Kertokaa mulle miksi ette halua saunoa?
Siis ne jotka inhoo saunomista. Rakastan saunoa ja tunnen useita naisia, jotka sanoo, ettei saunominen "ole heidän juttu". Onko kyse siitä, et muut näkee sut alasti vai mistä?
Kommentit (47)
että mulla on atooppinen ihottuma jaloissa ja se kuuma avaa ihohuokoset ja niitä jalkoja kutittaa ihan julmetusti ja kun niitä sitten raapii, jalat on ihan verillä...
Sen takia en tykkää saunoa, kun saunominen avaa ihohuokoset.
Eikö teillä sitten saunota perheellä? Mun lapsuuden parhaita muistoja oli lauantai illan sauna perheen kanssa ja sen jälkeen äidin tekemä hyvä ruoka. Ja tätä traditiota jatkan oman perheeni kanssa edelleen. Joskus kun jää jostain syystä väliin alkaa 5v heti kyselemään koska on meidän sauna ilta?
ja omassa lapsuudenkodissani saunoin jo aika pienenä yksin, tykkäsin jo silloin nauttia siitä lämmöstä ihan itsekseni
T:yksi noista aiemmista yksinsaunojista
Eikö teillä sitten saunota perheellä? Mun lapsuuden parhaita muistoja oli lauantai illan sauna perheen kanssa ja sen jälkeen äidin tekemä hyvä ruoka. Ja tätä traditiota jatkan oman perheeni kanssa edelleen. Joskus kun jää jostain syystä väliin alkaa 5v heti kyselemään koska on meidän sauna ilta?
Mä en pidä kuumasta.
Mulle tulee saunassa tosi helposti huono olo. Selviän siellä, jos mulla on juotavaa mukana (ei alkoholia) ja pääsen välillä vilvottelemaan. Käyn saunassa parisen kertaa vuodessa. Musta on älytöntä mennä saunaan selviytymään.
Tulee huono olo ja seuraavana päivänä en pääse kunnolla liikkumaan.Johtuisko lämpötilaeroista- tiiä sitten?
-M.- (reumaatikko)
tykkää helteistäkään. Miedot lämmöt on ok.
pelkäävät meikkien leviävän ja frisyyrin menevän pilalle.
Naiset ei halua ELÄÄ ne haluaa NÄYTTÄÄ.
pelkäävät meikkien leviävän ja frisyyrin menevän pilalle. Naiset ei halua ELÄÄ ne haluaa NÄYTTÄÄ.
korkeita lämpötiloja.
Jo 60-asteisessa saunassa kärsin pahoinvoinnista ja huimauksesta. Siksi en halua saunoa.
en siis halua, että vettä heitettään kiukaalle juuri ollenkaan.
Ja jonkun 30 minuutin takia en edes halua saunaan
-matala verenpaine aiheuttaa sen että tulee helposti huono olo ja pyörryttää
-kuiva ilma kuivattaa atooppista ihoa
Saunon ehkä kerran kuukaudessa, en koskaan yksin, uimahallissa lämmittelen hetken saunassa ja jos on esim. pikkujouluissa sauna niin menen kyllä seuraksi. Hiukset ja meikin saan puolessa tunnissa kuntoon.
siellä tulee huono olo. En pidä helteestäkään, miksi siis rääkkäisin itseäni saunassa. Toki talvipakkasella saatan laittaa saunan päälle kun käyn suihkussa, mutta lauteille en mene istuskelemaan.
ei säännöllisesti. Saunan lämmittäminen on niin kallistakin että säästämme sähköä.
ja myös minulle tulee huono ja heikko olo saunoessa. En jaksa olla lauteilla kauan. Joskus talvella, esimerkiksi hiihtämisen jälkeen, saunominen on ihan jees, mutta ei kestä yli viittä minuuttia.
Lasten kanssa en jaksa saunoa, koska ravaavat edestakaisin lauteilta alas ja ylös ja suihkuun, enkä voi maata ja rentoutua, kun joudun koko ajan pelkäämään, että lapset liukastuvat tai kaatuvat kiukaaseen päin tai jättävät sormet saunan oven päälle... Todella rentouttavaa!
Jotkut kyläsaunat, erityisesti kesämökeillä, ovat niin epähygieenisen oloiset ja niissä on erikoisia viritelmiä (räsymatto yhteisenä laudeliinana) tai huonot lauteet ja haljennut betonilattia tms., etten voi nenää nyrpistelemättä olla näissä peseytymistiloissa. Tämä piirre on valitettavasti iän myötä pahentunut; lapsena samat saunat olivat ihan kelvollisia. No, jos niitä ei ole kolmeenkymmeneen vuoteen kunnostettu, eivät ne enää uutuuttaan hohdakaan.
Mutta verenpaineeni on ihan normaali. Käyn silloin tällöin ottamassa edes pienet löylyt, kun ajattelen että sitten olisi puhtaampi. Saunan jälkeen on kyllä loistava olo vilvoitella.
Että suurin syy vähäiseen saunomiseeni on se, että siellä on niin tylsää. Mua ei vaan huvita siellä istua ja toljotella.
yleensä puolituttujen kauhistelevan sitä.
Siksi.
ihan mielelläni ja tykkäsin lämpimistä löylyistä. Saunominen harveni hieman, kun asunnossani ei ollut saunaa. Kävin joskus kavereilla ja sukulaisilla saunassa. Aloin vain ihmetellä, miksi saunomista seuraavina päivinä oloni oli mielettömän väsynyt, saatoin vain venyä sängyssä seuraavan päivän ja sitäkin seuraavan. Nukkumalla ei väsy mennyt pois ja aloinkin vältellä saunomista, koska pelkäsin sitä seuraavaa päivää/päiviä. En sitten ole saunonut moneen vuoteen. Jonkun vuoden kuluttua sain muitakin oireita ja minussa todettiin ms-tauti. Kaikille ms:lle saunominen ja kuuma ei aiheuta kovaa uupumista, mutta niille joille aihuttaa, niin saunominen on varmaan heiltä pois kuvioista. Tässä vastausketjussa onkin tullut monia asioita esille. Sauna ei siis ole meidän kaikkien suomalaisten ilonlähde. Ja minulla on nyt asunnossani sauna. En olisi sitä tarvinnut, mutta kun kuului pakettiin,niin otettava oli. Voinhan siellä vieraita saunottaa.
Saunasta pitäisi nauttia ajan kanssa, ja yleensä mulla on muutakin tekemistä kuin istua ja hikoilla. :)
Kylässä en sauno ikinä. Syynä on se, että kylään mennessä laitan tukan nätisti ja meikkaan, enkä todellakaan jaksa sitten pilata vaivannäköä saunalla. Mitä järkeä?