....p03, t04, p06.....................SatKS
27.02.09.....El-liina....................t00, p04, p05
Olinki aika varmaa et seuraavaks kuullaan Sanilta ilosia uutisia ku ei ollu muutamaan päivään kuulunu mitään. Synnytyskertomusta täälläki ootellaan ;)
Nelkku: Hienoo et sulla alkaa olla vauva lähtökuopissa ja varmaan supistelut on sen verran tehny jo työtään ettei kauaa mee ku vauva on sylissä! Onneks et kaatunu vaikka meinasit. Pissa tuntuu täälläki meinaavan lirahtaa ku vauva potkii kovasti virtsarakkoon ja jos en kunnolla pissaa loppuun asti ni tulee ihme jälkilirutusta pöksyyn :( Tylsää!
Huomenna lähetään hotelliin yöks ja sit torstaina vietetään päivä puuhamaassa. Kiva päästä välillä jotain muutaki tekee ku mökkeilee vaikka ei siinäkään mitään vikaa oo. Perjantaina suunnataanki taas mökille vaihteeks.
Tarald 29+3 sekä tyttötrio josta yks untenmailla ja kaks odottaa et äiti tulis lukee
Synnytyksestä: Mullahan alko supistelut jo sillon yöllä, niin kun taisin tänne kirjotellakin. Koko aamun ja päivänkin niitä tuli, mutta sen 20min-puolen tunnin välein. Sit joskus kolmen aikaan tuli pari-kolme supistusta alle 10minuutin välein ja sillon sanoin miehelle, että nyt lähetään.. Ja tietenkin supparit taas loppu! No loppumatkasta tuli sit pari ja sairaalassa käyrän aikana (noin puol tuntia) tuli yks vaivanen supistus.. Auki olin kuitenkin 5cm siinä vaiheessa. No sit siinä käveltiin miehen kanssa ja ooteltiin ja muutama supistus tulikin.. Joskus tunnin päästä menin kylpyyn, jossa olin tunnin verran.. Sanoin siinä miehelle, että täytyy varmaan jo nousta tai en muuten taaskaan ehi saamaan mitään puudutusta (toiselta tytöltä olin kylvyssä ja jäi puudutukset saamatta).. Heh no jäipä sit taas saamatta! Vajaa puol tuntia kylvystä nousun jälkeen vauva syntyi.. Ilokaasua vetelin, mutta ei se kyl paljon auttanut. Viimeset supistukset oli jotain aivan kamalaa! Mutta onneks niitä ei ollut kun varmaan kolme kappaletta ja sit puhkastiin kalvot ja sai alkaa punnaamaan vauvaa pihalle.. Ponnistusvaihe oli merkattu kestäneen 4 minuuttia. Mulla toi ponnistusvaihe on aina (paitsi kolmannelta, joka oli kasvot ylöspäin) vienyt kivut mennessään. Äkkiä ne kivut vaan unohtuu ja kyl se pikkuinen on vaan niiden arvoinen! Kun näin vauvan, niin ensimmäinen ajatus oli, että ihan siskojensa näkönen.
Typsy sai täydet 10 pistettä ja oli erittäin virkeä tapaus heti synnyttyään. Oma vointi oli kans heti synnytyksen jälkeen oikein hyvä, mikä varmaan johtui osaks nopeasta synnytyksestä. Vuotoakin tuli tosi vähän, joten varmaan hb:kään ei laskenut mitenkään kauheasti (sitä ei mitattu, kun ei kerta vuotoa paljoa ollut). Synnytyksen kokonaiskesto oli noin 5 tuntia eli olivat laskeneet sen alkaneen sitten siitä kolmesta, jolloin tuli ekat supistukset alle 10 minuutin välein..
Kotiin päästiin puolentoista vuorokauden päästä. Seuraavana päivänä vielä kätilö soitti kotiin, että onko lähtenyt hyvin sujumaan. Terveydenhoitajakin kävi jo torstaina kattomassa vauvaa ja painokin oli jo lähtenyt nousemaan. Maanantai aamuna vauva painoi 3800g ja torstaina 3880g.
Nelkulle tsemppiä vielä synnytykseen! Ja kaikille muille myös sitten kun sen aika koittaa.
Antoisaa odotusta ja hyviä vointeja kaikille neliapilaa odottaville! =)
sani ja neito 6vrk
Tutulta kuulosti tuo synnytyksen yllätyksellisen nopea eteneminen. Minäkin olen aiemmin saanut helpotuksia ihan viime tipassa ja nyt ei ehtinyt ollenkaan, ensin sitä kuvittelee pärjäävänsä ja sitten onkin jo myöhäistä... Ja myös minulla on tuo suppariväli heitellyt, niin ettei ole tiennyt milloin on tosi kyseessä. Muka kokenut synnyttäjä ja tietää miten hommat menee, hah, pihalla kuin lumiukko :-D Hienosti teillä paino noussut ja mukavaa kun kaikki kuulostaa menneen hyvin! Nautinnollista vauvaelämää!
Nelkulle onnea matkaan myös, jos et ole hommiin päässyt!!
Ompulle piti joskus siitä sf-mitasta sanoa, että iso oli mullakin. Olikohan 36-viikolla kun oli 39, mutta ei sitä sen ihmeemmin pohdittu, käyrä oli koko ajan mennyt taivaissa. Viikko siitä täti sitten päivittelikin, että mulla on ihan eri maha, vauva olikin vaihtanut asentoa ja mittakin putos pari senttiä.
Tarald, reilu viikko ristiäisiin ja nimi ihan hukassa :-/ Kai se sitten vaikka arvotaan viime hetkellä, siitäkin kokemusta... =)
Meillä poikanen on nyt viikossa miehistynyt hurjasti, seuraa kovasti ympäristöään ja eilen ja tänään on hymyillytkin ekan kerran. Kitinätkin on vähän helpottanut onneksi, ei tarvitse ihan koko aikaa olla sylissä. Jos yöt oli aikaisemmin kouluasteikolla 5, nyt on ehkä 6-7, eli parempaan mennään mutta 10:iin on pitkä matka! Ensi viikolla on taas neuvola, varmaankin 6 kiloa jo lähestytään, leukojakin on useampi :-)
Miksu ja poikanen 5vk
pientä jomottelua oli alavatsalla aamusta,ja valkovuotoa huomattavasti enempi,mutta tuskinpa se nyt mitään sen kummempaa meinaa. supistuksia ei ole ollut nyt kahteen yöhön ollenkaan,päivisin muutamia joten unta olen saanut kohtuullisen hyvin. tämä kuumuus alkaa kyllä ottaa päähän jo...no onneksi se syksykin sieltä tulee=)itse ainakin tykkään näistä 4 vuodenajasta,syyskukat ajattelin huomenna vaihtaa terassille ja lapsille käydään ostamassa uudet reput kun koulukin niillä alkaa keskiviikkona.
nelkku rv 39+5 sais jo poksua!!!!
Ihanat helteet jatkuu ja kesäloma alkaa pikkuhiljaa loppua. Ens tiistaina alkaa esikoisella koulu ja keskiviikkona keskimmäisellä kerho. Voiku nää lämpimät ilmat kuitenki jatkuis pitkään.
Puuhamaan hotellireissu meni kivasti vaikka aika rankka päivä siel Puuhamaassa oliki. Onneks esikoinen ja isi meni kaikkiin hurjiin vesiliukuihin ja juttuihin kahestaan. Keskimmäinen ei läheskään kaikkiin uskaltanu vaan oli mun ja kuopuksen kanssa suosiolla katselijana. Mökkiviikonloppuki hurahti taas vauhdilla.
Tänään sain taas huomata et raskaana ollessa kaikki syötävä ei taidakaan sopii mulle. Vedin aikamoisen määrän mustaviinimarjoja aamulla puuron kaa, päivällä taas mustikkapiirakkaa ja illalla viinirypäleitä. Alko sattuu illalla ylämasuun ja sit tuliki täystyhjennys pönttöön joka kerto marjarikkaasta päivästä. Sen jälkeen olo oli taas ihan normaali. Täytyy varmaan syödä noita marjoja ihan vähän vaan kerrallaan. Vauva on kyl liikkunu reippaasti ku vähän jo pelästyin et mikä mul on.
Jokos nelkku on päässy synnyttämään? Eilen ainaki vielä olit pinoutumassa. Jospa nyt oisit päässy...
Väsymys on taas ihan kauhee joten pakko lähtee nukkuu. Huomenna pääsen kaverin kaa kattoo Harry Potterin leffaan. Ihanaa ku saa olla illan ihan rauhassa eikä tarvi nukuttaa kuopusta.
Tarald 30+2 sekä tyttötrio
Siis Mammis76 on Mammariinin uusi nikki. En sitten päässyt enää millään mammariinina sisään edes uutta salasanaa pyytämällä :( Siksi piiitkä tauko.
Kesäloman toinen lomaviikko menossa ja mieskin kerrankin kesälomaa pitää. Rakennusalalla, kun kesälomat yleensä menneet sivu suun.
Sanille lämpöiset onnittelut tyttärestä ja ihania vauvantuoksuisia päiviä!!
Nelkkua siis jännitämme seuraavana :)
Meillä meni esikoinen eskariin eilen.
Olin tiistaina rakenneultrassa, jossa kaikki oli pikkuisella hyvin. Pään koko vastasi rv 20+4 ja reisiluu rv 21+2. Vikkelä on ja valmiiksi pää alaspäin :) Pysyisi nyt sitten noin loppuun asti. Kaikki muutkin aina viihtyneet pää alas päin raskauden puolivälistä alkaen. Sukupuolta ei itsestään väläyttänyt vaikka sitä hiukan toivoinkin. Kovasti tämä pikku kaveri potkii ja laskettu aika pysyi tuossa 24.12.09
Mammariini rv 21+0
Tänään oli neuvola pitkästä aikaa ja muuten oliki kaikki hyvin paitsi sf-mitta oli sen verran iso: 31,5cm eli sain lähetteen sokerirasitukseen. Oon ollu ainaki tokaa ja kolmatta oottaessa kanssa ku sf-mitta on aina huidellu pilvissä. Päätin etten kuitenkaan nyt mee tähän, ainakaan vielä ku inhottaa ajatus et joudun kykkimään terveyskeskuksessa reilu 2 tuntii ja sit siel on samas tilas mahdollisesti sikainfluenssapotilaita. Mul on uus neuvola 2,5 viikon kuluttuu ja kattelen mikä sit on sf-mitta. Jos on edelleen tosi hurja ni ehkä sit meen...
Vauva oli masussa poikittain eli ei ihme ettei närästä eikä paina. Keskimmäinen tytöistähän synty sektiolla ku oli perätilassa loppuun asti. Nuorimmainenki viihty pitkään poikittain mut käänty onneks vikan kuukauden aikana pää alaspäin. Toivotaan et tääkin pikkunen haluu kääntyy ajallaan. Onneks ei viel oo kiire.
Mulle tuli eilen joku vimma ja oli pakko pestä tuplavaunut jotka ostettiin käytettynä. Onpahan sit käyttövalmiina ku vauva syntyy eikä tarvi enää ruveta puunaamaan. Jospa sitä pikkuhiljaa kävis läpi niitä ihan pienimpiä vauvanvaatteita sekä kestovaippoja.
Onkohan nelkku jo synnyttämässä tai synnyttäny ku ei oo muutamaan päivään kuulunu mitään?
Mammariini: Ihanaa et vauvalla oli kaikki hyvin rakenneultrassa! Meillä menee esikoinen ens tiistaina kouluun. Kauhee ku vuodet vierii nopeesti...
Tarald 30+5 sekä nukkuva tyttötrio
kasassa vielä,just tulin neuvolasta siellä kaikki ok. en oo jaksanut kirjotella kun ei mitään tapahdu! luoja että tää odottavan aika on pitkä! ensi viikolle vielä sain neuvola ajan ja sit ens sunnuntaina on yliaikakontrolli jos ei siihen mennessä tajua tulla ulos plaah.....
nelkku rv40+3
Meillä muutto jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... Aina kun yhden nurkan saa tyhjäks, seuraava pullahtaa silmille! Mä olen ajanut tätä väliä (150km) jo niin monesti, että osaan kohta jo silmät kiinni perille. Mistä tätä tavaraa oikein riittääkään?!
Sanille lämpöiset onnittelut rinsessasta ja mammikselle ihanista ru-kuulumisista. Enpä tiedä onko se sukupuolen "tietäminen" nyt sitten kuitenkaan kivaa... Paljon on tytölle tavaraa hommattu ja nyt sitten mun maha onkin kuulemma ihan poikamaha ja äiti oli nähnyt unta, että poika tuli, ja mä en kohta enää tiedä mitään. Ajattelin sitten vaan, että kulkekoon sitten punasissaan, jos munat on!
Taraldille tsempitykset mahamitasta! Kyllä mäkin pomppasin melkein pilviin, kun se sillon muutama viikko sitten pomppas senttitolkulla ylöspäin. Tokikin minulla se syy oli sitten se, että mukelo oli kääntynyt nurinpäin.
No sitten tätä omaa napaa... Tuli sitten käytyä siellä keskussairaalassa visiitillä. Kahden lääkärin voimin tätä jälkeläistä yrittivät kääntää, mutta ei puhettakaan! Kiinnittynyt ei ollut ollenkaan, heiluskeli kun heikkopäinen ja sai papereihin merkinnän "erittäin reipas sikiö". Sitten pelvimetriaan, joka oli niin kamala kokemus, etten ikuna haluaisi moiseen tötteröön uudestaan! Kamala ahtaanpaikankammo meinasi iskeä!
Seuraavana päivänä lääkäri sitten soitti, että on poikkeuksellisen hyvä kanava tulla ja sitten vaan odotellaan... Mä olin niin kipee monta päivää, että tuntu kuin koko värkki tipahtais tielle ja eritteet senkun lisäänty. Mut sitä vaan tehty ja touhuttu ja mitään "lopullista" ei sit kuitenkaan tapahdu! Kai se on uskottava, että ei mun lapsista yksikään synny ilman "vauhtia", koska ei sitä sisätutkimusta sillon käännöspäivänä tehty.
Tänään kerkesin sit neuvolaan (parin viikon tauon jälkeen) ja kaikki ihan ok, paino taas pudonnu puoltoista kiloa ja luojan kiitos se mahamittakaan ei ole kasvanut. Soitti sitten th sinne äitipolille, kun lääkäri lupas kontrolliaikaa sinne tälle viikolle, niin ei sitä olekaan. Normaali yliaikaiskontrolli sitten 41+5 rv:lla, jos ei sitä ennen ole tullut. Oltiin kumpikin pikkaisen tyrmistyneitä, koska joka tapauksessa tää kakara on väärinpäin, eikä mulla ole aikomusta lähteä vääntämään mitään 4,5-kiloista norsunpoikasta! Th sano, että koskaan hänen urallaan ei ole perätilaäitiä laskettu yliajalle, mutta kai mä sit oon joku koekaniini, että katsotaan voiko yliaikasessa perätilasynnytyksessä jäädä henkiin molemmat vaiko vaan toinen tai ehkei kumpikaan!!! Sori, hieman sapettaa...
No, mä olen ajatellut kyllä tehdä omat ratkasuni ja anto se th:kin ymmärtää, että jollakin syyllä vaan näytille, ei ne ovelta käännytä pois kuitenkaan. Mutta kuulette varmasti vielä näistä vaiheista. Pakko lähteä taas ajamaan, ettei mee kovin myöhään. Meillä ei uudessa kodissa ole vielä nettiyhteyttä paikoillaan, mutta pikkuhiljaa... Vilkutuksia kaikille ja voikaahan hyvin! Nelkulle tsempit, että pääsisit lähtöön!
-maalaisomppu ja jukuri-sieni 38+5-
Meille iski sit nuha-kurkkukipu-flunssa kaikille. Eka tuli tytöille ja päättelinki et varmaan saatiin taas hoplopista tauti mukaan ku oltiin siellä viime keskiviikkona. Edellisellä kerralla keskimmäinen sai vatsataudin. Nyt en kyl lähe sinne vähään aikaan, vaikka voihan se olla vaan huonoo tuurii et aina joku meistä tulee kipeeks sen reissun jälkeen :( Varmaan tää on tavallista flunssaa eikä sikainfluenssaa ku ei oo kellään ollu kuumetta. Onks kellekään muulle iskeny pelko tosta sikainfluenssasta ku ollaan kuitenki kaikki riskiryhmässä ja monella lapsi/lapsiaki kuuluu riskiryhmään?
Huomenna alkaa esikoisella koulu ja nyt on reppu pakattuna odottamassa eteisessä. Toisaalta jännää mut toisaalta jo tavallaan tuttua ku tyttö oli samassa koulussa eskarissa eli paikat ja osa tulevista luokkakavereista on tuttuja. No nyt ei ookaan enää eskarilainen vaan ihan ekaluokkalainen ;)
maalaisomppu: Onpa tylsää ku joudut miettimään mitä tehä perätilan takia. Meillä muuten keskimmäinen pysy loppuun asti perätilassa ja tehtiinki suunniteltu sektio. Ootko sitä harkinnu? Mikä on pelvimetria? Tsemiä muuton ja viimeisten raskauspäivien kanssa!
Nyt koitan päästä nukkuu et jaksaa taas aamulla. On alkanu olo olee aika muhkee joten liikkuminen iltasin on ku Ozzy Osbournella ;) Loppuaika tuleeki varmaan olee tällästä ku ei jalat kohta enää meinaa kantaa...
Tarald 31+2 sekä tyttötrio joista vanhin alottaa huomenna opintien
jep,hereillä jo=) aamulla pitäs mennä sinne äippäpolille yliaika kontrolliin,saas nähä joutuuko sieltä vielä kotia. kaveri sanoi että tosi täyttä jyväskylässä ollut ja että paljon yliaikaisia. omia suppareita jonkun verran tässä ollut perjantaista asti,mutta eivät tunnu johtavan mihinkään...no pitäkäähän peukut pystyssä,että pääsisin jo vauvan hakuun=)
nelkku rv 41+5! (en ois uskonut että vielä kasassa)
lääkäri teki kyllä sen verran kovan sisätutkimuksen,vähän pyöräytteli kalvoja sattu ihan sikana nyt tullu suppareita yhestä asti saas nähä pääseekö tässä vielä tänään takasin..
nelkku rv 41+5
Kohta nelkullakin on nyytti sylissä, jos ei jo ole! Niitä täältä käyn kurkkimassa vähän väliä.. ;)
Mitäs maalaisompulle? Vieläkö oot yhdessä koossa? bd bd
Meillä vauva-arki sujuu hyvin ja vauva on aivan ihana. Nyt ykskätisenä ei tämän enempää..
sani ja likka 3viikkoa 2 päivää
Sani ja Nelkkuko siea nllä ottayt kiriä kohti maaliviivaa :-) Kylläpä olisi mukava saada uusia apiloita, kun miksu sullakin jo noin "iso" poika siellä! Aikahan suorastaan juoksee... Ei muuta kun hurjat tsempitykset, että liukkaita lähtöjä alkais tulemaan.
Taraldillakin viikkoja vaan kerää ja alkaa jo loppusuoran vaivoja ilmaantua. Ja noi unet on niin pop! Mä en edes ääneen kehtaa sanoakaan, mitä kaikkea näissä raskausajan unissa onkaan vilissyt...
Ja mukava olis edelleen kuulla listalla olevista apiloista muistakin, vaikka edes pienikin huikkaus, että mikä on tilanne ja onko niitä apiloita jonnekin ilmaantunut.
OMA NAPA: on muuten kipeä! Viikonloppuna saateltiin yksi ystäväpariskunta avioliiton satamaan ja oli minun neljäs kaason urakka. Siinä sitten viime viikolla painettiin eka pari päivää maalaushommia ja sitten loppuviikko häitä. Lauantaina olin arvatenkin viimeinen selväpäinen porukassa ja kahteen asti tuli hääpaikalla touhuiltua ja siivoiltua. Sitten taas aamulla raivaamaan ja päivähän siinäkin sitten meni. Tänään taas kärryä täytettiin ja mies lähti kuorman kanssa kohti uutta kotia.
Toissa-aamusta asti on tullut sitten sellaista "tavaraa" (eritteitä välttääkseni :-D ), että varmaan paikat ihan "levällään". Supistuksia tulee tiuhaan ja tosi kipeitä mahtuu joukkoon jo enemmän kun niitä "tavallisia". Kutsu sairaalaan saapui ja huomenna pitäis aamulla olla siellä. Soitin sinne ja kysyin, että mitähän on odotettavissa kun ei paperissa kerrota, niin sanoivat, että ensin ultrataan ja jos tilanne näyttää siltä, yritetään kääntää. Jos tilanne ei näytä siltä, niin sitten lähdetään lantiokuviin ja niiden perusteella sitten päätetään, että annetaanko leikkausaika käteen. Minä kyllä sitten kerroin, että aika huolella saavat tainnuttaa, jos meinaavat minut leikkauspöydälle saada!
Omat tuntemukset on kyllä sellaiset, että kummosta sisätutkimusta ei tarvita, kun tää täältä lähtee, on niin "löllö" olo jo. Mä en vaan nyt yhtään joutais tällaista, kun olis niin paljon hommis tekemättä. En sit vissiin kuulu siihen joukkoon, joka viimeiset viikot kamat valmiina vaan odottaa, tääkin on jo toinen muutto, joka tehdään samoilla viikoilla :-) Ja mitä niihin kamoihin tulee, niin osa on siellä päässä ja osa täällä päässä. -huokaus- Ei taida sitä "Vuoden Äiti"- diplomia tulla tänäkään vuonna...
Mutta kai tässä on tän "kiristelevän" mukelon kanssa lähdettävä vaan pyykkejä laittelemaan ja kamoja pakkailemaan, mitä se nyt sitten antaakaan tehdä. Tulkaahan langoille!
-maalaisomppu ja hangoitteleva sieni 36+6-