Mistä saamme hoitajia hetken kuluttua, kun kaikki jäävät eläkkeelle?
Ihmettelen vain mistä kuvittelevat saavansa hoitajia, kun tällä hetkellä 95% tietämästäni hoitajista ovat 50-60 vuotiaita. (olen työskennellyt vanhainkodeissa yms. laitoksissa)
Nuoria alalla näkyy todella harvoin, ja sijaisten huono kohtelu ajaa nekin vähäiset muihin hommiin. Ja tietysti surkea palkka.
Mitä ihmettä sitten tehdään, kun hetken kuluttua suurin osa jää eläkkeelle samaan aikaan... tuskimpa riittää Filippiineiltäkään työläisiä niin paljoa ympäri Suomen.
Kommentit (5)
palkankorotusta tässä odotellaankin.
Ainoastaan yötöitä ja runsaasti viikonlopputöitä tekeville jää palkasta jotain käteenkin.
on sairaanhoitajana keskussairaalassa ja tienaa ihan kivasti. On todella vaativa osasto ja erityiskoulutusta ovat saaneet. Runsaasti yövuoroja, lähes joka viikonloppu töitä ja päälle vielä kursseja yms. Lisiä saattaa saada lähes 500e kuussa.
Mutta itse olen päivätyössä ja palkka 1858e kuussa miinus verot. Eipä paljoa juhlita.
No, meillä voi olla vuodenvaihteessa jopa 300 000 työtöntä. Luulis, että jokunen heistä ois ihan hyvä hoitsukin, jos pakkotilanne tulee.
Kun koulutuskin kestää aikansa? :D
Kyllä ulkomailta saa bussilasteittain työläisiä. Rakennusalakin vetää Suomeen paljon baltiasta.
Onhan työttömiä, nuorinakin! ;)
Toi ap.n prosenttiluku on hassu, missä sää oikein tunnet hoitajat? Jossain saattohoidossa ymmärrän että melkein kaikki olis itsekin vanhoja.
Opinnotkin osoitetaan nuoriin, vammasiin tai vanhuksiin!
Hoitajat saisi pitää aktiivisemmin meteliä kohtelustaan.
Palkkaakin taidettiin nostaa äskettäin, miten suuri palkka lääkkeen annolla tarttee olla? Varsinkin kun kuulee juttuja että lääkettä saattaa antaa jopa talkkari. Ja samaan aikaan hoitajat valmistaa RUOKAA potilaille? :D
Käsittämättömän hyvää toimintaa. Mitä lähi-tai sairaanhoitaja tietää kokin työstä, puhumattakaan jos tarttee valmistaa erityisruokaa?
Mutta täälä te valitatte nimettömänä ettekä TEE asialle mitään.
Maahanmuuttajista. Tänne täytyy saada reippaasti lisää ulkomaalaisia. Millään teknisillä härveleillä ei hoitajia pysty korvaanmaan, vaikka työtä ne vähän voivatkin keventää.
Jossain vaiheessa on myös pakko korottaa hoitoalan palkkoja.