Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako työtön viedä lapsensa päiväkotiin?

Vierailija
31.07.2009 |

Naapurimme väitti, ettei voisi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2-3 päivää viikossa, miten sattuvat tarvitsemaan. Ennakkoon en ikinä tiedä, milloin menen, vaan puhelu tulee ed. iltana tai samana aamuna. Jotenkin minun on lapseni hoito kuitenkin varmistettava. :) Ja jottei tyttö mene ihan sekaisin, niin mielestäni on hyvä, että on tarhassa 5 päivää viikossa ja viikonloput kotona, vaikka sitten isänsä kanssa, jos olen silloin vuorossa. Näin hänellä on selkeät arkirutiinit. Kuulostaako teiltä hassulta? Toivon tietenkin pysyvää työsuhdetta pian, muttei siitä koskaan tiedä.

Vierailija
2/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan ei voi ottaa työtä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä on paljonkin järkeä.

Esim. meidän lapset on jonottaneet päiväkotipaikkaa läheisestä päiväkodista kolme vuotta. Tähän päiväkotiin lapset pääsevät samana päivänä kun minä jään työttömäksi.

Jos nyt irtisanon päivähoitopaikan, en enää saa lapsille hoitopaikkaa samasta paikasta ja joudun taas kuljettamaan lapsia eri puolille kaupunkia sitten kun löydän töitä. Sitä pa**aa en enää halua.

Vierailija
4/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita mitä tekee tarhapaikan suhteen.

Vierailija
5/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyöläisen on pakkokin pitää tarhapaikkaa, koskaan tiedä milloin lähtö töihin. Ei toki tarves kokopäiväpaikalle, välttämättä,

Vierailija
6/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2-3 päivää viikossa, miten sattuvat tarvitsemaan. Ennakkoon en ikinä tiedä, milloin menen, vaan puhelu tulee ed. iltana tai samana aamuna. Jotenkin minun on lapseni hoito kuitenkin varmistettava. :) Ja jottei tyttö mene ihan sekaisin, niin mielestäni on hyvä, että on tarhassa 5 päivää viikossa ja viikonloput kotona, vaikka sitten isänsä kanssa, jos olen silloin vuorossa. Näin hänellä on selkeät arkirutiinit. Kuulostaako teiltä hassulta? Toivon tietenkin pysyvää työsuhdetta pian, muttei siitä koskaan tiedä.

Vierailija
7/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän on pakko pitää hoitopaikka! Sama sinne on viedä, koska kuitenkin nyysivät maksun. Jos irtisanot, et välttämättä saa enää samaan ja jonnekin hiton kauas, jos tarvis hoitopaikalle.

Olen ollut vaikeasti masentunut elämässäni tapahtuneiden ongelmien takia ja olen vienyt lapsen työttömänäkin hoitoon joka päivä. Lapsi pomppii iloissaan sinne, koska näkee kavereitaan. Saa siellä ruokaa jne.

Miehellä bruttotulot olivat 2200 ja minulla 1100 ja päivähoitomaksu 158 euroa. Vanha omakotitalo ja lainaa siitä. Päivähoitomaksu tuntuu kohtuuttoman suurelta, koska suurituloiset maksaa vain reilut 200 euroa eli noin 70 euroa enemmän kuin me, mutta voivat tienata vaikka miten tähtitieteellisiä summia.

Onko järkeä maksaa tyhjästä jos ei vie? Kalenterikuukauden poissaolosta joutuu maksamaan puolet ja kai 3 kk pitää pois olla, että saa maksutta ne kk:t.

Vierailija
8/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen voi rauhassa tuomita tälläisen henkilön, mutta se on sinun oikeutesi.

Vierailija
9/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää veronmaksajien rahojen väärinkäyttöä. Jos työtön käkkii pvät kotonaan niin tekee vaan hyvää pitää kakaroistaan huolta!

Ihan samalla tavalla työssä käyvät käyttävät veronmaksajien rahoja.

Onko täällä edes kovin moni väittänyt että vie lapsensa sinne tarhaan vaikka pitää paikan.

Itse en ainakaan aio viedä joka päivä ja silloinkin kun vien niin vien vain puoleksi päiväksi.

Vierailija
10/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka kertoa sen naapurillesi, niin sitä vituttaa vielä enemmän.

Vierailija
11/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa seurassa siellä, koska mitään et saa "veronmaksajien rahoilla".

Jos luit ketjua, moni hakee töitä, on pätkäläinen jne. Samaan päiväkotiin et välttämättä saa enää, vaan jonnekin hevonkuuseen.

Sinä olet varmaan itse hyvätuloinen! Olet pahempi kuppaaja kuin työtön: viet lapsen puoli-ilmaiseksi päiväkotiin (niihin omiin+puolisosi tuloihin suhteutettuna).

Törkeää veronmaksajien rahojen väärinkäyttöä. Jos työtön käkkii pvät kotonaan niin tekee vaan hyvää pitää kakaroistaan huolta!

Vierailija
12/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi, jos ei halua lapsensa kanssa olla.

Kaikkia hulluuksia tämä maailma on synnyttänyt, ja yksi niistä on subjektiivinen päivähoito-oikeus, joka on täysin epäkypsien vanhempien paapomista. Onneksi on jo merkkejä siitä, että tämä hulluus poistuu.

Olisi oikein, jos päivähoitomaksut menisivät todellisten kulujen mukaan tai ainakin niin, että töissä käymättömät ja vauvalomalaiset maksaisivat triplamaksun.

Vierailija
13/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi vain lisääntymään! Tällä mallilla.

ja voi, jos ei halua lapsensa kanssa olla. Kaikkia hulluuksia tämä maailma on synnyttänyt, ja yksi niistä on subjektiivinen päivähoito-oikeus, joka on täysin epäkypsien vanhempien paapomista. Onneksi on jo merkkejä siitä, että tämä hulluus poistuu. Olisi oikein, jos päivähoitomaksut menisivät todellisten kulujen mukaan tai ainakin niin, että töissä käymättömät ja vauvalomalaiset maksaisivat triplamaksun.

Vierailija
14/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat hoitavat omat lapsensa, KOTONA OLLESSAAN???

Mikä on sen luonnollisempaa?

Vierailija
15/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kunnalliseen päivähoitoon siis

Vierailija
16/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että työttömänä ollessa työvoimaviranomaiset olettavat, että olet työmarkkinoiden käytössä koko ajan - eli että lastenhoitoasiat on kunnossa. Sinut voidaan siis määrätä töihin lyhyelläkin varoitusajalla..

Vierailija
17/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on helpottava asia kun voi vastaanottaa työt koska lapsilla on hoitopaikka.

Itse olen äitiyslomalla ja lapset hoidossa, mies lomautettiin ja nyt haettiin vauvallekin hoitopaikka samasta tarhasta koska palaan töihin ajateltua aikasemmin. Miehen työt taas saattaa alkaa milloin vaan. Sen jälkeen voin jäädä taas kotiin mutta esikoisella alkaa eskari ja tarttee taas miettiä missä muodossa hoito olisi hyvä.

En halua pompotella lapsiani isossa kaupungissa tarhasta toiseen kuin koe-eläimiä! Olisivat ollut nyt vajaan vuoden kotona ja taas uuteen tarhaan, sitten mahdollisesti siirto lähemmäs kotia. Tässä kaupungissa on 4 aluetta joissa jokasessa 20 tarhaa, puhumattakaan ryhmikset ja pph.t.

Ja mihin vaan lapset voi sijoittaa, vaikka kaikki eri tarhoihin jos huono säkä käy!

Perhe itse päättää mikä on hyvä heille. Ei tarha ole mikään paha paikka.

Vierailija
19/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syrjäytymisvaarassa. Ongelmat kasautuvat ja paha olo lisääntyy. Jos lukisit lehtiä ja kuuntelisit muita tiedotusvälineitä, tietäisit! Monelle lapselle paras paikka on päiväkoti!

Työttömyyteen voi olla monia syitä. Työtön voi olla ilman omaa syytään. Voisin kertoa omasta elämästäni, 11 vuotta kouluja peruskoulun jälkeen. Hauras mieli, joka ei kestänyt yhä kovenevia vaatimuksia, syrjäyttämistä, vähättelyä ja pätkätöitä, ansiosidonnaisen odottelua, ei lomaa koskaan...

Sairastuin vakavasti ja lasteni on parempi olla päiväkodissa.

Sydämen sivistymättömyyttä on olla näkemättä asioita omaa napaa kauemmaksi.

Vierailija
20/24 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja talous tasapainossa, hoitavat lapsensa itse ja kokonaan!

Kaikilla ei ole niin hyvin.

jos vanhemmat hoitavat omat lapsensa, KOTONA OLLESSAAN??? Mikä on sen luonnollisempaa?