Mitä mukaan päiväkotiin?
siis ei vaatetta, jos ei nyt ihan jotain kummaa tarvita, mitä ei oo jo käsitelty...
Kyseessä pitkätukkainen tyttö, 3 v.
Vaan muuta? Oma hiusharja jos tukkaa tarvii kammata? Vara ponnarilenskuja ja pinnejä? Unilelu (mikä kelpaa, kun alkuperäistän unipupua en voi sinne oikein jättää)? Jne jne.
Kommentit (24)
myös siisti tukka samoikn kuin siitit kädet tai siisti tahraton naama... Voivat mun puolesta laittaa harjaamaan itse, mutta pitäisin outona jos ei yhtään reagoida, jos tukka on sekaisin ja on olemassa oma harja (täi-vaaran takia).
ap
mutta aika tosi moni on ihaillut lapsen hiuksia spontaanisti. Ja myös silmiään (isot ruskeat silmät). Hän on nätti tyttö, tummanruskeat paksut pitkät hiukset. Mies on ulkomaalainen, ranskalainen, ja mäkin olen tummatukkainen mutta vihreäsilmäinen.
Silti ei oo mikään pikku nukke, vaan villikko poikatyttö. Ei tykkää mekoista, vaan housuista. Ja hyvä niin (käytännöllisempää).
Tukan harjaaminen ei oo ulkonäön korostusta, tyttö on kyllä nätti vaikka peikkotukkaisena, mutta musta se on yhtä luonnollista kuin että itse harjaan tummanruskean pitkän tukkani kun herään. Plus se tulee naamalle jos se ei oo huppumyssyaikaan ´kiinni jollain lailla. Kumman tädit valitsevat, tukka kiinni ja vähän harjausta vai että koko ajan joutuvat työntämään sitä takaisin huppumyssyn koloista, koska se tulee silmille ja tyttö kyllä pyytää sitä koko ajan, jos ei näe tai tukkaa on suussa.
Voihan hän käväistä itse lokerollaan harjaamassa päiväunen jälkeen, mutta varmaan ainakin alussa jonkun on sanottava siitä.
ap
Ala ny siinä määrään kuka saa vastata! :D
Ja miksi jonkun hiirenhäntätukkasen tytön hiuksia muka ei saisi laittaa? :))
Tähän perustankin väitteen että snobailua: koska SUN tytöllä on KAIKKIEN ihailemat hiukset ja haluat että lapsesi hiuksia harjataan koska luit lehdestä jonkun artikkelin!
Äidin harteilla on usein myös se millaseksi tyttö kasvaa: koski se sitten ulkonäön liiallista tuijotusta (lapsi näkee hiukseen laiton jopa pakkomielteenä) tai että tulee ulkonäöstä sairaita kuvia kun äiti jauhaa lapsen kuullen miten on itse lihava ja tarttis laihduttaa, vaikka todellisuudessa on kuivan kesän kakkara. Mutta lapsi imee tälläset mallit.
Hiusten harjaamisessa ei ole mitään väärää, mutta tarhassa pointti on enempi siinä että mennään porukan mukana ja pidetään hauskaa, eikä niin että kun herätään päiväunilta ja syödään välipala ehkä ei ole aikaa kaikkien tukkaa näprätä?
Kivahan se on jos niin voi hoitajat tehdä, mutta koita nyt pudota sieltä pilveltä että kaikki ihailee lastasi!!! :)
5
Täällä on aina tätä ettei päiväkodissa oo muka koskaan mihinkään aikaa vaan lapset vaan itkee lattioilla kakkavaipoissaan.
Minä olen itse ollut päiväkodissa töissä 1½ vuotta ja omat lapseni ovat olleet yhteensä kolmessa päiväkodissa, joista 2 kunnallista ja nykyinen yksityinen.
Muistan kun olin töissä, oli n. 4-vuotiaiden ryhmässä yksi tyttö, jolla oli aina tosi tosi vaikeaa nousta päiväunilta ylös, ei olisi millään herännyt. Meillä oli tapana, että annettiin nukkua tietenkin aina ihan viimeiseen asti ja sitten joku otti aina pienen hetken että lapsi sai rauhassa heräillä: Pidettiin sylissä, juteltiin, kammattiin tukkaa ja puettiin kaikessa rauhassa. Ei se vienyt kenenkään aikaa ratkaisevasti, 5-10 min ja helpotti kaikkien elämää.
Myös omien lasten kanssa ei homma oo koskaan jäänyt tukan kampaamisesta kiinni ja muutenkin mun kokemukset päiväkodin toiminnasta on ihan erilaisia kuin täällä aina kirjoitetaan. Emme tosin asu Helsingissä, isossa kaupungissa kuitenkin.
Jos rakentavassa hengessä ystävällisesti mainitset tutustumaan mennessänne, että toin tänne lokeroon harjan jos katsoisitte että xx vaikka vähän harjaa hiuksia kun nousee päiväunilta niin varmasti toimii.
Ala ny siinä määrään kuka saa vastata! :D
Ja miksi jonkun hiirenhäntätukkasen tytön hiuksia muka ei saisi laittaa? :))
Tähän perustankin väitteen että snobailua: koska SUN tytöllä on KAIKKIEN ihailemat hiukset ja haluat että lapsesi hiuksia harjataan koska luit lehdestä jonkun artikkelin!
Äidin harteilla on usein myös se millaseksi tyttö kasvaa: koski se sitten ulkonäön liiallista tuijotusta (lapsi näkee hiukseen laiton jopa pakkomielteenä) tai että tulee ulkonäöstä sairaita kuvia kun äiti jauhaa lapsen kuullen miten on itse lihava ja tarttis laihduttaa, vaikka todellisuudessa on kuivan kesän kakkara. Mutta lapsi imee tälläset mallit.
Hiusten harjaamisessa ei ole mitään väärää, mutta tarhassa pointti on enempi siinä että mennään porukan mukana ja pidetään hauskaa, eikä niin että kun herätään päiväunilta ja syödään välipala ehkä ei ole aikaa kaikkien tukkaa näprätä?
Kivahan se on jos niin voi hoitajat tehdä, mutta koita nyt pudota sieltä pilveltä että kaikki ihailee lastasi!!! :)
5