Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mukaan päiväkotiin?

Vierailija
30.07.2009 |

siis ei vaatetta, jos ei nyt ihan jotain kummaa tarvita, mitä ei oo jo käsitelty...

Kyseessä pitkätukkainen tyttö, 3 v.

Vaan muuta? Oma hiusharja jos tukkaa tarvii kammata? Vara ponnarilenskuja ja pinnejä? Unilelu (mikä kelpaa, kun alkuperäistän unipupua en voi sinne oikein jättää)? Jne jne.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu tapoihin laittaa pitkähiuksisten lasten tukat unien jälkeen. Hellyyttä ja siisteyskasvatusta

Vierailija
2/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu meidän pk:ssa; laitetaan ehdottomasti tyttöjen tukat erikseen pyytämättäkin. Itse en ole mikään kampaajamestari, mutta perusjutut osaan. Monesti ryhmässä on joku, joka välillä heittää jonkun erikoisuuden, esim. kalanruotoletin tai jonkun muun. Hilpeitä hetkiä on herättänyt ryhmämme miespuoleisen työntekijän viritykset... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja väitänkö minä että kakkavaipat jalassa sielä mennään????

Mutta se on taivaan tosi ettei hiuksia tartte alkaa säätämään jos ei ehditä, vaipat ja muu on eri asia!

Voi sen pompulan laittaa ilman mitään hiusten harjaus-sessiotakin.

Tämä asia kasvoi ihan liian suureen svääriin. Jos harjaavat niin harjaavat. Hyvä niin mutta turha siitä nostaa mitään mekkalaa jos hiuksia ei ehdi aina tiptop laittaa.

ni.

10

Vierailija
4/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa yhdessä vaikka uusi unilelu, joka on päiväkotia varten. 3v todennäköisesti mielellään valitsee uuden pehmon, jonka kanssa nukkuu pk:ssa. Ei tarvitse itkeä kotona, jos se ainut unilelu jää päiväkotiin.

Harja voi olla repussa ja mainitse siitä hoitajille. Jollain lapsilla on ja kyllä meillä niitä käytetään, jos tukka on oikein takkuun mennyt nukkuessa. Joskus on aikaa vääntää lettejä, mutta yleensä siistitään vaan laittamalla ponnari.

Vierailija
5/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin yhtä Pikku Myy-harjaa (josta tyttö tykkäisi) ja siihen saisi nimenkin kirjoitettua hyvin.

Sanon että toin harjan, jos haluaa itse kammata tukkaa, kun se pörhistyy unilla tai jos pitää harjata, kun tukka on helpompi hallita huppumyssyaikaan, jos on kiinni siellä alla.

ap

Täällä on aina tätä ettei päiväkodissa oo muka koskaan mihinkään aikaa vaan lapset vaan itkee lattioilla kakkavaipoissaan.

Minä olen itse ollut päiväkodissa töissä 1½ vuotta ja omat lapseni ovat olleet yhteensä kolmessa päiväkodissa, joista 2 kunnallista ja nykyinen yksityinen.

Muistan kun olin töissä, oli n. 4-vuotiaiden ryhmässä yksi tyttö, jolla oli aina tosi tosi vaikeaa nousta päiväunilta ylös, ei olisi millään herännyt. Meillä oli tapana, että annettiin nukkua tietenkin aina ihan viimeiseen asti ja sitten joku otti aina pienen hetken että lapsi sai rauhassa heräillä: Pidettiin sylissä, juteltiin, kammattiin tukkaa ja puettiin kaikessa rauhassa. Ei se vienyt kenenkään aikaa ratkaisevasti, 5-10 min ja helpotti kaikkien elämää.

Myös omien lasten kanssa ei homma oo koskaan jäänyt tukan kampaamisesta kiinni ja muutenkin mun kokemukset päiväkodin toiminnasta on ihan erilaisia kuin täällä aina kirjoitetaan. Emme tosin asu Helsingissä, isossa kaupungissa kuitenkin.

Jos rakentavassa hengessä ystävällisesti mainitset tutustumaan mennessänne, että toin tänne lokeroon harjan jos katsoisitte että xx vaikka vähän harjaa hiuksia kun nousee päiväunilta niin varmasti toimii.

Vierailija
6/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käydään se harja, ostan samalla uuden unilelun jonka saa itse valita.

Kotona on harjoja, joten tää voi olla siellä lokerossa. Missä ne reput muuten pidetään? Naulakossa?

Ei olla Hesassa mutta isossa naapurikaupungissa...

Vierailija
7/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talveen mennessä olet tyytyväinen jos lapsella on haettaessa omat ja kutakuinkin säänmukaiset vaatteet päällä, ei kakkoja housussa, ja senkertainen sijainen onnistuu kaivamaan lapustaan tiedon, onko Miisa-Maija nukkunut tänään päiväunia.

Vierailija
8/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsilla on päiväkodissa näin kesällä (jokainen osaa lukea rivien välistä, mitä noista ei talvella tarvita):

-unilelu (säilytetään päiväkodissa)

-tytöllä oma pieni pussukka pompuloita, pinnejä ja kampa (ohuet hiukset, pieni tyttö vielä joten ei tukassa ole pituuttakaan juuri)

-voidetta atooppiseen ihoon

-useita pikkupöksyjä, kun on juuri opetellut kuivaksi

-aurinkorasvaa ja aurinkolasit

-pojalla on vaatteiden lisäksi vain unilelu, oma kampa, aurinkolasit ja aurinkorasvaa

Meillä kyllä ehditään päiväkotilaisia hoitaa muutenkin kuin vain perustarpeet, nekin kyllä hoidetaan. Melkoinen on päiväkoti, jossa ei vaippoja ehditä vaihtaa :(

Vierailija
9/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on omat kun olen ne kaikki nimennyt sukkia ja alkkareita myöten.

Kakkaa ei tuu nytkään housuun, on ollut vuoden vaipatta päivisin ja tänä kesänä myös öisin.

Tämä on hyvä asuinalue, ja varmaankin tänne hakeutuvat ihan hyvät LTOt ja hoitajat.

ap

Talveen mennessä olet tyytyväinen jos lapsella on haettaessa omat ja kutakuinkin säänmukaiset vaatteet päällä, ei kakkoja housussa, ja senkertainen sijainen onnistuu kaivamaan lapustaan tiedon, onko Miisa-Maija nukkunut tänään päiväunia.

Vierailija
10/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodissa töissä ja sekä isoilla, että pienillä oma pieni "lokeropussukka" (mikä tuon oikea nimi nyt onkaan?) ja siinä pyykkipoika ja jokaisella on oma kampa tai harja (jopa niillä 1 vuotiailla, joilla ei edes ole kuin muutama haituva päässä).

Isot kampaavat itse tukkansa päikkäreiden jälkeen, pienempiä autetaan. Ja tytöille tehdään letit, ranskanletit, ponnarit tai jätetään hiukset auki, miten lapsi itse haluaa. Letityksessä ei kauaa mene, vaikka olisi kuinka peikkotukka.

Taitaa kyllä johtua siitä, että pienten puolella on ainoastaan 1 isompi tyttö ja 2 taaperoa, joilla ei ole hiuksia nimeksikään, isojen puolella on 5 tyttöä. Eli meillä on aika poikavoittoinen tarha :D Mutta kyllä tämä käytäntö on ollut kolmessa muussakin paikassa, lapsilla on niissä ollut vessassa oma lokero, missä on paikka harjalle, rasvoille, vaipoille(pienten puolella) ym.

Vierailija
11/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on omat kun olen ne kaikki nimennyt sukkia ja alkkareita myöten.

Meidänkin lapsilla on kaikissa vaatteissa nimet, mutta silti ne vaihtuvat miten sattuu. Poika voi lähteä hoitoon 104 cm paidassa ja tulla kotiin 86 cm oudossa paidassa.

Vierailija
12/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on nimet ja ne on jokaisen lokerossa. Luulin, että muuallakin olisi näin.

Vierailija
13/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä asuinalue, ja varmaankin tänne hakeutuvat ihan hyvät LTOt ja hoitajat. ap

Mutta sinne hyväänkin päiväkotiin tulee myös sijaisia (vai onko ne hyvät hoitajat mukamas aina terveinä ;)) ja voit olla ihan tyytyväinen jos ryhmää sijaistavista kolmesta vieraasta "tädistä" joku muistaa lapsesi nimen.

Vierailija
14/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien tukkaa ei oo tarttenu tarhassa kampailla. Joten ihan turhaa sielä semmonen.

Unilelu meillä reissaa alussa repussa ja sitten sitä ei ole tarvittu.

Vierailija
15/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella pitkä ja paksu tukka, jota kaikki aina ihailevat. Sitä kyllä tarvii harjata kun on nukkunut kotonakin. Kerran luin jostain vauvalehden yms. lehden päiväkotijutun, jossa kuvassa pitkätukkaiselle tytön tukkaa harjattiin kuvatekstin mukaan päiväunien jälkeen.

ap

Lapsien tukkaa ei oo tarttenu tarhassa kampailla. Joten ihan turhaa sielä semmonen.

Unilelu meillä reissaa alussa repussa ja sitten sitä ei ole tarvittu.

Vierailija
16/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voihan se harjata!

Mutta en käsitä miksi tarttee tytöstä leipoa tollanen snobi jo tarhaikäsenä joka harmaa tukkaansa eikä leiki toisten kanssa! :)

Vierailija
17/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä pienempänä tyttöjen hiukset oli kammattu ja laitettu kiinni uudestaan päiväunien jälkeen.

5-6 vuotiaana oli usein letit otettu auki kun hain, mutta veikkaan et oli tyttöjen omaa toimintaa ja varmaan olivat sanoneet että ei tarvii laittaa kiinni :)

Asia on kuitenkin varmaan semmoinen, että on hyvä jos sanot niille alussa että laitan tänne lokeroon harjan ja muutamia varalenksuja kun xx:n tukka on usein aika sekaisin unien jälkeen ja varmaan tarvii vähän kammata jne.

Unilelu meilläkin on kulkenut päivittäin edestakaisin - siis se one and the only.

Vierailija
18/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät harjaa. Mutta kuvatekstissä oli aikaa. Ei mitään ranskalaisia lettejä väkertää, vaan ihan harjata unen jälkeen.

ap

Vierailija
19/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän itse tykkää että tukka on hienosti eli siististi harjattu. Ei kai siinä koko päiväkotipäivää mene, niin että leikit häiriintyisivät.

Ja voihan hän itsekin koettaa harjata, kun se on lokerossaan, harjaa kyllä kotonakin välillä itse. Aikuiselta se sujuu nopeammin noin varmaan pari minuuttia menee korkeintaan...

Te, joilla on ohuet hiirenhäntätukkaiset tytöt tai lyhyttukkaiset pojat, voi olla kirjoittamatta...

ap

niin voihan se harjata!

Mutta en käsitä miksi tarttee tytöstä leipoa tollanen snobi jo tarhaikäsenä joka harmaa tukkaansa eikä leiki toisten kanssa! :)

Vierailija
20/24 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiskoa letit irti, mutta olen yrittänyt opettaa että talvella huppumyssyaikaan tukka täytyisi olla leteillä, koska muuten se tukka tulee silmille ja suuhun sieltä kasvoaukosta. Viime talvena tajusi sen kyllä ja koko talvi oli lettipää uikoillessa.

En mielellään ottaisi mitään joka päivä kuljetettavaa tärkeää tavaraa, mutta pakko kai se on... pelkään että unohtuu sinne, kun isäkin joskus hakee hoidosta. Mä vien aina.

ap

Kyllä meillä pienempänä tyttöjen hiukset oli kammattu ja laitettu kiinni uudestaan päiväunien jälkeen.

5-6 vuotiaana oli usein letit otettu auki kun hain, mutta veikkaan et oli tyttöjen omaa toimintaa ja varmaan olivat sanoneet että ei tarvii laittaa kiinni :)

Asia on kuitenkin varmaan semmoinen, että on hyvä jos sanot niille alussa että laitan tänne lokeroon harjan ja muutamia varalenksuja kun xx:n tukka on usein aika sekaisin unien jälkeen ja varmaan tarvii vähän kammata jne.

Unilelu meilläkin on kulkenut päivittäin edestakaisin - siis se one and the only.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi