Kertokaa mulle miksi ette halua saunoa?
Siis ne jotka inhoo saunomista. Rakastan saunoa ja tunnen useita naisia, jotka sanoo, ettei saunominen "ole heidän juttu". Onko kyse siitä, et muut näkee sut alasti vai mistä?
Kommentit (47)
En koskaan sauno uimahallissakaan, en halua virkistävän uinnin jälkeen mitään kuvotusta.
minusta on kyllä aika hassua tämä suomalainen tapa että esim jos mennään kylään niin ensimmäisenä mennään saunomaan, ensin naiset ja sitten miehet. Käyn oikeasti mieluummin pesulla ihan kotona vaikkei minulla mitään hävettävää olekaan ;)
Siis ne jotka inhoo saunomista. Rakastan saunoa ja tunnen useita naisia, jotka sanoo, ettei saunominen "ole heidän juttu". Onko kyse siitä, et muut näkee sut alasti vai mistä?
Joskus se on kivaa tai mukavaa, varsinkin jos on kylmä/viluinen eikä sauna ole liian kuuma.
Toinen juttu on se, että en tykkää kyläkutsuista, jonne ensin meikataan itsensä hienoksi, sitten riisutaan kaikki vaatteet pois, saunotaan ja hikoillaan. Sitten pitäisi pikavauhtia saada itsensä taas täyteen meikkiin ja lähteä ravintolaan.
Eikö teillä sitten saunota perheellä? Mun lapsuuden parhaita muistoja oli lauantai illan sauna perheen kanssa ja sen jälkeen äidin tekemä hyvä ruoka. Ja tätä traditiota jatkan oman perheeni kanssa edelleen. Joskus kun jää jostain syystä väliin alkaa 5v heti kyselemään koska on meidän sauna ilta?
meillä ei yhteisiä lapsia vielä ole (paitsi syntymätön). Miehen lapset, 7v tyttö ja 9v poika, eivät halua että minä näen heidän peppunsa ja pimppansa/pippelinsä. Eikä poika halua, että sisko näkee hänen pippelin. Tyttökään ei halua, että veli katsoo.
Joten saunominen on vähän vaikeaa, kyllä me sitä joskus toteutamme.
Ei sitä kestä kukaan! Ja kun on yksin saunassa, niin on ihanaa, kun voi hetken pötköttää ilman ajatuksen ajatusta täydessä hiljaisuudessa.
Jos on muu perhe mukana, niin joutuu istumaan paikoillaan.
Ihan sama olenko yksin vai en, yhtä inhottavaa se on. En todella ymmärrä mitä ihmeen masokistista nautintoa jotkut saunomisesta saavat mutta suon sen heille silti. ;-)
Mutta mulle tulee helposti huono olo kuumassa, siis alkaa oksettaa. Tämä tapahtuu esim. helteellä vaikken olisi auringossa. Minulle optimisauna on noin 60 astetta ja olen siellä ehkä 5 min, jos oikein repäisen käyn välillä uimassa ja olen toisen 5 min :)
Alastomuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, olen vain huono sietämään kuumaa.
ja joskus laukeaa jopa migreenikohtaus.