Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ne adhd:t on kamalia!!!

Vierailija
30.07.2009 |

Ja tavislapset käyttäytyy mallikelpoisesti. Mitä nyt 7v adhd-poikani tuli hetki sitten itku kurkussa kotiin silmät, korvat, suu ja kalsaritkin täynnä hiekkaa.

Koska poika on "outo" oli piha"kaverit" päättäneet jengiytyä lastani vastaan, 5.luokkalaiset ja nuoremmat yhdessä heittelivät häntä hiekkakauilla ja antoivat hiekkapesun.

Yksi kaveri tuli pahoillaan (onneksi) perästä. Ja kertoi mitä tapahtui. Lapseni ei tehnyt mitään. Oli vain ärsyttävä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ON pirun ärsyttäviä.

Vierailija
2/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kun eivät mahda sille mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sosiaalisesti aika tampio eikä tajua vinkeistä koska kaveria ei vähempää voisi kiinnostaa. On sellainen aina eikä sille mitään voi. Puhua pälättää kuin papupata. On myös kovaääninen. EI ole aggressiivinen.

mielestäni ei silti ansaitse jenginhivutusta vain siksi että on ärsyttävä.

ap

Vierailija
4/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuopus kohta 7v. ja myös adhd. On myös kehitysviivästymää jonkin verran niin ettei ole henkiseltä tasoltaan 7vuotias.

Hänellä on puutteita sosiaalisissa taidoissa eikä ymmärrä jos jotkut "kettuilevat" päin naamaa tai yrittävät päästä eroon.

Poika itse ei kiusaa eikä käyttäydy aggressiivisesti , on vain joskus ärsyttävän naiivi...

Tsemppiä teidän epelille!

-M.-

Vierailija
5/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei koskaan kiusaa toisia. Tahallaan siis... ärsyttävä kyllä on. Sen myönnän. Ja outo. Mutta pitääkö antaa turpaan siksi että on outo??

Vierailija
6/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuopus kohta 7v. ja myös adhd. On myös kehitysviivästymää jonkin verran niin ettei ole henkiseltä tasoltaan 7vuotias.

Hänellä on puutteita sosiaalisissa taidoissa eikä ymmärrä jos jotkut "kettuilevat" päin naamaa tai yrittävät päästä eroon.

Poika itse ei kiusaa eikä käyttäydy aggressiivisesti , on vain joskus ärsyttävän naiivi...

Tsemppiä teidän epelille!

-M.-

Tätäkin vedätetään välillä ihan 6-0. Minun lapsellani tosin ei ole kehitysviivettä kognitiivisesti mutta sosiaaliset taidot ja tilanteiden lukeminen... aivan kamalaa.

ap

Vierailija
7/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä pinna pitää tavallisella lapsella sitte´n olla? Oma eskarilaiseni on tosi tykätty kaveri siksi, että on todella reilu, empaattinen ja sovitteleva luonteeltaan. Tätä sitten tiettyjen erityislasten äidit pitävät taivaan lahjana omansa kannalta, ja vaatimalla vaativat jatkuvaa ytheydenpitoa... Mulle se on ok niin kauan kuin se on lapsellenikin ok. Mutta rajansa se on tavallisellakin lapsella mitä kestää.

Kaikki erityislapset kun eivät tosiaan ole "vain ärsyttäviä", vaan voivat olla todella arvaamattomia ja aggressiivisiakin.

Ja tuossakin tapauksessa, jos lapsesi on sosiaalisesti noin kömpelö, sinun pitäisi olla jollain tavalla kulmilla pitämässä tilannetta silmällä. jos lapsesi ihan oikeasti ei ymmärrä jättää muita rauhaan eikä ymmärrä puhetta eikä normaaleja viestejä, voivat lapset ihan oikeasti ottaa rajummat keinot käyttöön, kuten nyt on tapahtunut.

PS. Ei se ole ainoastaan erityislasten ongelma, että isommat lapset käyttäytyvät huonosti. Ja voipi olla että omasikin tulevaisuudessa käyttäytyy huonosti monta vuotta nuorempaa "perskärpästä" kohtaan.

MUTTA HUOM! jos oma lapseni olisi toiminut noin pienempää lasta kohtaan, olisin kyllä todella pettynyt, ja aivan varmasti meiltä lähtisi hyvin nöyrä anteeksipyytäjä perään.

Vierailija
8/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei olekaan tehnyt mitään. Naapurissa on pari kaveria,jotka normaalisti ovat ihan ok. tyyppejä.Välillä niille tulee joku "vaihe" ja taas niitten jutut menee yli- rikkovat paikkoja ja huutelevat ihmisille yms. Sitten kun tää meijän jäbä sattuu just olemaan mukana niin ei tajua lainkaan tilannetta vaan jää siihen ihmettelee jos joku aikuinen tulee huutaa ja sättimään- muut kaverit tietty ovat lähteneet jo karkuun.

Naapureille olen yrittänyt aina tilanteen sattuessa kertoa pojasta,että tietäisivät millainen hän on,mutta täällä on ihan liikaa noita vanhoja äijiä ja mummeleita,jotka syyttävät heti ensimmäistä lasta,jonka kiinni saavat...

Muksulla onmyös tapana "tuppautua" jokaiseen jengiin.Ulos kun lähdetään niin joudun aina kertaamaan "säännöt", että annetaan muiden ihmisten olla rauhassa,ei puhuta vieraille, ei mennä koirien lähelle, jätetään muut pikkulapset rauhaan.

hän ei tee mitään muuta kuin korkeintaan taputtaa pientä lasta päähän,mutta kaikki eivät pidä siitäkään. Samoin isot muksut (3lk ja vanhemmat) eivät pidä jos joku 7v. tulee häsläämään siihen eikä tajua lähteä pois.

Meillä poika tuplaa nyt eskarin ja sitten katsotaan taas tilannetta. Onneksi ollaan parempaan päin menossa :)

-M.-

Vierailija
9/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon "perskärpäisyyden" vuoksi meillä ei jätkä ulkoilekaan kovainkaan paljon itekseen. Tai koskaan ei ole yksin aina on isoveli mukana,mutta silloinkin saavat olla vain takapihalla josta näen lähes koko ajan tapahtumat.

Sitten jos lähdetään pidemmälle niin mä/mies on aina mukana "tilanteiden" varalta.

Olen myös yrittänyt tutustua näihin nuoriin,jotka tässä pörrää ja aika monet jo tietävät,että saavat olla rauhassakin ja voivat käskeä poitsun pois jos eivät jaksa.jos poika ei itse siitä tajua lähteä niin käyn sitten korjaamassa tilanteen ja pyydän pojan pois ja selitän,että nyt annetaan isojen olla välillä rauhassa. Melko hyvin ovat ottaneet tän käytännön ja musta se on ihailtavaa niiltä isommilta pojilta. Kaikki saavat loppujen lopuksi olla rauhassa eikä ketään kurmuteta.

-M.-

Vierailija
10/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä pinna pitää tavallisella lapsella sitte´n olla? Oma eskarilaiseni on tosi tykätty kaveri siksi, että on todella reilu, empaattinen ja sovitteleva luonteeltaan. Tätä sitten tiettyjen erityislasten äidit pitävät taivaan lahjana omansa kannalta, ja vaatimalla vaativat jatkuvaa ytheydenpitoa...i]

Niin siis oma lapseni on saanut välillä aikamoista kyytiä noilta erityislapsilta, fyysisesti ei ole vahingoitettu, mutta kyllä mun poikaa ahdistaa todella paljon jos kaveri alkaa raivota ihan mielettömästi jostain todella pienestä asiasta. Ja tuollaisen lapsen äiti vaan yrittää estää mua hakemasta lastani pois tilanteesta, kun oman lapsensa pitäisi oppia sitä sun tätä... Haloo, totta kai mun pitää huolehtia oman lapsen hyvinvoinnista ensisijaisesti, eikä käyttää häntä naapurin lapsen terapeuttina. Totta kai mä juttelen paljon lapseni kanssa, ja selitän miksi "kaveri" käyttäytyy kuten käyttäytyy jne. Vaan on sekin tyhmää, että kun lapsella riittää tasavertaisiakin kavereita, niin sittne pitää lahjoa sitä lähtemään leikkimään näiden erityisten luokse, kun ei se hänelle itselleen ole kivaa.

Että hankalia ovat asiat. Totta kai ymmärrän myös asiat näiden e-lasten kannalta, mutta yrittäkää te e-lasten vanhemmatkin ajatella tavallisten lasten kannalta. Ei lapsi ymmärrä miksi toinen käyttäytyy niin oudosti eikä ymmärrä asioita samoin kuin toinen. Molempien osapuolten pitää joustaa, ei vain e-lapsen perheineen, mutta ei myöskään vain tavallisten lasten perheineen.

Vierailija
11/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä pinna pitää tavallisella lapsella sitte´n olla? Oma eskarilaiseni on tosi tykätty kaveri siksi, että on todella reilu, empaattinen ja sovitteleva luonteeltaan. Tätä sitten tiettyjen erityislasten äidit pitävät taivaan lahjana omansa kannalta, ja vaatimalla vaativat jatkuvaa ytheydenpitoa... Mulle se on ok niin kauan kuin se on lapsellenikin ok. Mutta rajansa se on tavallisellakin lapsella mitä kestää.

Kaikki erityislapset kun eivät tosiaan ole "vain ärsyttäviä", vaan voivat olla todella arvaamattomia ja aggressiivisiakin.

Ja tuossakin tapauksessa, jos lapsesi on sosiaalisesti noin kömpelö, sinun pitäisi olla jollain tavalla kulmilla pitämässä tilannetta silmällä. jos lapsesi ihan oikeasti ei ymmärrä jättää muita rauhaan eikä ymmärrä puhetta eikä normaaleja viestejä, voivat lapset ihan oikeasti ottaa rajummat keinot käyttöön, kuten nyt on tapahtunut.

PS. Ei se ole ainoastaan erityislasten ongelma, että isommat lapset käyttäytyvät huonosti. Ja voipi olla että omasikin tulevaisuudessa käyttäytyy huonosti monta vuotta nuorempaa "perskärpästä" kohtaan.

MUTTA HUOM! jos oma lapseni olisi toiminut noin pienempää lasta kohtaan, olisin kyllä todella pettynyt, ja aivan varmasti meiltä lähtisi hyvin nöyrä anteeksipyytäjä perään.

Hänellä on myös monta hyvää kaveria ja tuo ärsyttävyys on kyllä aika lievää. Ja hän siis ei käy kenenkään päälle... nytkin tuli kotiin eikä alkanut tapella.

Minusta tuntuu, että tuo porukka nyt vain päätti löylyttää jonkun ja se joku oli se porukan omituisin. Eikä oikeastaan ihme, kun lukee täältä mitä lasten vanhemmat erityisistä ajattelevat.

TOSI reilua.

ap

Vierailija
12/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä täysin uuvatti ole sentään. Lapsi on tähän asti ulkoillut vain kun pihalla on ollut myös jompikumpi vanhempi. Mutta lapsi menee kouluun ja essunnauhoista on irroitettava. Siksi tämän kesän aikana on aloitettu, että lapsi saa tiettyjen tarkkaan määriteltyjen rajojen sisällä liikkua itse tai kaverinsa kanssa. (oman taloyhtiön piha + viereinen leikkipuisto)

Johan se tuon ikäisen sosiaalistumista haittaa sekin, että äiti vahtii joka sekunti mitä kavereiden kanssa puuhataan. Olen välillä huolesta soikea enkä kaipaa syyllistämistä. Lapsen takia nyt on pakko vähän irrottaa.

ap

Vierailija
13/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lapsen pihakaveria haki pihalle, kaikki olivat samassa porukassa kunnes muu porukka päätti yhteistuumin käydä yhden eli poikani kimppuun.

ap

Vierailija
14/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallisi pojan tekevän pahaa tai satuttavan kavereitaan, kyllä sitä kuria löytyy.

En usko,että tässä ketjussa on lainkaan kyse siitä,että tavisten pitäisi sietää kaikki sonta e-lapsilta,vaan juuri tuo,että ei ne kaikki e-lapsetkaan ole "inhottavia,rääkyviä, riehuvia, aggressiivia kauhukakaroita" .Se kait oli pääpointti,että ei ne tavislapsetkaan ole mitään pyhimyksiä vaan tekevät mitä ilkeimpiä asioita elasten kustannuksella tai niille. Vain siitä syystä,että toinen on hiukan erilainen.

Tietty erilaisuudesta on aina kiusattu, nykyään vaan tuntuu,ettei tarvi olla juurikaan erilainen kun jo on turpa auki ja hiekkaa suussa.Nykyään kun ei saa edes lastaan kasvattaa niin arvaahan tuon mitä siitä tulee.Muksut käyvät yhä vain röyhkeämmiksi eivätkä kunnioita vanhempiaan.

Meillä on aina ollut kunnon tiukka ohjaus ts. kuri. Ja se näkyy kun vertaa naapureiden lapsiin. Yksi jos toinenkin tekee pahojaan völittämättä mistään mitään.

En sitten tiiä,pitäisikö meidän "erityisten" täysin eristäytyä muista kun kaikki niin kovasti meitä inhoavat...Mutta kovin tulisi autiota toreilla ja turuilla kun kaikkien erilaisten pitäisi pysyä kotona ettei tavikset kiusaantuisi. Läskit,laihat,rillipäät,kananpyllytukkaiset jne. kaikki koteihin vaan...

Jaapa jaa, mä olen yrittänyt olla avaamatta näitä adhd-ketjuja justiinsa syystä,että rupee välillä veri kiehumaan. Onneksi auttaa kun tietää,että on kymmenkertaisesti parempi ihminen kuin useimmat "tavikset" ;D

-M.-

Vierailija
15/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla sitä mieltä, että kiusaaminen ja päällekäyminen on oikeutettua?? Mikä logiikka tässä piilee? Minkälainen moraalinen opetus?

MISSÄ EMPATIA ja ymmärrys erilaisuutta kohtaan..?

Vierailija
16/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paremmissakin piireissä", tiedäthän? Lasten kirjo löytyy kaikista jengeistä, on kivoja ja kamalia tavallisia ja kivoja ja kamalia erityislapsia. Erityislasten kohdalla aina vaan pitäisi muistaa että ne ovat niitä erityisiä... moni vaan tuntuu unohtavan tavallisten lasten kohdalla, että hekin ovat vasta lapsia, eivät ainasuoraan saatanasta seuraavia.

Kävit varmaan puhumassa kyseisten lasten kanssa? Soitit heidän vanhemmilleen/kävit kertomassa mitä oli tapahtunut? Muistan kyllä itsekin olleeni lapsena joskus mukana moisessa idioottimaisuudessa, ja sitten taas joskus siinä pyöritettävän paikalla. LAsten maailma on oikeasti aika raadollinen.

Vierailija
17/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paremmissakin piireissä", tiedäthän? Lasten kirjo löytyy kaikista jengeistä, on kivoja ja kamalia tavallisia ja kivoja ja kamalia erityislapsia. Erityislasten kohdalla aina vaan pitäisi muistaa että ne ovat niitä erityisiä... moni vaan tuntuu unohtavan tavallisten lasten kohdalla, että hekin ovat vasta lapsia, eivät ainasuoraan saatanasta seuraavia.

Kävit varmaan puhumassa kyseisten lasten kanssa? Soitit heidän vanhemmilleen/kävit kertomassa mitä oli tapahtunut? Muistan kyllä itsekin olleeni lapsena joskus mukana moisessa idioottimaisuudessa, ja sitten taas joskus siinä pyöritettävän paikalla. LAsten maailma on oikeasti aika raadollinen.

Läksytin ne lapset, kyllä. Vanhempiin en ottanut yhteyttä... noiden isojen vanhempia en edes tunne. Nämä lapseni ikäiset kaverit joiden perheet tunnen pyysivät jo anteeksi. Näyttävät olevan pahoillaan ihan oikeasti. Taisi olla niiden isompien räyhääjien idea...

Mutta tuo särähtää korvaan, että e-lasten vanhempien pitää nyt vaan tajuta että lapset on lapsia. Niin tajuankin. Helposti. Tulipa vain tehtyä avaus, koska kiehun siitä vihasta joka esim. täällä palstalla ison osan tavislapsien vanhemmista kumpuaa. Läikkyi yli. Meidän lapsiamme noin yleisesti EI ymmärretä. Lapsemme on vaativampia kuin muiden. Ja sitten vielä pitäisi tajuta se, että tavislapset saattavat vetää lastani turpaan...? Eikös täällä aina väitetä että ne on juuri näitä adhd:ta jotka on väkivaltaisia aggressiivisia?

ap

Vierailija
18/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä olis hyvä yrittää ajatella että kaikki lapset on aina erityisiä, jotkut vaan erottuu enemmän joukosta kun toiset. Ei siis luokitella ketään, niin ei tulis yleistettyäkään. Tietenkin on tavallisia lapsia, jotka on ilkeitä toisilleen ihan samalla lailla kun "erityisiäkin".Mulla on itsellä "adhd"-mies ja 4v. poika, saa nähdä mitä tulee tosta vähän yli vuotiaasta. Tiedän mistä puhutte.

Suvaitsevaisuus ja erilaisuuden hyväksyminen on todella tärkeitä taitoja oppia. Yritetään vaan parhaamme aina, helppoohan se ei ole.

Vierailija
19/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mitä jos adhd lapsi tekisi noin ni johan olisi kaikki haukkumassa kuinka hirveitä adhd-lapset ovat...voi jumalauta!!!!!!!!

kai ap kävit jokaisen lapsen kodin oven takana kertomassa vanhemmille?? mä menisin jo varmaan heti pihalle räyhää niille lapsille nii että puol suomee kuulisi sen..

Vierailija
20/25 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuuden hyväksyminen on haastava laji- entä jos nro 2:n oma lapsi olisi adhd???

Niitä terveitä lapsia kun ei voi tilata...

t. Myös vuosia kiusatun addun äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi