Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näen jatkuvasti unta KARHUISTA? ov

Vierailija
27.07.2009 |

Unessa liikun yleensä jalkaisin lapsuuteni maisemissa, metsän keskellä. Joskus on rakkaita ihmisiä mukana (mm. mun lapset). Karhut yleensä ovat vähän kauempana, mutta tulevat sitten lähemmäksi... lähemmäksi... koskaan ne eivät saa minua/meitä kiinni, kiipeämme (!) niitä pakoon tms.

Nuoruudessani tapahtui kerran hieman pelottava juttu, kun ratsastin noissa "unen" maisemissa, hevoseni haistoi ilmeisesti karhun ja vauhkoontui. Puissa oli karhun raapimisjälkiä jne. Mutta miksi näkisin tuosta suhteellisen vaatimattomasta asiasta painajaisia yli 20 vuotta??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi näitä unia tulee. Olen aina pelännyt karhuja, kotitaloni lähistöllä on lapsena myös liikkunut karhu.

Yhden lapseni nimi on Otso, häntä en pelkää=)

Vierailija
2/8 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt ikinä läheltä karhua(no eläintarhassa toki), mutta en uskalla mennä metsään yksin ja joskus porukassakin tulee sellanen hirveä paniikkikohtaus kun alkaa tuntua että nyt on varmana karhu jossain lähellä kun joku eläin (koira tms) on käynyt jotenkin levottomaksi.

Lisäksi näen painajaisunia toistuvasti missä karhut tulevat ikkunoista sisään ja jahtaavat minua ja niin edelleen. Vielä eivät ole koskaan saaneet kiinni. Onneksi...

En osaa sanoa tarkalleen mistä tämä pelko ja unet ovat lähtöisin mutta muistan kyllä pienenä nähneeni lehdessä jonkun karhun raatelusta selvinneen kuvan, ja että hänen kasvonsa oli raadeltu.

Jos minun uneni ja pelko tulevat tuosta yhdestä kuvasta, niin voi aivan hyvin olla että sinun unesi tulevat tuosta nuoruuden tapauksesta. Tosin en voi olla varma että omat uneni tulevat aiitä kuvasta, mutta niin luulen.

Muistan pienenä itkeneeni äidilleni monena iltana että palkään että karhu tulee jonain yönä meille sisään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis hauska tietää mitä joku unien tulkitsija sanoisi karhuista. Minä en ole ikinä karhuun törmännyt, vaikka lapsuusmaisemissani niitä liikkuikin ja pari kertaa karhu oli pihassammekin käynyt (jälkiä, komposti möyhitty).

Silti näen todella usein unta karhuista, usein karhu ajaa minua takaa metsässä mutta ikinä ei saa kiinni, tai herään kesken unen.

Vierailija
4/8 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä ihan hikisenä tai ainakin erittäin kiivaasti hengittäen. :D

Joskus niitä unia on enemmän, joskus vähemmän, nyt oli taas viime viikolla yksi kun niistä karhuista on puhuttu mediassa kun niitä on jokapaikassa ollut. Sitä ennen edellinen varmaan joskus keväällä kun ne karhut heräili.

Mutta yksi loistava puoli tässä karhufobiassa on, niitä tarvii pelätä vaan puolet vuodesta! Tosin unia voi olla myös talvella, mutta muuten saan olla rauhassa...

2

Vierailija
5/8 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi tulkitsi karhu-unet niin, että karhu yrittää kertoa sinulle jotain. Karhun luo pitäisi aina mennä ja kysyä mitä haluat kertoa. Itse en ole onnistunut tässä. Menen aina karhua karkuun tai yritän tappaa. Mielessäkään ei käy kysyä mitään tai en edes muista sitä..

Vierailija
6/8 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu näyttää usein edustavan naisten unissa mieskuvaa, mieskokemuksia.

Taustalla näyttää usein olevan se mieskuva, joka tyttö saa äidiltään matkimalla piilotajuisesti hänen elämäänsä ja tunteitaan. Äidin eroottiset tunteet kohdistuvat isään ja siksi kokemukseen sekoittuu myös isäkuva. On havaittu, että tyttö ihastuu isänsä tyyppisiin miehiin ja elää isätunteitaan miehessään. Nuo tunteet ovat voimakkaan vetovoimaisia, pelottavia ja myös hävettäviä. Tyttö saattaa sanoa ääneenkin menevänsä naimisiin isän kanssa. Nämä tunteet ovat piilotajuisia ja siksi usein karhun hahmossa. Lapsena sadut auttavat siirtämään tunteita karhuun. Esimerkiksi sadussa 'Kolme pientä karhua' tyttö kauhistuu juuri karhuja ja siksi hän voi peilata noita oudolta ja pelottavilta tuntuvia vetovoimaisia lapsuuden kokemuksia karhuun. Tuttu karhu liittyy suoremmin isään. Pörröinen metsän karhu varmaankin jo johonkin poikaa tai mieheen.

Vierailija
7/8 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIis jos oikeassa elämässä on joku ahdistava tilanne tai mieltä painava juttu, se ilmenee monesti karhuna unissa.

Vierailija
8/8 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä unissa näkevä. Ne ei oo ikinä tehneet pahaa, mutta unet päättyy aina jotenkin siten, että tiedän, että niiden lähelle ei saa mennä. siis kaukaa saa katsoa, mutta ei mennä lähelle. Olen ollut sinkkuna neljä vuotta ja entinen suhde painaa monesti mieltä. Seurustelu lapseni isän kans oli erittäin vaikeaa aikaa monine mutkineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä