Kertokaa mulle miksi ette halua saunoa?
Siis ne jotka inhoo saunomista. Rakastan saunoa ja tunnen useita naisia, jotka sanoo, ettei saunominen "ole heidän juttu". Onko kyse siitä, et muut näkee sut alasti vai mistä?
Kommentit (47)
ja minä pidän saunomisesta nimenomaan yksin. Ihana ajatus rauha kun saa olla hyvässä saunassa ja välillä vilvoitella lammessa tai takaterassilla.
Ei minua alastomuus porukka saunomisessa häiritse vaan se että pitäisi saunassa olla seurallinen, ja sitten usein joku saa päähänsä että lähdetään saunan jälkeen lähiterassille eli laita sitten tukka ja punakka naama kuntoon.
sillä minulla ei ole mitään hävettävää sillä saralla ;D
Mutta en pidä kuumasta, se on inhottavaa. Joskus harvoin voin istua miehen seurana jonkin aikaa, mutta yleensä ovi raollaan. En pidä liian kuumasta.
Tuntuis tosi tyhmältä ensin laittautua kyläreissua varten ja sitten saunoa siellä. No, pitäiskö sitten laitautua taas uudestaan vai möllötellä hiukset märkinä kylässä?
sillä minulla ei ole mitään hävettävää sillä saralla ;D Mutta en pidä kuumasta, se on inhottavaa. Joskus harvoin voin istua miehen seurana jonkin aikaa, mutta yleensä ovi raollaan. En pidä liian kuumasta.
En vain jaksa kovin helteisellä säällä lähteä lämmittelemään.
Viileinä päivinä se on ihan kivaa.
Tosin nykyään pulssi nousee aika kovaksi saunassa.
Johtuneekohan pallomahasta?
Inhoan kimppasaunoja ja muutenkin vieraissa saunomista. Ei johdu alastomuudesta, vaan mukavuuden halusta.
täytyy sanoa, että kun polttareissani järjestettiin "morsiussauna" (my ass) niin ei ollut kovin kiva, kun 12:sta osallistujasta kaksi tuli saunaan. Loput ei tahtoneet sotkea meikkejään. =P
Usein vaan on tosiaan se seura kateissa :(
En tykkää olla luonnonkauniina tai raahata kaikkia purkkeja ja purnukoita ja suoristusrautoja mukana. Käyn kyllä uimahallissa saunassa ja menen sieltä kotiin ilman meikkiä ja hiusten laittamista.
koska häpeän itteäni nii paljon, että en mene kun mieheni kans saunaan ja silloinkin on vain hämyvalo.
ahtaista paikoista. Ahdistaa.
Ja lisäksi minulla tulee saunassa usein verta nenästä, joten ei paljon nappaa......
Ja jos joskus tekee mieli saunoa, niin mieluiten yksin. En pidä joukkopeseytymisistä.
En tiedä mistä johtuu. sinänsä pidän saunomisesta kavereiden kanssa, saunasiidereistä ja sen semmoisesta :-) Mutta en oikeasti pysty olemaan kuin hetken kerrallaan löylyssä, vaikkei edes olisi erityisen kuumaa. Mun isällä on sama juttu.
En pysty olemaan yli 70 asteen lämmössä. Ja ne harvat kerrat kun saunaan menen, tahdon mennä yksin. Saan rauhassa istua ja heittää sen verran löylyä minkä kroppani kestää. Ei tarvitse kuunnella kenenkään narinoita siitä, ettei löylyä heitetä tarpeeksi.
Siis ne jotka inhoo saunomista. Rakastan saunoa ja tunnen useita naisia, jotka sanoo, ettei saunominen "ole heidän juttu". Onko kyse siitä, et muut näkee sut alasti vai mistä?
Mulle tulee joskus pahaolo siitä kuumuudesta, vaikka en kauan edes löylyttelisi. Alastomuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Meillä on oma sauna ja monesti olen mukana "saunomassa", tosin pysyttelen vaan pesuhuoneen puolella suihkuttelemassa.
mutta en vierailuilla. (Poislukien pidemmät sukulaiskäynnit)
Nautin saunan rauhasta, en ymmärrä miksi saunaan pitäisi mennä porukalla? Saunon 99% yksin (näin ollut noin 10-vuotiaasta lähtien) joskus menen miehen kanssa, mutta vain pari kertaa vuodessa.
En ole timmissä kunnossa, mutta se ei ole syy miksi haluan saunoa yksin. Käyn paljon uimahallissa ja rannalla olen bikineissä eikä haittaa vaikka sellua näkyy ja rasvaa hyllyy...;) Mutta saunominen on minulle omaa aikaa.
Menen saunaan rentoutumaan, ja joskus teen erilaisia hemmotteluhoitoja, joskus olen jopa lukenut lehteä saunassa! :D En kaipaa saunaa ketään "häiritsemään". On mukavaa kun saa itse heittää löylyä niin paljon/vähän kun haluaa, pääsee suihkuun juuri silloin kun haluaa ja ei tarvitse "jonottaa" vuoroaan.
Haluan loikoilla miedossa lämmössä pitkään ja rauhassa, ja se ei porukassa onnistu. Kropassa ei ole mitään vikaa, sen takia en saunomatta jätä, mutta en viihdy ryhmässä/seurassa vaatteet päälläkään joten saunon mieluummin kotona yksin tai miehen kanssa
Minäkään en pidä siitä kuumuudesta. Saunan kuumuus on todella ahidstavaa!
En myöskään ymmärrä, miksi pitäisi saunoa juuri ennen ulos menoa (siis bailaamista) - hirveä duunaaminen sen jälkeen, että saa itsensä kuntoon. Mielummin laitan itseni kotona rauhassa valmiiksi.
Ja en nyt voi sanoa häpeäväni itseäni, mutta en nyt myöskään millään tavoin "nauti" muiden edessä alasti kekkuloinnista.
Joku jo mainitsikin morsiussaunat - voiko enää mitään kammottavampaa ollakaan!
ovat kamalia pieniä koppeja, joissa voi vain uneksia ihanista löylyistä. Pää palaa ja happi loppuu.
Ja muiden kuin oman miehen en anna nähdä itseäni alasti, vaikka olenkin normaalipainoinen. Varmaan se on itsetunto-ongelmaa tai häveliäisyyttä, en tiedä..
Ehkä joskus jossain mökillä on kiva saunoa ja uida samalla mutta yleensä en tykkää.
muuten mutta saunoessani mulle tulee tosi paha olo. pyörryttää ja oksettaa. pitäs vaan hetki piipahtaa, vaikka nauttisin olla kyllä pidempiäkin aikoja. muutaman kerran kun olen oikein innostunut saunomaan olen todellakin meinannut pyörtyä, pakko ollu käydä johonkin hetkeksi makaamaan. ja ei auta vaikka joisi kuinka paljon, saunaan mennessä kun aina otan vettä/mehua mukaan. :(