Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

järkkyä, millaisia himisia palkatan ip-kerhon vetäjiksi...

Vierailija
30.07.2009 |

eikö ihmisen joka on vastuussa lapsista, pitäisi olla koulutettu tai muuten kokenut, tai edes täysjärkinen ja motivoitunut? väärä paikka harrastaa kuntouttavaa työtoimintaa...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon voi tehdä kirjoitusvirheitä jo pelkkään otsikkoon! ;)

Vierailija
2/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon voi tehdä kirjoitusvirheitä jo pelkkään otsikkoon! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tosi vähissä. yritä katsoa asiaa myös siitä toisesta näkövinkkelistä... millaisia kokemuksia sinulla on, millaisia ihmisiä sinne sitten on palkattu?

Vierailija
4/14 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt sukulaiseni, jolla ei ole työmotivaatiota ollut vuosiin, menee vastentahtoisesti siihen työhön. Ei edes tykkää isommista lapsista, ja miettii jaksaako tehdä niinkään pitkää päivää... "Pakko kai sitä ois kokeilla, ettei tuet lähde"..

Vierailija
5/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on mentävä sellaiseen työhön johon ei halua/johon ei ole koulustusta tms., työkkäristä sanelevat ja jos ei suostu niin karenssia kai pukkaa...

Vierailija
6/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät itse johda lapsilaumaa. Joten eivät ole vastuussakaan.

Vierailija
7/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulunkäyntiavustajat toivat myös ip-kerhon vetäjinä. He ovat työllistettyjä, eli vaihtuvat vähän väliä (=juuri opittuaan työn). Yleensä heillä ei ole mitään alan koulutukseen päinkään. Oikeasti järkyttävää kun joku 19 v ammattikoulunkäynyt poika tai tyttö yrittää avustaa erityistä tukea tarvitsevia koululaisia eikä yhtään ymmärrä heidän tuentarvettaan. Taviskoululaisten vahtiminen on heille myös ihan outoa kun eivät tunne lapsia ollenkaan.

Vierailija
8/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niistä ei makseta. Mulla on kaveri suorittanut ammattikorkeakouluissa tutkinnon sosiaalialalle ja lisäksi on pedagogisia opintoja avoimesta cumun verran ja on työkokemusta 15v. Ja kun haki erityisavustajaksi erityislapselle, olisi tarjottu koulunkäyntiavustajan palkkaa - olisi kuitenkin tarvinnut tehdä vaativampia tehtäviä, palkka vain olisi ollut huonompi. Kaverini ei ottanut työtä vastaan.

Kyllä sinne alkaa ammatilaisia löytyä, kun palkka-asiat saadaan kuntoon. Mutta ei taida päättäjiä kiinnostaa.

Vierailija
9/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun suunnassa ainakin on yksi ihana srk:n ip, esikoisella oli 4v. sitten aivan upeat vetäjät siellä ja samat tädit jatkavat edelleen kun kuopus menossa syksyllä...Eli ei kannata yleistää, he ovat koulutettuja, motivoituneita ja aivan upeita lasten kanssa :)

Vierailija
10/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy tähän se, että työt alkaa vasta klo 12, mies pääsi hakemaan lapset hoidosta klo 16, eli hoitopäivistä tuli lyhyitä. =)

Mutta eihän siitä juuri makseta... Touhutonni kuussa, just ja just. Ei sellaista vuosikausia kukaan varmaan jaksa. Ellei ole tosi rikas mies.

Lastenhoitaja (ihan koulutettu)

Vierailija
11/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee uudet säännökset, jotka velvoittaa, että ip-kerhojen vastuuohjaajilla on oltava ammatillinen koulutus (esim. sosionomi, nuoriso-ja vapaa-ajanohjaaja, lastenohjaaja,lähihoitaja, esiopettaja tms). Kunnan oma asia tietysti sitten on jos ottavat "epäsopivia" henkilöitä apuohjaajiksi. Itsekin olen (koulutettu ;)vastuuohjaaja(toiminut myös opettajana,ohjaajana jne.) ja olen valitettavasti nähnyt monenlaista "apulaista" tässä vuosien varrella.Yllättäen monet nuoret työssäoppijat, jotka tulevat työharjoitteluun kerhoon opintojensa aikana(jopa TETtiläiset) ovat paljon motivituneempia ja asiallisempia, kuin tosiaan nämä "pakolla paikalle raahatut" aikuiset työntekijät.Joten olen todellakin samaa mieltä siitä, että kunnan ja järjestävien tahojen pitäisi tarkemmin valita nämä avustavat ohjaajat joilta ei vaadita vielä välttämättä sitä koulutusta.

Itse pidän työstäni todella paljon mutta palkka on tosiaan surkea.Toivottavasti siihen tulee parannusta.

Vierailija
12/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin sijaiseksi ip-kerhoon jossa kaksi ohjaajaa aina paikalla. No tämä toinen jonka kanssa työskentelin oli kouluttautunut lähihoitajaksi, erikoistunut vanhustenhoitoon ja niitä töitä olisi riittänyt vaikka kuinka mutta ei halunnut tehdä niitä hommia. Kertoi minulle itse, sen takia oli ip-kerhossa.

Ei antanut lasten, 6-8v., koskea itseensä, lapset eivät saaneet yhtään "huutaa", eli minkäänlaista kovempaa ääntä ei saanut lähteä vaikka olisi jalista pelattu tms. Ip-kerhossa ei mielestäni tarvitse istua kuin tatti paikallaan, onhan sitä tehty jo koko koulupäivä. Kaikki nämä lapset änkesivät sitten minun syliini kun toiseen ohjaajaan ei saanut edes koskea. Useimmiten olin lasten kanssa toisessa huoneessa, ja tämä "ohjaaja" sitten yksinään toisessa...

Vierailija
13/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kenet täysjärkisen saat tekemään 4-6h työpäivää minimipalkalla (pahimmissa tapauksissa 2h aamulla ja kolmen tunnin palkattoman tauon jälkeen 4h)ja koulujen loma-ajat työntekijä on tietenkin työttömänä. Täysjärkinen viettää korkeintaan välivuoden tuossa duunissa ja siirtyy siitä sitten eteenpäin. Joten ryhmässä on joka vuosi uusi kokematon työntekijä.

Jos taas yrittäjät ja vanhemmat arvostaisivat työntekijää (ja lapsiansa), niin työssä olisi säännölliset työtunnit ja vakituinen työsopimus. Näin loma-aikoina voisi suunnitella toimintaa ja olisi mahdollisuus pitää esim. kesäkerhoa ja vanhemmilta jäisi se kesäajan hoitojen miettiminen sikseen.

Tosiaan vikaa löytyy kaikista osapuolista: työntekijästä kun suostuu tuollaiseen duuniin, yrittäjästä kun yrittää maksimoida tuoton ja vanhemmista kun yrittävät minimoida hoitomaksut.

Vierailija
14/14 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisvoimin, koulutusta ei yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi