ottaa päähän muitten autopaikoille parkkeeraavat !!!
Muutettiin keskustasta Pitäjänmäelle, joka on täynnä pieniä firmoja. Yleisiä parkkipaikkoja ei saa klo 07 - 17 ma - pe välisenä aikana ja taas meille oli yks nokian pikkuinsinööri ajanut.
Naapuritalossa asuu yks aivan ihana eläkeläinen mummo, jonka harrastuksena on parkkipaikalle kyttääminen. Meidän yhteinen projekti on tämä :
Kun olen lähdössä töistä soitan hänelle ja kertoo joo paikallasi on punainen audi ja rekkari on xxx.
Otan selvää rekkarista, soitan ja sanon sulla on aikaa tasan 2 min viedä kotteros paikaltani tai vedän lekalla ikkunan hajalle. Tähän mennessä on toiminut. Parempi olis jos sais värvättyä jonkun joka käy noutamassa autot pois ja veis ne jonnekin josta autonomistajan pitäis käydä ne lunastamassa, mutta kaupunki ei moista tee.
Ei se paikka nyt hirveesti ole, 36 euroa kuussa, mutta kun tämä on joka päiväistä.
Ja meidän autopaikka on siis talon pihalla eli jopa Nokian insinöörin pitäis tajuta ettei voi parkkeerata siihen.
Eli jos näette joskus Iltalehden lööpissä hullusta akasta, joka lekalla hakkaa autojen laseja, se olen mä.
Kommentit (11)
Meidän taloyhtiön varatuille autopaikoille (ja vieraspaikoille) parkkeeraa talossa asuvan romaniperheen sukulaiset. Siellä sitten istuvat ja jopa nukkuvat autoissa viikkoja kerrallaan, ja autopaikkojen omistajat joutuvat parkkeeraamaan minne mahtuu, jopa maksupaikoille. Jos asiasta ystävällisesti huomauttaa, tulee vittuilua ja uhkailua. Taloyhtiö ja isännöitsijä valittelevat asiaa mutteivät puutu siihen, mitähän seuraavaksi?
Ja just oltiin sukuloimassa. Kyseisessä rivitaloyhtiössä on vissiin persaukista porukkaa kun osa asukkaista ei ole maksanut itselleen autopaikkaa ja pitää sitten autoaan vieraspaikoilla.
Monikin oli tuosta käärmeissään. Vieraille ei ole yhtään paikkoja ja nämä persaukiset maksattavat siis parkkeerauksensa kaikilla taloyhtiön osakkailla. Ei tuo ihan oikeelta kuulosta.
Olenpahan onnellinen, kun on oma talo, eikä tartte tapella asioista kenenkään kanssa. :)
unenlahjat niillä kun viikkoja nukkuvat (tää siis kolmoselle) Jos ne nukkuu talviunta :D
mutta mitä haittaa, jos joku parkkeeraa paikallenne, sun ollessa töissä???
Sit tietty ärsyttää, jos kotiin tullessa ei autoa saa omalle paikalle.
paikalle on joku toinen ajanut auton, niin kyllä, se alkaa ärsyttämään. Eli joka ikinen päivä loman jälkeen kun olen tullut töistä.
Täällä on maksullisia autopaikkoja, 40 euroa kuussa, vapaana parkkitaloissa pilvin pimein. Ei pitäis niin hirveen suuri summa olla ihmiselle, joka tienaa kivasti.
Ja edelleenkin, meidän autopaikka on niin selvä pihapaikka, eli pitää ajaa pihaan. Kuka tahansa sen tajuaa.
Mä saavun töihin klo 07, lähden viimeistään klo 15, tai aikaisemmin pois, eli siksi autopaikkani on viety.
Se leka on vielä hommaamatta, mutta hankinnassa on.
ap
sulle kertyy kuitenkin puhelinkuluja (soitot mummolle, rekisterikeskukseen ja omistajalle) parkkipaikan lisäksi, joten kuukausihinnaksi tulee yli 40 eur/kk.
ja soitin aina poliisit paikalle sakottamaan autoa. Eipähän sama jannu ainakaan parkkeeranut toista kertaa : )
unenlahjat niillä kun viikkoja nukkuvat (tää siis kolmoselle) Jos ne nukkuu talviunta :D
Kaikkeen sinäkin jäät kiinni, hohhoijaa. Kolmosen viestistä ei liene epäselvää, että kyseiset henkilöt nukkuvat yönsä autoissa viikkojen ajan kerrallaan.
ja soitin aina poliisit paikalle sakottamaan autoa. Eipähän sama jannu ainakaan parkkeeranut toista kertaa : )
meilläpä ei moista tule tekemään.
Mä soitan firman puhelimesta, eli ei tule siitä lisäkuluja, mutta oikeesti ottaa päähän.
Viime viikolla yks poika ( kyllä, hän oli vasta poikanen ) sanoi älä heti lyö lasia halki, mulla on palaveri kesken. Vastasi vaan eipä taida olla tärkeä palaveri kun voit kesken puhelimeen vastailla.
Ongelma on, kun täällä on 2 000 työpaikkaa, voi mennä hetki, ennen kuin on kaikki väärin parkkeeratut läpi käyty ja uhkailtu.
Tiedän että tämä mun ns rikostoveri on myös käynyt parkkipaikalla huutamassa. Meillä pitää olla lappu ikkunassa ja käynyt katsomassa ja sanonut sulla ei ole lappua, eipä taida olla sun paikka. Voi olla ettei ole takaikkuna ehkä kun tulet. On kuulemma myös tämä tehonnut.
Kerrankin tälläisestä kyttääjämummosta on mulle apua.
Ajattelin seuraavaksi myös alkaa laittelee firmoille viestejä. Ottais kuvan meidän pihasta ja laittais viestin jollekin pikku pomolle ja kirjoittais voisitteko opettaa teidän työntekijät lukemaan, kun jatkuvasti just teidän firman työntekijöitten autot ovat väärin parkkeerattu.
Enpä tiedä olisko mitään merkitystä, mutta jos olisin pomo, en haluais saada moista viestiä. Kundeilla kun kaikilla ( = siis kaikki ovat olleet miehiä ) on työsuhdepuhelimet, on aika helppoa saada selville missä paikassa on töissä ja osalla työsuhdeautokin.
ap
Pomoja ei välttämättä kamalasti kiinnosta, missä niiden työntekijöiden autot ovat. Mutta niitä todennäköisesti veetuttaisi selvitellä asiaa sen verran pahasti, että eiköhän tuo muutaman kerran jälkeen loppuisi. Olen ollut vieressä, kun vastaavaa on selvitelty (tosin firman autolla) ja pomo on ollut ihan kypsä jo pelkästään sen vuoksi, että sen aikaa hukkuu moiseen.
Mä olen Nokialla ja olen vielä insinööri, eikä mun puhelinnumerosta saa tiedustelusta nimen lisäksi muuta kuin että Helsinki. Kaikki muut tiedot puuttuu.
mutta mitä haittaa, jos joku parkkeeraa paikallenne, sun ollessa töissä???
Sit tietty ärsyttää, jos kotiin tullessa ei autoa saa omalle paikalle.