Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ NELIAPILOIDEN ELOKUU ~~

01.08.2009 |

Apilan löytäneet:

19.12.08 (41+5) Menninkäinen..........................TYTTÖ 4260g 51cm

13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07...........TYTTÖ 4560g 52cm

18.01.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05............POIKA 3100g 47cm

12.02.09 (39+5) Helmikukka75, t97,p00,p07..POIKA 4300g 51cm

12.02.09 (39+0) Oliviaana, p96, p98, t03.........TYTTÖ 3640g 51cm

05.03.09 (41+0) Zeldatar, p00, t02, t07.............POIKA 4326g 53cm

09.04.09 (40+3) Adelia, p00, t02, p04...............TYTTÖ 4252g 51cm

01.05.09 (36+6) Korasa, t00,t04,p07.................POIKA 2600g 45cm

01.06.09 (40+0) tonttis .....................................TYTTÖ 4470g 54cm

29.6.09 (39+4) Miksuliinu (4.)...........................POIKA 3690 g 51 cm

Pellossa pyörivät:

06.06.09.....Pioni75..................33v....t98,p01,p06.......................Tays

18.06.09.....Helinä-78..............31v....p01, p03, t05......................Itä-Suomi

18.07.09.....Joma_...................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

30.07.09.....Sani-74.................34v.....t01,t03, t07.........................Pohjanmaa/Seks

11.08.09.....Nelkku...................28v....p99, t01,p03.......................K-S KS

25.08.09.....Maalaisomppu....32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25.08.09.....Maantiekiitäjä.......37v....p03, p04, t07 .....................K-S KS

xx.08.09.....mystic

24.09.09.....Amalia-joel............33v....p96, t07/07, t08/08...............LPKS

17.10.09.....Tarald.................... 32v....t02/02,t03/04,t11/07.........Jorvi

24.10.09.....Kipa-72..................37v....p03,p05,t07.......................SatKS

25.12.09.....Mammariini.......... 33v....p03, t04, p06.....................SatKS

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme Oulussa ekan yön ja seuraavana aamuna to tarvi soittaa sinne äitipolille, kun tuli pyyhkiessä kirkasta verta... kohdun suu sisältä kiinni, mutta ulkoa auki sormelle. Kohdunkaulakanavaa onneksi jäljellä reilu 3cm ;) Supistuksia oli jonkin verran, ei paljoa kuitenkaan. Vauva voi hyvin eikä kohdunsuulla tai istukassa näkynyt hematoomaa... saimme luvan jatkaa matkaa, mikäli vuoto lisii edessä on sairaalaseuranta.

Perjantaina olikin taukoa ja lauantaina taas tuli vuotoa :( Nyt taas ollut rauhallista. Supistelee aina välillä, lääkäri käski ottaa rauhallisesti eikä saa rehkiä.

Mammariini

Nyt rv 22+5

Vierailija
22/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lähti ekaluokkalainen jo ihan yksin kouluun ja kotiinki tulee itekseen. On huomattavasti helpottunu mun hommat sitte viime vuoden ku vein joka päivä esikoista eskariin ja keskimmäistä 2 krt/viikko kerhoon. Nyt on vaan kerhoon vieminen 3 krt/viikko ja parina päivänä saadaan vaan olla kotona. Tuntuu ettei jaksa jatkuvasti olla liikenteessä vaan ihana olla kotosalla.

Oon alkanu pesee vauvalle vaatteitaki. Kivasti noita pieniä unisex vaatteita on vaikka paljon onki vaaleenpunasia. Pesenki eka vaan noi jotka sopii sekä tytölle ja pojalle ja jos on tyttö ni kaivan loput esiin ja pesen sit myöhemmin.

Nelkku taitaa olla synnyttäny/synnyttämässä ku ei oo moneen päivään kuulunu. Täällä odotellaan kuulumisia ;)

Mammariini: Olipas kurjaa et sulla on tullu verta ja supistelee. Onneks ultrassa oli kaikki hyvin! Kannattaa tosiaan ottaa rauhallisesti ja toivotaan ettei vuotoa enää tuu.

Mitäs muille kuuluu? Miten on koulujen alku/muuten vaan paluu syksyyn lähteny käyntiin?

Väsy on taas ihan valtava, kuopus nukahti puol 10 aikaan ja meinaan iteki nukahtaa pystyyn pikkusta nukuttaessa. Illat oon ihan poikki ja itkettää pienetki jutut :( Hormoonit varmaan melskaa ku oon niin kaameen herkkä...

Nyt kuitenki hyvää yötä kaikille!

Tarald 32+3 sekä nukkuva tyttötrio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö tuli maanantaina 24.8.09 klo 14.44 3780gr ja 50 cm pipo 35cm. aivan ihana pakkaus, supistelut alkoi siis siitä yliaika käynnin seurauksena,mutta synnytys ei edistynyt yhtään koko yönä vaikka sairaalaan mentiin jo sunnuntai iltana niin koko yön avautui vain 4cm,ja olin tosi väsy kun yöllä siirryttiin saliin,vasta kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinitipalla alkoi tulla kunnon supparit. vaikka kipeitähän ne oli jo ennenkin. tämä synnytys oli kaikkein kivuliain ja tuntui että kuolema siellä tulee,kun epiduraalikin epäonnistui kärvistelin kivuissa todella kauan ennen kuin sain spinaalin joka vihdoin auttoi. onneksi mies oli tukena,siitä oli iso apu että sai jonkun kättä puristaa ja itkeä.loppu menikin nopeasti,ponnistus vaihe 22min. istukka ei meinannut irrota,sekin vielä..irtosi sitten lopulta tunnin päästä. onneksi tuo tyttö on niin ihana,kaikki kipu oli kyllä sen arvoista=)rauhallinen tapaus syö ja nukkuu. kirjottelen enempi kun jaksan,en ole oikein nukkunut moneen päivään,sairaalasta tultiin eilen.

tsemppiä vielä odottajille!

nelkku ja pikku neiti 4vrk

Vierailija
24/47 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla onnittelemaan. Ihanaa vauvan tuooksuista aikaa koko perheelle

Mammariini 23+0

Vierailija
25/47 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut nelkulle pienestä tytöntylleröisestä!! =) Toivottavasti saat huilattua univelat pois ja pääset nauttimaan täysillä vauva-arjesta!

Mammariini: mikä sulla tilanne? Toivottavasti vuotoa ei enään ole ollut! Tommonen kyllä säikäyttää. Onko sulla istukka ihan ok paikassa? Veljenvaimolla oli eteisistukka ja se aiheutti hänellä vuotoa raskauden keskivaiheessa. Hänellä se nousi raskauden edetessä ja pikkuinen syntyi ihan alateitse..

Maalaisomppu: mikäs sielä on tilanne? Jos vielä oot yhdessä koossa, niin ootko vielä käynyt jonkin syyn varjolla tarkistuksessa? Tsemppiä kovasti sulle! bd

sani ja tyttönelikko

Vierailija
26/47 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt kunnon akkavalta ;) Saa nähä miten meillä tulee olemaan ku kolme tyttöä on jo ennestään. Ikävää ettei epiduraali tehonnu sulla mut onneks se spinaali kuitenki tehos. Oliks se spinaali hyvä juttu? Suositteletko muille? Mun neuvolan täti sano et sitä suositellaan uudelleen synnyttäjille mut sitä ei voi laittaa ku kerran joten pitää arvioida synnytyksen kesto. Mulla ei viimeks epiduraalin toinen (vai olikohan kolmas) annos tehonnu enää ja viimisen tunnin kivun oli kauheet. Mulle jäi vähän sellanen karmiva olo niistä kivuista eli nyt on alkanu synnytys jännittää.

Huomenna lähetään mökille joten nyt painun nukkumaan et jaksan huomenna valvoa ees vähän pidempään.

Tarald 32+5 sekä tyttötrio joka taas kerran untenmailla ku äiti netissä

Vierailija
27/47 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sani: Lauantaina tuli viimeksi vuotoa. Istukka on etuseinässä ja äitipolilla sanoi, että on juuri sen verran noussut, että on toivoa alateitse synnyttämisestä. Olen aika rauhallisesti nyt ollut... ensi viikolla alkaa työt. Onneksi olen työnantajan asemassa ja pystyin ottamaan itselleni jo sijaisen. Olisi kolmen viikon sisäänajo alkamassa, joten pääsen itse aika helpolla :) Yleensä, kun olen jo tässä vaiheessa ollut muissa raskauksissa supistusten takia sairaslomalla.

Hyvän yön toivotuksin,

Mammariini 23+0

Vierailija
28/47 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vähän pirteämpänä jo, vauva nukkuu sellaisia 2-4h pätkiä. maitoa tulee ihan älyttömästi mulla tuntuu ettei vauva jaksa edes kaikkea syödä. onkos vauva puolella muuten pinoa meille?

tarald: spinaali toimi mulla hyvin,vei kaikki kivut vaikka supistuskäyrät näytti huipussaan lähemmös 100. sain spinaali joskus 12.30 ja tyttö syntyi 14.44 joten se auttoi tosi hyvin loppuun asti,ainut huono siinä on että saattaa viedä ponnistus tarpeen kokonaan mutta mulla ainakin tuli se kun spinaalin vaikutus taisi jo vähän hiipua siinä vaiheessa,mutta oon kyllä tosi tyytyväinen siihen. sängyssä ja kiikkustuolissa olin kun jalkoihin se vaikuttaa sen verran ettei ne oikein kantanu. joten kyllä mä suosittelisin sitä,mulla se kipu oli kans jotain aivan järkkyä ennen spinaalia,mieskin oli ihan kauhuissaan. mutta oli se sen arvoista=)

mammariini: otahan rauhallisesti=)

osaiskos joku tota listaa päivittää? meidän tyttö syntyi siis rv 41+6 ja 3780gr ja 50cm.

nelkku ja pikku neiti

Vierailija
29/47 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliapilat

Apilan löytäneet:

19.12.08 (41+5) Menninkäinen..........................TYTTÖ 4260g 51cm

13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07...........TYTTÖ 4560g 52cm

18.01.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05............POIKA 3100g 47cm

12.02.09 (39+5) Helmikukka75, t97,p00,p07..POIKA 4300g 51cm

12.02.09 (39+0) Oliviaana, p96, p98, t03.........TYTTÖ 3640g 51cm

05.03.09 (41+0) Zeldatar, p00, t02, t07.............POIKA 4326g 53cm

09.04.09 (40+3) Adelia, p00, t02, p04...............TYTTÖ 4252g 51cm

01.05.09 (36+6) Korasa, t00,t04,p07.................POIKA 2600g 45cm

01.06.09 (40+0) tonttis ........................................TYTTÖ 4470g 54cm

29.06.09 (39+4) Miksuliinu, p00,t02,t07............POIKA 3690g 51cm

01.08.09 (40+2) Sani,t01,t03, t07.............. TYTTÖ 4024g 51,5cm

24.08.09 (41+6) Nelkku, p99, t01,p03.............TYTTÖ 3780g 50 cm

Pellossa pyörivät:

18.06.09.....Helinä-78..............31v....p01, p03, t05......................Itä-Suomi

18.07.09.....Joma_...................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

25.08.09.....Maalaisomppu....32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25.08.09.....Maantiekiitäjä.......37v....p03, p04, t07 .....................K-S KS

xx.08.09.....mystic

24.09.09.....Amalia-Joel............33v....p96, t07/07, t08/08..............LPKS

17.10.09.....Tarald.................... 32v....t02/02,t03/04,t11/07.........Jorvi

24.10.09.....Kipa-72..................37v....p03,p05,t07.......................SatKS

25.12.09.....Mammariini.......... 33v....p03, t04, p06.....................SatKS

27.02.09.....El-liina....................t00, p04, p05

Vierailija
30/47 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemassa oon välillä aina käyny, mutta aina tullu jotain, etten oo kirjotellu :/ Nytkin terassin teko tai mies tekee ja ite oon lasten kans. Omat kuulumiset: Kävin eilen kokoarvioultrassa, jätkä on nyt apaut 3,4 kiloa, paikat pehmeet, kanavaa pari senttiä, sormelle auki. Ja mikä tärkeintä, ei istu enää yksiössän, vaan pää alaspäin on! Ja käynnistetään tässä syyskuun alkupuolella, jos ei ala itesteään syntymään =)

Tarald: Mulla ollu kahessa edellisessä spinaali ja on ollut aivan loistava, vaikka kutina iholla onkin yhtä helvettiä :/ Vaikutusaika tosiaan vain sen pari tuntia eikä pääse liikkumaan, mutta mulla ei ollu yhtään kipuja ja ponnistusvaiheessa kätilö aina sano, milloin supistus tuli päälle ja sain ponnistaa. Ponnistusvaiheet kestäneet 13 ja 10 minuuttia.

Mammariinille tsemppiä ja jaksamista :)

AJ 36+1 (37+2)

Vierailija
31/47 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte hyväuninen prinsessan, niin äitikin saa nukkua! Tasojako näytti teillekin tulleen, minusta tosin tuntuu, että se on muille tärkeämpää kuin itselle :) Meilläkin synnytykset on kipeytyny kerta kerralta, mutta onneksi luonto on armollinen ja kipu unohtuu...

Maalaisomppua huhuilen!!!

Minä olen saanut spinaalin kolmannessa synnytyksessä ja oli aivan loistava. Piti saada nytkin ja ehdinkin saada jo neulan siihen hollille, sitten jo ponnistettiin...

Miksu ja poikanen huomenna jo 2kk!

Vierailija
32/47 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä laitoin pinoa tuonne vauvapuolelle,niin voidaan kirjoitella kuulumisia mitä nyt vauvoilta ehditään=)eli kaikki jo vauvautuneet sinne!

miksuliinu:kiitos onnitteluista=)

33/47 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahoittelut "jännityksessä pitämisestä", mutta kun ei tänne "metsään" tätä nettiyhteyttä meinannut irrota millään, ei vaan ottanu yhteyttä, vaikka mitä temppuja isäntä teki! Nyt toimii ja onkin aika kuulumisten...

Nelkun kanssa taidettiin sitten pyöriä samoilla käytävillä samaan aikaan :-) Meidän neiti "Justiina" ponnisti maailmaan myös 24.8. klo 20:18 ja keskisuomalaiseksi päätyi vielä.

Maanantai-aamuna isäntä lähti töihin ja minä jatkoin niin kovin tutuksi tullutta tavaroiden laittelua. Mies soitti yhdeltä ja sanoin, että mennään illalla tai viimeistään aamulla käymään siellä sairaalassa, jos saataisiin "manipuloitua" se synttäripäivä papan kanssa samaan... Tuttuja puristeluja tuli pitkin päivää,mutta enpä minä niistä piitannut...

Neljän maissa ajattelin ruveta imuroimaan ja hieman kummeksuin kun puristeli vaikkei mitään tehnytkään. Parin huoneen jälkeen oli kyllä sitten lopetettava, kun tuntui puristelut lisääntyvän. Soitin ukolle, että lähdetään illalla, ettei ainakaan sitten yöllä tarvii soitella tänne ketään. Menin pesulle joskus viiden maissa ja sen jälkeen alko tuntua jo kipua. Kellosta katselin, että ihan suht tiuhaan nappailee..

34/47 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello kierti kuutta kun soitin miehelle, että missä se viipyy, väli on 4 minuuttia ja kipeää teki. Suhautti pihaan vähän yli kuus, kuin myös anoppi ja päästiin heti matkaan. Matkaa keskussairaalaan täältä siis 100 kilometriä.

Oltiin melkein Konnevedellä, kun mies varovasti tiedusteli, että pitäisikö johonkin soittaa, kun minä päästelin matalia kurkkuääniä, väli edelleen 4 minuuttia. Käskin soittaa sairaalaan, että tietävät odottaa meitä. Päästiin Laukaan tielle ja isännälle soitti sitten hätäkeskus. Sairaalassa olivat hakeneet mun paperit ja todenneet, että on kiire ja soittaneet ambulanssin meitä vastaan. Hätäkeskus ilmoitti, että Laukaan Lidl on osoite ja siellä siirretään emäntä toiseen kyytiin.

Olo oli kivulias ja supistusten väli kutistui 3 minuuttiin. Laukaan Lidl:n pihaan päästiin, ei "lanssia" missään, kunnes ukko bongas, että se käänty väärään pihaan (vastapäiseen kirjastoon)ja nous huitomaan...ja sitten huutamaan! Avasin ovea, kuulu poks ja vedet alko valumaan pitkin mersun etupenkkiä (kaikissa aiemmissa synnytyksissä vedet menny salissa). Sit alko jo itestäkin tuntumaan, että voi olla aika hoppu. Mut talutettiin ambulanssiin ja kauhukseni tajusin, että siinä aletaan tippoja viritellä eikä auto liiku! Makuulle meno tuntu kauhealta, mut ei auttanu, pakko oli mennä. Sitten matkaan, pillit päällä, varmaan 130 lasissa. Se nainen oli just sen näkönen, että "teeppäs se mukula tänne autoon, niin..."

35/47 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset tuli edelleen kolmen minuutin välein ja joka kerta tunsin, kun vettä tirsu jalkojen välistä, vaikka kuinka puristin jalkoja yhteen ja hengitin ku henkilaukko hevonen. Tiukoissa kaarteissa se nainen piti musta kiinni (siitä päättelin, että vauhtia oli jonkun verran) ja hoki koko ajan, että "keskity nyt vaan siihen hengittämiseen". Näytti ylettömän helpottuneelta kun tultiin kaupunkiin. Sairaalasta ohjasivat meidät pääoville, jotka sitten olivat kuitenkin lukossa kun saavuttiin. Hetki meni lavitsalla siinä pihalla ja onneksi ei juuri silloin supistanut. Vihdoin ovi aukes ja siitä sit hissillä kakkoseen, ja tietysti supisti just kun tultiin ovista ulos... (syvät pahoittelut, jos joku äitipolin aulassa mahdollisesti olleista sai traumoja mun "läähätyksestä"!)

Suoraan saliin, ja sattui niin uskomaton tilanne, ettei ainuttakaan synnytystä ollut menossa ja kaikki neljä kätilöä oli paikalla. Ekalle naamalle sanoin, että pelottaa ja toiselta kysyin jotain apua kipuun... Hyvä minä.

Siinä siirryin sitten sairaalan petille ja joku työnti ultraa kylkeen, koska kukaan ei täysin varmuudella tiennyt mitä sieltä oli tulossa. Jotain remmejä meinasivat viritellä, muta kun viimein karmean supistuksen jälkeen pääsin selälleni, totesivat, että kaikki paikat auki, ei reunoja, ei mitään. Ainoa kivunlievitys on puskea lapsi pihalle... Ja niin 8 minuuttia saliin tulon jälkeen saapui tumma kiharatukkainen prinsessa pylly edellä, kuin paremmissakin oppikirjoissa, ei repeämiä, ei vertahyytävää kirkumista... Pari ponnistusta ja sitten kuului vain, että "voi miten suloinen, miten nätti" ja hetkisen päästä kiukkuinen kiljahdus.

Siinä se oli, kauan odotettu. Vesi oli taas ollut vihreää (kakkosellakin oli), joten kuuntelivat keuhkoja ja imivät lapsivettä, mutta kaikki ok, 9 pistettä. Pieni oli sitten jo minun sylissä, kun isää tuotiin saliin. Oli ollut hoitaja aulassa vastassa ja onnitellut, vaikkei tiennyt kumpi oli syntynyt, kun oli kuullut parkaisun lähtiessään.

36/47 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo oli ihan hölmö! Olin niin odottanut kaikkia karmeuksia perätilan vuoksi ja sitten synnytys olikin tuollainen, "helppo" tai siltä se yhä edelleen tuntuu. Tyttönen painoi 3990g (josta kilo on poskissa, koska jalat ja kädet sirot ja kapeat, mutta leukoja on kaksi!)ja pituutta oli vain 48 cm. Pipo huikeat 37 cm, mutta kätilö sanoi, että loogista, koska pää ei ole "mutjaantunut" lantiossa. Pyllyssä on vähän mustelmaa, ilmeisesti kovan vauhdin ja minun pidättelyn vuoksi. Ja ehkä tuo huikea tukka on syy siihen perätilaan: ei noin kauniin kampauksen tohtisi menevän sekaisin syntymän vuoksi :-)

Osoittautui jo sairaalassa varsin kipakaksi tapaukseksi, äänen erotti kyllä. Söi tissit tietysti rikki, kuten sisaruksensakin ja syö siihen malliin kuin nuo toiset parin kuukauden iässä. Maitoa kyllä tulee, mutta hieman hirvittää tuo tahti. Huomenna tulee neuvolasta täti kotiin, joten sittenhän se tiedetään...

Kovasti odotan jo rytmin löytymistä, kun nyt vuorokauden pisimmät unet on välillä 7-12... Useamman tunnin yöunesta voisin vähän jo maksaakin. Viikko mennyt niiiin nopeasti, olen jo hormoonihöyryissäni kerennyt itkeä sitäkin, että kuinka nämä hetket saisi säilöttyä talteen...

Mutta tässäpä ne tärkeimmät meidän maailmaan tulosta, toivottavasti jaksoitte lukea. Täytyy koittaa myös ilmaantua tuonne vauvapuolellekin, ja täällä on pakko kyllä vierailla lukemassa perässä tulijoiden edesottamuksia.

Tsempitykset ja halaukset kaikille! Ei tätä tunnetta kyllä voita mikään, eikä tälle ihmetykselle koskaan tule loppua, vaikka lapsia olisi kuinka monta :-)

-Maalaisomppu ja "pikisieni" ikää 1 viikko-

Vierailija
37/47 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä niin eläydyttyä ja mukanaelettyä tota sun synnytystarinaasi, että! Onneksi kerkesitte synnärille ja vielä saliin asti sekä kätilöt sua varten siellä vaan :) Suuret onnittelut prinsessasta

38/47 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se pelvimetria oli lantion magneettikuvaus eli kattovat kuinka hyvin tuo mukelo mahtuu tulemaan vai mahtuuko. Mun kohdallahan tulos oli lääkärin sanoin "poikkeuksellisen hyvä" eli kai oikein kunnon synnyttäjän lantio :-)

Pakko vielä kertoa, että olihan tässä meidän tapauksessa ainekset kunnon "draamaankin". Juttelin kätilön kanssa osastolla perutusta kontrollikäynnistä ja sanoi ettei kuulu sairaalan käytänteisiin päästää perätilaa yliaikaiseksi. Epäili vahvasti, että käynnin peruuttaneelta lääkäriltä on jäänyt huomaamatta se perätila... On vaan kattonu, että neljättä odottava on käyny lantiokuvissa so what. Onni onnettomuudessa, että neiti päättikin ihan itse tulla ajallaan.

-maalaisomppu-

Vierailija
39/47 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan meni jännäks teijän synnytys ku ihan viime tinkaan pääsitte sairaalaan ja synnytyssaliin. Onneks kaikki meni hienosti vaikka pikkunen oliki perätilassa etkä kerenny saada mitään kivunlievitystä. Kyllä varmaan on jännittäny ambulanssin kyydissä ku meno on ollu hurjaa sekä sulla supistusten kaa että autolla kiitäessä sairaalaan.

Jokainen synnytyskertomus tuo lähemmäks omaa synnytystä ja jännitystä alkaa olla täällä jo ilmassa. Monta viikkoohan täs on vielä laskettuuna aikaan mut silti synnytys pyörii päivittäin mielessä.

Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Painoo on tullu 500g/vko ja sen huomaa myös turvotuksesta. Sf-mitta oli edelleen iso eli 34cm. Viimeks neuvolan täti sano et laittaa lähetteen sokerirasitukseen, nytki sano et se joutuu kyl merkkaa niiden järjestelmään et suosittelee sitä mut mun päätös on meenkö. Katottiin yhes edellisten raskauksien sf-mittakäyriä ja just näillä viikoilla mut on passitettu ekan ja tokan kaa sokerirasitukseen ku sf-mitta on yhtäkkii noussu. Sit se on taas tasottunu siitä ja kaikki on ollu kuitenki normaalisti. Päätinki etten taida nyt mennä ollenkaan. Jotenki en vaan jaksa eikä nappaa olla parii tuntii terveyskeskuksessa odotushuoneessa jossa voi olla sikainfluenssaa tms. sairastavia ihmisiä. Parasta neuvolakäynnillä oli kuitenki kuulla et vauva on kääntyny raivotarjontaan. Viimeks ku oli viel poikittain.

Tää viikko tulee olemaan aika hässäkkää: meillä on tiedossa 6 synttärijuhlat joista 3 on tyttöjen kaverisynttäreitä. Osaan mennään siis koko poppoo. Lahjat on hankittu onneks jo mut aikamoista menoo paikasta toiseen tulee viikko olemaan...

Ylihuomenna on esikoisen vanhempainiltaki eli ohjelmaa riittää :)

Nyt jos pääsis nukkumaan ku yöunet on alkanu olee tosi katkonaisii: kädet ja jalat puutuu, pissalla täytyy käydä pariki kertaa eli näitä loppuraskauden ihanuuksia.

Tarald 33+2 sekä tyttötrio untenmailla

Vierailija
40/47 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan sitten oltu myös osastolla yhtä aikaa=) tosi hiljainen päivä taisi olla tuo maanantai silloin synnytyssaleissa, yhdessä vaiheessa me oltiin päivällä ainoat ketä siellä oli. vauhdikas oli tuo sinun synnytys onneksi kaikki meni hyvin=)

nelkku ja tytsy 8vrk