Mitä teillä yleensä syödään iltapalaksi?
Kommentit (14)
Leipää, jogurttia ja hedelmää se tahtoo kyllä enimmäkseen olla... Toisinaan hapankorppua/riisikakkua/rieskaa on leivän tilalla ja vanukasta "jälkkäriksi" mutta harvemmin (=mies mielellään lapsia "lahjoo"). Puuroja äärimmäisen harvoin (lapset päiväkodissa, jossa 5xvko syövät aamupuuron). Toisinaan innostun leipomaan iltapalaksi jotain, mutta nykyään harvemmin *omatuntoko se siellä kolkuttelee* :)
usein Maailman parasta pannaria... niinku teemme sitä ainaki 1xviikossa, joten sitä syövät pellillisestä ehkä kolmesti. Lapset hakee itse aamiaiseks jne.
Myös paahtista, hapankorppuja ja pizzaa...
4-viljan puuro tekee aamuisin 5-vuotiaalle vielä kauppansa -tekee "itse" mikrossa.
arkena tosin usein menee niin että kotia tultaessa syödään vaan nopea välipala (ei jakseta heti vääntää ruokaa), ja sitten kunnon iltaruoka joskus 19-20 välillä. Silloin iltapala jää tietty pois.
mysliä, marjoja ja jugurttia tai sitten leipää lisukkeineen. Ja koko perhe syö samaa, ei tulisi mieleenkään jaotella erikseen aikuisille ja lapsille.
Leipää tai hapankorppua jonka lisäksi jogurttia tai viilistä... vaihtoehtoisesti mansikkakiisseliä. Toisinaan lapsi syö muroja iltapalaksi tai viikonloppuna välillä kaupan hampurilaisen.
Me syödään päivällinen koko perhe yhdessä klo 17 aikaan ja lapset syövät iltapalan klo 20 ja menevät nukkumaan n. klo 21. Mulla ja miehellä ei todellakaan ole nälkä vielä 2,5-3 h päiväruoan jälkeen, vaan me syödään iltapala n. klo 22-23 aikaan. Nautin tuosta aikuisten iltapalasta ihan älyttömästi, kun se on ainoa kerta päivässä, jolloin saa syödä ihan rauhassa (ja katsoa TV:tä samalla).
Lapset syövät iltapalalla puuroa, jugurttia tai muroja/Weetabixiä ja lisäksi melkein aina leipää. Välillä on myös pannaria tai pitsaa, mutta ns. herkut syödään yleensä päivällisen jälkeen jälkkäriksi.
Mä syön lähes aina iltapalaksi jugurttia ja leipää (molemmat lajit toki vaihtelevat) ja mies mitä milloinkin. Pe-iltana syödään lasten mentyä nukkumaan jotain "aikuisten ruokaa", mistä meidän lapset ei välitä ja jälkkäriä myös ja la-iltana saatetaan myös syödä karkkia TV:tä katsellessa. Mutta su-to mulla aina jugurtti ja kaksi leipäviipaletta.
muroja, puuroa tai leipää ja jugurttia. aikuiset syö yleensä leipää.
joskus karjalanpiirakoita, uunilämppäreitä, pikkupasteijoita tms.
Iltapalaksi lapset syövät weetabixia tai puuroa, pannaria, leipää ja maitoa tms.
yleensä lapset syö sen iltapalan hieman ennen 8, ellei olla syöty päivällistä myöhään. joskus syödään päivällinen 19 maissa ja iltapala jää pois. joskus me vanhemmat syödään vielä illemmalla jotain, jos hiukoo.
asian vierestä... aika paljon jogurttia syötte... siis kun kaikki lähes syövät iltapalaksi. meille ei juuri koskaan osteta jogurttia. kauhea sokeripommi, emmekä me aikuiset edes tykätä. teetä ennemminkin leivän kanssa. lapset syövät josksus välipalaksi jogurtit, n 2 * vk.
1v syö puuroa ja marjoja, isommat leipää, puuroja, jugurtteja, muroja, vanukkaita, karjalanpiirakoita, paahtista, hedelmiä, kiisseleitä, mitä milloinkin siis. Ja lapset syövät iltapalan niin aikaisin että aikuiset eivät syö samaan aikaan vaan syömme sitten illemmalla, kuten joku sanoi niin tv:tä katsellen. Useimmiten leipää ja jugurttia ja minä teetä, joskus paistetaan pitsat tms isompaa.
Meillä syödään joko pelkkää maustamatonta jugurttia marjojen, hedelmien tai vauvojen marja- ja hedelmäsoseiden kanssa tai sitten laitetaan puolet maustamatonta ja puolet maustettua. Noissa maustetuissa on tosiaan niin paljon sokeria (oliko peräti yhtä paljon kuin samassa määrässä limua), joten pelkältään niitä ei meillä syö kukaan. Murot on meillä Talk Muro -muroja, jotka on oikeita "terveysmuroja" ja mun mielestä pahoja, mutta lapset tykkää =)
Kyllä, aina.
Lisukkeet toki vaihtelee, siis sekä puurossa että leivän päällä. Ja myös puuron ja leivän laji.