Lue keskustelun säännöt.
Onko täällä reumaa potevia? Miten oireet alkoivat?
Kommentit (22)
aktiivisena vasta n 4 v ajan. hoidettiin kuntoon biolog lääkkeillä ja sitten saatiin vauva ja nyt toinentulossa.
sain vkolla 24 kortisonia kuurina ja salazopyrinia 2+2, helpotti muttei täysin oireet ole poissa.
onneksi raskaus on näinkin pitkällä!!! ja kevät häämöttää, kyllä tän jotenkin jaksaa!!!
t. Merja
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
"muka vahinkona" vaikkemme käyttäneet ehkäisyä.Aikaa siihen meni kuitenkin 3,5 vuotta- olin välillä aika kipeänä. En muista enää sen aikaisia lääkkeitä.Kuopus tehtiin tarkoituksella ja tärppäsi ekasta kierrosta- vointi oli tuolloin muutenkin parempi.
Nyt olisi haaveissa kolmas lapsi.Mabthera-injektiot sain keväällä 2008 ja sen jälkeen pitää vartoa vuosi ennen kuin aloittaa lasta puuhaamaan.Jouduin kuitenkin vielä pistämään Methotrezania, joten varoaika (=3kk pistämättä)on edelleen päällä.Lokakuusta lähtien voin aloittaa yrittämisen.
Tällä hetkelä lääkitys on Medrol-kortisoni perusannos 8mg+4mg/vrk.Kausittain tarvitsee kunnollisemman kuurin 12mg+8mg. Salazopyrin 2+2tbl/vrk.Enbrel-pistos 50mg joka maanantai. Verenpaineeseen Bisoprolol 1/vrk ja osteoporoosiin Alendronat 1tbl/vko.
Kevyenä lisänä särkylääkkeet burana800mg,panacod ja Tradonal.Näitä tarvittaessa,normiannos 3panacodia/vrk, 1 tradonal illalla.Buranaa pyrin välttämään ja otan vain jos rupee päätä juilii ja silloin 2tbl + tunnin päästä 2tbl.
Lisäksi käyn kortisonipiikillä tämän tästä kun rupee noi nivelet jäykistymään ja turpoamaan.
Töissä on aina tiedetty,itsekin olen ollut hoitoalalla (sillä erotuksella, että mun potilaat eivät tule kokonaisina tai jos tulevat eivät enää liiku ;D ).
Ovat suhtautuneet aina hyvin- työtoverit siis ;)
Nyt valitettavasti olen joutunut antamaan periksi ja haen työkyvyttömyyseläkkeelle :( (v*tun luuseri...)
reumalääkärini sanoi,että lapsi ei tule jos kroppa ei kestä eli nyt pitäisi päästä edes johonkin kuntoon tulosten saamiseksi...