Siivosin juuri 6-v tyttöni vaatekaapin ja kirjasin huvikseni vaatteet
Kaapissa on
-7 mekkoa
-9 ohutta pitkähihaista trikoopaitaa
-1 sukkahousut
-1 sukat
-6 paksumpaa collegepuseroa
-9 T-paitaa
-5 pikkarit
-4 pyjamaa
-6 housut
-11 hametta
Pyykissä tietenki aina joitain vaatteita.
Sukkahousuja ja sukkia nakkelin raakalla kädellä roskiin, kun olivat jo niin huonoja, risaisia. Niitä siis pitää ostaa syksyksi lisää. Mutta muuten taitaa olla eskaria ajatellen ihan soppelisti vaatetta?
Kommentit (15)
Meillä 2-luokan aloittavalla pojalla vaatekaapissa:
20 pitkähihaista trikoopaitaa
5 farkut
2 sammarit
3 collegehousut
3 muunlaiset housut
15 lyhyet kalsarit
15 sukat
2 neuleslipoveria
4 neulepuseroa
25 t-paitaa
Syksyksi on 4 ulkohousut, farkkutakki ja kosteutta pitävä kahisevaa materiaalia oleva ruudullinen takki, savunoranssi T2H takki, suklaanruskea ruudullinen takki, Polarn O Pyretin vihreä tuulta ja vettä pitävä fleecetakki ja 4 kenkäparia+kumpparit.
Niin ja Adidaksen verkkapuku ulkoliikkatunneille.
Sanotaan nyt vielä se ettei yksikään vaate ole synkkä tai tummansininen (paitsi parit farkut sinistä denimiä) tai lieska/örkki/spiderman tmv.
Talveksi on 2 eri 2-osaista toppapukua sekä T2H kirkas turkoosi toppatakki ja mustat toppahousut.
ja pikkuhousuja myös? vai onko ne juuri niitä jotka on narulla kuivumassa.
Hirveästi on lapsilla nykyään vaatteita.
koska saadaan kahden serkun pieneksi jääneitä tamineita koko ajan :)
4veellä on varmaan 40 pitkähihaista, 20 t-paitaa, 15 sukkahousut, 20 pikkuhousut (ne on kyllä itse ostettuja aikoinaan pottaharjoittelua varten), 15 mekkoa/hametta...
Hirveästi on lapsilla nykyään vaatteita.
Ja onko joillain vaikea ymmärtää lukemaansa, kun mun mielestä ap selkeesti kirjoitti, että hänen pitää ostaa sukkahousuja ja sukkia tytölleen lisää niin sitten joku huomauttaa, että niitä on liian vähän?
Ja oikeassa olet. Ei niitä oikeestaan käytetä :(. Itse emme ole ostaneet yhtään. Niitä on tullut lahjaksi ja kyllä tuo määrä harmittaa.
Kunhan niitä menee pieneksi, laitan ne kirkon keräykseen eli ei ne hukkaan mene. Joku saa sitten käyttämättömiä yöasuja halvalla tai ilmaiseksi :).
noita vaatteita on ihan hirmuisesti kaikilla kolmella lapsella kaikilla noin 50 t-paitaa/toppia, 20 tunikaa, 20 pitkähihasta trikoopaitaa, 10 hupparia, farkkuja 10kpl, hameita ja mekkoja useita kymmeniä, 50 paria sukkia samoin pikkuhousuja yms paljon muuta ja juu tykkään shoppailla taas menos viikonloppuna ideaparkkiin kouluvaate ostoksille ja kaiken ostan aina uutena harvoin kierrätän edes sisarukselta toiselle, mä vaan tykkään että on valinnan varaa
Kaapissa on -7 mekkoa -9 ohutta pitkähihaista trikoopaitaa -1 sukkahousut -1 sukat -6 paksumpaa collegepuseroa -9 T-paitaa -5 pikkarit -4 pyjamaa -6 housut -11 hametta Pyykissä tietenki aina joitain vaatteita. Sukkahousuja ja sukkia nakkelin raakalla kädellä roskiin, kun olivat jo niin huonoja, risaisia. Niitä siis pitää ostaa syksyksi lisää. Mutta muuten taitaa olla eskaria ajatellen ihan soppelisti vaatetta?
vähän pikkareita ja sukkia. Sukkia kokonainen yksi pari. Samoja sukkiako käytää kokoajan ?
anteeksi mutta olen kateellinen ajankäytöstänne
vaikka olisin lomalla tai työtön, en alkaisi laskemana lapsieni sukkia ja kalsareita. Keksin heti 100 muutakin tapaa käyttää aikaani.
Viimeistä viikkoa viedään ja kun mä laskeskelin, olin yksin vielä hereillä ja join aamukahvia. Tulipahan samalla inventaari tyttären vaatteista ja näki, puuttuuko jotain :D
Mutta on aikaa kuitenkin täällä pyöriä lukemassa juttuja...
vaikka olisin lomalla tai työtön, en alkaisi laskemana lapsieni sukkia ja kalsareita. Keksin heti 100 muutakin tapaa käyttää aikaani.
On se niin hauska nähä mitä kaikkea ihmiset tekeekin.:)
älyttömästi jollakin lapsilla vaatteita. ETtekö ajattele yhtään luontoa? Varsinkin jos ostaa kaikki uutena niin kuormittaa todella paljon! kierrättäkää jos haluatte lapselle isot vaatevarastot! Eihän lapsi etes kerkee käyttää noita kaikkea, tietysti jos pyykkäätte kerran kk niin asia erikseen. Meillä tahtoo olla että ne lempivaatteet on lapsella useimmiten päällä. Ja pyykkään päivittäin!
meilläkin on isot määrät lapsilla vaatteita, niinkin paljon ettei tosiaan ehdi käyttää. Mutta suurin osa onkin saatuja, en koskaan ostais kauheita määriä vaatteita. tykkään myös säästää rahaa et senkin takia.:)
Meillä ei ole collegeja, mutta mutta muuten tuli mieleeni, että eikö teillä ole neulepaitoja, villatakkeja, huppareita, tunikoita, leggareita..?
Pikkareita, sukkiksia, sukkia ja leggareita lisää kaappiin, niin pärjäätte varmaan.
Meillä noita vaatteita taitaa olla paljon reilummin, mutta olenkin ostanut varastomyynnistä paljon tuossa kesä alussa.
Kaapissa on meillä 12 mekkoa, 12 ohutta pitkähihaista trikoopaitaa tai tunikaa, 25 sukkahousut, 40 sukat, 6 paksumpaa puseroa (neuleita ja tunikoita), 30 t-paitaa tai lyhythihaista tunikaa, 20 pikkarit, 21 pyjamaa, 4 housut, 15 hametta ja 28 legginsit.
Meillä ei tytär käytä housuja, joten niitä on vain muutamat. Pyykkikorissa on varmaan joitain vaatteita, samoin narulla kuivamassa.
Meille näyttää noita vaatteita kertyneen, vaikka en ole mitenkään himoshoppailija. Päinvastoin. Toisaalta tyttärelle on kiva ostaa ja helposti löytyy kauniita vaatteita.
Sulle mä sanoisin, että niitä sukkahousuja, sukkia ja pikkareita lisää, niin hyvin riittää vaatteet :)