Sain tänään tietää, että koirille on "lastenrattaita" !
Ei luoja... Siis ihan Suomessa jotkut koirahullut pistää koiransa rattaisiin, on vaunukopat, aurinkosuojat, hyttysverkot ja kaikki herkut :DD Ihan hirveä myötähäpeä niitä kohtaan, jotka koirille rattaita ostaa ja sääli koiraa kohtaan, koiran pitäisi saada olla koira!! Vauvat kuuluu rattaisiin, vauvat ei osaa kävellä, mutta koirat kyllä osaa! Sehän on ihan yleisesti tiedossa ja tutkittu juttukin, että jos koiraa aletaan pitää ns. ihmisenä niin todennäköisyydet käytöshäiriöihin on suuret. Yhdellä ystävälläni on koira, jota pitää ihan ihmisenä (ei kylläkään onneksi omista sentään rattaita karvakuonolle) ja tämä koira on yllättäen ajan saatossa alkanut kärsiä jonkinasteisesta identiteettikriisistä kun ei raukan anneta olla koira. On alkanut käyttäytyä agressiivisesti lapsia (myös vauvoja kohtaan), yrittää purra ja saa hirveän hepulin jos lapsi/vauva on edes näköpiirissä vaikkei kiinnittäisi mitään huomiota koiraan. No mutta mitä voi muuta olettaakaan kun koirasta yritetään väkisin tehdä ihminen... Ärsyttää ihan älyttömästi ihmiset, jotka omilla valinnoillaan aikaansaavat koirille käytöshäiriöitä ja sitten vain odotetaan, milloin sattuu ja pahasti.
Kommentit (50)
Tuolle joka kiukuttelee lemmikkien inhimillistämisestä..
nyt jos käytännöllisyydestä puhutaan ,esim nuo vaatteet .. ei toki joku Berninpaimenkoira tms tarvitsekaan esim talvella takkia mutta kyllä näillä pakkasilla esim oma chihu tarvitsee jonkun neuleen ulkona. Siihen se sitten jääkin, ei sillä muuten mitään vaatteita , niinkuin mainitsit tällä sanalla, ole . Ei kaikki pue koiriaan johonkin balettihameeseen, oletkohan nyt katsonut vähän liikaa jotain beverly hillsin kotivaimo-ohjelmia..
Vierailija kirjoitti:
Eläinrääkkäystä, ei muuta sanottavaa. Itselläni on ollut kymmeniä ihania koiria.
Mikä noissa kärryissä on eläinrääkkäystä?! :DD
naapurin rouvalla on pieni koira jota käyttää kynsienleikkuussa ja trimmauksessa, mutta ei omista autoa. Kätevästi matka taittuu kävellessä ja koira rattaissa kun on tarve päästä ym. paikkoihin tai eläinlääkäriin. Muutenhan koira sitten kävelee itse lenkit.
eläinlääkäri on vielä aivan keskustassa ja koira sen verran maalaiskoira niin ei tykkää vilinästä vaan vähän säikkyy.
Vieläkö käyttäisit sanaa eläinrääkkäys kun puhutaan noista rattaista? Ei kyseessä ole mitkään nukenvaunut koiralle joissa sitä työnnettäisiin kuin lelua konsanaan
Mun naapuri kuljetti joskus 18 vuotiasta koiraansa rattaissa. Nauratti minua kyllä aluksi, mutta huomasin pian, että rattaat ovat tarpeeseen. Samoin olen nähnyt kuinka sairasta koiraa on kärrätty eläinlääkärille. Hyvä apu, jos ei jaksa kantaa koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta
Mikä niin? Jos käytetään esim eläinlääkärireissuja varten, silloin kun ei omista vaikka omaa autoa?
Eläin ei voi olla vauva.Ja vauvan rattaat ei sille vain sovi mikun mielestä.Mutta tänä päivänä näyttää kaikki olevan ok!Jopa ihmiset niin sanotusti rakastelee tai käyttää hyväksi eläimiä seksuaalisessa mielessä.Ja se jos mikä on sairasta!Ja ei todellakaan normaalia.Eläimiä ja ihmisiä ei pitäisi ikinä käyttää hyväksi.Ei millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Eläin ei voi olla vauva.Ja vauvan rattaat ei sille vain sovi mikun mielestä.Mutta tänä päivänä näyttää kaikki olevan ok!Jopa ihmiset niin sanotusti rakastelee tai käyttää hyväksi eläimiä seksuaalisessa mielessä.Ja se jos mikä on sairasta!Ja ei todellakaan normaalia.Eläimiä ja ihmisiä ei pitäisi ikinä käyttää hyväksi.Ei millään lailla.
Sairasta on verrata eläimen seksuaalista hyväksikäyttöä noihin rattaisiin jotka toimii vaikka apuna eläinlääkäriteissulla lemmikinomistajalle joka ei omista autoa
Vauva on vauva ja eläin on eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinrääkkäystä, ei muuta sanottavaa. Itselläni on ollut kymmeniä ihania koiria.
Mikä noissa kärryissä on eläinrääkkäystä?! :DD
naapurin rouvalla on pieni koira jota käyttää kynsienleikkuussa ja trimmauksessa, mutta ei omista autoa. Kätevästi matka taittuu kävellessä ja koira rattaissa kun on tarve päästä ym. paikkoihin tai eläinlääkäriin. Muutenhan koira sitten kävelee itse lenkit.
eläinlääkäri on vielä aivan keskustassa ja koira sen verran maalaiskoira niin ei tykkää vilinästä vaan vähän säikkyy.
Vieläkö käyttäisit sanaa eläinrääkkäys kun puhutaan noista rattaista? Ei kyseessä ole mitkään nukenvaunut koiralle joissa sitä työnnettäisiin kuin lelua konsanaan
Mä pidin myös näitä kärryjä ihan sairaina kunnes mulla oli yksi nivelrikkoinen seniori kultsu ja sen kaverina 2 vuotias energinen kultsu ja molemmat rakasti pyörälenkkejä. Senioria ei luonnollisesti voinut ottaa enää juoksemaan, mutta olisi varmasti nauttinut kärryissä istumisesta. Se katse kun näki että lähdetään pyörälenkille ja hän joutuu jäädä kotiin 😢