Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******Tammikuun tähdet**vk31****

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateongelmasta alkuun vielä sen verran, että olen tässä kauhulla miettinyt syksyn monia ulkoliikuntatunteja, eihän ulkoiluvaatteita tai toppahousuja oo mammakokoa?!? En ole mikään ompeluihme mutta pakko on varmaan koittaa jotain räätälöidä, muuten tulee arktiset oltavat :/

Neuvolassa kaikki ok, sydänääniäkin päästiin miehen kanssa kuuntelemaan, ihan hevoselta kuulemma kuulosti :) Terkka ei tällä kertaa tehnyt mitään legendaarista, mitä nyt oli paperit hukassa ja tuorejuustojen välttelystä jankkasin 5 minuuttia. Eli pastöroidutkaan tuorejuustot ei käy, toisin kuin neuvolan jakamassa listassa sanottiin, asiaa tarkastettiin yhdestä kirjasta. Hemppa ja verenpaine oli vähän laskenut, ei ihme. Kyselin tihentyneestä virtsaamistarpeesta ja siitä kun välillä kirvelee jos pissaa tulee vaan vähän, sain ohjeen viedä huomenna aamulla näytteen labraan jotta varmistetaan ettei ole tulehdusta. Eipä sitten paljon muuta. Onneksi on lääkitys pahoinvointiin purrut ja paino alkanut nousta, oon ollut ihan hullun energinen muutaman päivän ajan! Huomenna lähdetään Tampereelle vähän kylpylään lilluttelemaan, jee!

Jennuli 16+3

Vierailija
2/32 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennuli - Kun sinullakin on viikkoja jo noin paljon, niin voi olla ettei akillinen energisyys ja pahoinvoinnin poisjaaminen ole ollenkaan yhteydessa pahoinvointilaakkeisiin, vaan siihen etta olet siirtynyt toiselle raskauskolmannekselle, ja olo paranee muutenkin. Kokeile pahoinvointilaakkeiden poisjattamista varovasti, niin saatatkin huomata ettei niita enaa tarvita. Raskausaikana ei kannata syoda mitaan laakkeita turhan takia. :)

Tanne kuuluu hyvaa. Kavin ultrassa "huvikseni", ja kaikki oli tosi hyvin. Ihana pikku potkiskelija siella pyori, ja potkut tuntuvat jo muutenkin tasaisesti. Vahentaa huolta aika paljon. ;) Poikavarustusta ei nakynyt, joten veikkaankin tyttoa meille. Parin viikon paasta rakenneultra, jossa se sitten varmistunee.

Me ollaan lahdossa lomailemaan Belgiaan miehen sukulaisiin, eli Suomiloma paattyy. Palailen varmaan linjoille vasta kun mennaan omaan kotiin Ammaniin parin viikon kuluttua.

Larubia rv18+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on siitä kivat lääkkeet että mun ei tarvii syödä niitä säännöllisesti koko ajan, vaan otan vaan silloin kun on paha olo. Oonkin tehnyt niin että otan aamulla vasta kun alan yökkäillä, koska tehoavat sen verran nopeasti. Ja 3 päivää olen pärjännyt vaan tolla yhdellä tabulla, vaik niitä sais ottaa 1-2 3xpäivässä. Oon itse kans sen verran vainoharhainen noitten kanssa, että yritän pitää ihan minimissä ja toivon että kohta voisinkin jättää kokonaan pois.

Mulla ei vielä tunnu liikkeet kuin hyvin harvoin, varmaan hauskaa tunnustella liikuskelua. Hyviä sukulointeja, raporttia tänne sitten kun kotiudutte :)

Jennuli 16+5

Vierailija
4/32 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihoinkin ensimmäistä kertaa kuulin sydänäänet:) Ihanaa, tosi selvästi kuului ja nyt taas tuntuu sille että on raskaana:) Mammafarkut on käytössä ollut tämän viikon. Nyt myös näytän kuulemma siltä että olen raskaana :D Omituista kun tässä vaiheessa ei itse huomaa mahaa vielä niin selvästi.

Neuvolassa kaikki muuten hyvin paitsi paino tippunut 1kg(!!) ja hemoglobiini tosi huono. verenpaineet oli ihan hyvät vaikka viikonloppuna vähän väliä heitti päässä...taisin unohtaa juoda tarpeeksi!

Rakenneultra syyskuun alussa ja nyt sitä odotellaan. Meinattiin myös sukupuoli kysyä. Ootteko muut selvittämässä sukupuolta ja joko on vauvalle vaatteita/tarvikkeita ostettu? Mä en vielä ole mitään ostanut, kunhan ensin on se rakenneultra:)

Mmamma 16+2

Vierailija
5/32 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuu tukkoinen ja flunssainen olo. Päätä on särkenyt yhtäjaksoisesti kohta 2 vuorokautta. Tänään menen uudelleen lääkäriin. Kurjaa!!!

Liikkeitä en vielä tunne. Olisi kyllä jo ihanaa tuntea! Tuo etuseinämässä oleva istukka tekee sen että liikkeet tuntuvat myöhemmin. Niin, ja myös sen että vatsasta tulee mahtava...

Vauvan sukupuolen haluan tietää etukäteen. Halutaan molemmat. Molemmista tytöistä käytiin yksityisellä 3D - ultrassa selvittämässä sukupuoli. Nykyisessä asuinkunnassamme kunnallisellakin puolella se kerrotaan. HUS:n alueella ei ainakaan vielä 3 vuotta sitten kerrottu. Jollekin perheelle oli sanottu väärin sukupuoli ja perhe oli haastanut HUS:n oikeuteen ja vieläpä voittanut jutun. Siinä syy miksi eivät sukupuolta kerro.

Pieniä vaate hankintoja olen jo tehnyt. Täytyy ostaa unisex - värisiä :) Yhtää en osaa alkuraskauden perusteella sukupuolta veikata. Kovin on erilainen raskaus kun edelliset, mutta niin olivat tyttöjenkin raskaudet erilaiset.

Nyt valmistautumaan lääkärille menoon.

hyviä vointeja kaikille!

Minsku rv 15 + 1

Vierailija
6/32 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuumammalle: mulla on ollut tosi outoja kipuja tässä raskaudessa. Taas kävin maanantain viettämässä ensiavussa kun oli ollut koko ed. yön ja päivälläkin supistusten tai kovien menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia, niin kovia että ihan yöllä niihin heräsin. Mut otettiin ihan synnärille ja kytkettiin koneisiin, ultralla katottiin, vauva oli ok, sydän löi n. 150 eikä monitori havainnut supistuksia. No, ne tuntemuksetkin oli siinä 5 tunnin odotuksessa jo hävinneet, mutta kiva oli varmistua, että kaikki ok. Sanoivat vaan, että tule takas jos supistukset tulee 5 min välein :( tosi rohkaisevaa tässä 19. viikolla....

Muru09: päänsärkyjä on ollut joo... taidan olla joku kipuekspertti. Mulla migreeniä on ollut tässä raskaudessa joka 2-4 viikon välein, ja välillä muita päänsärkyjä. Aloitin akupunktion tuon migreenin takia ja luulin jo, että auttaa, kunnes viime viikonloppuna oli 4 päivän maratonikohtaus. Mulla auttaa yleensä lepo ja olen ottanut ibuprofeiinia maltilisesti. Joskus alkaa töissä semmoinen ei-migreeni särky, joka yleensä laimenee, kun saa ruokaa ja raitista ilmaa. Tai sitten se muuttuu migreeniksi.

Olen ihan kateellinen täällä kaikille, jotka jo selvästi tuntevat liikkeitä. Olen jo parin viikon aikana ounastellut, että onko jotkut tuntemukset vauvan liikkeitä, mutta säännöllisesti en ainakaan mitään tunne. Vaikka siis on jo toinen tulokas meillä.

Joogasta vielä: en muista joko mainitsin, että ekassa raskaudessa kävin 2x viikossa joogassa ihan viime hetkiin asti. Sitten mun piti käydä vauva-joogassa (siis ryhmässä, johon voi viedä vauvan mukaan) synnytyksen jälkeen, mutta se jotenkin jäi ja niin jäi kaikki muukin joogailu ja voimistelu, kunnes nyt aloitin tuon mammajoogan. Täällä tosi monet paikat tarjoaa mahdollisuuden ottaa vauva mukaan tietyille jooga-tunneille, aina siihen asti, kunnes vauva alkaa liikkua. Kannattaa varmaan kysyä, jos Suomessakin joku alkaisi järkätä tuollaisia tunteja (ellei jo ole). Siellä saa imettää silloin kun tuntuu, eikä tartte erota vauvasta liikunnan ajaksi.

Mulla on ollut todella erilainen raskaus ekaan verrattuna. Ekalla kertaa ei mitään vaivoja, paitsi alussa väsymys. Nyt tuntuu, että kun entisestä pääsee, tulee jokin uusi.

T. Ankka rv 19

Vierailija
7/32 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty aamulla. Hb oli vähän laskenut mutta silti vielä mulle hyvä, 124. Painoa oli tullut edellisestä neuvolasta (8vk) 1,5kg lisää. Sykkeet oli hyvät mutta ei saatu kun hetken aikaa kuunnella kun kaveri liikku. Kolme kertaa ne etsittiin mutta aina vaihto paikkaa just kun oli löydetty. Neljän ja puolen viikon päästä rakenneultra ja sitä ennen vielä neuvola.

Sokerirasituksesta ei puhuttu vielä mitään, en muista millä viikoilla sinne mennnään. Oli kyllä sijainen terkkari kun oma on kuulemma lomalla, oli tosi mukava.

Nyt tarvis taas jaksaa raahautua töihin iltavuoroon ja huomennakin iltaan. Ei vaan milläään jaksais innostaa nyt kun kesäsijaiset on jo lopettaneet niin on niin vähän työntekijöitä aina vuorossa. Mutta itseäni en rasita liikaa, siitä pidän huolen.

Vauva-10 + Muukalainen 15+5

Vierailija
8/32 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennuli: Täytyy juu vaihtaa ehdottomasti yhteystietoja kerta samoihin aikoihin Hyvinkään Sairaalassa ollaan.

Meillä miehellä loppuu nyt tämän viikon jälkeen loma ja siihen loppui meidän perheen reissaaminen tältä kesältä. Sinänsä sääli, mutta on se kiva myös olla kotonakin välillä. Varsinkin kun vasta kuukausi sitten ollaan muutettu ja kaikkea kivaa ja vähemmän kivaa pitäisi tehdä.

Tuntuu aivan tajuttoman pitkältä väliltä kun ei ole nähnyt nyt pikkuista, viimeksi käytiin siellä varhaisultrassa 12+6 ja nyt mennään 17+6 viikoilla neuvolaan. Sitten 20+6 on rakenneultra, ilmeisesti sen jälkeen käynnit neuvolassa tihentyvät, vai puhunko nyt aivan palturia?

Mammajoogaan aion ilmoittautua ja samalla aloitan raskausajan jumpan, työttömänä kun olen niin täytyy saada jotain aktiviteettiakin elämään ettei tänne metsän keskelle aivan erakoidu:)

Supu3 16+3

Vierailija
9/32 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollutkaan tullut uutta pinoa tälle viikolle, ehkäpä sitten ensiviikolle. Lisäsin listaan Zerian ja muru09 toivottavasti kukaan muu ei jäänyt pois.

Mökillä oltiin pari yönseutua, kotona jo pelotti yöt ja pissi reissut kun yleensä sitä yölläkin pitää vähintään kerran käydä tarpeilla, ja kun mökiltä ei todellakaan löydy sitä sisä vessaa vaan se on mentävä sinne ulos kylmään ja pimeään. Onneksi ekana yönä ei tarvinnu käydä mut sit tokana yönä se oli pakko.

Mökillä rentouduin työn teolla, tein verkkaista tahtia (noin 5 tuntia) puu töitä, siis kuletin lahonneita puita metikköön vähän lisää lahoomaan, ja välissä oli sellainen tunnin ruokkiskin.

Neuvola kuulumisia, tänään oli neuvola jossa kuunneltiin vaan sydän äänet ja todettiin et kaikki hyvin ja sehän se pää asia olikin. Kahen viikon päästä uudelleen ja jos siihen mennessä en ole saanut rakenneultra aikaa neuvolan täti soittaa ja varaa sen ajan.

Liikkeitä olen alkanut tuosta alku viikosta asti tuntemaan, ihania pikku mutruiluja.

Turvotusta on iltapäivisin niin paljon että oikein hävettää, pitää koko ajan vetää mahaa sisään ettei näytä kovin raskautuneelta jos päästän vatsalihakset löysälle maha pullottaa kuin rantapallo ja sillon varmaan kaikki huomaisi et olen raskaana. Jos sitä viel vähän aikaa sais salattuun.

Hömelö 16+4

P.S Laittakaahan alku viikosta uusi pino pystyyn, itse lähden alku viikosta sukuloimaan tulen vasta loppuviikosta linjoille. Hyvää viikonloppua kaikille.

Vierailija
10/32 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka - Raskausajan jooga on ihan huippua! Kavin esikoista odottaessa, ja se oli tosi rentouttavaa ja ihanaa. Toista odottaessa ei ollut joogaa tarjolla, mutta kunhan kotiudutaan lomilta, niin yritan etsia uudesta kotipaikasta jotain sopivaa.

Jennuli - No sepa on hyva laake! :) Hienoa etta tepsii niin nopeasti ja voit ottaa vain tarvittaessa.

Taalla kaikki hyvin, mita nyt olin ihan puhki yhden paivan matkustustamisen jalkeen. Matka ei ollut pitka, mutta jotenkin vaan lentokentilla ravaaminen ja vasyneiden lasten kanssa matkustaminen vei mehut. Tultiin myohaan illalla perille, ja kaksi seuraavaa paivaa olin ihan piipussa. Kolmantena viimein alkoi elama voittaa, taitaa ika nakya jo tassa kolmannessa raskaudessa - iik! :/

Vauveli potkii ahkerasti, melkein aina kun kayn pitkakseni. Niin, ja ihan kuten edellisissakin raskaudessa, heti kun rv 19 tuli tayteen, niin rinnat alkoivat vuotaa. Jee.. ;)

Larubia 19+1

Vierailija
11/32 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö sanoa huh hellettä! Mulle riittäisi vähempikin lämpö, mutta tuskinpa tätä kauan kestää...

Larubia: koitahan toipua reissaamisen rasituksista, mä oon kans ihan puhki pienemmistäkin jutuista ja sulla on vielä muksut matkassa, ei voi kuin ihailla!

Hömelö: kuulostaa just sopivalta työtahdilta, pidä toi linja! :) Kiva kuulla että neuvolassa kaikki ok, mikä siinä ultran saamisessa mättää? Toi vatsan sisäänvetohan on loistavaa lihastreeniä ;) Vaan eikö sulle tuu siitä huono olo? Etpä taida enää kovin kauaa pystyä asiaa piilottelemaan, onko sulla muuten siihen joku syy (inha pomo tms.) vai ihanko vaan omaksi huviksi jäynäilet? ;)

Supu3: en osaa tohon neuvola-asiaan kommentoida kun olen ensikertalainen itsekin, mutta asuinpaikalla ja raskauden yleisellä sujumisella sekä äidin sairauksilla taitaa käsittääkseni olla jotain tekemistä käyntien tiheyden kanssa. Meillä on neuvola/neuvolanlääkäri-käynteja ollut tähän mennessä 4 viikon välein, jatkosta en tosiaan tiedä. Ja neuvolanlääkärillä käydään vain kahdesti koko aikana, jos ei ihmeempää tule.

Vauva-10: muukalainenhan on ollut vikkelällä päällä, muutkin tulokset kuulosti ihan hyviltä. Tsemppiä töissä jaksamiseen!

Ankka: no jopas on sua koiteltu kurjilla vaivoilla, noita mahakipuja tietty vielä pelästyy erityisesti :( Toivotaan että supparit laantui, oothan muistanut huilia tarpeeksi?

Mmamma: vielä en ole beibille mitään ostanut, mutta kiertovaatteita ja muuta tavaraa on tullut jo sen verran että pitää alkaa miettiä mihin kaappiin niitä alkaa kerätä ja mihin ne kaapissa jo olevat kamat sijoitetaan... Äitiyshousuja on ollut pakko jo käyttää, muuten tulee ihan tuskainen olo jos joutuu istumaan.

( . ) Kokeilin sitten hullu perjantaina pärjäisinkö ilman pahoinvointilääkkeitä ja totesin että en pärjää. Sitten olikin jo vaikeaa saada niitä pysymään sisällä sen vertaa että ehtisivät vaikuttaa, jouduin muutaman kierroksen verran asiaa koittamaan. Tänään eivät alkaneet purra vaikka ehtivät tunnin vaikuttaa, toivon totisesti että se oli vaan ohimenevä häiriö enkä ole tullut napeille immuuniksi... Huomenna alkaa työt toden teolla, vähän jännittää miten jaksan. Hyvin kai :)

Aamulla oli hauska kun heräsin kyljeltäni, niin Pirjo-Yrjö oli tehnyt pesän vasemmalle puolelle joka oli ihan pinkeä ja pulleampi ja oikea puoli taas ihan "tyhjä". Pientä nykimistä on tuntunut aina välillä, ihan kuin olisi elohiiri sisäelimessä joka nykäisee muutaman kerran. Ja siitä tulikin mieleeni että mulla on ollut elohiiri silmässä kohta viikon, ei ihan koko ajan mutta melkein. Vähän ärsyttävää! Ideoita millä sen sais häipymään? Uutta viikkoa kohti siis silmä ja sisäelimet vipattaen!

Jennuli 17+2

Vierailija
12/32 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennuli: Pyritään pitämään raskaus salassa kaikilta mahollisimman pitkään koska me ei tykätä et koko kylä tietää ja siitä se hössötys sitten alkaa varsinkin anopinpuolelta ja jotenkin haluun pitää sen mun omana raskautena en kaikkien (tulipas sekava selitys). Vatsan sisään vetäminen onnistuu vielä ihan hyvin paitsi ihan iltaisin kun ei jaksa enää mut päivisin onnistuu, eikä tuu paha olo.

Paitoja on tosi hankala käyttää kun kaikki alkaa ahistaa kun on niin tiukkoja varsinkin iltaisin.

Supu3: Neuvola käyntejähän on normaalisti kerran kuussa rv 30 asti ja sit kahen viikon välein ja 35 viikolta lähtien viikonvälein (jos vaan aikein muistan) Lääkäri käyntejä oli muistaakseni 1-2 riippuen kunnasta samoin riippuu myös ultrien määrät. Useampia neuvolakäyntejä saa jos on jokin sairaus (en muista mitkä) joka vaatii muutenkin hoitoa koko ajan. Useampia käyntejä saa myös jos kuuluu riskiryhmään (yli 40v), tai on saanut useampia keskenmenoja niin silloin saa vaikka viikon välein sydämen äänien kuuntelun jos haluaa.

Vauvalle en ole vielä ostanut mitään enkä osta koska omasta takaa on niin paljon jo kaikkea.

Huomenna lähden reissuun jälleen kerran, loppuviikosta palailen.

Hömelö 16+6 (?)

Vierailija
13/32 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vielä tiedä menenkö jorviin vai joudunko naistenklinikalle, joten matka on vielä vähän auki. Toisaalta saattaa olla yhtä pitkä matka molempiin. Ed. synnytykset ei ole olleet kovin nopeita ja viimeksi menin synnytyssaliin suoraan yliaikaiskontrollista en kovin kipeänä vielä silloin, joten vähän mietityttää miten tällä kertaa. Yritän olla mahd. pitkään kotona jos tilanne siis normaali, matkat sujuu alle puoleen tuntiin.

Sirusade 16+

Vierailija
14/32 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin ensimmäistä päivää töissä loma jälkeen ja tänään olenkin sitten sairaslomalla. Lapset ovat molemmat flunssassa ja näköjään sitten itsekin on altis saamaan tartunnan. Olo on kamala, kehkoputkia kaivertaa ja kutittaa ja nenä on tukossa, huoh! Onneksi anoppi on meillä ( joo, olen ihan tosissani kun sanon onneksi :) )! Tuli sovitusti lapsia hoitamaan kun aloittavat päiväkodin vasta ensiviikolla.

Hömelö kyselit sairaalaan lähtemisestä ja matkasta synnytyssairaalaan. Minulla kuopuksen synytys kesti 2h5min. Lapsivedet meni kotona ja se oli menoa sitten! Sairaalassa ehdittiin olla 40min! Nyt ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle ja sairaalaan matkaa 30 km. Kesänopeuksilla matka taittuu 30 minuutissa moottoritietä, mutta tammikuussa onkin eri juttu. Sain ohjeet lähteä sairaalaan HETI kun ekat supistukset tuntuu. Molemmat edelliset synnytykset käynnistyneet vesien menolla ja supistukset alkaneet nopeasti. Totta puhuakseni hieman jännittää miten sairaalaan ehditään. Toki on mahdollista että nyt kaikki ei tapahdu yhtä nopsaan.

Minulla vointi raskauden suhteen ihan hyvä. Ainoastaan selän kanssa ongelmia. Selkä vaivasi molemmissa edellisissäkin raskauksissa ja näköjään nytkin. Alaselkä välillä niin kipeä ettei liikkeelle meinaa päästä. Heti rasituksen jälkeen tulee vaivaa. Töissä yritän kuitenkin pärjätä tukivyön kanssa.

Mahan nopea kasvu aiheutti minulla epäilyn kaksosista. Ultrassa selvisi, että vauvoja on yksi ja että istukka on etuseinämässä. Se kuulemma saa aikaan sen, että masu näkyy aikaisin ja tulee olemaan suuri. Kiva, kiva! Liikkeitäkin saa odotella tavallista kauemmin.

Tytöt odottavat jo kovasti pikkusisarusta. 3 - vuotias on kovasti kiinnostunut siitä miten vauva tulee ulos. Välillä saadaan nauraa silmät kyynelissä tyttöjen pohdinnoille. 5 - vuotias kun sitten korjaa pienemmän olettamukset kaikessa viisaudessaan.

Meillä mies mukana ultrissa, mutta ei varsinaisissa neuvola käynneissä. Käy töissä toisella paikkakunnalla, eikä voi olla töistä pois jokaisen neuvolan vuoksi.

Mielitekoja ei juurikaan ole. Painoa kyllä tulee vähän liiankin kanssa. 4 kiloa on jo tullut :( Molemmissa edellisissä raskauksissa tuli yli 20 kg. Onneksi kaikki lähti pois. Saa nähdä kuinka nyt käy.

Minsku

Vierailija
15/32 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon Hömelön viestiin vastaten, omaan synnytys sairaalaan on matkaa noin 20km. Jännittää sinällään tuo matkan pituus ja se jos synnytys alkaa kun olen yksin kotona. Tiedän ettei lapsi putkahda yhtäkkiä ulos, mutta jos en pääse itse ajamaan sairaalaan niin ambulanssi keikkahan siitä tulee. Tuo hieman hirvittää että joutuu sitten ambulanssilla sairaalaan menemään. Aika viime tinkaan tahdon lähtemien jättää siitäkin syystä ettei sitten sairaalassa käännytetä takaisin kotiin odottelemaan, se se vasta ärsyttävää olisi!

Niin ja joku joka osaa tuohon listaan muokata niin minä synnytän Hyvinkään sairaalassa:)

Supu3 15+1

Vierailija
16/32 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taisin jäädä pois tästä uudesta listasta, eli la olisi 20.1.2010 ja hyvinkään sairaalaan mennään. Me asutaan melkein sairaalan naapurissa, joten matka taittuu melkein kävellen. Paitsi sitten jos on ihan tuskaiset oltavat, niin toivon että mies olisi kotona kun aika tulee, jotta voitaisiin mennä ihan autokyydillä. Mäkin yritän sinnitellä kotona mahdollisimman pitkään , jottei tarvitse ravata sairaalan ja kodin väliä, vaikka onkin lyhyt matka.

Täällä on kyllä tosi moni synnyttämässä hyvinkään sairaalassa, saa nähdä kuinka moni pääsee olemaan vierustovereita osastolla :)

Asiasta kukkaruukkuun, ootteko koskaan tilannu netistä äitiysvaatteita? Oon huomannu että liikkeistä löytyy tosi huonosti nykyään äitiysvaatteita, tai sitten en ole vaan osannut mennä oikeisiin paikkoihin. Yläosia löytyy ihan tavalliselta puolelta, mutta äitiyshousuja kaipailen..

Tammikuumamma rv 15+0.

Vierailija
17/32 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairaala on 10 minsan kävelymatkan päässä, jollei siis muuteta ennen tammikuuta (isompi asunto haussa). Viime synnytyksessä kaavailin käveleväni sairaalaan, mutta jätettiin meno niin viime hetkeen, ettei 10 minsan kävely ylämäkeen kiehtonut. Mentiin autolla ja yhdet supistukset taisi tulla matkalla ja sekin tuntui, että oli liikaa. Mutta mukavampi musta oli kotona olla ja sairaalassa pääsi sitten suoraan ponnistamaan. Ei tarvinnut kytkeytyä letkuihin, niinkuin ne muuten pakottaa, jos tulee aikaisemmin paikalle.

Mulla on huomenna kauan odoteltu lääkäri ja jännittää, onko kaikki kunnossa. Miksei olisi, mutta en ole tosiaan edes liikkeitä tuntenut, vaikka 18 rv ja toinen lapsi..

Mä aloitin raskausajan joogan tuossa pari viikkoa sitten ja se on auttanut selkäkipuihin. Viime raskaudessa oli ihan lopussa aika pahat iskias-vaivat ja nyt on ollut merkkejä jo tässä vaiheessa samasta vaivasta. Joogaa kyllä suosittelen kaikille, jos on vaan mahdollisuus. Mun ei ainakaan muuten tule venyteltyä ja on ihanaa viettää edes 1 tunti viikossa niin, että ajattelee vaan omaa napaansa ja kehoaan ja mieltään. Ja siellä tietty näkee muita isomahaisia, kun ei muuten mun lähipiirissä ole ketään odottavaa.

Hyviä vointeja kaikille. Täytyy lähteä valmistautumaan, meille on tulossa miehen koko suku kylään seuraaviksi kolmeksi viikoksi - ihanaa!!!! (no, ihan kivaa nähdä heitäkin, kun omia sukulaisia ei pääse näkemään)

Ankka n. 18 rv.

Vierailija
18/32 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette niin ahkeria kirjoittelemaa, että ei meinaa perässä pysyä. Olen kyllä käynyt lukemassa joka päivä mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Täällä väsymys on tullut takas, epäilen hb:tä mutta neuvola vasta runsaan viikon päästä. Saa siellä sitten mitattua.

Täällä kyseltiin sairaanlähdöstä. Meillä on sairaalaan matkaa n.10km. En osaa sanoa missä vaiheessa sinne tulee lähdettyä kun esikoinen tulossa. Mä en ole edes vielä miettinyt synnytystä kun siihen on niin pitkä aika vielä, mukamas (6kk).

Musta tuntuu, että mun äiti ei hyväksy meidän tulevaa lasta. Meillä on työnimenä "Muukalainen" koska kaikki hänen kohdallaan on ollut epäselvää, niin alkuajankohta kuin viikotkin. Äitini väittää aina, että vauvamme on "Santeri". Olen monesti sanonut hänelle, että ei ole mutta hän ei tunnu uskovan asiaa. Mä suutun kohta hänelle vallan kun en jaksa aina asiasta sanoa. Jos ei työnimeä hyväksy niin puhuis sitten vaan vauvasta. Onko teillä muilla tälläistä, että joku ei työnimeä hyväksy?

Täällä vointi on ollut hyvä, etova olo alkaa helpotamaan (tulee enää tosi harvoin). Alavatsalla on ajoittan kipua mutta "muukalainen" siellä touhuilee. Mies kuuntelee yleensä iltaisin kun pulputus kuuluu vauvan liikkuessa.

vauva-10 ja muulakainen 14+2

Vierailija
19/32 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei mitään ihmeempiä tälle viikolle kuulu, välillä oikein meinaa unohtaa että siellä masussa on joku, etovaa oloa ei ole ollut viikkoihin kunhan muistaa olla erossa karkeista joita ei kyllä edes tee mieli.

Nyt olen alkanut käsillä tuntemaan missä kohdun "rajat" menee mahassa, jännän tuntunen sellanen kova kivi. Potkuja en kyllä ole vielä tuntenut tai en ainakaan ole tunnistanut niitä potkuiksi, jotain tuntemuksia on ollut mutta en ole niitä mieltänyt lapsen liikkeiksi vaan joksikin kaasuksi suolistossa. Jos se istukka on siinä edessä niin sen takia en tunne niitä liikkeitä.

Närästys on uusi vanha tuttavuus mutta sekin vain mansikoiden syönnin jälkeen ei muulloin ja toinen inhottava vaiva mansikoiden syönnin jälkeen on kaamean hajuiset ilmavaivat joita sitten haistellaan koko yö. Ei parane syyä mansikoita ihan jokapäivä.

Vastaanpa vielä omaan kysymykseen että matkaa sairaalaan kertyy noin 80 kilsaa, ei parane jättää aivan viimetippaan, parempi mennä ajoissa ei ne sieltä yleensä enään kotiin käännytä vaan laittavat osastolle jos näyttää siltä ettei vielä ihan synny.

Hömelä 15+2 (kai, en ole aivan varma, viikot kun menee niin nopiaan ettei perässä pysy)

Vierailija
20/32 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa vielä viimeiset: tänään siis oli lääkäri ja se menikin uskomattoman sujuvasti alle tunnin odotuksilla. Hoitsu nappasi verenpaineen lennossa käytävällä ja ilmoitti, että verikokeissa kaikki oli ookoo. Sitten lääkäri (ei vieläkään mun "oma" lääkäri) kyseli enimmät ja kun ei saanut sydänääniä kuulumaan katsottiin ultralla että siellähän se "happy baby" oli ja vispasi. Helpotus! Kiloja tullut 2,5 lisää eli ihan sopivalla vauhdilla.

Täällä muuten kuulutettiin eilen uutisissa, että raskaanaolevat naiset tulevat olemaan etusijalla sikaflunssarokotteen saajina. Eikös joku aiemmin kirjoittanut täällä, että Suomessa sanotaaan, ettei raskaanaolevat kuulu riskiryhmään. Onneksi tässä vielä varmaan menee aikaa, ennen kuin pitää rokotteen ottamisesta päättää.

Itse olen hieman skeptinen niiden suhteen, täällä kun on toitotettu miten rokote on saatu markkinoille ilman normaaleja testauksia. Kumpi on sitten pahempi: rokotteen riskit vai sairastumisen riski? Onko kellään mielipiteitä tai muita tietoja asiasta?

TV. Ankka 18 rv yhä edelleen