Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"imetettiin" tänään kaverin vauvaa

Vierailija
28.07.2009 |

mua ärsyttää kaverin hätäily imetyksessä. Kaveri meni pitkälleen makaamaan, työnsi vauvalle täyttä tissiä (johon luonnollisesti vaikea tarttua) tarjosi kolme keertaa ja pisti tissin piiloon, ei vauva tänäänkään syö tissiä. Ja olisi antanut korviketta.

Minä sanoin kaverille, että ETKÄ anna nyt tyhjennetään sun tissit :D

Autoin kaveriani, otin kaverin tissistä kiinni ja työnsin nännin vauvan suuhun ja sehän imi onnellisena tissiä. Otti vielä toisenkin tissin käsittelyynsä, kaveri ei saanut silloinkaan nänniä oikein vauvan suuhun. Joten taas tartuin tissistä kiinni ja työnsin tissin vauvalle.

Kaveri oli normaali koko vierailun ajan, mutta mietin, että meninkö liian pitkälle hänen intiimiasioissa.

Kaverilla ollut 1kk aikana neljä rintatulehdusta

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaverisuhteesta :)

Vierailija
2/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ainakin ollut tyytyväinen, kun homma onnistui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta riippuu yleensä ihmisestä ihan hänestä ja susta kuinka läheisiä olette.

Voithan vielä soittaa/tekstata perään ja "pyydellä" anteeksi suoraa käytöstä mutta ajattelit että hän olisi tarvinnut apua imetykseen ja et sitä osannut "hellemmin" sanoa.. Ja tietysti kysyä suoraa olitko liian suora..Voi siis äidille tulla jälkeenpäin asiat mieleen tai vatvoa niitä yksikseen..

Vierailija
4/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi vielä kiittää sinua jonain päivänä, jos on yhtään fiksu.

Vierailija
5/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulemma kaverilla ollut sen jälkeen monta onnistunutta imetys kertaa :)

-ap-

Vierailija
6/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ois voinut loukkaantua, mutta nyt tuli onnellinen äiti ja vauva :).

ja kuulemma kaverilla ollut sen jälkeen monta onnistunutta imetys kertaa :)

-ap-

Vierailija
7/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua sulle!!

Vierailija
8/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta, miten urpoa porukkaa täällä on, kaikki menee läpi!!! :D

Vierailija
9/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen alkutaipaleella. Hänellä ei onnistunut ensimmäisen lapsen imetys, joten hän oli toisen lapsen kanssa varma, ettei taaskaan onnistuisi.

Soitti ja kysyi neuvoa, kun vauva oli alkanut imemään tiheästi. Pelkäsi, ettei maito riitä ja oli jo ottanut korvikkeet lisäksi kolmiviikkoiselleen. Annetun korvikkeen määrä oli onneksi pieni ja siitä päästiin helposti taas täysimetykseen.

...Ja kysehän oli tiheän imun kaudesta ja rintojen muotoutumisesta imetykseen. Luuli ettei alussa pinkeät rinnat ja sitten löysemmät tuottaneet enää riittävästi maitoa! Vauvalla riitti nieltävää ja painoa tuli lisää kivasti, mutta äiti oli epätoivoinen. Onneksi ihan aiheetta!

Vierailija
10/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen alkutaipaleella. Hänellä ei onnistunut ensimmäisen lapsen imetys, joten hän oli toisen lapsen kanssa varma, ettei taaskaan onnistuisi. Soitti ja kysyi neuvoa, kun vauva oli alkanut imemään tiheästi. Pelkäsi, ettei maito riitä ja oli jo ottanut korvikkeet lisäksi kolmiviikkoiselleen. Annetun korvikkeen määrä oli onneksi pieni ja siitä päästiin helposti taas täysimetykseen. ...Ja kysehän oli tiheän imun kaudesta ja rintojen muotoutumisesta imetykseen. Luuli ettei alussa pinkeät rinnat ja sitten löysemmät tuottaneet enää riittävästi maitoa! Vauvalla riitti nieltävää ja painoa tuli lisää kivasti, mutta äiti oli epätoivoinen. Onneksi ihan aiheetta!

Vierailija
11/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää kaverin hätäily imetyksessä. Kaveri meni pitkälleen makaamaan, työnsi vauvalle täyttä tissiä (johon luonnollisesti vaikea tarttua) tarjosi kolme keertaa ja pisti tissin piiloon, ei vauva tänäänkään syö tissiä. Ja olisi antanut korviketta. Minä sanoin kaverille, että ETKÄ anna nyt tyhjennetään sun tissit :D Autoin kaveriani, otin kaverin tissistä kiinni ja työnsin nännin vauvan suuhun ja sehän imi onnellisena tissiä. Otti vielä toisenkin tissin käsittelyynsä, kaveri ei saanut silloinkaan nänniä oikein vauvan suuhun. Joten taas tartuin tissistä kiinni ja työnsin tissin vauvalle. Kaveri oli normaali koko vierailun ajan, mutta mietin, että meninkö liian pitkälle hänen intiimiasioissa. Kaverilla ollut 1kk aikana neljä rintatulehdusta

Vierailija
12/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aika jyrkkä sanoissani. Etenkin, kun kielsin antamasta vauvalle korviketta.

rinta oli todella täysi, joten imeminen todella vaikeaaa vasta syntyneelle

-ap-

Vierailija
13/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sit kielsit... :-/ Pelkääkö se sun frendi sua oikeesti noin paljon että tollaseen alistuu?

Säälittävää, oikeesti!

olin aika jyrkkä sanoissani. Etenkin, kun kielsin antamasta vauvalle korviketta. rinta oli todella täysi, joten imeminen todella vaikeaaa vasta syntyneelle -ap-

Vierailija
14/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 11

Vierailija
15/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sit kielsit... :-/ Pelkääkö se sun frendi sua oikeesti noin paljon että tollaseen alistuu?

Säälittävää, oikeesti!

olin aika jyrkkä sanoissani. Etenkin, kun kielsin antamasta vauvalle korviketta. rinta oli todella täysi, joten imeminen todella vaikeaaa vasta syntyneelle -ap-

ja ei, minua ei pelätä, päin vastoin.

Minulla on kait outi käsitys kaveruudesta, siihen nimittän kuuluu auttaminen, joskus jopa pakon edessä.

Tottakai jos kaveri olisi sanonut, että ei halua imettää ja että haluaa imettää rauhassa olisin rauhallisen hetken hänelle suonut, mutta samassa tilassa missä oltiin siis imetti vauvaansa.

Jos olisi omaan huoneeseensa mennyt, en olisi seurannut. Mutta kaveri siis selvästi halusi imettää.

Ja provo tämä ei ole :))

Saatan myös sanoa, että että et ota sitä siideriä toiselle kaverille, jolla tapana lipsahtaa putki päälle. Ennen kaikkea ollaan niin hyviä kaverieta, että uskalletaan sanoa/kieltää.

Imetys on kuitenkin hyvin intiimitilanne. ja nimenomaan toisen rintoihin koskemiseen ilman lupaa.

Siksi jännitin miten kaveri reagoi, onneksi positiivisesti :)

-ap-

Vierailija
16/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni nuori äiti lopettaa imetyksen ihan alkuunsa vain siitä syystä, ettei saa sitä sujumaan, ei osaa/kehtaa pyytää neuvoa tai ei ole ketään joka neuvoisi. itsekin tein esikoiseni kohdalla niin, kun en osannut ongelmia ratkoa eikä ollut ketään, jolta kysyä neuvoa tai joka olisi näyttänyt, miten tämä touhu oikein onnistuu... mä olisin ollut erittäin kiitollinen, jos mulla olisi silloin ollut sun kaltainen kaveri, ihan oikeasti :)

Vierailija
17/19 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko tökerösti ja röyhkeästi siinä mielessä, että imetys on aika henkilökohtainen asia. En mä ainakaan olisi halunnut että kukaan kaveri tulee mua ojentamaan miten kuuluu tehdä. Neuvoja voi kysyä kaverilta, mutta että aletaan ihan konkreettisesti tarttumaan tisseihin jne ylittää kyllä tietyn rajan.

Vierailija
18/19 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit reippaasti. Ja tässähän tuli jo ilmi, että kaverisi oli kiitollinen. Ja taatusti myös vauva. Samalla tavallahan ventovieras kätilö tarttuu ronkisti tissiin synnytyslaitoksella ohjatessaan imetystä. Eiväthän ne rinnat imetyksessä ole intiimialuetta samalla tavalla kuin muuten.

Vierailija
19/19 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullanarvoista apua, kiitos heille etta aluksi niin vaikealta tuntunut imetys onnistui ja on jatkunut hyvin jo lahes 10 kuukautta.

Hienoa, ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme