Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahja: Ostanko lahjan vai annanko rahaa?

Vierailija
29.07.2009 |

Ärsyttävää. Serkkuni on menossa naimisiin ja nyt kun kutsu tuli postissa niin oli vain maininta; mahdolliset muistamiset tilille xxxxxx.

Mieluummin olisin ostanut jonkun kivan lahjan, vaikka senkin miettiminen on vaikeeta, heillä kun tuntuu olevan jo kaikkea. Mutta rahaa. En ymmärrä.

Ja kuinka paljon sitä nyt sitten täytisi laittaa. Meitä kumminkin menee viisi henkilöä 2+3, ja minä olen hoitovapaalla niin ei nyt suuria rahoja olisi antaa.

Onko epäkohteliasta jos nyt kuitenkin viemme jonkin kivan lahjan?, mielessä olisi yksi kiva..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole muiden mielestä kiva. Varsinkaan sen hääparin, joka on nimenomaan toivonut kutsussaan että JOS haluat muistaa, tee se tilisiirtona. Sen tosin olisi voinut muotoilla kutsuun toisella tapaa. Ymmärrän että on kivempi antaa rahalahja kun sille on tiedossa jokin tietty käyttötarkoitus, esim. häämatka. Siksi on suotavaa että kutsussa mainittaisiin mihin rahat on tarkoitus käyttää. Muutenhan tuntuu vähän siltä kuin osallistuisi vain hääkuluihin ja lunastaisi "lippunsa" hääjuhlaan.

Mutta silti, tee se rahalahjoitus. Ihan sen suuruinen kuin itsestäsi tuntuu. Älä vie sitä tavaraa jonka kanssa hääpari joutuu sitten tuskailemaan ja keksimään käyttöä. Koriste-esineet ovat sitten niitä pahimpia "yllärilahjoja" koska vain harvoin toisen mielestä kiva on yhtä kiva kuin sen toisenkin mielestä. Tämän takia on olemassa lahjalistat ja koska hääpari ei ole sellaista tehnyt, he EIVÄT halua mitään tavaraa.

Vierailija
2/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on hemmetin törkeetä antaa vaan tilinumero ihan kuin olis joku laskuttaja kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu paremmalta viedä toisenlainen lahja, niin minusta voit hyvin viedä. Se on sinun oikeutesi vieraana.

Vierailija
4/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähti vain korvaan tuo "olen hoitovapaalla". Onko teilläkin sitten kahden elintason perhe, eli mies mällää palkkansa omiin menoihin eikä rupea kyllä sinun serkkusi häälahjoja makselemaan, vaatii sinultakin vielä bensarahat jos pitää serkun häihin hänen autollaan ajaa?

Mutta tuossa tapauksessa laittaisin rahaa tilille, vaikka 50 euroa. Kai teiltä sen verran liikenee?

Vierailija
5/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olimme asuneet jo yli 10 vuotta yhdessä ja kaikki astiat ja koneet oli hankittu. Pyydettiin sitten lahjaksi rahaa en muista millä sepustuksella, mutta selitetiin, että meillä on jo kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta, mutta jos haluatte meille jonkin lahjan ojentaa voitte meidän terassi tiliä kartuttaa. Siis rakennamme taloa johon olisi tarkoitus tehdä terassi. Ostimme sitten saamilla rahoillamme terassiin puita ja voimme aina muistella sitten terassilla istuessa, että ne vieraat anto ton puun ja ne vieraat noi puut jne... :)

Vierailija
6/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on myöskin 2+3. Tämä hääpari ei onneksi laittanut mitään tilinumeroa kutsuun, mutta toivoivat rahaa häämatkaa varten. Kyseessä ei ollut sukulainen, mieheni työkaveri.

Vierailija
7/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun lahjan, jos se tuntuu sinusta hyvälle ratkaisulle. TOive on toive, lahjan antaja loppupeleissä päättää, mitä antaa. Tosin se raha nyt sitten kai olisi heille se mieluisin alhja ja yleensä kai halutaan antaa jotain sellaista, josta saaja todella pitää. Tosin olen itsekkin sitä mieltä, että lahjan tai rahan pyytäminen on tökeröä.

Vierailija
8/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä oli siinä erikoista oli että halusivat laittaa kutsuun siten, että "ei me rahaa tarvita, tulkaa vaikka ilman, mutta tuossa on tilinro". Sitten kuitenkin tosiasiassa ainakin mies odotti kieli pitkällä että paljonko ihmiset antavat rahaa ja näkeekö hän että keneltä tulee jne.

Minua jotenkin potutti, vein kuitenkin itse keksimäni lahjan, lähinnä naista ajatellen.

Vierailija
9/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkultasi olisiko jotain lahjatoivetta. Meilläkin oli aikoinaan tilinumero kutsun mukana (remonttikassaan) mutta silti oli mietittynä muutaman lahjatoivekin sellaisia ihmisiä varten jotka halusivat tuoda muuta kuin rahaa. Tuota rahaakin kyllä voi antaa vaikka sen 20 euroa jos kukkaro ei enempään pysty. Onneksi minä sain tietää häätilin saldon vasta häiden jälkeen, olin meinaan aivan kauhuissani siitä kuinka paljon rahaa yhteensä tuli!

Vierailija
10/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta toivomus on ollut rahaa. Yleensä tavaran kohdalla homma menee niin että jos ei ole lahjalistaa, lahjan antaja ostaa jotakin hänen mielestään kivaa ja siksi antaja arvostaakin lahjaansa enemmän kuin saaja.

Vierailija
11/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä oli siinä erikoista oli että halusivat laittaa kutsuun siten, että "ei me rahaa tarvita, tulkaa vaikka ilman, mutta tuossa on tilinro". Sitten kuitenkin tosiasiassa ainakin mies odotti kieli pitkällä että paljonko ihmiset antavat rahaa ja näkeekö hän että keneltä tulee jne. Minua jotenkin potutti, vein kuitenkin itse keksimäni lahjan, lähinnä naista ajatellen.

Jos ei toivota mitään, niin miksi sitten tilinro????

Vierailija
12/12 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin kans miehen kans kutsu, jossa oli toiveena rahaa häämatkaa varten. Häät oli mun sukulaisen ja laitoin 100€ koska en halunnu laittaa vähempää. Hekin saivat kavereilta ja joiltakin sukulaisilta tavara lahjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi