huutonet, miten ootte toimineet tapauksessa
jossa ostaja maksanut tuotteen jo vko sitten ja myyjä on luvannut postittaa pkt jo viime pe, kysyin koodia ja ilmoitti ettei ehtinyt viedä, lupasi viedä ma ja ilmoittaa koodin, eilen hän ei vastannut enää kyselyihini eikä koodia ilmoittanut. kusetetaanko minua? miten kannattaisi toimia.
Kommentit (10)
todennäköiseti poliisi tutkii asian, koska siinä on yhtä paljon vaivaa kuin tutkimattajättämispäätöksessäkin. Se useimmille riittääkin.Syytettä tuskin nostetaan jos tapaus on yksittäinen, mutta se onkin jo eri asia.
kyllä ne minullakin tutki jutun jossa joku oli käyttänyt henkilötunnustani vaikka siitä ei koitunut minulle mitään rahallista haittaa.
47e takia kaivamaan asiaa?
Sattuu että kyseisellä henkilöllä on useita muita kauppoja jotka huijannut. Tottakai kannattaa tehdä ilmoitus että saa tuollaiset huijarit aisoihin, muuten kusetus jatkuu vaikka kuinka kauan. Yhteisvastuullisuus näissä asioissa on aina tärkeää, vaikka se kuinka söisi poliisien voimavaroja. Itse ilmoittajalle ei tule kuin ilmoitusvaiva ja mahdollinen kuulustelu puhelimitse. JOs huijarille alkaa kertymään näitä juttuja useita, niin onhan jo kymmenessä 47 euron huijauksessa rahaa varastettu muilta 470!
tämän päivän vielä, harmittaa vaan kovasti jos tulin huijatuksi.
Monesti ostajat kompastuvat siihen itse, että laittavat vain spostia ja olettavat ihmiset esim. näin loma-aikana lukevan sen joka päivä?
Voihan hän olla joutunut sairaalaakin esim. Joten sanoisin että odota nyt vaikka viikko, ennen kuin rikosilmoitusta teet.
Itse myin huuotenssä muutama vuosi sitten tavaraa ja ostajat olivat maksaneet ne keskiviikkona ja torstaina (olisi näkynyt tililläni perjantaina), perjantai aamuna jouduin kuitenkin sairaalaan raskausmyrkytyksen vuoksi ja pääsin pois vauvan kanssa vasta seuraavana keskiviikkona. Onneksi kukaan ei ollut noin hätähousu ja tehnyt rikosilmoitusta vaan ymmärsivät hyvin kun otin heti seuraavana päivänä eli torstaina yhteyttä ja sanoin vieväni tavarat poistiin mahdollisimman pikaisesti.
Sano että odotat koodia tämän päivän ja jos et sitä ole saanut klo 17 mennessä niin laitat negan + ilmoituksen ylläpidolle ja poliisille.
Sano että odotat koodia tämän päivän ja jos et sitä ole saanut klo 17 mennessä niin laitat negan + ilmoituksen ylläpidolle ja poliisille.
ja kirjoita siihen että jollei parin päivän sisällä näy, ilmoitat ylläpitoon ja käyt tekemässä rikosilmoituksen.