Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsenne kuvia facebookissa

Vierailija
30.07.2009 |

mielipiteitä.. annatteko/saako edes ex- mies joka ei edes alle 13v. lapsen huoltja julkaista kuvia facebookissa ja videoita lapsesta ilman huoltavan vanhemman lupaa

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:n kysymykseen vastaisin että ihmisellä on oikeus julkaista itse ottamiaan kuvia riippumatta siitä kuka kuvassa esiintyy, kunhan eivät ole halventavia tai erityisen intiimejä jne. Lakia asiasta ei ole mutta asiaa on yleensä tulkittu niin että kuvaajalla on oikeus kuviinsa, ei kuvattavalla.

Vierailija
2/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydä sen jälkeen kaveriasi kysymään kaveriltaan pääseekö hän katsomaan kuvaa kun se on tämän omissa highlightseissaan. Takaan että pääsee.

yhdet kaverinkaverin polttarikuvat päivästä toiseen, en jaksa katsoa vaikka voisinkin. En ole koskaan tuota ihmistä nähnytkään

Joku väittää että tuon voi salata jotenkin, mutta miten - en tiedä. En laita kuvia naamakirjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletuksena on yleensä kaverin kaverit, se täytyy erikseen käydä muuttamassa jos haluaa että vain kaverit näkee.

Vierailija
4/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletuksena on yleensä kaverin kaverit, se täytyy erikseen käydä muuttamassa jos haluaa että vain kaverit näkee.

Vierailija
5/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin olen päässyt katsomaan juuri highlightsien kautta kaverin kaverin kuvakansiota. Sitten kun koitan sieltä päästä ko. henkilön muihin kuviin tulee kyllä teksti että ei ole oikkia. Ja jos koitan sieltä päästä takaisin tähän kansioon niin tulee taas teksti ettei minulla ole siihenkään oikkia. Mutta kas kummaa kävin juuri siellä kansiossa highlightsien kautta katsomassa ne kuvat.

Ei siis auta tämäkään.

Vierailija
6/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki laitoin pari kk sitten FB:hen kansion työkaverien saunaillasta. Salaukset siten että siihen pääsivät käsiksi vain kansiossa esiintyvät. Kaverit kommentoivat kuvia ja pyysin paria tarkastamaan näkyykö kansio muilla - ei näkynyt. Pyysin myös omia kavereita tarkistamaan näkevätkö he kansion, jos olen itse kommentoinut kuviani - ei näkeneet.

Väittäisin että ne kansiot joihin pääsee käsiksi on sellaisia, joissa suojaukset on asetettu väärin. Siellähän on myös oletuksena että kaikki verkostot näkevät kuvat. Jos ei ole huomannut sitä kohtaa, niin yleensä kaikki jotka vaan kuuluu Finland- verkostoon pääsee verkostossa olevien kaverin kaverien kuviin kyllä käsiksi.

Nimittäin olen päässyt katsomaan juuri highlightsien kautta kaverin kaverin kuvakansiota. Sitten kun koitan sieltä päästä ko. henkilön muihin kuviin tulee kyllä teksti että ei ole oikkia. Ja jos koitan sieltä päästä takaisin tähän kansioon niin tulee taas teksti ettei minulla ole siihenkään oikkia. Mutta kas kummaa kävin juuri siellä kansiossa highlightsien kautta katsomassa ne kuvat.

Ei siis auta tämäkään.

Vierailija
7/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki laitoin pari kk sitten FB:hen kansion työkaverien saunaillasta. Salaukset siten että siihen pääsivät käsiksi vain kansiossa esiintyvät.

Eli että vain kansiossa esiintyvät pääsevät siihen käsiksi. Mutta lapsen kuvissa ei yleensä ole tällaista mahdollisuutta.

Vierailija
8/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin pääse käsiksi kuin korkeintaan kaverit. Jos kuvissa on kavereiden lapsia lisäksi, kuten usein on, niin suojaus on sitten niin että näkyvät vain näiden lasten vanhemmille ja itselleni.

En sinänsä vastusta kuvien laittamista Facebookiin, mutta varsinkaan lasten kuvia ei missään tapauksessa sinne saa laittaa ilman asiallisia suojauksia.

Vierailija
9/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään julkaista lapsestani kuvia FB:ssa. Käsittääkseni sinulla on huoltajana oikeus kieltää kuvien julkaiseminen, en tosin ole ihan satavarma asiasta.

Sehän on tietenkin eri asia, miten sitä pystyy kontrolloimaan, ettei kukaan julkaise kuvia... Mä oon päätynyt siihen, että jos joku kaveri haluaa ottaa meidän vauvasta kuvia, niin sanon aina, että me emme halua sitten lapsemme kuvia Facebookiin tai Internetiin muutenkaan.

Vierailija
10/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää alaikäisen kuvien julkaiseminen tässä mun tapauksessa kun se kiinnostaa?

Mulla yhteishuoltajuus, ja mulla asenne ettei lapsista mitään nettiin ilman tarkkoja rajauksia ketä niitä saa nähdä.

Kun taas isänsä vapaamielisempi ja vähät välittää mun kiellosta omassa naamakirjassaan.

Ja vastauksena ap:lle siis mun mielestä huoltajalla on täysi oikeus kieltää kuvien julkaisu. Jos sitä uhmataan, sit en tiedä mitä voi tehdä.

Vierailija
11/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin pääse käsiksi kuin korkeintaan kaverit.

Nimittäin jos joku kaverisi laittaa kommentin laittamaasi lapsesi kuvaan niin tämä kommentti näkyy kaikkien kaverisi kaverien highlightseissa ja kuva myös. Sitä klikkaamalla kaverisi kaverit pääsevät katsomaan kaikki ko. albumin kuvat vaikket olisi antanut siihen oikkia.

Facebook on täynnä turvallisuusaukkoja ja tämä on yksi. Sitä ei millään pysty estämään. Kokeiltu on. Kokeile sinäkin. Pyydä jotain kaveriasi kommentoimaan jotain mitälienee kuvaasi jonka olet suojannut juuri tällä tavalla "vain kaverit näkevät" ja pyydä sen jälkeen kaveriasi kysymään kaveriltaan pääseekö hän katsomaan kuvaa kun se on tämän omissa highlightseissaan. Takaan että pääsee.

Vierailija
12/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinäkään ole mitään mieltä että lasten kuvat kiellettäisiin kokonaan kaikissa medioissa.

Jotkut vanhemmat ovat jo äärimmäisen hyteerisiä näissä, esim. jumpparyhmän kevätesitystä ei saa kuvata, ettei oma lapsi näkyisi...

Kohta sitten ne joudutaan pitämään säkeissä aikuisikään ettei vaan kukaan vahingossakaan kuvaisi jossain.

Vierailija
13/13 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ns. tuttuni ja jonka ystäväpiiriin kuulun. Hänellä on kaikista lapsistaan suunnilleen kuvia, ja vääntää sellaista unelma stooria perhe-elämästään että ihan oksettaa. Selvää narsismia ja epävarmuutta omasta itsestä. Sama tyyppi pitää yllä jotain perheblogiakin missä kanssa kaikkien (monta lasta) lasten kuvia vauvasta ylöspäin.

Muutenkin jotenkin sellaista epätodellista prinsessa elämää viettää vaikkei kukaan heistä käy edes töissä. Elävät tuilla ja niitä saavat sitten joka lähtöön kun on lapsia enemmänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme