Mistä ihmeestä talouslehden palkkatiedot on taas revitty??
Siellä on lähes jokaisella jotain 3000-5000e palkkoja !
Sosiaali- ja terveysalan tutkinnollakin jotain lähes 3000e palkkoja. Huh huh.
Ja vielä neuvotaan nuoria katsomaan sieltä mille alalle kannattaa hakeutua rahan toivossa.
Siellä oli tyyliin siivoojakin 3000e.
Mistä nuo aina repivät noita tietojaan???
Ainakin minun tuttavapiirissäni lähes kaikki tienaavat korkeintaan 2300e, ja joukossa on rakennusmiehistä röntgenhoitajiin ja kirjanpitäjiin.
Kommentit (20)
Mä olen yhden ainoan kerran saanut 3050 e ja siinä oli kahden listan lisät, ja sisälsi pääsiäisen ja vapun.
Muuten jää kyllä sinne 2300 e kieppeille. Ja näin on taatusti suurimmalla osalla kollegoista.
Omassa livetuttavapiirissäni ei kukaan tienaa alle 3500e/kk, jos on akateeminen loppututkinto ja vähänkin työkokemusta. Vasta yli 5000e alkaa olla sellainen palkka, että siihen ollaan edes vähän tyytyväisiä.
Mammapiireissä on toisaalta paljon näitä pätkätyön tekijöitä ja satunnaisia hansklankareita, jotka tienaavat sen 1800e kuussa.
En tiedä, miksi erot ovat näin suuret. Mutta kyllä noita isoja palkkoja on paljon. Sellaiset ihmiset eivät vaan notku täällä palstoilla, koska elävät melko kiireistä elämää.
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/07/14/katso-huippuansiot-ja-…
Missä on siivooja 3000 eukkua?
Onkos mun taas mentävä optikolle...
juttu nyt oli vain heitto. "tyyliin siivoojakin".
Tarkoitin vain, että suuri osa tällaisista oikeasti pienipalkkaisista aloista oli sinne laitettu jonain 3000e palkkoina.
No missään yksityiselläkään ei todellakaan saa sos. ja terveydenhuollon koulutuksella mitään 3000e palkkoja ! Jossei sitten ole joku maisteri. Tavalliset duunarit saavat korkeintaan 2400e, ja senkin tekemällä hurjat määrät yötöitä ja viikonloppuja!
ja vuosituloni ovat lähemmäs 60.000 euroa. :)
terveystiedon maisterit tee osastotyötä eivätkä oikeustieteen maisterit istu käräjäsalissa.
Kyllä Helsingissä ainakin pääsee helposti 2500€/kk ansioille sairaanhoitajana ja luulisin että kätilöillä on vielä parempi palkka. Tokihan tarvitsee tehdä yövuoroja ja sunnuntaita, mutta tuohon palkkaan ei vielä kovin montaa.
keskiansio on n. 3900 €, naisten yli 1000 € vähemmän. Ei mitenkään mahdollista.
ihmettelen aina tuota miten miehillä muka voi olla eri suuruiset palkat? Siis esimerkiksi jossain röntgenhoitajien palkoissa... eikös heille ole ihan viralliset palkat ja samansuuruiset kaikille? Miten muka mies sitten voisi saada enemmän??
Kyllä Helsingissä ainakin pääsee helposti 2500€/kk ansioille sairaanhoitajana ja luulisin että kätilöillä on vielä parempi palkka. Tokihan tarvitsee tehdä yövuoroja ja sunnuntaita, mutta tuohon palkkaan ei vielä kovin montaa.
Kätilöillä on sama palkka kuin sairaanhoitajilla. Helsingissä varmaan onkin paremmat palkat, mutta siinä jo koko muu Suomi huonommalle tasolle.
naiset tekevät useammin pätkää. Siksi on erisuuruiset liksat. Vakituisella kun on palkka koko vuodelta, pätkäopettajat ovat ainakin kesän työttömänä.
Esimerkiksi minulla on nyt alkuvuoden palkka sairaanhoitajana ollut lähes 4000€ kuussa. Mutta olen rahapulassani tehnyt hullun lailla töitä, ylimääräisiä töitä siis. Kaikki minunlaiseni työhullut lasketaan tilastoihin mukaan, jolloin keskiansio nousee. Vaikka tokihan osa tekee töitä pelkällä peruspalkalla, mutta vähemmistö kuitenkin.
ihmettelen aina tuota miten miehillä muka voi olla eri suuruiset palkat? Siis esimerkiksi jossain röntgenhoitajien palkoissa... eikös heille ole ihan viralliset palkat ja samansuuruiset kaikille? Miten muka mies sitten voisi saada enemmän??
olen aina tuota ihmetellyt. Jos samassa työpaikassa samaan aikaan samassa tehtävässä samalla koulutuksella ja kokemuksella aloittaa mies ja nainen, en usko että miehen palkka on automaattisesti isompi. Voisiko joku selittää tyhmälle, kun aina tuota "miehen euro on naisen 80 senttiä" -totuutta hoetaan?
Meillä on lähes tonnin ero kuukausipalkassa. MInulla on minimi tuntimäärä. Mies on koulunjohtaja ja tekee maksimi tuntimäärää + saa kokouspalkkioita. Epäilen siis, että miehiä on enmmän kouluilla johtotehtävissä ja tekevät myös suurempia viikkotuntimääriä.
Meillä on lähes tonnin ero kuukausipalkassa. MInulla on minimi tuntimäärä. Mies on koulunjohtaja ja tekee maksimi tuntimäärää + saa kokouspalkkioita. Epäilen siis, että miehiä on enmmän kouluilla johtotehtävissä ja tekevät myös suurempia viikkotuntimääriä.
ettehän ole samoissa tehtävissä eikä sama työtuntimääräkään, joten on ihan ymmärrettävää, että miehesi saa enemmän. Eli tarkoittaako tuo sanonta käytännössä vain sitä, että miehet saavat ne parempipalkkaiset työpaikat?
Totta kai miehille kertyy enemmän palkkaa, koska
a) monissa töissä palkasta voi neuvotella
b) miehet eivät pidä vanhempainvapaita läheskään samalla tavalla kuin naiset, jolloin naisten ansiot jäävät pienemmiksi koska missaavat palkankorotuskierroksia ja ylennyksiä
c) miehet neuvottelevat ja saavat niitä tehtävä- ja suorituskohtaisia lisiä paremmin (miesten tekemä samakin työ on lähtökohtaisesti usein "vaativampaa" kuin naisen tekemä)
Tänä vuonna en pääse samaan, lama iskenyt nähinkin hommiin. Urakalla tehtyä, mutta olen ehtinyt välillä kotiinkin :-)
Röntgenhoitajilla ja muillakin hoitajilla on usein vuorotyö, jolloin palkat voivat olla hyvinkin eri suuruisia. Peruspalkka on kaikilla suunnilleen sama, parin sadan ero voi olla henkilökohtaisilla lisillä saatuna, sekä tietenkin kokemuslisät. Tekemällä sunnuntai- ja yövuoroja runsaasti, voi peruspalkkaan tulla tonnikin lisää kuussa. Ehkäpä miehet tekevät enemmän näitä virka-ajan ulkopuolisia työvuoroja?
yksityiselläkään ei todellakaan saa sos. ja terveydenhuollon koulutuksella mitään 3000e palkkoja ! Jossei sitten ole joku maisteri.
Tavalliset duunarit saavat korkeintaan 2400e, ja senkin tekemällä hurjat määrät yötöitä ja viikonloppuja!