Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helv*tissä selviän tästä raskauspahoinvoinnista?

Vierailija
28.07.2009 |

Eli ihan toivottoman huono olo vaivannut jo monta viikkoa. Raskaus on neljäs, ja koskaan ei aiemmin tällläistä ole ollut. Viikkoja kasassa 9+4. Ruoka ei maistu, oksennan pari kertaa päivässä, kuvottaa 24/7. Helle ei auta asiaa.

Sairaslomaa en voi hakea, tai jos haen, en saa mistään mitään rahaa. Työpaikka on kesätyöpaikka, ja pari viikkoa vielä jäljellä. Sairasloma-ajan palkkaa ei tuolla tunneta, jos olet poissa, et saa palkkaa.

Asiakaspalvelua, ei ruokataukoja, jaloillasi olet koko sen 6-10h mitä vuorot kestää. Seisten haukkaat jotain ruokaa silloin kun kerkiät. Kannat raskaita annoksia, tiskaat, nostelet tiskejä ja ruokapakkeja jne.

Jippii. Ihana olla raskaana, oikeasti, mutta tämä huono olo vie voimat. Koitan saada juotua ja väkipakolla syötyä jotain pientä. Välistä oli jo monta parempaa päivää, ja nyt taas palasi huono olo. Tänään oksentanut kerran, kuvotus kokoajan päällä, pyörryttää, päähän koskee ja huimaa. Verenpaine ja sokeri on aina olleet alhaisia..

Muita samassa jamassa? Mikä sinulla auttaa tähän oloon?

Kiitos.

Äiti vm70

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös samoissa hommissa, ja alussa olo oli tosiaan huono. Mutta loppui kuin seinään kun viikkoja oli 12! En ollut töistä poissa minäkään, työkaverit ois ollu niin kovilla muuten. Jos teillä on jääpalakone, pidä jääpaloja suussa, auttoivat mulla jonkun verran (kunhan ei vaan joku asiakas just tule jotain kysymään...) :) Kylmän vissyn juominen auttaa myös.

Koita kestää pari viikkoa vielä!

T: Kohtalotoveri nyt rv 24

Vierailija
2/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin sitä koskaan kokeillut, joten en tiedä vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alalla, raskaana, ja kova pahoinvointi. Koitan juoda paljon, vissyä+ tuoremehua kuluu.

Itsellä auttaa hieman kun syön kokoajan jotain pastilleja. Salmiakkia siis kuluu, paitsi juuri nla:ssa listasi tuonkin sitten kiellettyjen listalle. Pöh.

Jaksamista. Itsellä viikkoja 8+6 ja kuvotusta riittää.

Kyllä se tästä.

Ps. Itse myöskin "kesätöissä". Sinä joka ihmettelit AP:n olevan kesätöissä, oletko koskaan kuullut ns. kesäravintoloista, esim. täällä Savonlinnassa on paljon kausityöntekijöitä kesähommissa. Talvella sitten jotain muuta, laskettelukeskusta tms. Ravintola-alalla yleinen käytäntö..

Vierailija
4/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim postafen. Se tosin väsyttää, mutta jos pahoinvointi on suurempi ongelma, suosittelen että edes kokeilet.

Muista erityisesti juoda tarpeeksi usein, nykyään on paljon kaikkia ravitsevia juomia, jotka vastaa suurinpiirtein syömistä.

Vierailija
5/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään lievempi keino ei auta, on mahdollista ottaa pahoinvointilääkettä. Pyydä lääkäriltä reseptiä?

Itse olen joutunut kahdessa raskaudessa tiputukseen rajun oksentelun vuoksi ja toisessa sain pahoivointiin suppoja, toisessa suun kautta otettavia. Helpotti paljon!

Vierailija
6/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postafenia saa ilman reseptiä tosiaan, mutta ei ole niin tehokas kuin reseptillä saatavat.

Vierailija
7/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä muitakin samassa veneessä :)

Pitää nyt ensin kokeilla tuota b-vitskua, haen kuurin apteekista.

Vissyä kuluu, ja suolasta koitan pakolla syödä.

Kyllähän tämän kestää kun tietää mikä lopputulos, mutta töissä ei vaan millään jaksaisi käydä.

Ap

Vierailija
8/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans neljännen raskauden alku aivan kamala pahoinvoinnin suhteen. Oikeasti mietin että teen abortin kun en kestä sitä. Tosi paha krapula potenssiin kaksi, ja sitä kesti sen kaksi kuukautta jotka olin raskaana ennen keskenmenoa. Kaavinnan jälkeen olo oli fyysisesti niin hyvä, että henkinen kurjuus jäi vähän taka-alalle. Nyt pari kuukautta tuon jälkeen voisi taas olla valmis siihen hel***tiin, koska lopputulos on kuitenkin sen arvoinen.

Mutta siis, jääpala varmaan voi helpottaa, samoin juominen. Ja jotain pastillia huuleen. Inkivääri helpottaa joillain. Nyt mäkin varmaan olisin valmis ottamaan pahoinvointilääkettä, ei kai siitä niin paljon voi haittaa olla. Se olo on kuitenkin NIIN hirveä.

Hirveästi tsemppiä sulle, en olisi itse millään jaksanut tehdä töitä koko tuota aikaa. Onneksi sain olla saikkarilla. Koita jaksaa vielä joku viikko, sitten varmaan helpottaa.

Vierailija
9/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkosen raskausaikana mullakin oli ihan kauhea olo, ja toissa piti kayda. Happamat pastillit poskessa auttoivat, samoin inkivaari. Kysyin muuten parinkin laakarin mielipidetta inkivaarista ja he antoivat tahan luvan silmaa rapayttamatta. En kayttanyt joka paiva, mutta inkivaaritee ja juoma auttoi, samoin laitoin ruokaan joskus tuoretta inkivaaria. Terve, ihana tytto tuo nyt on :)

Vierailija
10/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä helpotti vähän pahoinvointia, vaikka syöminen sinänsä olikin vastenmielistä. Olisiko sinulla mahdollisuutta jemmata vaikka mansikoita, vadelmia, banaaninviipaleita rasiassa pakkaseen ja napata sieltä usein suuhun jäinen herkkupala? Pitäisi verensokerin vähän tasaisempana myös...

Vierailija
11/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä taskussa esim pähkinöitä, manteleita, juustoa, keksiä tms (mua ainakin suolainen auttoi paremmin kuin makea) ja puputa koko ajan/vähän väliä. Purkkaa paremman puutteessa ja pahoinvointilääkkeitä unohtamatta, joskin ne väsyttävät eivätkä ainakaan mua auttaneet. Olen kyllä b-vitamiinista kuullut jonkun saavan apua, mutta liekö psyykkistä?

Itse voin pahoin 3 x yli 42 viikkoa, se oli Kamalaa! Mutta loppui onneksi synnytykseen. Ja silti haaveilen neljännestä...

Voimia!

Vierailija
12/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koikeilin ihan kaikkea mikään ei auttanut. oltiin tiputuksessa ja kaikkia ohjeita noudatettiin kokeiltiin. B vitamiinia rupesin syömään 4x annoksia, sit pysty menee töihin muutaman kerran viikossa.

viikolla 18 elämä alkoi jo vähän taas sujua. ja melkeen kaks kuukautta pysty elää ihan normaalisti.

viikolla 28 se taas alkoi. nyt viikkoa 32, joten pieni rutistus vielä.

toi on jotain niin hirveetä ja jos mun olis pitänyt olla töissä olisin varmaan tehny abortin. se tilanne silloin oli niin hirveä että luulin etten ikinä selviytyisi siitä.

Vierailija
13/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3 lasta. pojasta huono olo 12 viikolle, kertaakaan en oksentanut. jäätelö autttoi aina huonoon oloon.

2 seuraavaa ollut tyttöjä joista oksentelu alkoi rv6 ja loppui rv 16. päivät oksentelin.....siis ei mitään paria kertaa vaan ainakin sen 10 kertaa. toisesta tippui paino 10 kg ja toisesta 5kg.

mikään syöminen ei auttanut....välillä vedin pelkkiä jääpaloja.

mutta positiivinen asenne (tiedän tosin et ei oohelppoa:) ) auttaa. ajattelin itse näin: jos on pahoinvointia niin ainakin istukka pitäis toimia hyvin. on se sit sen arvoista ku palkintona pieni nyytti!

tsemppiä, tiedän tasan tarkkaan millainen olosi on:)

Vierailija
14/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko vaihtoehtohoitoihin, mutta hädässä kokeilin sea-band rannekkeita ja auttoivat!

Vierailija
15/15 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänä apuna nuo kaikkinaiset pastillit, eritoten pienet salmiakkipastillit, niin kauan kun niitä imeskeli, sai useimmiten pidettyä purjot sisällä :)

Oikein pahassa vaiheessa kun en pystynyt edes nousemaan pystyyn oksentamatta (onneksi pystyin ottamaan saikkua pari viikkoa) satuin näkemään yhdessä dokkarissa, että raakapuristettu sitruunamehu auttaisi, ja se kyllä auttoikin, kun litkin, vaikka hapanta olikin. Toi on kyllä kamala vaihe, koita jaksaa vielä muutama viikko...

Yhtäkkiä se vaan loppuu.

Terkuin Rv28