Onko joku saanut aso-kämpän, vaikkei
Kommentit (16)
sallivat, mutta kun olimme asuntoon ainoat halijat, niin ei kuulemma haitannut.
No sellaisesta kyllä haaveilen. Voi olla kyllä vaikeaa, kun ehdot ei täyty. Täytyy selvitellä. Yksi asunto on ollut kyllä ainakin puoli vuotta tyhjillään, joten ei siihen ole tunkua.
oletko hylkäämässä Etelä-Leppävaaran, siis Perkkaan ja omistusasumisen onnen ja autuuden, ja muuttamassa meidän tavisten kanssa asoon vuokralle?
Pistitkö ukkos ulkoruokintaan vai onko tässä takana joku mahtava sijoitussuunnitelma, jota mä tyhmä en vaan tajua?
oletko hylkäämässä Etelä-Leppävaaran, siis Perkkaan ja omistusasumisen onnen ja autuuden, ja muuttamassa meidän tavisten kanssa asoon vuokralle? Pistitkö ukkos ulkoruokintaan vai onko tässä takana joku mahtava sijoitussuunnitelma, jota mä tyhmä en vaan tajua?
Naureskelin, että nyt Melba on saanut loisto aatteen!!!!! Me yksinkertaset tajutaan se vasta, kun Melba lyö "taas rahoiksi"
iin meidän omakotitalo, jospa melballa on samat suunnitelmat ;)
No ihan tuota mahtavaa sijoitussuunnitelmaa mietin. Tässä laskeskelin että oman asunnon hinta laskee noin 1000 e kuussa, joten kannattavaa olisi muuttaa vuokralle (kun omasta on kuitenkin vielä yhtiövastikekin maksettavana). Taloudellisessa mielessä olen tätä jo pidempään pohtinut, mutta en ole löytänyt kivaa vuokra-asuntoa.
Ja nyt kun fiksuna pitämäni Melbakin sellaista harkitsee, niin saatan ryhtyä tositoimiin asunnon hankkimiseksi :.)
Paljonko asunnossa on aso maksu? Joskus ne ovat kalliimpia kun vuokrat.
No niissä mitä katsoin, niin oli ainakin paljon halvempi kuin mitä esim. vakuutusyhtiöiden vuokrat on tällä seudulla.
Vaikka vuokra olis 1000 e kuussa, niin ei me tappiolle jäätäisi, kun ottaa huomioon yhtiövastikkeen ja asunnon arvon aleneman ja sen, että pääoman voisi sijoittaa jonnekin muualle tuottamaan.
kuin vastaava vuokra-asunto.
Meillä aso-asunto Kartanonkoskelta, noin 74 m2, vastike (sis. vesimaksut (3 hlöä) & autopaikka & pesula) on noin 720 e. vastaava vuokralla olisi yli 1000 e.
Aso-maksu oli jotain 21-22 000. sen saa sitten takaisin jos joskus muuttaa pois, indeksillä varustettuna.
Saa myös 10 vuoden asumisen jälkeen palkkion, jolla voi joko remontoida tai hankkia jotain kodintekniikkaa jne. meille se on noin 1000 e.
Ihan hyvä juttu, saa kerralla riittävän tilavan, hyväkuntoisen asunnon ja ei tarvi ottaa paljoa lainaa.
Paljonko asunnossa on aso maksu? Joskus ne ovat kalliimpia kun vuokrat.
Ei mitään järkeä! Sen jälkeen olet jumissa ja eoon et pääse. Vuokrankorotukset mielivaltaisia ja korjaus- yms. kuluihin ei pääse itse vaikuttamaan.
Todella kallista asumista!
Ostakaa oma asunto!
Miten niin siitä ei pääse eroon?
Omassa siis nyt asutaan. Se meidän ongelma onkin.
3 kk:n jälkeen pitää tilille tulla maksettu aso-maksu ja vakuusvastikkeet. ei oo mitään pelkoa, ettei pääsisi pois, jos haluaa...
http://www.asokodit.fi/luopuminen/
eroon heti kun haluaa?
eroon heti kun haluaa?
Enpä usko että saa jos ei täytä ehtoja.