Kyllä ne adhd:t on kamalia!!!
Ja tavislapset käyttäytyy mallikelpoisesti. Mitä nyt 7v adhd-poikani tuli hetki sitten itku kurkussa kotiin silmät, korvat, suu ja kalsaritkin täynnä hiekkaa.
Koska poika on "outo" oli piha"kaverit" päättäneet jengiytyä lastani vastaan, 5.luokkalaiset ja nuoremmat yhdessä heittelivät häntä hiekkakauilla ja antoivat hiekkapesun.
Yksi kaveri tuli pahoillaan (onneksi) perästä. Ja kertoi mitä tapahtui. Lapseni ei tehnyt mitään. Oli vain ärsyttävä.
Kommentit (25)
joka hoidetaan lääkkeellä
t. addun äiti
Erityislapsen äidiltä vaaditaan tässäkin asiassa kestämistä.
Niin se vaan on, että kun itsekin tiedät että lapsi on todella ärsyttävä, niin luonnollisesti muutkin kokevat sen samoin. Ei muilta, "terveiltä" lapsilta voi odottaa sen kummempaa pinnaa kuin aikuisiltakaan. Lapset ovat lapsia, joten tottakai heilläkin palaa hermo jatkuvaan jankutukseen ja kälättämiseen. Tietenkään ei saa kiusata, mutta uskon kyllä että lapset ärähtää tälle adhd:lle kun menee hermot.
Ei auta kun sietää, sellaista se on. Kannattaa hankkia lääkitys, se voi auttaa.
Minut pistettiin leikkimään lapsena tälläisen häiriälapsen kanssa ja täytyy sanoa että kyllä meni hyvin nopeasti hermot! Ei sellaista tarvitse lapsenkaan jaksaa.
että kiinni ei käydä. Jos toinen ärsyttää, niin aina voi lähteä pois. Mikä pakko sitä ärsyttävyyttä on kuunnella, pois vaan.
Mutta vanhemmat vaan perustelee, että ei oo ihme, jos lapset hermostui, kun kerran kiusattu oli ärsyttävä. Opettakaa hyvät ihmiset lapsillenee, että vaikeista tilanteista pitää poistua, jos tekee mieli tehdä väkivaltaa.
Tulipa vain tehtyä avaus, koska kiehun siitä vihasta joka esim. täällä palstalla ison osan tavislapsien vanhemmista kumpuaa. Läikkyi yli. Meidän lapsiamme noin yleisesti EI ymmärretä. Lapsemme on vaativampia kuin muiden. Ja sitten vielä pitäisi tajuta se, että tavislapset saattavat vetää lastani turpaan...? Eikös täällä aina väitetä että ne on juuri näitä adhd:ta jotka on väkivaltaisia aggressiivisia?
ap
Olen samaa mieltä!
Mie olen tässä lukenut jonkin aikaa näitä viestejä ja saman olen laittanut merkille! Voi että se ärsyttää!
Itselläni on 7v adhd poika joka ei mielestäni ole ärsyttävä tai agressiivinen mutta naapurin pojat jotka ovat vielä 2v vanhempia veättävät aivan 6-0 meidän poikaa.Esim.vesisotaa kun leikkivät niin meidän pojalle sanovat että ei saa kastella ja kuitenkin itse aina kastelevat läpi märäksi meidän pojan.Toinen raukka vain luulee että se on hauska leikki eikä tajua puolustautua.Eräänkin kerran kun poika on tullut märkänä kotiin niin minun on niiin tehnyt mieli ottaa ämpäri täyteen vettä ja käydä kaatamassa se niiden poikien niskaan! Mutta olen yrittänyt hillitä itseni ja olla aikuinen;)
mutta hän ei ole yhtään väkivaltainen, eikä osaa olla yhtään ilkeä..vitsi että mä nään punasta kun joku kiusaa toista, jos joskus joku kiusaa noin poikaani ni saisi varmaan ite hiekat suuhunsa ja kunnon läksytyksen..
ja oma lapseni saisi myös kunnon nuhtelut jos toimisi samalla tavalla..
mä en vaan voi sietää tollasta toisten kiusaamista!!!!!