Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko/ostatko kierrätetystä materiaalista tehtyjä tuotteita? ov

Vierailija
30.07.2009 |

Koskapa töitä ei hakemisesta huolimatta tahdo löytyä, ajattelin että voisin osa-aikaisesti tehdä käsitöitä ja myydä markkinoilla, torilla ja ehkä netissäkin. Verot tietenkin maksan niin kuin pitää. Olen ideoinut muutamia tuotteita joita voisin tehdä kierrätysmateriaaleista, mutta olisiko niille kysyntää? Ostaisisitko itse sellaisia tuotteita jotka on tehty käytetyistä vaatteista, lakanoista, pöytäliinoista jne.? Teen omasta mielestäni (ja lähipiirin mielestä) erittäin siistiä jälkeä, en mitään harrastelijamaisia viritelmiä. Minkälaiset tuotteet sinua kiinnostaisivat? Onko enemmän tarvetta koriste- tai sisustusesineille vai ihan käyttötavaralle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä kotimaisen käsityön hinta ei koskaan ole sitä tasoa että olisi varaa ostaa jostain markkinoilta mitään.

Vierailija
2/7 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle lattialle tilkkutäkin, löysinkin tosi kivan, kierrätysmateriaaleista tehdyn ja sitten oli painettu pupuja, hinta 160 euroa. Jäi kauppaan.

Kun itse teet tuotteita, sinun pitää laskea tuotteelle hinta, joka kattaa työaikasi. Ja siksi todella paljon tuotteita menee ns ylikalliiksi.

Ota selvää tosta itse tekemäsi verotusjutusta, sillä mun mielestä se summa on tosi korkea, mitä voi tehdä ns verottomasti.

Kannattaa aloittaa ihan himan raaka-aineista ja menet vaikka johonkin messuille, markkinoille, joissa on kohtuullinen vuokrahinta ja katso liikkuuko tavara.

Ystäväni kertoi esim Hyvinkäällä ei mene mikään kaupaksi mutta Keravalla on ihan eri meininki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin tiedä, ostaisinko, sillä pyrin ostamaan kaiken mahdollisen käyttötavarn kirpputoreilta. Mutta kokeile, löytyykö markkinoita.

Vierailija
4/7 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kuitenkaan varmaan ostaisi itse, koska itse tehdyn hinta tuppaa olemaan ihan liian korkea mun lompsalle. Sen sijaan teen itse itse. Kierrätetystä ja käytetystä matskustakin.

Että sinänsä arvostan niitä jotka tekee vanhasta uutta, ja niitä jotka ostaa vanhasta tehtyjä juttuja.

Vierailija
5/7 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin just itse asiassa puhunut tilkkupeitosta, joku puolituttu teki vanhoista pyyhkeistä, tyynyliinoista parisänkyjen päiväpeittoja niin, että otti tosiaan kaikki kirjailut ja pitsit. Ne olivat hienoja.

Mun mielestä 160 euroa tilkkupeitosta ei ole ihan mahdottoman paljon. Mietipä paljonko menisi aikaa sen tekoon. Vaikka laskisi ihan sikahalvalla tuntipalkalla (20 euroa, josta siis pitää maksaa kaikki kulut vielä), niin tuo pitäisi pykätä päivässä eikä materiaalit saisi maksaa mitään.

Toki voi ostaa parillakympillä lapsityövoimalla tehdyn.

Vierailija
6/7 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa kokeilla tässä syksyllä käydä myyjäisissä yms. Enpä ainakaan mitään menetä jos aluksi käytän omia vanhoja materiaaleja, ja jospa sinne sattuisi sitten paikalle käsityötä arvostavia. Pitää koitta kehitellä tuotteita joissa hinta-laatusuhde olisi kohdallaan. Enpä itsekään ostaisi monen sadan euron käsinneulottuja villapaitoja, vaikka tiedän miten kova työ niiden tekemisessä on

t:ap

Vierailija
7/7 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperista alkaen. Huonekaluja ostan kierrätyskeskuksesta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä