kaupungin töistä ja "ikälisistä" yms.
Kommentit (6)
saisit ymmärtääkseni säilytettyä nuo lomaetuudet, mutta kun työnkuva ja yksikkö vaihtuisi, niin kokemusvuosilisät menettäisit, kun uudesta alasta ei ole kokemusta.
ne kokemusvuosilisät menettäisi, kun tässä nykyisessäkin työssä kokemuslisiin lasketaan kaikki kaupungille tehty työ !?!
ne kokemusvuosilisät menettäisi, kun tässä nykyisessäkin työssä kokemuslisiin lasketaan kaikki kaupungille tehty työ !?!
joskus aikaisemmin laskettiin. Minäkin olen joskus 80-luvulla saanut ikälisiä, mutta nyt kun kouluttauduin uudelle alalle niitä ei lasketa.
kunta saa myös päättää maksaako toisen kunnan palveluksessa olleelle sielä ansaitut ikälisät.
lomat silti saisin?
Vieläkö kaupungilla saa 15 vuoden työnteon jälkeen sen 38 lomapäivää?
Saisinko nämä silti, vaikka nyt vaihtaisin alaa?
Kokemuslisiin lasketaan sellaiset tehtävät, joita on ollut "oleellista hyötyä" nykyiseen tehtävääsi. Tuon määrittely on työnantajan oikeus. Yleensä kunnissa kokemuslisään oikeuuttava aika tarkoittaa vain vastaavaa tehtävää.
Mikäli vaihdat työtä saman kunnan sisälllä, säilyvät lomaetusi.
Kannattaa olla yhteydessä omaan luottamusmieheesi, niin saat heti oikeat vastaukset ja ohjeet.
Olen nyt töissä kaupungilla hoitoalalla ja saan pian toisen ja viimeisen kokemuslisäni, eli olen urani huipulla,jee jee...
Mutta mitä jos vaihdan alaa, ja tekisin vaikkapa taloushallinnon töitä kaupungilla. Saanko silti samat kokemuslisät, kun kerran tekisin kaupungin hommia edelleen?
Vai miten ne menee?
Toisin sanoen jos kouluttaudun kaupalliselle alalle, niin kannattaako minun yrittää pyrkiä kaupungille hommiin, jotta lisät ja lomaetuudet säilyisivät?
Yksityisellähän en saisi mitään lisiä, ja palkka voisi olla huonompi. (tai toisaalta tietysti parempikin)