Kuinka monella kävi kätilö rintoihin käsiksi imetystä opettaessa? (ov)
Kun oli tuo toinen ketju missä kaveri teki näin kaverilleen.
Onko se oikeutettua vain kätilön roolissa vai onko se väärin silloinkin?
Itselleni kätilö opasti ja lutisti nännin vauvan suuhun sormillaan muutaman kerran. En kokenut pahana. Imetystaivalta jatkui 1v 3kk.
Kommentit (25)
opasti kätilöt ekan aikana oikein hyvin ja näytti 'käsiksi käymällä' millainen ote vauvalla pitää olla. Nuorempien kohdalla pyysin itse sitä apua, kun en saanut kunnon otetta rinnasta, että olisin sen vauvalle suuhun saanut. Pari kertaa kävivät 'käsiksi', jonka jälkeen vauvat ottivatkin jo kunnon otteen itse tai mun avustamana. En pitänyt apua pahana siinä vaiheessa, laitoksella kun oltiin. Kotona olisi ehkä ollut eri asia, mutta imetys sujui jo silloin.
EI VAAN LOPU itsekseen jos rinnat saa stimulaatiota!
Se, ettei lapsi saa mahaansa täyteen vaan kiukuttelee on sitä että on tiheän imun kausi ja tarttee lisätä rinnalla oloa että maitoa nousee enempi.
TAI sitten ootte jotain röökaajia ja lapsi huutaa vaikka tupakkaa koska on siinä koukussa.
Mutta se on taivaan tosi: ja tyhmät tekee itsestään naurettavia jos tollasia laukoo.
Jos maitoa erittyy niin sitä silloin erittyy!
Ni. Kysy vaikka neuvolasta. Maidontuotanto hiipuu jos ei välitä imettää. Turha muuta mussuttaa.
Voitte mun puolestä pyöritellä silmiänne minkä jaksatte, mitään se ei muuta kuin että teillä ei ole riittävästi tietoa imetyksestä.
17
Söin normaalisti, en tupakoinut, en käyttänyt alkoholia...
Tai no... Antaa olla. Kun sä olet päättänyt, että maitoa tulee, niin sitä sitten näemmä tulee. Jännä ilmiö.
Kysyi kyllä ensin, saako koskea. Sitten litisti tissiä niin että vauva sai kiinni.
Myöhemmin vielä kotona siskoni kävi myös käsiksi, hänkin kyllä kysyi ensin luvan. Imetyskin alkoi sujua kun sain kunnon opastusta. :)
Sekä tarpeetonta, kun vauvan imuote oli luonnostaan hyvä ja äiti valveutunut. Silti käytiin maidosta kolminkertaiseksi turvonneeseen kipeään rintaan kiinni kuin sika limppuun ja puristettiin ja venytettiin. :( Maidon pumppaamisestakin tehtiin kauhean iso juttu ja kytkettiin kiinni ties mihin lypsykoneisiin. Vasta kuopuksen aikaan sain mitään irti rinnasta muuten kuin vauvan imuttelulla. Imetykset kesti vuoden ja vauvat olleet isoja ja tyytyväisiä.
Ainakin mun kohdalla kätilö olisi voinut käyttää tervettä järkeä ja antaa tissiraukan olla. Mutta onhan se hyvä että opastetaan, eihän se imetys läheskään kaikilla näin itsestään tapahdu.