Paras keittiö- tai siivousvinkki
Mä keitän aina vedenkeittimessä vettä, jos keitän riisiä, puuroa tms. Nopeuttaa hurjasti ruoanlaittoa. Jos tiskirätti haiskahtaa, se pikapuhdistuu, kun kaataa vedenkeittimeen jääneet kiehuvat vedet sen päälle altaaseen.
Pölyt ja ovien sormenjäljet pyyhin ikkunanpesusuihkeella ja mikrorievulla.
Kertokaapa lisää!
Kommentit (11)
oleva Spray&Mop lattianpesuaine näppärä pikasiivoukseen
Mä ostin ison S-koukun, joka roikkuu pesualtaan päällä, johon saan laitettua keittiörätin kuivumaan. Aikaisemmin kuivasin rättiä hanan päällä, mutta se oli siinä jatkuvasti tiellä.
saa puhtaaksi ja raikkaaksi, kun laitta vesilasiin soodaa ja kuumentaa noin 2 min. Sen jälkeen roiskeet on helppo pyyhkiä pois ja tuoksut on pois.
Näin siitä tule taas uudenveroinen. Jos rätti ei pysy hyvin paikallaan koneessa, kannattaa käyttää pyykkipoikaa.
Mutta tämähän on jo vanha juttu.
Näin siitä tule taas uudenveroinen. Jos rätti ei pysy hyvin paikallaan koneessa, kannattaa käyttää pyykkipoikaa.
pesen välillä myös pyykkikoneessa
ap
Se hyvä puoli astianpesukoneessa pesemisellä on, että se on keittiössä, ja pyykkikoneelle taas saattaa olla matkaa. Siksi astianpesukoneeseen tulee helpommin laitettua mm. tiskirätti puhdistumaan.
pesen välillä myös pyykkikoneessa ap
pesuun on tosi hyvä aine Universal Stone - puhdistuskivi, vihreä purkki. myydään esim. prismassa. Sillä lähtee lika helposti, ja tulee tosi kiiltävää. On myrkytön tuote. Itse olen kys. ainetta käyttänyt jo vuosia. on muuten riittoisaa!
Pöytärätit voi kierrättää lattiaräteiksi, ja sitten vasta roskiin, kun ne ovat ihan loppu.
Asianpesuaineesta ja vedestä voi tehdä valmiiksi liuoksen suihkepulloon, jota sitten käyttää käsitiskissä. Suihkepulloon voi tehdä myös valmiin puhdistusaineliuoksen lapsen syödessä tekemiä sotkuja yms. varten.
Tässä säästää rahaakin, sillä kaupasta valmiina ostetut suihkepullopesuaineet ovat usein melko kalliita.
Rahaa säästää myös, kun kuljettaa kaupassa mukana kestokasseja, ja ostaa roskispusseiksi ohuita rullamuovipusseja. Nämä maksavat vain murto-osan kaupan muovikasseista.
sellasella käteen pujoteltavalla pesusienellä ei karkaa kädestä eikä tarvi sormivoimin jynssätä sit käytin "uudelleen" vanhat hammasharjat ja niillä jynssäsin saumoja ja lattiakaivosta sai hyvin kaikki hiukset pois.