Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++++ SYYSKUUN SYDÄMET vko 31++++++

27.07.2009 |

Uusi pino =) Jälleen viikko lähempänä H-hetkeä!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime perjantaina neuvolassa ja tämän "outokummun" alta rupes tuntuun aivan käsittämätöntä melskettä.

Sain vielä OYS:iin paniikki ajan lääkärille.

Todellakin; 28 päivää jäljellä.

Joko te ootte pessy ja silittäny vauvan vaatteita kaappiin?

Ite ajattelin ryhtyä hommaan kun ollaan siellä Oulussa ensin käyty. Se on sitten muute jo 11. ultra!!! - eikä yhtään turhaa ole ollut.

Tsemppiä kaikille, kuumuuden ja huolien keskellä :)

Toivo asukas 34+2

Vierailija
2/34 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soitti tänään, virtsa puhdas!!! Bakteeriviljely emättimestä oli myös negatiivinen, hiiva ainoastaan plussana, minkä jo tiesin.

Ja hauska juttu - mun vauva naksahti eilen =) Potkasi, ja samalla kuului kunnon poksahdus, vähän niin kuin naksahdellaan sormia. Hassun kuulosta =)

Keskiviikkona lääkäriin hakemaan lisää saikkua, torstaina neuvolaan mittaamaan mahaa. Muuten ei mitään ihmeellistä.

Voikaa hyvin =)

Zoya 31+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä, ihanaa! :) Ohjelmassa olis neuvolassa käynti ja jos jaksais vähän siivoilla. Edelleen siis paahdan töissä ja vielä reilut kaks viikkoa olis edessä. Nyt tuntuu siltä, että sen jaksan, kun on jo vähän rennommat vuorot. Oon antanu vastuuta jo mun sijaiselle, ite vaan "vahdin" et kaikki menee hyvin.

Kävi tuossa mielessä, että alkukuisilla alkaa oleen lasketut ajat jo aika lähellä, eikös? En tietenkään toivo, että kenenkään vauva päättää tulla liian aikaisin maailmaan, mutta joillakin se saattaisi olla jo muutamankin viikon päästä, jos laskettu syyskuun alussa ja vauva tulisi vaikka pari viikkoa etukäteen. Eli aika piakkoin täälläkin aletaan niitä haikarauutisia saamaan! :) Oon muuten tehny samaa kuin olikos se Elina, että käyny lukeen noita heinäkuisten odottajien synnytys- ja viimeisten odotuspäivien juttuja. Aikamoista turhautumista ainakin on havaittavissa, toivon niin kovasti ettei itellä menis paljoa yli..mää kun saatan vielä lokakuun alussa olla yhtenä kappaleena, jos herra alkaa oikeen viihtymään tuolla masussa.. No, sitä ei voi etukäteen tietää.

Miten muuten, onko muilla vielä kuin Angelmomilla varmaa tietoa tuleeko alatiesynnytys, vai sektio? Ite kovasti toivon alatiesynnytystä, ja ainakaan vielä siihen ei näyttäis olevan mitään esteitä, toivottavasti niitä ei tuukkaan.

Tänne ei muuten mitään kummempia, vointi on ollut vaihteleva. Välillä hyvinkin normaali olo, välillä on kolotusta milloin mistäkin. Mutta olen edelleen päässyt melko vähällä, joten en valita liikoja! :)

Hyviä vointeja kaikille!

myym 31+2

Vierailija
4/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa edes lukemassa palstalla. Lomailtiin perheen kanssa muutama viikko mummoloissa ja tunnukset jäivät kotiin. Niinpä ei ole tullut kirjoteltua aikoihin. Lukemassa välillä olen piipahtanut, mutta vähiin on sekin jäänyt. Mukava oli nauttia lomaolosta koko perheen kanssa ja vähän itsekseenkin/miehen kanssa kahden, kun oli hoitajat lapsille lähellä.

Nyt kotona olo on alkanut nihkeästi. Matkaväsy varmaan painaa tai jotain. Ei jaksa kamalasti mitään ja on supistellutkin enemmän. Neuvolassa silti näytti olevan kaikki hyvin ja onneksi ensi viikolla on 3. lääkärintarkastus, niin saa enemmän tietoa tilanteesta.

Just nyt vois vaan maata pötkötellä ja nukkua...

Hyvää vointia kaikille!

Nurmeliini 34+3

Vierailija
5/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.

Eilen illalla rupesin oikeen tosissaan miettiin, että nyt vois ostaa sen "kotiinpaluu" asun vauvalle. Tuli ahdistava, mutta jotenki onnellinen olo. On ihanaa ajatella tulevaisuutta ja pystyä jo pikkasen kahtoon eteenpäin. Uskomaton tunne, vaikka pikkusen pelottavakin.

Ja tuo sektio päätös alkaa vaan tuntua paremmalta kun aikaa mennään lähemmäs. (tässä meidän tilanteessa)

Neuvolassa kävin eile. Kaikki ok. Sf mitta 31.5cm. Meille on tulossa pitkä ja iso vauva, ainakin viime ultran mukaan.

Toivo 34+2, syntymään 34 kokonaista päivää.

Vierailija
6/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on jo alkanut itse paljon ajattelemaan synnytystä ja joku täällä taisi jo kyselläkin että alatie vai sektiosynnytys. Itsellä se oli aikasemmin aika selvää että alatiesynnytyksellä mennään mutta nyt näillä viimeisillä viikoilla alapääherpekseni on alkanut vaivaamaan tosella useasti ja nyt pelottaakin että joudunko sittenkin synnyttämään sektiolla jos herpes vielä vaivaa kun lapsen pitäisi syntyä maailmaan koska vauvaan en missään tapauksessa sitä halua tartuttaa :( mutta täytyypä ottaa tämä asia puheeksi ensi viikon neuvolassa.

Juu ja totta tosiaan, yritin tänään soittaa äitiyspolille ja varata sieltä sitä paikkaa synnytyssairaalaan tutustumiselle mutta sanoivatkin että kaikki tutustumiskäynnit on nyt peruttu lopullisesti sikainfluenssan takia :/ voi paska sanon minä!

Eilen oli tosi tuskalias päivä kun kävelin lähikauppaan ja tietysti liian ripein askelin. Kauheat liitoskivut alkoivat enkä ollut vielä edes kauppaan asti päässyt. Itku kurkussa pääsin eteenpäin ja selvisin ihmeen kaupalla siitä reissusta. Ja vain yhden vaivaisen Ben&Jerries jäätelön takia :D

Mutta näin täällä tällä viikolla :)

Rockprincess ja Pikku Möykky 33+4

Vierailija
7/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin kirppiksellä kiertelemässä ja löysin ihania ja uudenoloisia vauvan vaatteita. OSTIN!! Eikä ottanu edes koville. Ja vielä ostin kaupasta uusimman vauva-lehden. Eikä sekään tuntunu oikeastaan miltään. Ihanaa!!

Rockprincess, ei se mitään vaikkei sitä pääsekkään tutustumaan osastolle, en minäkään. Tutustutaan sit vauva kainalossa :) Ja minäki lähen vielä sairaalaan jossa joudun kulkea kartan kanssa..

PS. Onko kukaan kysyny, että pääseekö osastolle edes vieraita kahtomaan vauvaa? No, siihen on tietysti vielä aikaa ja kaikki voi muuttua.

Vierailija
8/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat viimeiset 3 työpäivää jäljellä, jonka jälkeen alkaa loma :) Ei tarvitse sitten kärsiä turvonneista nilkoista ja alaselkäkivusta, niin kuin on täällä töissä täytynyt!

Ensi viikolla on tarkoitus rueta laittamaan vauvanhuone kuntoon, odotan innolla, että saan sen laitettua viimeisen päälle järjestykseen :)

Angelmom: Täällä Kainuussa pääsee ainakin osastolle vieraat katsomaan vauvaa, muista paikkakunnista en sitten tiedä... Niin sanottiin, kun oli tutustuminen s-salille :)

Mutta nyt viimeiset 10 minuuttia töitä ja sitten kotiin :) Vauveli potkii kovasti, toissapäivänä sattui ihan kipeetä, kun potki kylkiluihin niin kovaa... Mutta hyvä tietää, että masuasukki ilmoittaa olemassa olostaan :)

Suski RV 31+0

Vierailija
9/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulee kirjoitettua vaikka viestejä käynkin lukemassa. Jotenkin tuntuu silti, että aika harva aktiivinen syyskuisissa on, jos vertaa muihin pinoihin tai omiin aiempiin odotusryhmiin.

Angelmom: ihana, että sulla alkaa fiilikset parantua. Niin se pitääkin! Ja 34 päivää tuntuu tosi vähältä h-hetkeen. Sun sektiopäiväsi on mun LA, joten pidät mut hyvin laskuissa mukana :) Mulla on edelliset syntyneet neljä päivää etuajassa ja neljä päivää yliaikaisena, eli tää vois sit ehkä syntyä just laskettuna aikana 1.syyskuuta?!

Vointi on vielä suht ok, mutta selkeästi on enemmän ja enemmän pikkuvaivoja. Yöuni on aika katkonaista varsinkin alkuyöstä ja lonkat puutuu ikävästi. Päivällä maha rasittuu melko helposti, mutta ei kuitenkaan aiheuta juurikaan supistuksia (liekö lihasperäistä kipua, on tuossa navan tuntumassa). Ja alapään vihlominen on jotain kovin kurjaa, etenkin jos on kävelyllä! Siis vauva kai pyörittää päätään ja se osuu sitten virtsarakkoon tms. Muutoin masussa asustaa erittäin eläväinen vauveli ja välillä ei malttaisi enää odottaa yhtään että se syntyisi.

Tänään pesin kestovaipat ja eilen kaukalon ja sitterin pehmusteet. Vielä yksi koneellinen vauvanvaatepyykkiä ja sit olis kaikki pesty. Uusi patja pitäisi vielä hankkia pinnasänkyyn, kun en jotenkin viitsi käyttää esikoisen aikuista patjaa kätkytkuoleman pelossa :/.

Sf-mittaa joku kyseli. Mulla on huomenna seuraava nla, mutta muistelen että ed. käynnillä rv 33 mitta oli 30,5cm ja käyrä on ollut aikalailla tasaista keskikäyrää tai vähän sen alle.

Voikaahan hyvin!

Kerttukasperi rv 35+0

Vierailija
10/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lomat pidetty, takana kaksi ihanaa viikkoa koko perheen yhteistä lomaa mökillä ja lopuksi pari leppoisaa päivää kylpylässä pulikoimassa. Vielä kolme viikkoa töitä ennen äitiysloman alkua, kivaa. siis molemmat, sekä töissäkäynti että se mammiksen alku;)

Oma vointi on ollut edelleen hyvä eikä ole oikein mitään vaivoja, mökilläkin keikuin saunan katolla miehen kaverina huopakattoa vaihtamassa...

Sf-mitasta on ollut puhetta. Mullakin se on melko pieni, eilen neuvolassa 24,5 ja viikkoja 31+4. Tähän asti kasvanut tasaisesti mutta nyt alkaa taittua alaspäin, mutta ihan samoin on mennyt edellisissäkin. molemmilla kerroilla olen käynyt ylimääräisellä lääkärikäynnillä äitiyspolilla ja kaikki on ollut hyvin. Eihän yksittäinen sf-mitta mikään absoluuttinen ole, jonkunverran vaihtelua siihen mittaustulokseen tosiaan tulee jos eri henkilö mittaa eli olellista kai olis jonkunlainen johdonmukaisuus, kuten joku kirjoittikin.

Angelmomille voimia odotuksen viimemetreille, ihanaa että sait kotiintulovaatteet ostettua ja yhden, varmasti suuren, henkisen muurin ylitettyä!!

Mulle oli ihan uutta noi sikainfluenssan aiheuttamat tutustumis.yms.rajoitukset, ei ollut tullut mieleenkään! Kurjaa jos ei vieraat pääse sairaalaan katsomaan vauvaa, mummit siis lähinnä. Vaik vauvojen parhaaksihan se tietty on. Onko kenellekään puhuttu neuvolassa mahdollisesta rokotuksesta?

Synnytystavasta oli kans ollut keskustelua. Alatiesynnytystä mäkin toivon, en todellakaan haluaisi leikkausta. tietysti jos vauvan tilanne niin vaatii, niin siinä tapauksessa tottakai.

Tosiaan, ensimmäiset syyskuiset vauvat voi kohta jo syntyä, hurjaa!!!! Ruvetaan olemaan oikeasti loppuodotuksessa. Ihmeen nopeasti aika kuluu, näin jälkeenpäin ajatellen ainakin... Niinkuin vauvankin kanssa sitten, ne on sellaisia pienen pieniä nyyttejä vain ihan lyhyen ohimenevän hetken... (tää ei ehkä kauheasti lohduta pitkinä yön tunteina vatsavaivaista huutavaa vauvaa kanniskellessa...;/)

Ainiin, pakko hehkuttaa; mies osti vauvalle iki-ihanan rottinkisen ensisängyn lastentarvikeliikkeestä!! Edelliset lapset on nukkuneet tutuilta lainassa olleessa ensisängyssä, mutta se täytyi nyt palauttaa oikeille omistajilleen. Mun mielestä tämä vauva olis hyvin voinut nukkua äitiyspakkauksen laatikossa,mutta mies oli eri mieltä. Tässä sängyssä saavat sit kuulemma meidänkin lapsenlapset jonain päivänä nukkua.. No, on se tosi ihana sänky, täytyy myöntää.

Terveisin,

Sebastian rv 31+5

Vierailija
11/34 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä taas ihan juntturassa, sattuu! Käytiin tänään vanhemman pojan kanssa ensin silmälääkärillä (piti hakea todistus että saan edelleen ajaa autoa ilman laseja, kun silmät on leikattu. Lääkäri ruksas paperiin että 10 v kuluttua uudelleen, ja rupes ihan kauhistuttamaan; silloin oon 39, mun vanhin poika 22, nuorempi 14 ja tää tuleva vauva 10...), ja sen jälkeen käytiin pistää pojalle ekan lävistyksen =) Mä oon NIIN ylpee =) Korvalehteen se tuli, ja sai ihan asiakaskortin lävistysliikkeeseen, joka 6 läväri ilmaiseksi. Tietää ainakin mitä se toivoo synttäriks ja joululahjaks =) Sen jälkeen ajettiin exän kautta missä nuorempi poika on tämän viikon, ja minä kankeana autonajamisen jälkeen pitelin sitä 45 kilosta koiraa huonossa asennossa ettei karkaa ulos, ja siinä meni sitten selkä... Nyt se nitisee ja natisee heti kun liikkuu, ei pitäis olla vaikeeta saada saikkua huomenna. Toinen mikä nitisee on mun vauva =) Ajoittain kun se potkii, nii kuuluu selviä napsahduksia, samankaltainen ääni kun jos minä naksahtelen sormiani =)

Ja tietty hermostuin taas tulevaan isään, kun kysyin milloin voisin hakea turvaistuimen siltä, mitä se hankki raskauden alkuvaiheessa. "Kiva ku pidät yhteyttä vaan ku tarttet jotain" oli vastaus. Mitä se luuli?! Se on nyt ryypännyt koko raskauden, eikä mua kiinnosta kuunnella sen morkkis-puheita kun se on jonku viikon selvinpäin. Pitäkööt turvaistuimen, ostan oman! Sit pitäis vielä saada selville jos mun kaveri nyt lainaa sen sängyn vai ei, muuten sellainenkin pitää hankkia, onneks pinnasänkyjä saa ihan hyviäkin käytettyinä, patja pitää tietty ostaa uus. Ja jossain vaiheessa pitää ostaa lipasto vauvan vaatteille, nyt ne on vaan ängetty mun kaappiin.

Jaaha, kohta saa sit alkaa kai väsätä niitä listoja kuka on saanu vauvan ja kumpi tuli =) Ihanaa!

Zoya rv 32

Vierailija
12/34 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjoituksianne ja huomasin sun rockprinsessa tuskailevan herpeksen kanssa.Älä huoli sisko,sun on mahdollista pyytää herpeksen estolääkitys joka on tehokas kuuri ja estää herpeksen aktivoitumisen.Ja jos herpes esiintyy ulkosynnyttimissä ei sekään estä alatiesynnytystä.Sen kun voi peittää ja siten synnytys on mahdollinen.Lääkärit ovat myös hyvin tarkkoja herpeksen suhteen,ja vauvasi terveydestä pidetään hyvää huolta.Joten nyt vaan rohkeesti kertomaan huolesti lääkärille niin asiat järjestyvät.Sektiokaan ei ole paha vaihtoehto mutta suosittelen itse hen koht alatiesynnytystä.Itse kokenut molemmat ja molemmissa on puolensa mutta liika stressi lisää herpeksen aktivoitumista joten yritähän välttää sitä.

Vierailija
13/34 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan positiivisia kuulumisia aikalailla kaikilla! :) Synnytystavasta on ollut puhetta, minulla edellinen raskaus päättyi sektioon perätila- ja jalkatarjonnan takia (kaksoset), nyt tahtoisin ihan alatiesynnytyksen kokea. Sektiosta toipuminen vei niin kauan, oli kuuma kesä jne, muutenkin olen vähän leikkauskammoinen.

Eilen oli taas pakko ostella vähän ihania pikkuruisia 56-62cm vaatteita... Vielä puuttuu pari yökkäriä ja potkareita. Kunhan remppa valmistuisi, saataisiin vauvalle sänky yms paikoilleen ja pääsisin pesemään pikkuvaatteita valmiiksi. Vähän kyllä hirvittää moinen etukäteissuunnittelu jos kaikki ei menekään hyvin :/ Toisaalta on ollut niin vaivalloinen tämä raskausaika että tahtoisin saada kaiken ajoissa valmiiksi jos vaikka sattuu ennen aikojaan syntymään.

Nyt olen sitten sairaslomalla äitiysloman alkuun asti, aika jännä tunne! Ei tartte mennä töihin, eikä myöskään koko ajan hakea viikko kerrallaan saikkua ja piinata työkavereita. Harmittaa kun ei oikein pääse mihinkään kun ei pysty pitkiä matkoja kävelemään, alkaa supistamaan saman tien ja alamahaa pistää ihan vimmatusti. Ei auta ku hissutella kotona. Ihanaa että saa olla kotona kun isommat lapset lähtee kouluun, sitä riemua ei ollutkaan kuin ekalla luokalla pari viikkoa. Saa lapset vähän ekstrahuomiota ennen kuin vauva vie kaikkien ajan :)

Sims 32+5 (kylläpäs se aika kuluu...)

Vierailija
14/34 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea, miten toiset olette jo valmistelleet vauvan tuloa. Erityisesti Angelmom, hienoa, että sinusta tuntuu jo paremmalta vauvatavaroiden yms. suhteen.

Itse olen pessyt pienimmät vaatekoot valmiiksi kaappiin alkukesästä (kun siivoilin kaappeja muutenkin). Vaatetta oli jo jonkin verran entuudestaan, mutta toki oli kiva ostaa pari uuttakin bodya ja housuparia tulokkaalle. Nyt pitäis koota pinnasänky varastosta ja tarkistaa vaunujen kunto. Niin ja turvakaukalon kankaat voisi tietty pestä. Siinäpä ne oliskin. Sairaalakassin pakkaaminen saanee vielä odottaa...aiemmat raskaudet menneet yliajalle, ja jotenkin oletan nytkin käyvän niin. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä.

Vaivoista vielä tuoreimpina lisääntyneiden supisteluiden lisäksi suonenvetoa öisin ja myös käsien puutumista. Herätessä on saattanut olla kämmenosa ihan puuduksissa ja menee tovi sormia jumpaten, että olo palautuu normaaliksi. Onko muilla moista? Pari kertaa olen myös istunut ruokapöydän tuolilla jotenkin huonosti kanikoilla pitkään niin että alapäähän on tullut puutumisen tunnetta! Hassu tunne sinänsä, ei mitenkään miellyttävä.

Kestovaippojen pesua joku suunnitteli... Itse en ole niitä aiemmin käyttänyt, mutta nyt haluaisin kokeilla. Mitä kaikkea minun pitäisi hankkia? Kiva, jos joku jaksaa neuvoa.

Eipä nyt muuta. Päivälevon aika. Jospa lapset malttaisivat leikkiä rauhassa sen verran, että saan torkahtaa. Päiväunille heitä ei enää saa kuin 'vahingossa', lähinnä automatkoilla. Tai sitten dvd pyörimään...

Nurmeliini 34+4

Vierailija
15/34 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hatuttaa ja tosi kovaa!!Viimeviikon pinossa ja nyt sama.Kirjoitin oikein piiitkän ja kantaa ottavan selonteon...ja jo toistamiseen kaikki katoaa!!!!!

Nyt en jaksa enää samaa...mutta 'mukana' ollaan ainakin jossain avaruudessa!!!!ARG!!!!

Voikaa hyvin kaikki!

Kesäterveisin PauliNea 32+jotain

Vierailija
16/34 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mä kävin tiistaina lääkärillä, vauva on raivotarjonnassa, joten ei tarvitse panikoida enään sen suhteen ja pitäisi siis pääästä normaalisti synnyttymään alakautta, niinkuin esikoisen. Hieman oli paikat auenneet ja kohdunkaula lyhentynyt, mutta ei muuten mitään ihmeellistä.

Olin niin innoissani tuosta raivotarjonnasta, että oikeasti jäin miettimään oisiko pitänyt kysäistä jotain painoarviota? mulla ei ole hajuakaan minkäkokoinen on tulossa, eikä enään ole lääkärinkään aikojaa, joten kait se sitten selviää vasta synntyksessä. Onko muilla tehty painoarvioita?

Nurmeliini: kestovaipoista löytyy paljon tietoa kestovaippainfo.fi , varsinkin keskusteluja kannattaa selata, siellä on paljon tietoa aloittelijoille. Enempää en osaa neuvoa kun itsekin vasta asiaassa aloittelijana. Olen hieman vaippoja ostellut käytettynä, juur tuolta kestovaippainfon kautta, huuto.netissäkin on, mutta nyt kun on seurannut niin siellä pyydetään aika korkeita hintoja.

Mulla ei ole vauvaa varten oikeastaan mitään valmiina. Meinasi jo paniikki iskeä yksi päivä. Siis suunnilleen kaikki tavarat on valmiina, mutta kaikki on osissa varastossa, vaatteet on pesemättä, vaipat pesemättä ja jotain pientä tavaraa puuttuu. Lakaoita pitäisi käydä ostamassa ja ainakin tutit ja kertisvaipat uupuu vielä. Enkö kyllä yhtään ole varma onko vaatteitakaan tarpeeksi, jos tulokas on poika niin esikoisen vanhoja on varastossa, mutta jos tyttö niin sitten pitää käydä vaatekaupoilla...

Esikoinen aloittaa päivähoidossa 10päivä, joten olen silloin meinannut ajatella laittaa hissukseen valmiiksi, tai sitten on pakko jo alkaa hissukseen etukäteen tehdä, jos vaikka syntyisi etuajassa. Työkaverikin sanoi, että saan sitten levätä hieman ennen vauvan syntymää, ellei vauva synny jo 11päivä...

Supisteluja ei ole, mutta muuten on kyllä veto iltaisin ihan pois. Ihme pahoinvointia lykkää välillä. Lonkat on öisin kipeät, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tuollaista pientä kipuiluja on ja varsinkin iltaisin/öisin, ei oikein ole kivaa, vaikka mitään isompaa ei ole. Vauva myöskin potkii ja myllertää masussa kovasti, välillä tekee ihan kipeää.

Ninnu 35+3

Vierailija
17/34 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin kirjoitellut tänne, johtuen sekä sivustojen uudistuksesta (nyt sain vihdoin aikaiseksi rekisteröityä uudestaan) ja lomailusta. Lukemassa olen kyllä käynyt teidän viestejänne.

Ninnu kyseli, onko muille tehty painoarvioita. Meillä neuvolalääkärillä on käytössä ultra, joten hän tekee sen viimeisellä neuvolakäynnillä (mittauksen luetettavuudesta en osaa sanoa, sillä on ihan tk-lääkäri). Tai ainakin minulle tekee, siitä syystä että sf-mitta on ollut koko ajan kovin pieni. Olenkin ollut hiukan huolestunut vauvan kasvamisesta. Muutamat olivatkin kertoneet sf-mittojaan täällä: minulla oli rv 31+ mitta 25cm ja rv 33 27cm. Vatsa on myös pienikokoinen edelleen. Esikoisesta oli ehkä vielä pienempi, mutta hänestä ei koskaan mitattu sf-mittaa, koska kasvua seurattiin tiheästi ultraamalla (asuimme ulkomailla). Vertailutieto olisi nyt varsin näppärää, mutta valitettavasti sitä ei siis ole.

Monelle oli alkanut tulla pieniä ja suurempiakin vaivoja, käsien puutumisia ym. Itse olen tyystin välttynyt niiltä ja vointi on ollut tosi hyvä. Varsinkin lomalla teimme pitkiä kävelylenkkejä, uimme ja meloimme. Pieni vatsa on tietysti siinä mielessä näppärä, että jaksaa ja voi tehdä lähes entiseen malliin kaikkea. Supistuksiakaan ei ole vielä tullut lainkaan, mutta ei niitä tullut esikoisestakaan ennen kuin oli synnytys kyseessä.

Millä viikoilla teillä muilla muuten on viimeinen neuvolalääkäri? Minulla aikaistettiin sitä hiukan juuri tuosta pienestä sf-mitasta johtuen, ja se on rv 35.

Vaatteista ja muista hankinnoista on myös ollut keskustelua. En ole vielä saanut aikaiseksi ottaa esille esikoisen vaatteita, ja pitäisi ne varmaan pestäkin jossain välissä, vaikkeivat nyt kovin kauaa olekaan olleet vaatehuoneessa laatikoissa. Uusiakin vaatteita on tullut aika paljon alennusmyynneistä hankittua, ja lisäksi olemme saaneet lainaan vaatteita. Imetystyynyn ajattelin vielä ostaa, esikoisen kanssa en sellaista käyttänyt paitsi sairaalassa. Imetys muuten jännittää minua kovasti - jännittääkö ketään muuta? Minulla johtuu siitä, että esikoisen alkutaival imetyksen ja syömisen suhteen ylipäätään oli erittäin vaikea, imetys alkoi sujua oikeastaan vasta joskus kolmen kuukauden iässä. Nyt en varmaan jaksaisi mitenkään yrittää ja tsempata niin kauan. Lopulta imetin esikoista reilusti yli vuoden. Imetyksenkin vuoksi toivoisin, ettei tämä pikkukakkonen olisi ihan kirppu, kun herkästi kokokin (siihen liittyvä keltaisuus ja väsyneisyys) vaikuttaa syömiseen aluksi.

Synnytystavastakin oli juteltu. Toivoisin yhtä sujuvaa alatiesynnytystä kuin esikoisesta, jolloin pärjäsin ilman kivunlievitystä. Asiaan vaikutti sekin, että ehdimme sairaalaan vasta ponnistuvaiheessa. Synnytyksessä jännittääkin melkein eniten se, mihin ehdimme saada esikoisen hoitoon synnytyksen koittaessa, ja ehdimmekö sairaalaan hyvissä ajoin. Varmaankin olisi syytä lähteä matkaan heti ensimmäisestä supistuksesta. Onko kenenkään muun aikaisempi synnytys ollut kovin nopea?

Oikein hyvää vointia kaikille! Toivotaan aurinkoisia päiviä elokuuhunkin!

Onneli-Orvo 33+3

Vierailija
18/34 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas loppuviikko, ko tänne joudan :) Sain just kämppää ojennukseen ja ruoka oottaa uuniin menoa. Meillä ollu lisäksi flunssaa vähän jokaisella.

Myym kyseli synnytystavasta. Alakautta on aina tarkotus, mutta jos ipana on pt, nii sitten en tiiä mitä teen. Pt:sta en halua alakautta synnyttää eikä sektio oikein nappaa. Ans kattoo asiaa sitten lähempänä. Synnärillämme on kuulemma lääkäri vaihtunut ja antaa synnyttä pt-vauvan, vaikka edellinen oli ehottomasti sitä vastaan.

Angelmomille suuri hatunnosto ja ihanaa lukea sun vähän paremmista fiiliksistä :) Hyvin kaikki menee, usko pois bd

Sebastian: Mulla on ens vkolla nla ja kyselen enemmän tosta sikainfluenssasta ja sen vaikutuksista kaikkeen.

Nurmeliini: Noi sun jutut on aivan tuttuja loppuraskaudelle. Syötkö magnesiumia? Se autta suonevetoihin. Ja noi puutumiset - auttaa joskus hieronta, mutta yleensä loppuu vasta synnytykseen. Ja meillä kestoillaan - vaippoina Fuzzi Bunzit :)

Oma olo on jees, paitsi närästys on tuskaa! Meillä on oikeastaan kaikki valmiina. On aikaa ollu pestä vauvavaatteet, mutta kaksostenvaunut pitis pestä kesän jäljiltä, ko neiti 2 vee pomppinu hiekkaset kengät jalassa siellä. Onneksi on vielä aikaa.

Nyt se ruoka sinne uuniin...

Vierailija
19/34 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin et kaikki oli hankittu, mutta ei! Tuleva isä kiukuttelee ja vitkuttelee turvaistuimen kanssa,mikä sillä jo on hankittuna. Toivottavasti saan sen huomenna, mut pahoin pelkään, kun se soitti taas kännissä. Miten paljon se viina muuttaa ihmistä! Sänkykin piti olla melko varma, mut nyt kaveri vitkuttelee sitä kysymistä sen äidiltä jos se tarttee sitä. Mä haluisin vaan tietää, että saan sitten tavarat hankittua muualta jos niikseen tulee!

Sikainfluenssasta joku kyseli. Sain työterveyshuollosta saikkua nyt mammalomaan saakka, ja samalla lääkäri kirjoitti reseptin Tamifluulle, JOS saan oireita niin soitto vielä päivystykseen ja sit vaan lääkkeitä popsimaan. Eli riskiryhmään kuuluu kun on raskaana ja 4 viikkoa synnytyksen jälkeen, ja silloin pitäis nuo lääkkeet syödä jos saa influenssan oireita. Jos lapset saa oireita, niin muualle hoitoon, ei sais raskaana niitä hoitaa. Hyvä käsihygieenia ja yskiminen ja aivastaminen nenäliinaan/hihaan. Alle 3-vuotiaat ovat myös riskiryhmässä, mut mitä se sitten tarkoittaa käytännössä en tiedä. Tällaiset ohjeet mä sain.

Neuvolassa kävin tänään, oli taas uus täti kun se joka sijaistaa "mun" terkkaria oli sairaana. Se sai ihan utopistisen mitan sf-käyrällä, 32 cm, kun se puolitoista viikkoa sitten oli 26! Mittasin sen uudestaan kotona (oon aina saanu samat mitat kun mitä mun terkkari + sijainen mittaa) ja se oli 28. Eli lähempänä totuutta. On siis kasvanu, mut ei noin paljon sentään! Joku (sori, oon niin huono muistamaan edes oikeita nimiä!) tuskaili pienen sf-mitan kanssa, mutta sehän on kasvanu 2 cm kahdessa viikossa, joten mun mielestä se vaikuttaa olevan ok. Pääasia on, että sf-mitta kasvaa tasaisesti ja seuraa "omaa" käyrää, eikä sahaile hirveesti. Mut hyvä vaan että tarkistavat että kaikki on hyvin vauvalla =) Ehkä sä vaan teet pieniä vauvoja, tai sitten sulla on sen mallinen keho että sf-mitta on pieni, tai sitten sun terkkari mittaa pieniä mittoja, käsialavaihtelut ovat suuret! Mun eka poika meni aina keskikäyrällä, paino 4,3 kg. Toinen poika oli aina yläkäyrällä, paino 3,7 kg (eri neuvolatädit). Nyt uskon että tulee pienempi vauva, koska nyt on ollu sama täti alkuvaiheessa mittaamassa kun edellisessä raskaudessa.

Pt-vauvaa en henk kohtaisesti lähtis synnyttämään alateitse, vaikka riski on pieni että jotain sattuu, olen yhden lapsen tavannu millä kävi tosi huonosti. Se riitti mulle, vaikka tiedän että monet ovat onnistuneesti synnyttäny pt olevaa vauvaa ja kaikki on mennyt hyvin. Mä en vaan uskaltais sitä riskiä ottamaan... Mutta ei muakaan hirveesti nappaa sektio, eteenkin kun olen yksin hoitamassa 3 lasta ja kotia, voi olla aika hankalaa jos sektio takana. Nyt vauva oli pää alaspäin, toivottavasti pysyykin niin! Oli kyllä korkealla, voiskohan sen jotenkin painaa alas ja liimata sen kiinni... =)

Ne kestovaipat piti vielä kattoo läpi ja pestä! Nuoremmalla käytin hetken ennen kun otin vaipat pois, että tuntis sen märkyyden paremmin ja ehkä menis vessaan, ompelin jopa pari vaippaa ite, mut ne on tosi isot. Nyt sain kaverilta lainaks pieniö kestoja, ja on vielä jäljellä vähän kangasta ja tarvikkeita et sais ommeltua pari vaippaa ja kuoria =) Ajattelin siis yrittää kestoilla, ja jopa imettää pidempään kun kuukauden. Eka lapsi imi huonosti, mutta toinen lapsi oli tosi hyvä imemään ja saamaan kunnon otteen, ei tullu edes rakkuloita nänneihin, mitä pelkäsin kun niitä tuli ekan lapsen kanssa. Mutta silloin opiskelin iltaisin, niin se imetys jäi vähemmälle kun maitobaari ei ollu koko ajan auki =)

Ja mä kopioin aina tekstin ennen kun lähetän sen, jos viesti katoaa se on helppoa liittää ja lähettää uudelleen =)

Zoya 32+2

Vierailija
20/34 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille :)

Ihana perjantai vihdoin ja viimeinen työpäivä :) Viikonloppu edessä ja huomenna juhliin meno "näyttämään" miehen sukulaisille vauvamasua, kun eivät ole nähneet :) Sukujuhlat tiedossa, ei hirveästi kiinnosta, mutta mentävä kuulemma on...

Pitää käydä vielä tänään ostamassa bolero, kun laitan sinne sellaisen aika avonaisen mekon, missä vauvamasu näkyy kivasti, mutta yläosa paljastaa hieman liikaa.. Toivottavasti löytyy sopiva.

Jouduin eilen käymään äitiyspolilla tarkistuttamassa vauvan sydänäänet ja samalla otettiin ultra. Ei liikkeitä tuntunut vuorokauteen, ja minähän tietenkin hätäännyin, että nyt on jotakin vialla. Kaikki oli kuitenkin ok, vauva on kehittynyt normaalisti ja tuli niitä potkujakin sitten siellä, kun otettiin sydänkäyrää. Painoa vauvalla oli nyt 1,9 kg sanoi se lääkäri, joka teki ultran. Perätilassa vauva on edelleen, ei se ole sieltä kääntynyt minnekään, vaikka luulin.. Höh... Hätäilin siis varmaan turhaa, mutta lääkäri sanoi, että hyvä kun tulit tarkistuttamaan tilanteen, koska eihän sitä koskaan tiedä, jos itse vain miettii asiaa, että onkohan kaikki hyvin vai ei.

Mutta nyt kaikki on ok ja lomaa odotellessa :) Viimeiset 5 tuntia kun jaksaisi vielä tehdä hommia, niin sitten pääsis lomalle :)

-Suski RV 31+3